Täytyisi ostaa uusi tiskikone. Kumpi on käytännöllisempi: perinteinen alhaalla oleva aterin kori vai yläosassa oleva oma taso aterimille?
Vanha kone vetelee viimeisiään ja pähkäilen kahden eri koneen välillä. Toisessa on alhaalla lautasten kanssa oleva kori mihin saa haarukat yms aterimet ja toisessa olisi oma vetotaso aterimille tiskikoneen yläosassa.
Olettaisin että astioita mahtuu enemmän jos aterinkori ei vei tilaa, mutta olisi kiva kuulla käytönnön kokemuksia :)
Kommentit (10)
Osta sellainen, jossa on molemmat. Sitä koria ei ole pakko pitää koneessa, jos ylätasollekin mahtuu.
Minä tykkään enemmän yläosan "tarjottimesta" siihen on näppärä lajitella aterimet ja alaosassa on enemmän tilaa.
Mies tykkää nykyisen koneen yläkorillisesta, itse tykkäisin enemmän perinteisestä alakoriin laitettavasta aterintelineestä.
Totta on, että lautasia ja isoja kulhoja mahtuu paremmin, kun ei ole sitä aterinkoria viemässä tilaa, mutta yläkori on epäkäytännöllinen millekään muulle keittiövälineille, kuin aterimille. Siis kauhat, juustohöylä jne. Plus, tuntuu että aterimiin pinttyy pahemmin sellaista "ruostetta" nykyään, verrattuna alakoriaikaan. Ehkä vaan sattumaa.
Sellainen vinkki, että silloin ehdottomasti perinteinen alakoriin tuleva aterinteline, jos aterinlaatikko on kaukana tiskikoneesta. Ei tarvi aina kanniskella niitä keittiön toiselle puolelle konetta tyhjentäessä. Jos aterinlaatikko koneen välittömässä läheisyydessä, saa aterimet pesun jälkee kätevästi nosteltua koneesta laatikkoon.
Nämä muutamat viestit vahvistivat päätökseni kallistua ylätasoiseen aterintasoon. Kone on kyllä 50e kalliimpi kun perinteinen alakorimalli, mutta saan tuosta vanhasta koneesta korin uuteen koneeseen.
Kiitos vastauksista! ap
Minulla taas jäi se ylätaso aterimille kokonaan käyttämättä joten otin sen pois. Tykkään itse nostaa koko aterinkorin pois koneesta, viedä sen oikean laatikoston luo ja lajitella siinä puhtaat aterimet omiin lokeroihinsa.
Tärkein ominaisuus minulle uudessa koneessa on kuitenkin hiljaisuus. Tässä talossa on avoin keittiö enkä halua että astianpesukoneen ääni kantautuu olohuoneen puolelle. Desibelit kannattaa siis katsastaa huolella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas jäi se ylätaso aterimille kokonaan käyttämättä joten otin sen pois. Tykkään itse nostaa koko aterinkorin pois koneesta, viedä sen oikean laatikoston luo ja lajitella siinä puhtaat aterimet omiin lokeroihinsa.
Tärkein ominaisuus minulle uudessa koneessa on kuitenkin hiljaisuus. Tässä talossa on avoin keittiö enkä halua että astianpesukoneen ääni kantautuu olohuoneen puolelle. Desibelit kannattaa siis katsastaa huolella.
Mikä Tienari sinulla on?
Mun piti hankkia se kori koneeseen, koska meillä ruokailuvälineiden lajittelu paikoilleen on lasten hommaa ja on helpompaa kun ne saa siinä korissa ojennettua lajittelijalle eikä molempien tarvitse yhtä aikaa törmäillä siinä koneen edessä
Alakori parempi, puhtaampaa tulee ja helpompi käytännössä.
Kokemusta molemmista.
Molempia olen käyttänyt, pidän enemmän yläosan vetotasosta. On helppokäyttöisempi.