Mikä on tekosyysi mikset hävitä arkaluonteisia papereita asianmukaisesti? Jopa kuiteista voi päätellä paljon sinusta!
Vein roskia ja löysin katoksen alta jonkun apteekkikuitin. Siitä selvisi ostetut lääkkeet, ja koska asiakas käytti pankkikorttia, kortin myöntäjä (pankki), tyyppi, neljä viimeistä numeroa ja se että kortissa on lähimaksu. Sitten ostoksessa käytettiin myös Uniikki-korttia, ja sen takia kuitissa selvisi ostoksesi yhteissumma viimeisen vuoden ajalta.
Tiedän että joku taloyhtiössä on käyttää aika-AIKA rajuja lääkkeitä ja pankkikortin viimeisten numeroiden perusteella voisin päätellä kuka hän on.
Kommentit (27)
Nykyiset roskakorit ja myös paperinkeräysastiat ovat valtavia, eikä niitä kukaan jaksa mennä tonkimaan.
Minua ei henkilökohtaisesti haittaa, vaikka joku näkisi kortin numeron kuitista. Ei sillä voi ostaa mitään, ellei ole myös salasanaa tai vähintäänkin kortin takana olevia lisänumeroita ja vanhenemispäivää. Sitä paitsi minulla ei ole koskaan rahaa tilillä, joten siinähän yrittäisivät käyttää korttia.
Jos sun elämässäsi ei ole muuta kuin arvailu, kuka taloyhtiössä käyttää lääkkeitä, saatat olla kyylä.
Siis miten sen ihmisen voi päätellä kortin viimeisistä numeroista?
just tollasten kyyläreiden takia olen varovainen roskieni kanssa. Kun ja jos on oikein huono tuuri, tulee juuri tällainen kyyttääjä lukemaan postit, paketetit, lääkkeet ja JOPA PANKKIKORTTI KUITIT!
jiisus sentään.
Pakettien osoitekortit tulee kyllä revittyä, mutta kaupan kuitit ei kyllä mahdollista juuri mitään kiusantekoa/identiteettivarkautta.
Poislukien AP:n tapaista kyyläämistä, kun nyt sattui samassa talossa asuvan kuitin bongaamaan, ja voi näin ollen ilmeisesti arvailla keltä se tippui.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta jos jotain kiinnostaa asiani.
Ikää oli? 50 - 100v? Googlaa identiteettivarkaus niin alkaa kiinnostamaan.
Kannattaa oikeasti silputa ainakin nimi, osoite ja hetu-tiedot tarkasti ja laittaa ne polttojätteisiin. Narkit ja muut luuserit oikeasti tonkii toisten roskiksia ja noiden tietojen ja prepaid-liittymän avulla saa tilattua laskulla kaikkea paskaa netistä nimisiin niin, että narkki hakee paketin postista ja lasku tulee sulle.
Nimimerkillä: kokemusta valitettavasti löytyy.
Mulla on naapurina mummeli, joka hipsuttelee aina tohon tuuletusikkunan taa kuuntelemaan mitä meillä puhutaan. Nyt parilla viimeisellä kerralla kun olen sen huomannut siinä ikkunan alla "kitkemässä rikkaruohoja" tai nojailemassa luutaan olen alkanut jutella kierosta suunnitelmastani hänen siirtämisekseen toiseen hiippakuntaan. Avaimetkin olen jo maininnut kopioineeni.
Kattellaan mitä tapahtuu :D