Voisiko "vegaani"-sanan lisätä sensuuriin?
Eihän tosta tule mitään, levitetään valheellista infoa miten veganismi sokeuttaa (!) esimerkkinä joku ravitsemuksesta mitään ymmärtämätön pullanmussuttaja.
Mikä siinä porkkanassa on niin pelottavaa? Mitä väliä jos joku on kiinnostunut sekä ympäristöstä että terveydestä?
MISTÄ
SE
ON
SINULTA
POIS?
Pelottaa ettei makkarapihviä saa linjastolta kolmesti viikossa?
Kommentit (29)
Toistan:
Miten (välillä) huomaa sen, jos B12-vitamiini ei imeydy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku suositteli poistetussa ketjussa tutustumaan ex-vegaaninen tarinoihin, niin suosittelen minäkin.
Vegeideologian kestämättömyyttä on ruodittu kiinnostavasti Let Them Eat Meat -blogissa, onkohan se vielä pystyssä. Siihen tutustumiseen tarvitsee hyvän englanninkielen taidon ja vähän henkistä kanttia, mutta kannattaa :)
/2
Miksi? Jos minulla on hyvä olo fyysisesti ja henkisesti, jaksan ja olen virkeä, ja juuri äskettäin työhöntulotarkastuksessa todettiin kaikki keskeiset veriarvot oikein hyviksi, niin miksi minun pitäisi tutustua tuohon blogiin?
t. Yli 20 vuotta ilman lihaa ja muutama vuosi ilman muita eläinperäisiä tuotteita
Siis: koko elämäsi sekasyöjä, kunnes pari viime vuotta vegaani :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku suositteli poistetussa ketjussa tutustumaan ex-vegaaninen tarinoihin, niin suosittelen minäkin.
Vegeideologian kestämättömyyttä on ruodittu kiinnostavasti Let Them Eat Meat -blogissa, onkohan se vielä pystyssä. Siihen tutustumiseen tarvitsee hyvän englanninkielen taidon ja vähän henkistä kanttia, mutta kannattaa :)
/2
Miksi? Jos minulla on hyvä olo fyysisesti ja henkisesti, jaksan ja olen virkeä, ja juuri äskettäin työhöntulotarkastuksessa todettiin kaikki keskeiset veriarvot oikein hyviksi, niin miksi minun pitäisi tutustua tuohon blogiin?
t. Yli 20 vuotta ilman lihaa ja muutama vuosi ilman muita eläinperäisiä tuotteita
Niin. Ja arvaa mitä! Juon myös muita kuin vegaanisia viinejä ja oluita. Ja silti kehtaan ilmoittaa erityisruokavaliokseni vegaanisen ruokavalion. Eikö ole järkyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/2
Miten väärin ihminen lukemaansa voikaan ymmärtää.
Itse olen entinen vegaani, ja usein täälläkin kertonut ruokavaliostani ja eettisemmästä maailmankatsomuksestani.
Olin väärässä. Vegaaniudesta ei ole mitään hyötyä, vain haittaa.
Pelkästään merikuljetuksissa tuotetaan moninkertaiset päästöt kotimaiseen tuotantoon verrattuna.
Nykyään olen kotimaisen ja lähiruuan sekasyöjä, joka panostaa luomuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen entinen vegaani, ja usein täälläkin kertonut ruokavaliostani ja eettisemmästä maailmankatsomuksestani.
Pelkästään merikuljetuksissa tuotetaan moninkertaiset päästöt kotimaiseen tuotantoon verrattuna.Nykyään olen kotimaisen ja lähiruuan sekasyöjä, joka panostaa luomuun.
Ja minä en edelleenkään ole vegaani ilmasto- vaan eläinoikeussyistä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään merikuljetuksissa tuotetaan moninkertaiset päästöt kotimaiseen tuotantoon verrattuna.Nykyään olen kotimaisen ja lähiruuan sekasyöjä, joka panostaa luomuun.
Meitä on siis useampi täällä :)
/2
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on ollut ratkiriemukkaita keskusteluja aiheesta. Esimerkiksi kysymys, kuinka monena päivänä viikossa vege voi syödä broileria. Ap ei tykännyt saamistaan vastauksista.
Mikä oli enemmistön mielestä oikea vastaus?
Miksi sitten kommentoit minulle noin typerästi, jos tapana ei ole uhriutua? En minä vastaa viestien poistamisesta tai sivuston ylläpitämisestä, joten en voi ottaa syykseni tai ansiokseni sitä, että viestejä poistetaan tai palstalla on säännöt. Sinä kommentoit sillä tavalla viestiini, jossa kerroin, että täällä kyllä sai ennen keskustella hyvinkin vapaasti, ja tiukempi moderointi alkoi vasta siinä vaiheessa, kun oman agendansa ajajat ja jankuttajat valtasivat palstan. Miksi kommentoit, jos et kyseisiin ryhmiin kuulu, vaan olet aina keskustellut asiallisesti?