Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miesystäväni käyttäytyminen kontrolloivaa?

Loikjuyhgtrffr
03.09.2019 |

Olen siis tutustunut tosi kivaan mieheen, mutta muutama asia on alkanut vaivaamaan. Eli hän ei pidä siitä, että olisin baarissa ystävieni kansaa yli keskiyön ja muutenkin viestittelee suht usein ja kyselee, joko olen palaamassa kotiin. En tosin käy juuri missään ”viihteellä” juuri koskaan enkä jaksaisi ollakaan baarissa yli puolen yön. Olen myös tehnyt ystävieni kanssa ulkomaanmatkoja niin miehen mukaan ne eivät ole enää suotavia vaan että parisuhteessa tehdään yhdessä matkat. Mies ei itse käytä alkoholia juurikaan ja hänen mielestään ei ole tarpeen juoda joka viikonloppu viinilasillista tai kahta, kuten minulla on tapana ollut. Olen ajatellut, että pystyn kyllä ko. Asioista antamaan periksi eikä se viini ole pakollinen juttu, mutta nyt on alkanut vaivaamaan, että miksi minua aikuista ihmistä pitää kontrolloida ja puuttua tekemisiini. Emme siis vielä asu yhdessä mutta tarkoitus olisi muuttaa yhteen jossakin vaiheessa. Ja emme ole kovin nuoriakaan vaan lähemmäs 50 -vuotiaita.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäisen miehen pitäisi jo tietää, ettei sinun ikäistäsi naista enää holhota eikä kontroloida. Joten luulisi sinulla jo hälytyskellot soivan, mistä on miehessä kyse?! 

Miehen tarve pitää sinusta huolta, niinkin tiukasti ja tekstiviestein, kertoo vain hänen pohjattomasta läheisriippuvuudesta. Pahimmassa tapauksessa hän on narsistinen ja saadessaan sinut hallintaansa käy entistä kontroloivammaksi ja tiukemmaksi mitä saat tehdä.

Luota siihen, mitä nyt epäilet ja tunnet. Olet oikeassa.

Se, että miehessä on kivoja puolia ei välttämättä riitä kun lasket hänen plussat ja miinukset esim. vuoden päästä. 

Toivon, että selviät hänestä pian. Kannattaa myös muistaa, että useammat tuon ikäiset miehet ovat useamman naisen jättämiä ja syy on usein miehessä.

Vierailija
22/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kskdkksk kirjoitti:

Niin ehkä minun pitäisi lopettaa suhde. Harmi kun mies on niin mukava ja huomaavainen:/

Ap

Tyypillinen narsisti. Kiva ulkopuolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Znksns kirjoitti:

On miehessä muitakin ”jänniä ominaisuuksia” jotka mietityttää.

Ap

Ap

Saanko arvata omien kokemuksieni perusteella?

- hän tilaa mielellään sinun puolestasi ravintolassa tai korjaa tilaustasi esimerkiksi sillä perusteella, että onhan tämä kala nyt sata kertaa parempaa kuin tuo toinen kala

- hän kertoo, että hiuksesi näyttävät tosi hyvältä nutturalla/auki/leteillä, ja loukkaantuu hieman, kun et pidäkään hiuksiasi niin joka päivä (tästä on kaikenlaisia versioita, myös muuhun kuin ulkonäköön liittyviä)

- hänen kontrolloimisensa on hänen mielestään tarpeen sinun itsesi parhaaksi, vaikket olisikaan samaa mieltä

- hänellä saa olla salaisuuksia, mutta sinulla ei

Montako neljästä on jo nyt koossa?

Nro 8

Vierailija
24/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kskdkksk kirjoitti:

Niin ehkä minun pitäisi lopettaa suhde. Harmi kun mies on niin mukava ja huomaavainen:/

Ap

Kontrolloivuus yhdistettynä ”mukavuuteen ja huomaavaisuuteen” kuulostaa vielä pahemmalta. Juokse.

Vierailija
25/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole kontrollointia, vaan huolehtimista.

Vierailija
26/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kskdkksk kirjoitti:

Ap

Noh, se nyt vain tuppaa menemään niin, että omistautuvimmant miehet haluavat uhrautumisia myös naiselta.

Vierailija
27/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kysyisit mieheltä miksi lasi tai kaksi viiniä on hänen mielestään liikaa. Ja voisit ehkä kertoa että ilmeisesti teillä on erilaisia näkemyksiä yhteiselämästä. Jos mies on sitä mieltä että kaikki kunnossa kunhan tehdään kuten hän haluaa jäisin kyllä harkitsemaan haluasinko edetä suhteessa. Jos suhde nyt ok niin mitä jos asuisitte jatkossakin erillään?

Jatkossa erillään? Meinasitko että mustasukkaisuus siitä laantuisi? Aika hullu ajatus.

Vierailija
28/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole kontrollointia, vaan huolehtimista.

Huolehtimista? Mihin aikuinen nainen tarvitsee tuollaista huolehtimista? Kyllä se kontrollointia on ja tulee pahenemaan 100-varmasti, mikäli suhde vielä tuosta etenee... Vaarallista.

Vierailija
29/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kontrolloivaa. Tiedät sen itsekin. Olette suhteen alkuvaiheessa, ja jo nyt mies on kieltänyt (siis kieltänyt aikuista ihmistä, huom.) juomasta viiniä, viettämästä aikaa kavereiden kanssa ja matkustelemasta.

Vähän tyhmempikin tajuaa, millaiset kuviot ovat sitten kun asutte yhdessä ja olette pariskunta. Sitten et saa enää syödä mitä haluat, liikkua kuten haluat, käydä kaupassa yksin, käydä jumpassa yksin, ostaa rahoillasi mitä haluat yms yms. Lista vaan jatkuu, ja tuo touhu todellakin pahenee.

Vierailija
30/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä tuollaiset "sinä et saa tehdä enää niin tai noin" on ihan sekopäistä eikä kuulu kahden aikuisen ihmisen suhteeseen. Et kai niin hullu ole, että jonkun miehen takia et enää tapaisi ystäviäsi? Sitten asetat itsesi todelliseen vaaraan!

Vierailija
31/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas huviksesi kieltää jotain mieheltä mitä hän on tottunut tekemään, niin hups siinä voi vaikka päässä napsahtaa oikein kunnolla... Rajoitukset ja säännöt ei koske häntä, vain sinua.

Vierailija
32/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ajattelin jo ennen kuin avasin keskustelua, että todennäköisesti vastaus kysymykseen on kyllä, kun sitä kerta pitää kysyä.

Vierailija
33/33 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ikävältä jos 5-kymppiseksi olet elänyt iloisesti noilla tavoilla ja nyt niitä halutaan kitkeä sinusta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan