Oletteko pilanneet turhaan elämästämme aikaa, kuukausia? vuosia? Miksi?
Kommentit (21)
Yhdeksän vuotta suhteessa miehen kanssa joka haikailu emänsä perään. Ero tuli heti kun sai exänsä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän vuotta suhteessa miehen kanssa joka haikailu emänsä perään. Ero tuli heti kun sai exänsä takaisin.
*haikaili
Parisuhde+parisuhde+parisuhde = Täyttä ajan ja resurssien hukkaan heittämistä. Onneksi kun olin 4. kertaa tekemässä samaa virhettä, abortoin koko homman alkuunsa. En ole katunut. 17 elämätöntä vuotta eikä ole tarvetta toistaa samaa virhettä.
6 vuotta patologisen mustasukkaisen miehen kanssa.
Vapaudun keväällä 2 vuotta 4 kuukautta meni hukkaan.
Tarkemmin ajatellen meni sitä ennen jo kaman kanssa 15 v pelkkää alamäkeä.
Nuorena ei tajunnut kuolevaisuuttaan, eikä elämän ainutkertaisuutta.
Työttömänä ja sairaana on mennyt valtavasti aikaa hukkaan, mutta en tiedä miten olisin voinut ne estääkään. Ja toisaalta työnhakuun on mennyt vuosia hukkaa, enpä ole työllistynyt vaikka kuinka olisin hakenut kymmeniä paikkoja kerrallaan:( Köyhänä elämä tuntuu muutenkin valuvan koko aja ohi, kun ei ole varaa kuin istua kotona yksin ainakin valtaosa ajastaan
Minä tuhlasin peräti 42 vuotta elämästäni kun en lähtenyt suomesta.
Mies 56
Ohnom Penh
Vierailija kirjoitti:
Minä tuhlasin peräti 42 vuotta elämästäni kun en lähtenyt suomesta.
Mies 56
Ohnom Penh
Sama juttu 38 vuotta vielä sama suuntakin.
Mies 51
Nakhon Ratchasima, Thailand
Hieman asian vierestä, mutta ei mun mielestä mikään aika mene varsinaisesti hukkaan paitsi ehkä tuo päihteiden käyttöön haaskattu. Silloin tulee sulkeneeksi aistit muulta maailmalta. Vaikka olisi vankilassa, jos vain on mahdollisuus oppia itsestään tai maailmasta niin ei se ole mennyt hukkaan. Olen itsekin ollut elämästäni vuosia työttömänä, kyllä niihinkin vuosiin mahtui muutakin kuin sitä työttömyyttä.
Olen ollut jo kohta 8 vuotta työssä joka ei kiinnosta yhtään, vaikka tämän piti olla väliaikaista. Joka päivä kituutan täällä 8 tuntia, vaikka voisin tehdä jotain mielekästä.
Melkeinpä koko elämä ala-asteen jälkeen, eli semmoiset +20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Hei, et kertonut miksi? 🤔
Pahin virheeni oli kun en lähtenyt Kajaanista pois en edes Helsinkiin jossa olisi ollut työtä ja ihmisiä.
Nyt on ikää reilut 42, äitikin pian 70 ja kyllä tämä elämä oli nyt tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, et kertonut miksi? 🤔
Väärät seurustelukumppanit, väärä alavalinta ja väärät harrastuksen kohteet (ne mitkä nyt kiinnostaa, olisi pitänyt aloittaa 20v sitten, jotta olisi mahdollisuus kehittyjä riittävän taitavaksi).
Kyllä, sairastuin vakavasti ja voin sanoa että 3-4 vuotta meni minulta ohi, keskityin niin paljon vain hengissä pysymiseen etten noista vuosista muista juuri mitään. Palautuminen on ollut henkisesti niin raskasta ettei sitä nyt oikein elämiseksi voi sanoa. Juu hengissä ollaan, mutta elämänlaaduksi sitä en voi kutsua.
Jaksoin 35v ikään asti narsisti isääni. Hänen hirveää kohteluaan (väkivaltaa, nöyryytystä lapsuudessani, ja pitkälle aikuisuuteen kiristystä, uhkailua, väkivallalla uhkaamista ja kaikenlaista manipulointia. Sain katkottua välit vasta 35v iässä ja todellakin kasun miksen tajunnut (lue; uskaltanut) tehdä sitä heti silloin kun täytin 18 ja muutin kotoa. Ihan turhaan jörsin, itkin, petyin, pelkäsin ja pienensin itseäni tuohon asti. No sentään nyt on rauha ja sees.
En jaksa edes laskea. Olen sellainen perinteinen "sitten joskus" -tyyppi, etenkin jos on tiedossa jokin isompi muutos. "Aloitan harrastuksen X sitten kun muutetaan puolen vuoden päästä sinne uuteen kotiin", "Teen jutun Y sitten kunhan loma alkaa", "Hankin sen (ei edes kalliin) jutun Z kunhan nuorin lapsi menee kouluun", jne. Pitäisi opetella siihen, että asiat, mitkä voidaan tehdä nyt, tehdään nyt eikä sitten joskus.
Muutin takaisin Suomeen
Söin liikaa
Siedin työtä, joka uuvutti minut täysin
En deittaillut tai jaksanut ystävyyssuhteita
Pienennytin rintani 10v. liian myöhään
.. Siinä jotain.
18 vuotta paskassa suhteessa, kun en uskaltanut lähteä.