Paljonko teillä on velkoja?
Mulla 117000€ asuntolainaa ja 10000€ opintolainaa. Lyhenee koko ajan.
Kommentit (41)
Uskomatonta, kuinka vielä tänä päivänä naiset todella on miehen kanssa, joka omistaa kaiken.
Niin paasataan naisten urakehityksistä, tasa-arvosta ynnä muusta. Sit joku alentuu vielä tuohon. Huoh.
Oma osuus asuntolainasta n. 46 000 jäljellä. Muita lainoja ei ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0e. Olen 33v. Mies on ostanut meille talon ja auton joista ei ole yhtään velkaa. En käy töissä. Opintolainaakaan en luojan kiitos ottanut vaan kävin yhtäaikaa töissä kun opiskelin.
Mitäs sitten jos päivänä eräänä mies sanoo että nyt tuli ero? Kaikki on miehesi ostamaa, et käy töissä. Olet ilmeisen riippuvainen miehestäsi?
Kaikenlaisia järjestelyjähän voi sen varalle tehdä. Ja tasinkoa varmaan tuossa tilanteessa määrättäis.
Meillä tilanne vähän sama, talo on miehen, mä käyn satunnaisesti harrastuksen vuoksi töissä. Meillä on avioehto eli kaikki myös jää miehelle jos erottais, ihan itsestään selvä asia. Toki mulla on runsaasti omia säästöjä ja sijoituksia eli en taivasalle joutuis.
Silti. Miksi alistutte siihen, että mies omistaa lähes kaiken? Meillä kaikki on 50-50 talosta alkaen ja naimisissa ollaan, ei avioehtoa. Olis inhottava tunne olla miehen ”alaisena”, tehdä kaikkensa ettei vaan jättäisi, koska kaikki lähtis alta.
Alistun?? Mä en edes halua omistaa mitään isoa, kaikista yksinkertaisinta elää niin, perillisiä ei esim. ole. Meillä on kummallakin ihan oma "talous", kumpikin hoitaa osansa yhteisistä kuluista, joku yhteistalous olis ihan outo ajatus. En todellakaan ole miehen "alainen", kuten sanoin mulla on omia varoja ihan riittämiin, ei mulla mikään "kaikki lähde alta". Ilmeisesti sitä on jotenkin vaikea käsittää? Eipähän ainakaan tarvitse väkisin pysyä yhdessä asuntolainen takia ;-D.
Ulosottoa 4500e ja perinnässä 300e.
175 000 asuntolainaa. 10 v maksuaikaa.
Ulosotossa 59keu, pari vuotta sitten oli 78keu. Ei muita velkoja, eikä omaisuutta
25000e vielä asuntolainaa ei muuta velkaa.
Ei ole velkoja. Varallisuutta on (vaatteet, astiat ja kannettava) ja säästöjä on (17 euroa).
Ja jätin merkittävimmän osan varallisuudesta ja säästöistä pois, sillä ne ei kuulu teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0e. Olen 33v. Mies on ostanut meille talon ja auton joista ei ole yhtään velkaa. En käy töissä. Opintolainaakaan en luojan kiitos ottanut vaan kävin yhtäaikaa töissä kun opiskelin.
Mitäs sitten jos päivänä eräänä mies sanoo että nyt tuli ero? Kaikki on miehesi ostamaa, et käy töissä. Olet ilmeisen riippuvainen miehestäsi?
Kaikenlaisia järjestelyjähän voi sen varalle tehdä. Ja tasinkoa varmaan tuossa tilanteessa määrättäis.
Meillä tilanne vähän sama, talo on miehen, mä käyn satunnaisesti harrastuksen vuoksi töissä. Meillä on avioehto eli kaikki myös jää miehelle jos erottais, ihan itsestään selvä asia. Toki mulla on runsaasti omia säästöjä ja sijoituksia eli en taivasalle joutuis.
Silti. Miksi alistutte siihen, että mies omistaa lähes kaiken? Meillä kaikki on 50-50 talosta alkaen ja naimisissa ollaan, ei avioehtoa. Olis inhottava tunne olla miehen ”alaisena”, tehdä kaikkensa ettei vaan jättäisi, koska kaikki lähtis alta.
Alistun?? Mä en edes halua omistaa mitään isoa, kaikista yksinkertaisinta elää niin, perillisiä ei esim. ole. Meillä on kummallakin ihan oma "talous", kumpikin hoitaa osansa yhteisistä kuluista, joku yhteistalous olis ihan outo ajatus. En todellakaan ole miehen "alainen", kuten sanoin mulla on omia varoja ihan riittämiin, ei mulla mikään "kaikki lähde alta". Ilmeisesti sitä on jotenkin vaikea käsittää? Eipähän ainakaan tarvitse väkisin pysyä yhdessä asuntolainen takia ;-D.
Mistä saat tulosi jos et ole töissä ja kuitenkin erilliset taloudet miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat tulosi jos et ole töissä ja kuitenkin erilliset taloudet miehen kanssa?
Oon perinyt ja käyn satunnaisesti töissä.
Vähän reilu puolimiljoonaa. Rahat kiinni sijoitusasunnoissa ja vuokralaiset käytännössä hoitavat lyhennykset.
Olen täysin velaton, kokonaistalous on pikemminkin plussan puolella eikä ole mitään aikomusta tai tarvetta ottaa velkaa.
Asuntolainaa vajaa 100t tällä hetkellä, tosin isompi koti etsinnässä, joten lainamäärä jonkun verran mahdollisesti kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole avioehtoa. Talo maksoi 510 000e ja autot olleet yleensä melko uusia. Lisäksi miehellä on muita asuntoja ja varallisuutta. Että eiköhän sitä erorahoista jonkun sorttisen torpan pysty ostamaan. Kuoleman varalle on testamentti että lapselle tulee vaan lakiosuus etten jää puille paljaille.
Jännä että täällä haukutaan niitä kellä velkaa 0e ja niitä ei kellä tuhansia ulosotossa.
33000 e asuntolainaa ja 4500 kulutusluottoa.
121 900 euroa asuntolainaa. Plus miehellä samasta talosta 109 000 euroa. Eli talouden lainat yhteensä 231 000 eur.
Muuten ei ole opintolainoja, autolainoja tai minkäänlaisia kulutusluottoja.
Noin 400 € luottokorttivelkaa. Asunto maksettu, en ota enää lainaa. Auto ihan ok.
Postilainen
Järkevää. 👍🏻 En tajua miksi ihmiset kammoaa opintolainaa. Maailman edullisin laina, korko ihan olematon ja valtion takaus.