Melukylän lapset-blogisti on taas raskaana
Kommentit (62)
Onpa teillä köyhä elämä kun pitää noin takertua toisten elämään ja juoruta siitä. Ilmainen neuvo: hankkikaa oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Hän on kertonut että nuorena ei halunnut lapsia ollenkaan ja nyt niitä on monta. On myös kertonut somessa että lapset on tehtynä 40 ikävuoteen mennessä, nyt ikää se 40v eli mieli muuttuu.. Niinkuin tuolla aiemmin luki niin 6 piti olla viimeinen... Ihme ,että haluaa somessa kertoa tuollaisia asioita varsinkin kun lapsia vaan tulee kokoajan lisää. Menee uskottavuus.On kai elämässä oltava muutakin kuin lapset.
Ei taida olla
Taitaa olla lapsi tulossa kun blogi on niin hiljainen, se on aika varma merkki ollut ennen. On väsymystä ja pahoinvointia niin ei jaksa kirjoitella.
Toivottavasti elättää lapset itse, eikä veronmaksajien rahoilla. 9 tähän elämäntapaan opetettua lasta, vähän epäilen tuleeko heistä koskaan veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Tulee yhdeksäs
Ja varmasti vielä se kymmenes.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti elättää lapset itse, eikä veronmaksajien rahoilla. 9 tähän elämäntapaan opetettua lasta, vähän epäilen tuleeko heistä koskaan veronmaksajia.
Ei varmaan aio koskaan mennä töihin kodin ulkopuolelle. Olisi varmaan aikamoinen shokki hänelle joutua töihin, viedä lapset hoitoon ja miettiä lasten sairastettua kuka niitä lapsia voi jäädä kotiin hoitamaan. Mitä sen jälkeen tapahtuu kun niitä lapsia ei enää luonnollisesti saa.Masentuuko tuollainen ihminen jolla ei ole muuta elämää...
Onko tällä naisella mitään koulutusta? Mitä mies tekee, kun elättää näin ison perheen?
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä naisella mitään koulutusta? Mitä mies tekee, kun elättää näin ison perheen?
Kyllä nainen on jonkin koulun käynyt ennen lapsia muttei ole tainnut töitä ehtiä tekemäänkun sai jo nuorena ensimmäisen.
Mies tekee kuuleman mukaan pitkää päivää ja reissuhommia. Pakkohan se on. Kysyy kyllä puolisolta paljon jaksamista kun töitä on tehtävä paljon tehtävä ja nykyään kun niin tasa-arvo asioita ajetaan niin ei tuolla ne ainakaan toteudu ,kun äiti ollut kotona jo yli 18v . Ehkä toiselle on aivan ok että vain toinen käy työssä mutta kyllähän se heikentää toisen eläkettäkin kun ei ole normaaleja palkka tuloja.
Sitä saa kyllä jo ihmetellä ettei omat voimavarat ala tulla missään kohti jo vastaan. On paljon vastuuta, jatkuvaa meteliä ja huonoja öitä. Tuntuu että eikö jo halua nauttia ja huokaista jo itsekin kun lapset kasvaa. Ja talon neliöt, nekin vaan riittävät ja riittävät.
onko jokaisella lapselle eri isä?
puhuuko yhdenkään lapsen isä suomea?
elättävätkö veronmaksajat 100% koko perheen suur-laiskottelu-boonuksineen?
tuleeko jokaisesta jälkeläisestä sos-järjestelmän lypsämisen huippuosaajo, pienestä pitäen?
Hirveän rumasti kirjoitellaan täällä. Olen jonkin verran lukenut blogia jokunen vuosi sitten. Olen suurperheen äiti itsekin. En ole itse ollut noin pitkään kotona putkeen vaan töissä lasten välillä, eikä minulle sopisi ihan tuollainen elämä. Kuitenkin, kyllä minulle on ainakin tullut blogin kautta vaikutelma, että lapset saavat paljon rakkautta ja perheen isäkin vaikuttaa lapsirakkaalta. Ovat pysyneet yhdessä kuitenkin kaikki vuodet, mielestäni se on ihailtavaa.
Olkoonkin että arjen pyöritys taitaa olla perheen äidin vastuulla enimmäkseen, mutta mielestäni on myös kovin raskasta olla ivaamassa, että koska menee töihin, koska menee töihin. Kyllä hän ehtii vielä elämässään töitäkin tehdä, kun väkisin biologia tulee joskus vastaan. Hyvähän se on, että joku tähän maahan tekee kantasuomalaisia lapsia ja hoitaa heidät ilmeisesti itse eikä esimerkiksi vie virikehoitoon vähän isompia vauvan tieltä.
En kyllä tajua, mitä ilkeilette täällä kommenteissa.
Isommat lapsethan on jo isoja, ei oo edes mitään 1,5v ikäeroja lapsilla. :D
Moni saa äitiydestä ja vanhemmuudesta sisällön ja merkityksellisyyden elämään.
t. 5 lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa kyllä jo ihmetellä ettei omat voimavarat ala tulla missään kohti jo vastaan. On paljon vastuuta, jatkuvaa meteliä ja huonoja öitä. Tuntuu että eikö jo halua nauttia ja huokaista jo itsekin kun lapset kasvaa. Ja talon neliöt, nekin vaan riittävät ja riittävät.
Onko nuo muilta pois? Hienoahan se on, että jollakulla voimavarat riittävät, eikö? Sittenkö olisi hyvä, että voisi sormella osoittaa ja nauraa, että uupuipa mokoma, hähää! Ja isommat lapset muuttavat pois kotoa, opiskelemaan jne, niin kyllähän ne talon neliöt sitten riittävät. Sopu sijaa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän rumasti kirjoitellaan täällä. Olen jonkin verran lukenut blogia jokunen vuosi sitten. Olen suurperheen äiti itsekin. En ole itse ollut noin pitkään kotona putkeen vaan töissä lasten välillä, eikä minulle sopisi ihan tuollainen elämä. Kuitenkin, kyllä minulle on ainakin tullut blogin kautta vaikutelma, että lapset saavat paljon rakkautta ja perheen isäkin vaikuttaa lapsirakkaalta. Ovat pysyneet yhdessä kuitenkin kaikki vuodet, mielestäni se on ihailtavaa.
Olkoonkin että arjen pyöritys taitaa olla perheen äidin vastuulla enimmäkseen, mutta mielestäni on myös kovin raskasta olla ivaamassa, että koska menee töihin, koska menee töihin. Kyllä hän ehtii vielä elämässään töitäkin tehdä, kun väkisin biologia tulee joskus vastaan. Hyvähän se on, että joku tähän maahan tekee kantasuomalaisia lapsia ja hoitaa heidät ilmeisesti itse eikä esimerkiksi vie virikehoitoon vähän isompia vauvan tieltä.
Kaikki ei ole todellakaan niin hyvin mitä antaa ymmärtää..Harvoin mies mukana perheen arjessa..Kaikki vapaa-aika kuluu kavereiden kanssa milloin missäkin ...Talokin on niin pieni ettei sinne kunnolla mahdu..ja onko edes terve kun jatkuvasti sairastavat...
Ei mun paikat kestäisi edes kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo muilta pois? Hienoahan se on, että jollakulla voimavarat riittävät, eikö? Sittenkö olisi hyvä, että voisi sormella osoittaa ja nauraa, että uupuipa mokoma, hähää! Ja isommat lapset muuttavat pois kotoa, opiskelemaan jne, niin kyllähän ne talon neliöt sitten riittävät. Sopu sijaa antaa.
Ei taida voimavarat riittääkään kun monta vuotta putkeen huonoilla unilla.Hermot ei pidä lapsien kanssa ja itku tulee kun yksin joutuu kaiken tekemään...
Kummallista väittää, että pakoilee töitä. Tuollaisen lapsimäärän hoitaminen vastaa jo paria kokopäivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista väittää, että pakoilee töitä. Tuollaisen lapsimäärän hoitaminen vastaa jo paria kokopäivätyötä.
Palkka tästä olematon. Työmäärää kyllä riittää...
Onko Terhi jo 40?
en ymmärrä miten kukaan jaksaa aina aloittaa kaiken alusta :D.