Meinaatko vielä lähettää joulukortteja?
Kommentit (18)
Itse olen jo monta vuotta tehnyt joulukortit Photoshopilla, yleensä jonkun ottamani kuvan pohjalle. Sitten kortit kuvaviesteinä jakoon.
Kyllä vanhuksille on tärkeää saada ihan oikea joulukortti, muille voi laittaa nettikortin.
Olen lähettänyt jo, perille tulevat Jouluksi.
Ja ei, tämä ei ole sarkasmia Postin toimintaa kohtaa.
Kuka tietää mistä olen korttini postittanut?
Aion löhettää. Se on perinne ja tykkään perinteisen kortin löhettämisestä ja myös saamisesta. Tulee hyvä fiilis.
Jotain viisikymmentä löhetän.
Mä olen boikotoinut postia jo vuosia, en edes muista tarkkaan milloin laitoin viimeksi jotain kuljetettavaa postille. Taisi olla vuonna 2011 kun piti laittaa joku kyselyn vastaus vakuutusyhtiölle, en muista miksi sitäkin ei voinut muutoin hoitaa.
En enää, postimerkin hinta ylitti kipurajan. Siirryn sähköisiin toivotuksiin minäkin ja lähimpänä asuville kiikutan paperiset kortit itse.
Monta vuotta oli tapana itse askarrella kortit, noin 30kpl. Siihen saa jo muutaman kympin kulumaan ilman postimerkkejäkin. Leikkaa vähän liian suuren loven pienituloisen joulubudjetista, harmi :(. Itse ainakin tykkään enemmän paperikorteista kuin sähköisistä mutta eipä niitä minullekaan enää monikaan raaski lähetellä.
En lähetä, enkä erityisesti kaipaa itsellenikään lähetetyn. Etenkin itsetehdyt rumilukset, joista löytyy kuoren pohjalta irtonainen kanelitanko ja hilettä plus pahvilappu, jossa tarra ja tussilla suhratut nimet, hämmentävät.
Lähetän vielä, mutta vuosien varrella olen karsinut saajien määrää. Ihan sen takia, jos muutenkaan ei olla enää tekemisissä, niin miksi vaivautuisin joulukorttia lähettämään?
Kuinkahan paljon postiuutisointi vaikuttaa negatiivisesti korttien lähettämiseen?
Lähetän ainoastaan kummitädilleni.
Aika on ajanut pahvikorttien ohi. Paitsi kalliita lähettää, niin kiusallisia säilyttää, kun ei oikein roskiinkaan viitsisi heittää.
Lähetän ja myös saan.Minusta on kiva lähettää ja saada itsekin.Kiva katsella kortteja myöhemmin elämässä ja muistella niiden lähettäjiä.Erityisen rakkaita ovat kortit joita olen saanut muissa maissa asuvilta tutuilta ajalta jolloin asuin ulkomailla.Ja myös muistella hyvää ystävää joka kuoli muutama vuosi sitten.Itselle tulee henkilökohtainen tunto ihmisestä joka on itse kirjoittanut omalla käsialallaan kortin.Ja lisäksi useimmiten joulukortit ovat myös erittäin kauneita.Monet tuttavatkin ihailevat niitä kun katselevat.
Kyllä, kuuluu joulutraditioihini. Puolisoni on postilla töissä ja sieltä saa joululahjaksi arkin joulumerkkejä. Viime vuonna ne tosin tulivat vasta pari päivää viimeisen postituspäivän jälkeen.
Lähetin viikko sitten. Nyt on hyvät mahdollisuudet sille, että 80% korteista on jouluksi perillä.
Kokeilin syyskuussa sitä kirjeenseurantamerkkiä ja lähetin 5 korttia/kirjettä kummilapsille. Nyt on kulunut 5 vko ja 2 korteista on edelleen matkalla. Postin sivujen mukaan ovat lajittelukeskuksessa, mutta jotenkin eivät tunnu osaavan sieltä pois. Yksi perillepäässeistä kirjeistä oli "repeytynyt" kulmasta ja kirjeestä oli kadonnut minigrip-pussi, jonka sisällä oli 4 nappia. Niillä ei ollut mitään muuta merkitystä kuin se, että havainnollistin kirjeiden sisällön helposti päätyvän kolmannelle osapuolelle.
Onko mielesi muuttunut nyt postin lakon vuoksi?
En vielä näin kesällä...