Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki vinkit imetyksen lopettamiseen

Vierailija
03.09.2019 |

Lapsi reilu 1v ja olen koittanut lopettaa imettämistä jo pari kk melko huonolla menestyksellä.
Olen palannut osa-aikaisesti töihin, eikä lapsi hoidossa ollessaan vaikuta lainkaan kaipaavan rintaa, mutta iltaisin, öisin ja vapaapäivinä kotona on helvetti irti kun lapsi olisi vain rinnalla. Hän kaipaa selvästi läheisyyttä ja "rintatuttia". Normituttia tai edes tuttipulloja/nokkamukeja ei ole koskaan huolinut.
Silittelyt ja halittelut eivät saa lasta "hädän hetkellä" rauhoittumaan lainkaan, päinvastoin hän tuntuu raivostuvan vain enemmän jos ei pääse rinnalle. Olen antanut itkeä itseään väsyksiin, mutta karjuminen voi kestää tunteja. Ainut vaihtoehto on antaa imeä tai se, että isä tai joku muu hoitaa, mutta se ei ole useimmiten mahdollista. Alkaa jo hermo mennä...
Esikoinen kyseessä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa jaksaisit jatkaa imetystä vielä pari kk, että lapsi sopeutuu ensin päiväkotiin ja hänen läheisyydenkaipuu helpottaa. Sitten voit lopettaa imetyksen, kun lapsi ei elä suurien muutosten aikaa. Kohtuutonta vaatia pientä lasta selviämään ensin yksin päivähoidossa ja sitten viedä tärkeä asia, kuten imetys, pois.

Vierailija
2/3 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero jotain karvasta tai muuta pahan makuista rintoihin. Sitruunaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksestani (neljä lasta) muistan, että imetyksen lopetus onnistuu vasta, kun olet itse varma, että nyt on oikea hetki lopettaa. Sitten kun sinulla on sisäinen varmuus, että nyt se loppuu, kestät sen huudon. Ja jaksat pitää kiinni siitä, ettet enää anna rintaa yöllä etkä illalla, vaan lopetat kerta heitolla. Yleensä ensimmäinen päivä (ja etenkin yö) on pahin (sekä äidille että lapselle), sitten se helpottaa.

Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän