Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh. Liittyy autoon

Vierailija
03.09.2019 |

Olen ostamassa "uuden" auton. Sisko kitisee, että ei ole mitään järkeä ostaa yli 200 000 km ajettua, kun nykyisessä ei ole edes sataa tuhatta kilsaa. Mutta kun en jaksa pientä autoa. Mitä ne vähäiset kilometrit lämmittävät, jos autoon ei mahdu mitään ja se ärsyttää.

Sitten sisko jankuttaa, että pitäisi ostaa uudempi ja vähemmän ajettu. No ihanko tosi, ei minulla ole enää rahaa. Aiemmin olisin toki voinut hassata puolet omaisuudestani autoon. Olisin saanut 0 km ajetun, hienon auton. Mutta halusin käyttää rahani muulla tavalla ja ostaa vähän halvemman auton, toki hienon sellaisen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan siskon kitistä. 

Vierailija
2/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi sisko yrittää aina sabotoida kaikki hankintani. Ostaisi itse uuden auton, jos on niin kateellinen minulle. Tiedän, että hänellä on rahaa (ellei ole tuhlannut kaikkia nykyiseen taloon.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä autoa matkamittarilla ajeta, vaan mukavuudella ja tilalla kuten itsekin mainitsit.

Jos huollettu hyvin ja päässyt moitteetta katsastuksista läpi, ei laatumerkeillä 200 tonnia mittarissa vielä ole matka eikä mikään.

Itse olen jokaisen uutena ostamani auton kuluttanut aivan henkihieveriin, eli ajanut sinne 500-600 tuhanteen kilometriin, näin toiminut 70-luvulta asti. Ja minä ajan, aivan helvetisti.

Vaihtomoottorihommiin en kuitenkaan ala, jota vaaditaan siihen että tulee yli miljoona tauluun. Kun moottori menee, niin auto on kaatistavaraa.

Vierailija
4/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että sisko hyvä, tämä minun autoasiani ei kuulu sinulle ollenkaan, kiitos huolenpidosta, mutta nyt riittää. 

Vierailija
5/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
6/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta ethän sinä koskaan kenenkään neuvoja kuuntele" on koko perheeni lempilausahdus. Minkähän takia kuuntelisin, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Tuohon autoon, jonka todennäköisesti ostan pian, täytyy vaihtaa jakohihna 60 000 km jälkeen uudestaan. Mielestäni se on ihan kelpo km-määrä. Siskolle se on JO.

Vierailija
7/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä järkeä ostaa noilla kilometreillä jos oikeasti tietää auton historian, kytkin, hihna, jne vaihdettu ja auto maksaa max. 500€

Vierailija
8/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerää tuijottaa niitä kilometrejä. Itse ostin alle 100tkm ajetun auton ja nyt on kansiremontti edessä, vaihdelaatikon uusiminen ja lukuisia muita pikkuvikoja. Oikeasti tulee halvemmaksi ostaa lähes loppuunajettu auto ja ajella sillä vuosi tai pari ja sitten paaliin ja uutta tilalle.

Vierailija
9/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä tuota kateutta (?) Meillä on ihan samat lähtökohdat ja molemmilla on (ollut) paljon rahaa ja niistä rahoista on puhuttu ihan avoimesti. Itse en ole siskolle kateellinen mistään, mutta hän tuntuu olevan kateellinen AUTOSTA, jollaisen itsekin voisi hakea itselleen lähimmästä kaupasta. Sen sijaan on päättänyt ajaa vanhalla autollaan ikuisesti. Se olkoon hänen asiansa sitten. Mutta ei aina tarvitsisi lytätä minun päätöksiäni.

Vierailija
10/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja monologi...sano nyt kerralla kaikki mitä sinulla on sanottavana.

Vierailija
11/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano.

Vierailija
12/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain ymmärrä tuota kateutta (?) Meillä on ihan samat lähtökohdat ja molemmilla on (ollut) paljon rahaa ja niistä rahoista on puhuttu ihan avoimesti. Itse en ole siskolle kateellinen mistään, mutta hän tuntuu olevan kateellinen AUTOSTA, jollaisen itsekin voisi hakea itselleen lähimmästä kaupasta. Sen sijaan on päättänyt ajaa vanhalla autollaan ikuisesti. Se olkoon hänen asiansa sitten. Mutta ei aina tarvitsisi lytätä minun päätöksiäni.

Kyllähän tässä on nyt selkeästi kyse siskon kommunikointi- ja suhtautumistavasta sinua kohtaan. Tee oma päätöksesi, valitse auto omien tarpeittesi mukaan. Suomen tiet ovat täynnä yli 200 000 km ajettuja autoja, yksilöstä se on kiinni.

Vierailija
13/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä merkkaa kilometrit ovat mukavia ajaa ja auto on luotettava. Joskus halvalla saa luotettavamman auton kuin ihan uudesta.

Vierailija
14/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tässä on nyt selkeästi kyse siskon kommunikointi- ja suhtautumistavasta sinua kohtaan. Tee oma päätöksesi, valitse auto omien tarpeittesi mukaan. Suomen tiet ovat täynnä yli 200 000 km ajettuja autoja, yksilöstä se on kiinni.

Auto oli vain sivujuoni päivitys...

Vierailija
15/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*total reps*

Kun on pakko keksiä ongelmia...

Vierailija
16/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siskon sanoilla ole mitään väliä. Mutta kun en ymmärrä että miksi pitää aina puuttua ja lytätä kaikki. Kun ei hänellä ole pienintäkään syytä olla kateellinen yhtään mistään. Ja kaikista vähiten kaipaan sukulaisen kateuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme