Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on tapahtunut alapäälle?

Vierailija
01.09.2019 |

Olen käyttänyt vuosikausia tampax regular-tamponeja ja ovat toimineet hyvin. Nyt ihmetyttää kun (niukka/normaali) vuoto tulee ohi ja pois ottaessa vain tamponin alapää on märkä, ylhäältä ihan kuiva ja puhdas. Synnyttänyt olen 8kk sitten ja tämän hetkinen kierto ainakin ollut tällaista. Onko tamponi liian pieni, eli siis onko värkki levähtänyt ja se vähäinenkin veri valuu ohi tamponin sen alaosaan ja pikkareihin vai mitä ihmettä tämä oikein on?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kuulosta normaalilta. Mulla kyllä imee kauttaaltaan pienimmätkin tamponit ja pysyy hyvin paikallaan. Olen synnyttänyt kolme, viimeisen vuosi sitten. Lääkäriin.

Vierailija
2/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäi vaivaamaan, että miten on edes mahdollista, että tamponin yläosa jää puhtaaksi? Anteeksi, olin jo ottanut kierroksia toisessa ketjussa niin vastaukseni oli tyly. Nyt kun mietin niin onko sulla mitään paineentunnetta tms? Voisiko olla ihan jopa kohdun laskeuma niin, että veri ei valuisikaan ihan kohtisuoraan ylhäältä, sieltä mistä pitäisi. Vaan "vinosti". Puhdas arvaus.

Noita ei aina kuulemma nähdä jälkitarkastuksessa. Tietenkin toivottavasti jotain ei niin vakavaa.

-eka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit synnytyksenjälkeiset tarkastukset tehty ja jälkitarkastuksessa tarkisti puristusvoiman, eikä kyllä mitään ongelmia ole ollut tai synnytyksessä tullut mitään repeämiä tms. Normi alakerta ollut kaikinpuolin mutta tämä ihmetyttää, ja tamponi on varmasti syvällä ja oikein paikallaan siitä ei pitäisi olla kyse. Niin en nyt tiedä onko lääkäriin tarve tosiaan tällaisella asialla mennä? Ap.

Vierailija
4/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että naisen alapää on yksi työmaa. Aina on jotain tulehdusta, kipua, kutinaa, hajua, punoitusta, vuotoja ja turvotusta.

Vierailija
5/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta näin tuon viimeisimmän viestisi, ja tosiaan sen mainitsi että lievä kohdun laskeuma on! Eli miten se käytännössä tähän vaikuttaa, en ymmärrä? Se se varmastikin on syy, eli jumppaa mutta kiinnostaa että mistä sivulta se vuoto oikein sitten tulee?

Vierailija
6/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että naisen alapää on yksi työmaa. Aina on jotain tulehdusta, kipua, kutinaa, hajua, punoitusta, vuotoja ja turvotusta.

Mua alkoi naurattaa tämä, sillä just tässä jalat levällään tuulettelen tuheroa.

Vierailija
7/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun vielä sotken niin kyse olikin itseasiassa etu- tai takaseinämn lievästä laskeumasta.

Vierailija
8/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kun vielä sotken niin kyse olikin itseasiassa etu- tai takaseinämn lievästä laskeumasta.

Laskeumahan muuttaa sitä anatomiaa väkisinkin. Siinä selitys?

Vierailija
9/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei se mitään! Multa löytyy juuri sopiva nahkameisseli sille työmaalle!

Vierailija
10/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat tamponin liian syvälle ja jotain laskeumaa on, niin tamponin yläpää menee kohdunsuun yläpuolelle eikä siksi kastu. Kokeile voisitko pitää tamponia hieman alempana.

Vierailija
11/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vähän naurattaa niin se johtuu tuosta totuudesta. Eihän se muuten haittaisi mutta kun haluttaisi jonkin verran touhuta sen alapään kanssa. Jos omasta alapään ulokkeesta olisi noin paljon vaivoja niin menisin lääkäriin. Siitä alpäästä pitäisi aikuiselle olla ilo eikä vaivoja.

Vierailija
12/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jäi vaivaamaan, että miten on edes mahdollista, että tamponin yläosa jää puhtaaksi? Anteeksi, olin jo ottanut kierroksia toisessa ketjussa niin vastaukseni oli tyly. Nyt kun mietin niin onko sulla mitään paineentunnetta tms? Voisiko olla ihan jopa kohdun laskeuma niin, että veri ei valuisikaan ihan kohtisuoraan ylhäältä, sieltä mistä pitäisi. Vaan "vinosti". Puhdas arvaus.

Noita ei aina kuulemma nähdä jälkitarkastuksessa. Tietenkin toivottavasti jotain ei niin vakavaa.

-eka

sinäkö se olet jonka korvista nousee aina savua?