Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma. Haluan olla kasvissyöjä, mutta

Vierailija
01.09.2019 |

kun en tykkää kasvisruoasta. :(
Falafelit, tofupalat, mifut, nöyhtökaurat.... En vaan tykkää.

Ok, kotona voin syödä perunaa ja soijarouhepastamössöä ja oikeita kasviksia, mutta kun syön paljon ulkona, on vaihtoehdot pitkälti näitä omituisenmakuisia hötkötyksiä. Jos että on sitten niitäkään.

Ja kyllä, olen yrittänyt, maistanut, kokeillut, totutellut ja vaikka mitä. En vaan tykkää.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei saa mitä haluaa.

Minuakin ärsyttää, että tarjollaoleva kasvisruoka on hyvin usein maustettu Lähi-idän tai Kauko-idän mauilla. En tykkää yhtään. Minua miellyttää maut, jotka ovat kotoisin Moskovan länsipuolelta, näin se vaan on.

Vierailija
2/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sille mitään voi, jos on noin nirso. Minun isäni ei esim. syö riisiä eikä nuudeleita, koska vain peruna on oikeaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei saa mitä haluaa.

Minuakin ärsyttää, että tarjollaoleva kasvisruoka on hyvin usein maustettu Lähi-idän tai Kauko-idän mauilla. En tykkää yhtään. Minua miellyttää maut, jotka ovat kotoisin Moskovan länsipuolelta, näin se vaan on.

Joo aina ei saa mitä haluaa, mutta harva varmaan haluaa jatkuvasti maksaa tuotteesta, joka ei miellytä

4/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla kasvissyöjä? Jos terveydellisistä syistä, noudata kasvispainotteista sekaruokavaliota, joka on terveellinen ja monipuolinen. Jos eläineettisistä syistä, siirry riistaan ja luomutuotteisiin. Jos ekologisista syistä, syö lähellä tuotettua ja mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa kasvispainotteisesti. 

Jatka myös kasvisreseptien kokeilua. Itse en ole koskaan tykännyt "lihankorvikkeista" eli tofusta, soijarouheesta yms., vaan proteiinin kasvislähteistä olen tykännyt eniten linsseistä, kikherneistä ja mustapavuista.

Vierailija
5/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ravintolassa estää pyytämään oikeita kasviksia? Harva ravintola mitään mifuja kokkaa. 

Vierailija
6/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Miksi haluat olla kasvissyöjä? Jos terveydellisistä syistä, noudata kasvispainotteista sekaruokavaliota, joka on terveellinen ja monipuolinen. Jos eläineettisistä syistä, siirry riistaan ja luomutuotteisiin. Jos ekologisista syistä, syö lähellä tuotettua ja mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa kasvispainotteisesti. 

Jatka myös kasvisreseptien kokeilua. Itse en ole koskaan tykännyt "lihankorvikkeista" eli tofusta, soijarouheesta yms., vaan proteiinin kasvislähteistä olen tykännyt eniten linsseistä, kikherneistä ja mustapavuista.

En halua, että eläin tapetaan minun vuokseni. Voin elää ilman sitä tappamistakin. Eli eettisistä syistä. 

Vierailija
7/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ravintolassa estää pyytämään oikeita kasviksia? Harva ravintola mitään mifuja kokkaa. 

Täysin toisenlainen kokemus ravintoloista.

Vierailija
8/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ravintolat? En jaksa uskoa ettei ravintosta saa kasviksista tehtyä esimerkiksi kasviksista tehtyä pastakastiketta pyytäessä. 

Vierailija
9/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hups, tuplat. Yksi kasviksista tehtyä riitti... :D 

-8

Vierailija
10/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, minulla taas on ravintoloissa päinvastainen ongelma: haluaisin proteiinipitoista kasvisruokaa jossa mielellään saisi olla niitä härkiksiä, mifuja, tofuja tai vastaavia, mutta aika usein on ruoka vähän kuin liharuoan lisuketta, siis proteiinittomia kasviksia eri tavoin maustettuina ja sitten siihen kylkeen jotain hiilaria (riisi, pasta, couscous, peruna). 

Vierailija
11/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ravintolat? En jaksa uskoa ettei ravintosta saa kasviksista tehtyä esimerkiksi kasviksista tehtyä pastakastiketta pyytäessä. 

no lähinnä lounasravintolat

Vierailija
12/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no lähinnä lounasravintolat

Ei oo noissakaan kyllä mifua tms tullut vastaan. Yleensä kasvisvaihtoehtona on hyvinkin perusjuttuja kuten kasviskaalilaatikkoa, kasvissosekeittoa, kasvisgratiinia tms. Yksi vaihtoehto on tehdä töihin omat eväät, säästyy rahaa ja saa mitä haluaa. 

Vierailija
13/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää niin kutsutut ei-kasvissyöjät muka syö? En ymmärrä, kaikki siellä kaupassa on peräisin kasvikunnasta poislukien proteiinit ja lihaperäiset puolivalmisteet.

Vierailija
14/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko kokeillut quorn-kuutioita (sieniproteiini)? Minusta paras broilerinkorvike. Hyvä, lihaisa koostumus, ei yhtään kumimainen. Quornista saa todella herkullista kookos-kasviscurrya ja maittavat täytteet tortillaan! Sopii myös laatikkoruokiin, patoihin ja wokkeihin!

Vierailija
15/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lounasravintoloissa on hyvin harvoin mitään härkistä, soijapaloja tai quornia. Oikeasti varmaan vaan muutaman kerran vuodessa. Tofua on useammin, kerran parissa viikossa jos nyt jotain heitän. Juurespihvit, ratatouille, keitot, erilaiset padat ovat yleisimpiä.

Vierailija
16/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vegaani vaan pelkästään vegetaristi, lisää ruokaan juustoja (esim. feta, halloumi, vuohenjuusto, mozzarella, parmesan) tai kananmunaa eri muodoissa tuomaan ruokaisuutta.

Jos syöt mereneläviä, saat runsaasti lisää vaihtoehtoja (kala, rapu, katkarapu, simpukka, jne).

Itse en syö tehotuotettua lihaa, mutta riistaa syön (hirvi) sekä poroa, joka saa vaellella vapaana tuntureilla.

Vierailija
17/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kokeillut quorn-kuutioita (sieniproteiini)? Minusta paras broilerinkorvike. Hyvä, lihaisa koostumus, ei yhtään kumimainen. Quornista saa todella herkullista kookos-kasviscurrya ja maittavat täytteet tortillaan! Sopii myös laatikkoruokiin, patoihin ja wokkeihin!

Oon joskus vuosia sitten maistanut kyllä. Ongelma ei niinkään olekaan kotona valmistettava ruoka. 

Vierailija
18/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole vegaani vaan pelkästään vegetaristi, lisää ruokaan juustoja (esim. feta, halloumi, vuohenjuusto, mozzarella, parmesan) tai kananmunaa eri muodoissa tuomaan ruokaisuutta.

Jos syöt mereneläviä, saat runsaasti lisää vaihtoehtoja (kala, rapu, katkarapu, simpukka, jne).

Itse en syö tehotuotettua lihaa, mutta riistaa syön (hirvi) sekä poroa, joka saa vaellella vapaana tuntureilla.

Joo, juustot onkin hyvä juttu. Sellaisiakin vegeruokia vain on aika harvoin tarjolla, fetasalaatin lisäksi. Lisäksi tietysti juustot ovat kovin energiarikkaita. Kaloillakin on elämä, jota en halua minun vuokseni päätettävän.

Vierailija
19/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lounasravintoloissa on hyvin harvoin mitään härkistä, soijapaloja tai quornia. Oikeasti varmaan vaan muutaman kerran vuodessa. Tofua on useammin, kerran parissa viikossa jos nyt jotain heitän. Juurespihvit, ratatouille, keitot, erilaiset padat ovat yleisimpiä.

Yllättävän harvassa lounaspaikassa edes on mitään kasvisvaihtoehtoa. 

Vierailija
20/32 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafelit ja kasvispihvit on monesti tosi kuivia, mutta hyvät dipit, kastikkeet ja tahmat auttaa. Salsaa, guacamolea, hummusta, baba ganoushia, tzatzikia, jne. Tahnat on kasvisruokavaliossa parasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi