Onko miesystäväni käyttäytyminen kontrolloivaa?
Olen siis tutustunut tosi kivaan mieheen, mutta muutama asia on alkanut vaivaamaan. Eli hän ei pidä siitä, että olisin baarissa ystävieni kansaa yli keskiyön ja muutenkin viestittelee suht usein ja kyselee, joko olen palaamassa kotiin. En tosin käy juuri missään ”viihteellä” juuri koskaan enkä jaksaisi ollakaan baarissa yli puolen yön. Olen myös tehnyt ystävieni kanssa ulkomaanmatkoja niin miehen mukaan ne eivät ole enää suotavia vaan että parisuhteessa tehdään yhdessä matkat. Mies ei itse käytä alkoholia juurikaan ja hänen mielestään ei ole tarpeen juoda joka viikonloppu viinilasillista tai kahta, kuten minulla on tapana ollut. Olen ajatellut, että pystyn kyllä ko. Asioista antamaan periksi eikä se viini ole pakollinen juttu, mutta nyt on alkanut vaivaamaan, että miksi minua aikuista ihmistä pitää kontrolloida ja puuttua tekemisiini. Emme siis vielä asu yhdessä mutta tarkoitus olisi muuttaa yhteen jossakin vaiheessa. Ja emme ole kovin nuoriakaan vaan lähemmäs 50 -vuotiaita.
Kommentit (33)
Niin ehkä minun pitäisi lopettaa suhde. Harmi kun mies on niin mukava ja huomaavainen:/
Ap
Mitä jos kysyisit mieheltä miksi lasi tai kaksi viiniä on hänen mielestään liikaa. Ja voisit ehkä kertoa että ilmeisesti teillä on erilaisia näkemyksiä yhteiselämästä. Jos mies on sitä mieltä että kaikki kunnossa kunhan tehdään kuten hän haluaa jäisin kyllä harkitsemaan haluasinko edetä suhteessa. Jos suhde nyt ok niin mitä jos asuisitte jatkossakin erillään?
Aika lailla tuntuu elämäsi tärkeät asiat pyörivän alkoholin ympärillä.
Hyvä ajatus kysyä viinin juomisesta. Olen varmaan liian kiltti ja taivun helposti toisen tahtoon.
Ap
Vastaus kysymykseen: On. Lopettaisin suhteen ajoissa.
Kunhan tutustutte paremmin, huomaat yhä enemmän pieniä asioita, jotka jäävät vaivaamaan. Tai ainakin minä huomasin. Minä olin siinä mielessä sinisilmäisempi, että jonkin aikaa kuvittelin miehen vain olevan huolestunut ja olin tietenkin mielissäni.
Mies, jota olin tapaillut muutaman viikon, tarkisteli tekstiviesteillä työpäivänkin aikana, missä olen ja mitä teen. Hän oli hyvin kiinnostunut työstäni, ei kuitenkaan tehtävistäni, vaan siitä, kenen seurassa olin. Kun tapaileminen oli jo loppumassa, oltiin siinä pisteessä, etten enää saanut vastata omaan puhelimeeni: mies vastasi, kysyi soittajan nimeä ja asiaa ja vasta sitten antoi puhelimen minulle. Jos puhelu kesti pitempään, hän saattoi kysyä, puhuinko yhä sen saman ihmisen kanssa.
Olisi ollut kiinnostavaa tietää, miten pitkälle valvonta olisi mennyt, jos olisimme muuttaneet yhteen (mies hoputti minua muuttamaan hänen luokseen, mutta minä en edes vielä harkinnut sellaista). Myöhemmin kuulin, että kumpikin hänen ex-vaimoistaan oli hakenut avioeroa tultuaan pahoinpidellyksi vuosikausia.
Vainoharhaisuutta en suosittele, mutta varovainen pitää olla.
On miehessä muitakin ”jänniä ominaisuuksia” jotka mietityttää.
Ap
Znksns kirjoitti:
Ap
No anna tulla vaan. Vai pitääkö lypsää yksi kerrallaan?
Henkistä väkivaltaa tuo miehen käytös. Seuraavaksi alkaa kouluttaa sinua, eli fyysinen väkivalta on lähellä.
Se on veteen piirretty viiva, ainakin suhteen alussa, mikä on huolestumista ja mikä kontrollointia. Vasta jatko ja kokonaisuus osoittaa, kumpaa se on.
Btw: Katsokaa netflixistä saja YOu. On oikeastikin hyvä ja yllättävä sarja, mutta hyvin osoittaa myös sen, että stalkkaaja itse ajattelee olevansa suojeleva ja hyvällä asialla.
Znksns kirjoitti:
Ap
Jepjep. Onkin aina hyvä olla mietittynä muutamia höystöjä valmiiksi siltä varalta, ettei provo meinaa syttyä täyteen roihuun.
Mies sanoo että on huolissaan ja haluaa suojella minua.
Ap
Siisn kirjoitti:
Ap
Oliko tuo nyt yksi "jännä ominaisuus" vai oliko niitä vielä jotain muita?
Kontrolloiva tai sitten vain epävarma. Pelkää, että karkaat toisen miehen kanssa seikkailuun yöllisillä retkilläsi. Onkohan hänellä taustalla joku sellainen kokemus?
Siisn kirjoitti:
Ap
Kysy tarkentavia kysymyksiä: mistä mies on huolissaan, miltä hän haluaa suojella sinua, miksi ei luota sinun kykyyn huolehtia itsestäsi, miksi hänen mielestään tarvitset suojelua jne.
Siisn kirjoitti:
Ap
Voisit ihan aluksi kertoa miehelle, että olet lähes 50 vuotta oikein hyvin pärjäillyt ilman hänen „suojeluaan“ ja pärjäät jatkossakin. Sen jälkeen kannattaa saman tien lähteä suhteesta, jos jo alussa on tuollaista tekemisten ja menemisten kontrollointia niin todellakaan ei kannata suhdetta jatkaa.
Lue huolellisesti oma aloituksesi ja vastaa sen jälkeen itse tekemääsi kysymykseen. Vastaus on JSSAP
Mitä mies on sanonut kun olet tästä hänen kanssaan keskustellut?
No on kontrolloiva, pitäisi tajuta jo itsekin. En suosittele koska tuo pahenee vaan. T. Kontrolloivasta miehestä vuosi sitten eronnut (en voi suositella kenellekään)