Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä Helsingistä kauemmas johonkin pikkukaupunkiin muuttaneita?

Vierailija
04.09.2019 |

Miten teidät on otettu siellä vastaan? Kohdellaanko kuin muitakin vai onko vaikea saada kavereita? Oletteko törmänneet paljon ennakkoluuloihin helsinkiläisistä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan muutin Jyväskylään. Kohtasin jatkuvia ennakkoluuloja ja sain suoraan nirppanokkaisen pissiksen maineen. Tosin se karisi, kun ihmiset tutustuivat minuun, mutta silloin teini-iässä se oli aika armotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta olen alunperin kotoisin täältä. Enkä muutenkaan julista asuneen Helsingissä.

Vierailija
4/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta olen alunperin kotoisin täältä. Enkä muutenkaan julista asuneen Helsingissä.

Harva varmaan julistaa, mutta eiköhän kotipaikkakunta tule aika nopeasti ilmi tutustuttaessa uuteen henkilöön.

Vierailija
5/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö stadilaiset muuta landelle vain jos haluavat olla rauhassa. Niin olen itse ajatellut tehdä. Eli eihän sillä väliä mitä ne siellä ajattelee jos ei erityisesti hakeudu juttusille, vaan on omissa oloissaan

Vierailija
6/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö stadilaiset muuta landelle vain jos haluavat olla rauhassa. Niin olen itse ajatellut tehdä. Eli eihän sillä väliä mitä ne siellä ajattelee jos ei erityisesti hakeudu juttusille, vaan on omissa oloissaan

Pääasiassa siksi että voi olla rauhassa ja luonnon keskellä. Mutta kyllä mä välillä ihmisten seuraa kaipaan. En sentään erakoitua haluaisi. Olen vain kuullut, että helsinkiläisiä ja muitakin uusia ihmisiä kohtaan voidaan olla aika nuivia.

Vierailija
7/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan muutin Jyväskylään. Kohtasin jatkuvia ennakkoluuloja ja sain suoraan nirppanokkaisen pissiksen maineen. Tosin se karisi, kun ihmiset tutustuivat minuun, mutta silloin teini-iässä se oli aika armotonta.

Joo, varmaan tosi yleistä kun kyseiseen kaupunkiin muuttaa vuosittain paljon ihmisiä eri paikkakunnilta. Ehkä yksilön käyttäytymisellä on ollut vaikutusta siihen, kuinka muut ovat sinuun suhtautunut.

Vierailija
8/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kokeilemassa. Ei onnistunut. Edes lapset eivät saaneet kavereita.

Palasimme sitten takaisin stadiin.

Ilmeisesti pk-seutulaisilla on jotenkin niin erilainen tapa suhtautua maailmaan ja ihmisin, että tuolla muualla Suomessa sitä ei ymmärretä ja/tai siitä ei tykätä. Vaikka ei edes ikinä kertoisikaan olevansa stadista.

Vierailija
9/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti pk-seutulaisilla on jotenkin niin erilainen tapa suhtautua maailmaan ja ihmisin, että tuolla muualla Suomessa sitä ei ymmärretä ja/tai siitä ei tykätä. Vaikka ei edes ikinä kertoisikaan olevansa stadista.

Uskon. Eikös ole hauska juttu että muualla asuvilla ei ole tätä ongelmaa, edes pääkaupunkiseudulle muuttaessa. Mistähän ongelmaan voisi etsiä ratkaisua

Vierailija
10/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, etten ole kotonani täällä. Ärsyttää helsinkikuplassa olevat tuttavat, jotka eivät osaa ajatella asioita monelta kannalta. Pelkään vain, että sopeutuisinko muuallekaan.

Vierailija
11/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan tosi yleistä kun kyseiseen kaupunkiin muuttaa vuosittain paljon ihmisiä eri paikkakunnilta. Ehkä yksilön käyttäytymisellä on ollut vaikutusta siihen, kuinka muut ovat sinuun suhtautunut.

Eri paikkakunnat ovat niitä pieniä maaseutukuntia, mitä riittää Jyväskylän ympäristössä. Heillä ne ennakkoluulot tuntuivat olevan kaikkein sitkeimmässä.

Oma käytökseni oli aivan ystävällistä. Minulla oli ennestään paikallisia ystäviä eikä todellakaan mitään ennakkoluuloja. Mutta minulla oli ekana päivänä koulussa korkokengät, josta kaverit myöhemmin sanoivat saaneensa sen kuvan, että olen joku tyhjäpää.

Vierailija
12/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva varmaan julistaa, mutta eiköhän kotipaikkakunta tule aika nopeasti ilmi tutustuttaessa uuteen henkilöön.

Tulee, jos koko ajan toitottaa, kuinka meillä Helsingissä kaikki on paremmin.

Vierailija
13/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että olen isäni ja äitini luona vieraillessani yleensä hiljaa siitä, että asun nykyisin Helsingissä. Tosin kerran kampaajalla käydessäni hän kyseli missä asun ja olikin sitten Helsinki-fani, joka kyseli yksityiskohtaisesti missä kaikkialla olen asunut ja kertoi itsekin käyvänsä siellä usein. Mutta sitten on kateellisia ja niitä, jotka luulee, että olen heti ylpistynyt muuttaessani sinne. Ja kyllähän sellaisiakin on, ei siinä mitään. Jos totta puhutaan ylpistyin itsekin hetkeksi, mutta onneksi osasin pitää asian omana tietonani.

Vierailija
14/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko nyt yhtään tuota omaa asennettasi?

2

Vierailija
15/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Ei mulla ole mitään asennetta, tunnen vaan tuollaisia ihmisiä. Ja olen itsekin asunut Helsingissä, ei mulla ole mitään sitä vastaan.

Vierailija
16/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Ei mulla ole mitään asennetta, tunnen vaan tuollaisia ihmisiä. Ja olen itsekin asunut Helsingissä, ei mulla ole mitään sitä vastaan.

Minäkin tunnen. He ovat niitä pikkupaikkakunnilta muuttaneita, jotka ovat ihastuneet Helsinkiin.

Vierailija
17/17 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin joo. Tosin tein sen, että sanoin meidän muuttaneen Vantaalta, vieläpä alueelta joka oli siihen aikaan tunnettu rauhallisena okt-lähiönä. Suhtautuminen on aika hauskaa: "no ette sentään mistää Helsingistä ole, hehheh". :D