Annatteko teinienne kiroilla?
Kysymys otsikossa.
Mä oon 17 ja mun pikkusisko 13. Se saa kiroilla ja hakata puhelintaan niin paljon kun haluaa, ja vanhemmatkin kiroilee koko ajan melkein joka asialle kun ne raivoaa. Mutta sitten jos mä sanon yhdenkin kirosanan. Äiti tulee uhkailemaan väkivallalla ja rangaistuksella. Eli mä en saa kiroilla, vaikka sisko, äiti ja iskä saa. Onneks saan lähtee kotoa pois muutaman kuukauden päästä kun täytän 18 niin pääsen äidistä eroon. Sen on turha ihmetellä miksen halua enää koskaan nähdä sitä.
Kommentit (4)
Meillä on kolme teiniä perheessä ja yksikään ei kiroile. Joskus olen kuullut jonkun sanovan jonkun paska-sanan, kun joku asia on nyppinyt todella, mutta siinä kaikki. Meidän perheessä minä kiroilen, mutta en joka päivä tai viikko. Käyttämäni kirosanani ovat persketti tai persetti, mutta silloin pitää mennä jo tosi huonosti. Mies ei kiroile oikeastaan ikinä ainakaan ääneen.
Meillä ei ole koskaan pidetty mitään kamalaa kuria kiroilun suhteen, mutta pienestä pitäen opetettu, ettei se ole "kaunista". Jos joskus harvoin joku kirosana lipsahtaa, niin sitten lipsahtaa. Riparin jälkeen tytär harmitteli, miten oli kavereilta tarttunut kirosanat, mutta eipähän tuo kotona ainakaan lipsauttele sen enempää kuin ennen ripariakaan. En edes muista, milloin olisin kuullut tyttären kiroilevan oikeasti.
Me vanhemmat emme kiroile. Emmekä anna teinienkäön kiroilla - paitsi että ne kiroilee silti. Vttu vttu vttu
No ei kiroilu ole mikään tavoiteltava asia. Eli toivottavasti jatkat kiroilemattomalla tiellä muuttosi jälkeenkin. Sen sijaan perhedynamiikassa teidän perheellä olisi opittavaa.