Joku tuntematon muuttanut kirjansa äitini asuntoon
Äitini tänään kiikutti Kelalta tullut postia koskien selvityspyyntöä hänen asuntoonsa muuttanutta miehestä. Tämä mies on meille ihan täysin tuntematon. Äitini saa hoitovastikkeisiin Kelalta pientä tukea.
Luonnollisesti äitini aikoo ilmoittaa Kelaan haamuasujasta mutta mitä muuta tässä täytyy tehdä?
Kommentit (15)
Ottaa yhteyttä...mikä se nyt nimeltä onkaan...oikosulku....maistraattiin.
Ilmoittaisin poliisille, jotta he voivat kysyä sen miehen motiivin ja estämään saman jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa yhteyttä...mikä se nyt nimeltä onkaan...oikosulku....maistraattiin.
Vankilaan joudut jos teet oikosulun maistraattiin.
Tuo on Ruotsissa yleinen rikos. Ottaisin yhteyttä maistraattiin ja kysyisin sieltä apua. Jos henkilö on virallisesti saanut siirrettyä kirjansa asuntoon, ne pitää maistraatin kautta saada pois sieltä. Toivottavasti onnistuu. Ruotsissa, jossa siis itse asun, on pitänyt kehittää tätä varten tietynlainen lukitussysteemi, niin että ulkopuoliset henkilöt ei voi siirtää kirjoja asuntoon asunnon nykyisten asujien tietämättä. Jos se onnistuu, sitä ei aina edes saa peruutettua.
Vierailija kirjoitti:
Poliisille rikosilmoitus myös
Ei maksa vaivaa. Haamuasujalle riittää vastaa poliisille, että sori, tuli ilmoitettua väärään osoiteeseen
Hae jos nimellä löytyisi puh.nro. niin soitat ja kysyt, että mikä mies ja millä asialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä rikos tässä muuten on tapahtunut? Kotirauhan rikkominen?
Petos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä rikos tässä muuten on tapahtunut? Kotirauhan rikkominen?
Petos
Rekisterimerkintärikos
Tuo tulee menemään niin että kela katkoo kaikki tuet ja tulee selvityspyynnöt ja pitää uudelleen hakea. :/
Kai kyseessä voi olla ihan vain vahinko, jos joku on laittanut muuttoilmoitukseen väärän osoitteen.
Tosin itsellenikin kerran tuli kelalta kyselyä muista asukkaista, kun muutin uuteen asuntoon. Ilmeisesti vanhan asukkaan muuttaminen ei ollut vielä päivittynyt kelalle. Itse vain laitoin viestiä, että ei täällä ketään ole näkynyt ja ei pitäisikään näkyä, niin eivät kyselleet enää.
Meille tuli myös oudon henkilön veropostia ja ko. henkilö ei taatusti ole koskaan tässä asunut. Ilmoitimme verottajalle, eikä siinä sen kummempaa. Joku maahansaapuneennimi siinä oli.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tulee menemään niin että kela katkoo kaikki tuet ja tulee selvityspyynnöt ja pitää uudelleen hakea. :/
Älä valehtele. Kelalle riittää kyllä se, kun soittaa sinne ja kertoo, että osoitteessa ei asu muita. Mitään katkoja tukiin ei tule. Ja puhun nyt ihan omasta kokemuksestani, sillä olen joutunut hoitamaan vastaavanlaista tilannetta Kelan kanssa kahdestikin.
Mutta toki on syytä lisäksi korjata myös Maistraatin tiedot, jotta haamuasukkaasta wi tulisi harmia jatkossa.
Mä ainakin katsoisin sen tiedot papereista ja tekisin sen nimissä osoitteenmuutoksen Sevettijärvelle.
Sinccis
Miksi hakata päätään mäntyyn ?
Yhteys maistraattiin, että poistavat haamuasujan kirjoilta äitisi asunnosta.