Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen rahankäyttäjä olet?

Vierailija
03.09.2019 |

Oletko Aku Ankka vai Roope-Setä? Tuhlaatko heti kaiken mitä käteesi saat ja elät tuhlaillen kuin viimeistä päivää vai laitatko kaiken rahan visusti säästöön ja odotat sitä pahaa päivää jolloin niitä säästöjä tarvitaan?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen isotuloinen. Ostan harkiten, mutta yleensä panostan kerralla laatuun. Saatan maksaa laatutelkkarista 3000 €, vaikka saman kokoisen saisi tonnilla. Ruokalaskut on luultavasti aika isot (en ole jaksanut laskeskella), mutta monipuolinen ja laadukas ruoka saa maksaakin.

Miksi tuhlata edes tonnia telkkariin kun roskalavaryhmästä saat ilmaiseksi? Eikä uutta kannata ostaa niin kauaa kuin vanha vielä toimii ja on korjatyavissa. Kannattaa opetella olemaan pihi ja säästäväinen niin rahat ei polttele kädessä ja nälkä kivistä vatsassa.

Ei hyvätuloinen ota roskalavalta mitään, ellei ole mielisairas. En minäkään ota, vaikka huonotuloinen. Haluan uuden ehdottomasti.

Olen itse suhteellisen hyvatuloinen, mutta suosin silti (netti)kirppareita ym. puhtaasti ihan ekologisista syista. Turhaa materialismia ostaa kaikki uutena. 

Vierailija
42/47 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rahankäytöltäni  Aku Ankan, Roope Ankan ja Hannu Hanhen risteytys. Pihistelen, tuhlaan, säästän ja sijoitan. Mulla on sekä säästötili että sijoituksia. Laitan näihin joka palkkapäivä rahaa. Sijoituksia on max 10 000 € nopeasti realisoitavissa sijoituksissa ja min 10 000 € hitaammin realisoitavissa sijoituksissa. Säästötilillä on yleensä kuukauden palkkaa vastaava summa ja nämä rahat on käytettävissä yllättäen ilmaantuviin tarpeisiin. Sijoituksista nopeammin realisoitavista taas harkitsen tarkkaan, onko realisoinnille todellakin tarvetta vai pärjäisinkö ilmankin. Viimeksi olen realisoinut näitä ollessani pitkällä sairaslomalla. Hitaammin realisoitavissa oleviin sijoituksiin en koske, ellei ole aivan pakko. Toistaiseksi sellaista pakkoa ei ole ollut. Olen tehnyt myös osakekauppoja, joiden tuotto onkin ollut huomattavasti parempi kuin mitä olin uskonutkaan. 

Monissa asioissa pihistelen ja joissakin asioissa törsään. Ostan vaatteeni pääasiassa kirpputoreilta ja edullisesti alennusmyynneistä. Kenkien laadusta en kuitenkaan tingi, koska sairastan nivelreumaa ja hyvillä jalkineilla ehkäisen monia sairauden aiheuttamia ongelmia. Teen mielelläni edullisia ruokaostoksia kaupassa, usein ihan huvikseni pyrin saamaan ostokseni mahdollisimman halvalla. Toisaalta en kuitenkaan tingi ruuan terveellisyydestä, mutta olen valmis näkemään enemmän vaivaa ruuanlaitossa kuin pääsemään mahdollisimman helpolla. Käyn silti mielelläni välillä ravintolassa syömässä ja silloin en katso hintoja. Televisio ja kännykkä saa mulla olla halvinta mallia, mutta tietokone ei. 

Pihistely ja tuhlaaminen liittyvät mulla aina siihen, miten merkitykselliseksi tai tärkeäksi koen jonkin asian. Tärkeisiin olen valmis investoimaan, muissa mieluummin nuukailen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että joka kuukauden tulos on positiivinen.

Elikkä säästöön jää joka kuukausi vaikka en mieti kulutustani lainkaan. Tuloni ovat pienet mutta säästöjä kertynyt vuosien varrella 97 000 €.

Kävin kaupassa uudet kengät, 6 kpl kalsareita viikon ruokatarpeet, pesuaineet, henk. hygienia.

Maksoi 14,7 USD noin 13,2 €.

Mies 49, Phnom Penh

Vierailija
44/47 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen isotuloinen. Ostan harkiten, mutta yleensä panostan kerralla laatuun. Saatan maksaa laatutelkkarista 3000 €, vaikka saman kokoisen saisi tonnilla. Ruokalaskut on luultavasti aika isot (en ole jaksanut laskeskella), mutta monipuolinen ja laadukas ruoka saa maksaakin.

Miksi tuhlata edes tonnia telkkariin kun roskalavaryhmästä saat ilmaiseksi? Eikä uutta kannata ostaa niin kauaa kuin vanha vielä toimii ja on korjatyavissa. Kannattaa opetella olemaan pihi ja säästäväinen niin rahat ei polttele kädessä ja nälkä kivistä vatsassa.

No jonkun niitä uusiakin pitää ostaa, että te saatte ne joskus sinne roskalavaryhmään. Eikö se ole parempi että me hyvätuloiset ostellaan niitä uusia?

Hyvä televisio kestää useita vuosikymmeniä. Sama on hyvän puhelimen kanssa. Terveisin 35 vuotta vanhan puhelimen omistaja.

Sen takia maksoinkin 3000 euroa telkkarista, vaikka saman kokoisen olisi saanut tonnilla.

Voiko 3000€ telkkari olla laadukas? No ehkä joku pieni koko 40” tms?

Vierailija
45/47 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän aina ja koko ajan lähinnä matkoja varten.

Säästössä on n. 8 000 €, joten ei mitään hätää, vaikka jäisin työttömäksi.

Eikä tuo summa ole vuoden palkkani.

Säästän ruokakustannuksissa tekemällä isoja määriä kerralla.

Joko pakastan osan tai syömme 3-4 päivää samaa ruokaa pienillä variaatioilla.

Vaatteet kirppareilta, kenkien laadusta tinkimättä.

Vierailija
46/47 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvätuloinen ota roskalavalta mitään, ellei ole mielisairas. En minäkään ota, vaikka huonotuloinen. Haluan uuden ehdottomasti.

Me ollaan hyvätuloisia mutta silti n. 99% vauvan vaatteista on käytettynä ostettuja tai saatuja. Miksi haaskata rahaa turhuuksiin. Telkkarikin voitais vaikka antaa pois kun ei sitä tule ikinä katsottua.

Vierailija
47/47 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan hyvätuloisia mutta silti n. 99% vauvan vaatteista on käytettynä ostettuja tai saatuja. Miksi haaskata rahaa turhuuksiin. Telkkarikin voitais vaikka antaa pois kun ei sitä tule ikinä katsottua.

Mistä sen telkkarin voi noutaa? Mahtuuko autoon vai pitääkö lainata pakettiauto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi