Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkia oireita kun on raskausmyrkytys?

30.05.2006 |

Mulla kutinaa säärissä, ja nyt mietinkin että mitä oireita siinä raskausmyrkytyksessä onkaan.

Muuten olo mainio enkä turhaan haluaisi neuvolassa rampata.

viikkoja 26...

Kertokaa te joilla myrkytystä ollut mitä oireita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran voisin auttaa, ettei kutina ole raskausmyrkytyksen oire ollenkaan vaan raskaushepatoosin eli raskauden aikaisen maksasairauden. Mutta raskaushepatoosiin liittyvä kutina ei helpotu yhtään ihon rasvaamisesta ja on tosi voimakasta koko kropassa, erityisesti kämmenissä ja jalkaterissä, niin että tuskinpa sinulla sitäkään on :)

Raskausmyrkytyksen oireita on ainakin päänsärky, turvotus ja turvotuksesta johtuva hurja painonnousu.

Tsemppiä!

t. pomppu viikolla 36

Vierailija
2/5 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin kyllä yhteyttä neuvolaan, koska sitä varten terveydenhoitajat ovat, että auttavat sinua ja vastaavat kysymyksiisi. Raskausmyrkytyksen oireina on mm. sahalaita näössä, korkea verenpaine...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli raskausmyrkytyksen yleisimmät oireet on: korkea verenpaine, valkuaista (proteiinia) virtsassa, äkillinen turvotus ja painonnousu, päänsärky, ylävatsakipu ja silmäoireita (valonarat silmät, erilaisia näköhäiriöitä)

Vierailija
4/5 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sinänsä olla että minulla oli jo turvotusta ollut muutaman viikon eikä mitään muita oireita, kunnes yhtäkkiä normikokeissa huomattiin pissa " kolmella plussalla" ja verenpaine liki 200.. Eikä olossa tapahtunut kummempaa muutosta. Kannattaa käydä siis ainakin pissanäyte antamassa ja mittauttamassa rr. Näin siis minulla.

5/5 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä ainaski kun tuli raskausmyrkytys esikoista odottaessa niin ensi merkki oli todella kohonnut verenpaine , turvotus ja lopulta valkuaista virtsassa...ei ollut päänsärkyä, mutta näkökentässä vilisi välillä pilkkuja (johtuen korkeesta verenpaineesta) Painokin oli tosiaan melko suuri nesteen takia...