Miksi en ole saanut tarpeeksi pituutta vartaloon?
Pituutta on 174cm. Jos katselee vastauksia sellaisilta foorumeilta, missä pyörii paljon nuoria naisia, niin monen vastaus on, että alle 175cm on lyhyt mies. Onko minulla toivoakaan nuoreen naiseen, vai pitääkö odottaa niin kauan, että ovat rupsahtaneita ja vanhoja, jolloin kelpaa se lyhytkin mies? Kateellisena katselen mm. 195cm pitkää jäntevää ja lihaksikasta työkaveriani. Näillä taas on pieniä naisia pilvin pimein. Olen toki itsekin semilihaksikas ja vatsalihakset melkein näkyvät. Nämä tuntuukin olevan sitten ainoa valttikorttini.
Kommentit (6)
En oikein ymmärrä näitä. Oma mieheni on 167 cm, kuten minäkin. Yliopistolla opiskelijoina tavattiin ja toisiimme ihastuttiin ja rakastuttiin. Ei ollut pituudella asiassa mitään merkitystä.
Muutenkin tuntuu, että tuo pituusjuttu on merkittävä lähinnä yöelämässä, jos etsii yhden illan seuraa. Siellä tosiaan "lihatiskillä" pitkät ja lihaksikkaat ja perinteisen machomaiset jyrää ja saa naiset. Mutta kyllä muuten elämässä nuorenakin pariutuu lyhyitä, nörttimäisiä, kaikenlaisia miehiä. Yleensä toki vain meidän ihan tavallisten naisten kanssa - jos jotain mallikaunotarta haluaa, niin sellaisen löytäminen voi olla vaikeampaa.
Minulla on useampi pituisesi kaveri, joilla on vaimo ja lapsia. Eli jos ei naista löydy, vika on jossain muussa kuin pituudessa. Etenkin kun suomalaisnaisten keskipituus on noin 165 ja pariskuntien pituusero on keskimäärin noin 10 senttiä.
Entinen nuori ihmettelee, onko se oikeasti nykyisin noin ulkonäkökeskeistä? Omissa ihastuksessa sinua 7cm lyhyempi, ja toisaalta se 195cm harteikas sai pakit. Tosin siihen aikaan vertailevaa tutkimusta ei tehty foorumeilla.
Mulle riittää, että mies on vähintään mun pituinen. Ihanne olisi keskipituinen suomalainen mies eli 180 senttiä. Mun mielestä 174 ei ole lyhyt. Olen itse 168 senttiä.
Pituuteen vaikuttaa moni asia. Minkä pituisia vanhempasi ovat? Söitkö nuorena huonosti? Aloititko tupakoinnin tai kuntosaliharjoittelun nuorena? Mutta tosiaan toi 174 on ihan normaali pituus. Ja jos katsoo maailman mittakaavassa, niin olet keskipituutta vähän pidempi. Syy naisettomuuteen on jokin muu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää, että mies on vähintään mun pituinen. Ihanne olisi keskipituinen suomalainen mies eli 180 senttiä. Mun mielestä 174 ei ole lyhyt. Olen itse 168 senttiä.
Pituuteen vaikuttaa moni asia. Minkä pituisia vanhempasi ovat? Söitkö nuorena huonosti? Aloititko tupakoinnin tai kuntosaliharjoittelun nuorena? Mutta tosiaan toi 174 on ihan normaali pituus. Ja jos katsoo maailman mittakaavassa, niin olet keskipituutta vähän pidempi. Syy naisettomuuteen on jokin muu.
Olen perheestämme lyhin. Pikkusiskoni ja veljeni ovat pisempiä. Molemmat ovat suunnilleen isäni pituisia. Isä yli 180cm. Äiti taitaa olla 165cm. En ole koskaan polttanut. Kuntosalin aloitin vasta aikuisiälllä. Teininä olin vielä lyhyempi, taisi olla 166cm 14-vuotiaana.
ap
Jaa. Olen nuori nainen ja mielestäni 195 senttinen on liian pitkä kumppaniksi. Mutta olen itse 161 pitkä, varmaan liian lyhyt sulle?