Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan ei juuri koskaan istu viereeni bussissa?

Vierailija
02.09.2019 |

Tuli mieleen tuosta yhdestä bussi-kyselystä.

Olen normaalipainoinen, normaalin näköinen vähän alle kolmikymppinen nainen. Käyn päivittäin suihkussa ja käytän deodoranttia (en vahvoja hajuvesiä tms.) Hampaat pesen aamuin illoin. En tupakoi tai syö erityisen haisevia ruokia, valkosipulia yms.

Silti jopa ruuhkabusseissa ihmiset useimmiten seisovat, kun istuisivat viereeni. Mikä minussa on vikana? :(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla selässäsi/sylissäsi pas kainen kånken-reppu? Niitä tunnutaan tällä palstalla inhoavan niin että saavat ihmiset oksennuksen partaalle. Se selittäisi.

Hemetti että noi kånken ruppuilijat on noloa porukkaa. Meni täällä landellakin jo muodista ja silti ne vain lisääntyvät täällä junnttilan katukuvassa. Hävettäisi niiden puolesta, jos eivät olisi niin huvittavia otuksia. Ja miksi sen repun pitää olla, kuin juuri viemäristä nostettu? Kai sen edes voisi pestä jos tulee ripulit repulle, vai tuoko se kakki jotain katu-uskottavuutta?

Ps. Puhtaanakin yksi rumimmista repuista.

Vierailija
22/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada kontrolliin sitä itsekseen puhumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en puhu itsekseni. En kuuntele musiikkia, en puhu puhelimeen, en edes käytä nettiä pieneltä ruudulta, koska päätä alkaa särkeä. Katselen maisemia tai joskus luen kirjaston kirjaa, jos olen niitä menossa palauttamaan.

Ap

Vierailija
24/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä näytät siltä, että juttelet mielelläsi vieruskaverille? Jos räpläisit vaikka kännykkää tai pidät luureja niin katso muuttuuko asia.

Itse nimenomaan välttelen juttukavereita, en jaksa eikä kiinnosta, joten voisin ihan hyvin jäädä seisomaan ennemmin. Ylipäätään seison mieluusti julkisissa, koska istun muutenkin paljon ja seisoessa pääsee nopeasti liikkeelle.

Eli ei aina kyse ole sinusta, ap.

Vierailija
25/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en puhu itsekseni. En kuuntele musiikkia, en puhu puhelimeen, en edes käytä nettiä pieneltä ruudulta, koska päätä alkaa särkeä. Katselen maisemia tai joskus luen kirjaston kirjaa, jos olen niitä menossa palauttamaan.

Ap

Vierailija
26/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teitä on muitakin? Minä olen hyvin tehokas ihmiskarkoittaja, kukaan ei halua jutella kanssani eikä istua viereeni. Eräs italialainen jopa vaihtoi paikkaa konsertissa, kun piti istua minun viereeni. Se sattui todella paljon, nykyään voin ottaa asiaa joskus jopa huumorilla. En tiedä miksi ihmiset inhoavat minua.

Vierailija
27/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tota puhuen, puhelimessani ei ole edes nettiyhteyttä. Oletusarvoisesti pitäisi olla joku, mutta en ole koskaan onnistunut aukaisemaan sillä yhtäkään sivua. Edelleen kun tarpeelliset nettiasiat hoidan pöytäkoneella.

Ap

Vierailija
28/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju?

Vierailija
29/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tilanne kuin aloittajalla. Ruuhkabussissa minun vieressä on tyhjä paikka ja ihmiset seisovat käytävällä. Luulin olevani ainut jonka viereen kukaan ei halua istua.

Vierailija
30/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla vältän nuorempien naisten viereen istumista, koska #MeToo.

Ei niitä "mitä v*ttua siihen tulit istumaan" -mulkaisuja jaksa Erkkikään.

Vierailija
31/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot lasit kasvoissa poikkeavaa korvat suu nenä, hiukset pois muodista, silmät erilaiset..ihmiset on itsekkäitä susia nykyisin pelkäävät ehkä nauravansa...

Vierailija
32/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että nörttien viereen istutaan mieluummin kuin trendikkäiden tai rajumman ulkonäön ihmisten viereen.

Vierailija
33/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viereen tullaan istumaan, ja vieraat kokee minut sympaattisena, mutta työpaikan ruokalassa istun yksin. Minusta tämä on pahempi tilanne.

Vierailija
34/40 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jotkut änkee tahalleen jos laukku penkillä vaikka tilaa olisi muuallakin. Sitten kun en pidä laukkua penkillä niin eivätpä sitten tule. Huoh.

Vierailija
35/40 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että ehkä siinä istuessasi otat tietämättäsi jonkun hassun ilmeen jota et itse tiedosta. Minulle kaverit sanoivat, että aina kun vajoan omiin ajatuksiini, minulle tulee "hullun hymy" :D

Vierailija
36/40 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi samanlainen kuin sinä ja on sama "ongelma". Kyllä sitten saattaa joku rohkea istua viereen jos kyseessä on viimeinen vapaa paikka. Silloinkin istutaan polvet hieman käytävää päin ja oikein reunalla. En tajua. Olen mielestäni ihan ystävällisen näköinen mutten kuitenkaan anna sellaista vaikutelmaa että alkaisin pälättää vierustoverille. Katson ulos ikkunasta enkä tuijota ihmisiä. 

Vierailija
37/40 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M43 kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla vältän nuorempien naisten viereen istumista, koska #MeToo.

Ei niitä "mitä v*ttua siihen tulit istumaan" -mulkaisuja jaksa Erkkikään.

Ei siihen tarvita edes meetoota, vaan ihmiset yleisesti välttelevät tilanteita joissa heitä voitaisiin syyllistää pinnallisuudesta. Jos itse menen bussiin jossa on vapaa paikka monen naisen vieressä, ja niiden lisäksi yksi vapaa paikka jonkun nuoren miehen vieressä, niin se on sosiaalisesti turvallisempaa istua jonkun naisen viereen. Jos istuisi tuon miehen viereen niin ajattelisi jatkuvasti että mitähän muut matkustajat ajattelevat minusta nyt. Että ajattelevatko että yritän iskeä tuota miestä.

Vierailija
38/40 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jotkut änkee tahalleen jos laukku penkillä vaikka tilaa olisi muuallakin. Sitten kun en pidä laukkua penkillä niin eivätpä sitten tule. Huoh.

Minä tulkitsisin tuon niin, että ihmiset ilmaisevat tuolla käytöksellään, ettei bussissa ole penkkipaikkoja laukuille. En itse toimi noin, mutta tiedän, että monia ärsyttää penkeillä pidetyt kantamukset.

Vierailija
39/40 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viereeni kampeaa taas aina! mielenterveysongelmaiset ja juopot,jotka alkavat vuodattaa ongelmiaan.

En helvettisoikoon käsitä miksi!

Olen tavallinen keski-ikäinen työssäkäyvä täti-ihminen!

Vierailija
40/40 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ”ongelma” kuin ap:lla, varsin usein viimeinen täyttyvä istuin bussissa on mun vieressä. Nuorempana mietin mikä vika mussa on, nykyään nauran asialle. Ainoa järkevä selitys on se, että olen leveä (painijatausta, painoa +100 kg, hartiat mallia ladonleveät).

Koominen yksityiskohta on, että toisinaan nuorehkot naiset istuvat viereiselle paikalle. Koskaan kyse ei ole ollut iskuyrityksestä, sillä kertaakaan kukaan ei ole avannut suutansa. Epäilen, että tämä johtuu siitä, että mun vieressä on ”turvallista” istua (karusta ulkonäöstä huolimatta pukeudun aina hyvin siististi).