Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehtiikö (pohjoismaiden väliseltä) lennolta junaan 30 minuutissa?

Vierailija
04.09.2019 |

Tanskasta Suomeen lento kyseessä. En itse tunne HeVa lentokenttää ja ystävä tulossa Suomeen. Tietääkseni turvatarkastusta tai maahantuloselvitystä ei ole, hyvä jos henkilökorttia kysytään. Eli jos lento laskeutuu 15.25 ja juna lähtee 15.55 ehtiikö millään? Ensinhän kone ajetaan portille, sitten siitä ihmiset matelee ulos jossa menee myös aikaa. Sitten pitäisi juosta junalle ja toivoa ettei lippuautomaatilla ole kamalasti jonoa. Onko toivotonta? (Olettaen tietysti ettei lento ole myöhässä.)

Tiedän kyllä että niitä junia lähtee lentoasemalta pilvin pimein, mutta kyse on toiseen junaan ehtimisestä ja kismittäisi odottaa kaksi tuntia.

Kiitos jos joku osaa auttaa!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettet juostessa taklaa ketään. Käytävillä liikutaan leveästi.

Ota AP suosiolla iisisti. Menet sillä seuraavalla. Leppoisa asenne on elämän perusta. Rauhallisena pystyy esim tekemään työnsä laadukkaammin.

Vierailija
42/44 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi.

Vierailija
44/44 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin junaan hänen on ehdittävä? Jos tarkoitat kaukoliikenteen junaa, ei todellakaan tule ehtimään, Helsinki-Vantaalta pitää tulla Pasilaan sitä varten ja siihen menee puolisen tuntia jo pelkkään junamatkaan.

Eli lentokentältä ei kulje kaukojunia lainkaan.

Jos taas tarkoitat paikallisjunaa, hän ehtii JOS ei ole ruumaan meneviä matkatavaroita ja lento on ajassa. Jos on ruumassa matkalaukku, tuskin ehtii, sillä niiden purkaminen koneen ruumasta ottaa oman aikansa ja hihnalta kestää vielä noin vartti päästä paikallisjunalaiturille.

Junia kumminkin kulkee varhaisesta aamusta noin iltayhdeksään saakka kymmenen minuutin välein, eli ei siinä uutta junaa joudu "kahta tuntia" odottamaan.

Ja tämä on tarkka arvio paljon lentävältä ja P/I-junaradan varressa asuvalta. Ole hyvä.

No on taas paljon lentävällä asiantuntijalla luetunymmärtäminen huipussaan!

Ole hyvä sinäkin ääliö!

Miksi pitää olla noin ilkeä? 

Koska se on kaikki mitä tuollaiset tyypit ansaitsevat. Mestaroiva, opettavainen, "kyllä minä tiedän" asenne; itsestäänselvyyksien kertominen muka hyödyllisinä tietoina; väärien tietojen kertominen totuuksina (esim. ei todellakaan tarvitse mennä Pasilaan, koska kaikki kaukojunat pysähtyvät Tikkurilassa), ja tietysti se että ei ole vaivauduttu lukemaan alkuperäistä viestiä mitenkään, ja sitten kysytään typeriä. Ja kaiken päälle vielä tuo nokkava "Ole hyvä" kun ei oikeasti ole sanonut mitään järkevää tai hyödyllistä.

Siinä niitä päällimäisiä syitä miksi.

Äläpäs nyt viitsi itse siinä päsmäröidä ennen kuin saat omat faktasi selväksi. Kaikki kaukojunat eivät todellakaan pysähdy Tikkurilassa, esimerkiksi Turun suuntaan lähtevät eivät todellakaan kulje sitä kautta.

T:Eri

Miksi ylipaataan kayttaa junaa ja joutua vaihtamaan (ilmeisesti sitten) Pasilassa, myohastymiset riskeeraten, jos voi hypata lentokentalta suoraan Express-bussiin joka menee muutamassa tunnissa Turkuun? 

Itse siis mokille mennessani otan bussin Turkuun suoraan Helsinki-Vantaalta, ei tule mitaan saatamisia. 

No ollut mun lentoihin sopivat ajat (ja halvemmat paikat), ja satun asumaan aika paljon lähempänä Kupittaan asemaa kuin mitään Express-bussin pysäkkiä.

Ok, kasitin etta puhutaan Turun paatepysakista eli siis linja-autoasemasta. Mulle ei pysakkien sijoituksella ole hirveasti valia kun autolla tullaan noutamaan Turusta kuitenkin (siina on viela ajomatkaa, pari saaristolauttaa ja yksityisvene ennen kuin paastaan mokille asti).

Tietty sun tapauksessa tuo on jarkevampaa. Itse vaan tykkaan mahdollisimman akkia lennon jalkeen lyoda niin kutsutusti persiin penkkiin ja menna yhdella ajolla perille asti ilman mitaan vaihtoja. Hinnalla ei sinallaan valia, ei kai junan ja bussin valilla kamalaa hintaeroa ole... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi