Surkein maa jossa olet käynyt.
Kommentit (94)
Intia, läpisaastainen.
Turkki lähemmistä. Olen käynyt kymmeniä kertoja Turkissa ja turistialueet on siistejä. Mutta jos ajat sisämaahan tai johonkin isomman kaupungin sivukadulle, saastaisuus pistää silmään, kun Turkki on melkein kuitenkin Eurooppaa. Toki, isommassa mittakaavassa ei tietenkään ole niin saastainen kuin vaikka Intia.
Dominikaaninen on toinen. Sivukadulla taksi ajoi jätteiden päällä. Siis koko tien pinta oli täynnä jätettä, aivan uskomaton näky. Toisaalta hotellialueet, turistialueet ja ne isot baanat kentältä oli hyvin siistejä, kauniita istutuksia jne.
Mad love kirjoitti:
Venäjä, Viro..Marokko ihanan kaunis ja ystävällinen ja hyvää ruokaa, niin kuin kaikkialla pohjois-Afrikassa..Itäblokin maita karsastan ihan hirveän ruoan ja hirveämpien ihmisten vuoksi,yäk.
Minulla on kokemusta Tunisisiasta ja Egyptistä , karseita ihmisiä. Halveksivaa roistoporukkaa, suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Iso-Britannia, varsinkin Lontoo. Koko maa on menetetty tapaus. Muslimit yms valloittaneet. Saat olla tarkkana ettei puhelinta viedä ja joka ilta saa pelätä ettei saa puukosta. Heillähän on ongelmakin kehitysvammaisten lasten määrän suhteen koska useat iso-britannian sisällä asuvat muslimit ovat avioituneet serkkujen kanssa.
Brexit kun on vaan menestys mutta olihan iso-Britannia jo 2000 -luvun alussa aika surkea tapaus
Vierailija kirjoitti:
Löytyy yllättävän läheltä se maa. Nimittäin Ruotsi.
Täysin turvattomaksi mennyt moni alue iltaisin liikkua. Elkääkä vähätelkö sitä minä sentään asuin siellä usean vuoden.
Mennyt hurjaksi esimerkiksi itseltä vietiin lompakot ja puhelimet veitsellä uhaten junamatkan päätteeksi.
Missäpäin tapahtui?
En vähättele.
Vierailija kirjoitti:
Ghana. Voi vttu mikä paikka.
Mutta sait pikkurahalla mustaa jormaa koko läskikasasi kyllyydeltä?
Emma K. kirjoitti:
Haiti. Kaikki pielessä, Afrikan perintö elää Karibialla.
Tyhmyys. likaisuus, korruptio, laiskuus, välinpitämättömyys. demoralisoituminen kaikilla tasoilla?
Turkki minullakin ja perustelut:
Olin vasta lapsi alle 12- vuotias ja setä miehet tuki kehumaan ulkonäköä ja yksi jopa lääppi ja yritti myydä krääsää. Kaduilla oli teko pimppejä ja teko kikkeleitä esillä joissa oli lävistyksiä mikä on Jännä sinänsä , kun muslimi maa ja naisten pitää kääriytyä tiskirättiin ja verhoihin, mutta se on ihan ok näytellä millaisia lävistyksiä voi alapäähän ottaa.
Se pakko kauppaaminen ja ne rukous kutsut pelotti minua, kun olin lapsi lisäksi margariini oli kuin muovia koska siinä ei ollut suolaa.
En mene uudestaan että KÄSIRysy vaan heille eli hyvästi suomeksi . Tämä on ainoa mitä muistan koko ajasta ja jonka matkaopas opetti.
Emma K. kirjoitti:
Haiti. Kaikki pielessä, Afrikan perintö elää Karibialla.
Haitissa elää myös se perintö, että Amerikkalaiset yhtiöt teetättää halpatyönä paljon aivan mitättömin palkoin. Tästä on tiettävästi maiden välinen sopimustikin tehty joskus, että näin saa olla, joka pitäisi Haitin kannalta kyllä ehdottomasti purkaa ja heti. Se on ehkä ykkössyy, miksi Haiti on niin köyhä maa.
Venäjä, ihan heittämällä. Isäntäperhe asui purkukuntoisessa kerrostalossa jonka betoniseinissä oli isoja halkeamia. Aamutuimaan tienposkessa makasi jotain rapaisia vodkajuoppoja ja ihmiset kulki töihin jollain kummallisilla pakubusseilla, joissa istuttiin suunnilleen sylikkäin pakun avoimessa takaosassa ja ihmiset huuteli kuljettajalle kun halusivat ulos. Ulkomaalaisia yritettiin kusettaa kaikissa hinnoissa ja hymyilylle oli varmaan joka erikoisvero.
Albanian ja Indonesian maaseudut olivat myös karuja paikallisten elintasoa katsoen, mutta siellä ei huokunut mikään sama ankeus kuin Venäjällä. Albanian kaupungit oli todella siistejä tilanteeseen nähden ja indonesialaiset elivät vain todella eri tavalla.
Australia. Ruoka huonoa, liian kuuma ja kodittomia ihmisiä joka paikassa. Ihmiset myös töykeitä. Elokuvista tulleet haavekuvat karisivat ensimmäisenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina taitaa viedä voiton.
Romania oli myös aika surkea paikkaKiina? Et ole tainnut käydä. Viidesti käyneenä pakko sanoa et elintasossa mennyt Suomesta ohi. Ja kauas.
Kiinahan on vasta maaltapaon vaiheessa, tai sitä viemässä loppuun. Vuosien 1990 - 2015 välillä 500 miljoonaa kasvoi siellä kaupunkien väkiluku, eli aivan käsittämätön määrä 25 vuodessa. Tämähän ei ole mitenkään kirkkaasti poistanut ongelmia, mutta käsittää sen mikä työllisyyspotentti esim.teollisuudessa siellä nyt on, ja miksi noissa kiinalaisissa halpakaupoissa on tavaraa niin tuhottomasti. Mitähän sitten tapahtuu kun ne kaikki 500 miljoonaa saa hyvän, eurooppalaisen elintason ja hinnat kohoaa länsimaitten vastaavaksi, voi vaan miettiä ???
Löytyy yllättävän läheltä se maa. Nimittäin Ruotsi.
Täysin turvattomaksi mennyt moni alue iltaisin liikkua. Elkääkä vähätelkö sitä minä sentään asuin siellä usean vuoden.
Mennyt hurjaksi esimerkiksi itseltä vietiin lompakot ja puhelimet veitsellä uhaten junamatkan päätteeksi.