Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekoilla treffeillä: Mies: "Työskentelen eläinten kanssa joka päivä!"

Vierailija
31.08.2019 |

Minä: “Voi kuinka suloista! Mitä teet?"

Mies: "Olen teurastaja."

Mitä tulisi mieleenne? Miten reagoisitte?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei tuo sitä teurastuspaikan kalmanhajua kotiin. Niin olis ihan ok.

Ei tuore liha haise oli sitten ihminen tai eläin.

Vierailija
22/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuore kalakaan ei haise kalamaiselta.

Kala, kuten myös pillyu ovat yleensä jo pilaantuneita jos ne haisee kalamaiselta.

Mädäntynyt sperma myös yleensä haisee karmistuttavalta kalamaisuudelta naisen värkissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, miten hän on tuohon uravalintaan päätynyt.

Koska syön lihaa, ei oikein ole mahdollisuutta moralisoida tai yökötellä. Jonkun ne minun syömäni elukat pitää tappaa, suolistaa, nylkeä ja paloitella.

Vierailija
24/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatan karjaa. Mielenkiintoista, että karjankasvattajia pidetään jotenkin karskeina? Mihinkähän tuo perustuu? Olen itse aika herkkis, ja aina surettaa, kun joku elukka pitää pistää teuraaksi. Auton tilaaminen on usein vaikeaa. Jopa silloin, kun elukalla on asiat siinä jamassa, että eläinten taivaassa sillä on sitten parempi olla. Mietin jokaista teuraaksi lähtenyttä otusta jälkeen päin.

Meillä on myös lasten lisäksi ihan sylikoira, hoidamme vasikatkin itse, löytyy hevosia ja kissoja. Jokaista eläintä kohdellaan mahdollisimman arvokkaasti. Tuotantoeläimillä on nimet ja juttelen niille samalla tavalla kuin vaikka hevosille tai koiralle. Ihmettelen vaan tuota karskiutta, en tunnista itsessäni :)

Sama täällä. En ole nyt karjankasvatusalalla, mutta olen ollut joskus, ja olen aina ollut paljon herkempi eläinten kuin ihmisten suhteen.

Vierailija
25/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se liha haisee/tuoksuu siellä teurastomolla, ei se hajutonkaan ole. Ihan oma tuoksunsa.

Vierailija
26/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatan karjaa. Mielenkiintoista, että karjankasvattajia pidetään jotenkin karskeina? Mihinkähän tuo perustuu? Olen itse aika herkkis, ja aina surettaa, kun joku elukka pitää pistää teuraaksi. Auton tilaaminen on usein vaikeaa. Jopa silloin, kun elukalla on asiat siinä jamassa, että eläinten taivaassa sillä on sitten parempi olla. Mietin jokaista teuraaksi lähtenyttä otusta jälkeen päin.

Meillä on myös lasten lisäksi ihan sylikoira, hoidamme vasikatkin itse, löytyy hevosia ja kissoja. Jokaista eläintä kohdellaan mahdollisimman arvokkaasti. Tuotantoeläimillä on nimet ja juttelen niille samalla tavalla kuin vaikka hevosille tai koiralle. Ihmettelen vaan tuota karskiutta, en tunnista itsessäni :)

Tuollainen on hiukan perverssiä eläinrakkautta ja herkkyyttä mielestäni: juttelet, rapsuttelet ja annat nimet, mutta silti kykenet elääksesi kasvattamaan niitä tapettaviksi. Jos olisit todella herkkä, niin et pystyisi ja kyseenalaistaisit, onko tekemäsi oikein.

Vierailija
27/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se liha haisee/tuoksuu siellä teurastomolla, ei se hajutonkaan ole. Ihan oma tuoksunsa.

Varsinkin se veri tuoksuu vahvalta.

Vierailija
28/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskahtaisin nauruun. N27

Vierailija
29/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin ensin, koska kyllähän tuo on yllättävä vastaus, ja se huvittaa.

Sit vakavoituisin ja alkaisin kysellä työstä lisää, millaista se on ja mitä hän ajattelee siitä, ehkä juteltaisiin ruoantuotannosta ja etiikasta. Siinähän sitä tutustuisi toiseen. Olisi kiinnostavat treffit, jos ei nyt romanttista värinää olisikaan. It-insinöörin alanvainta ja työ ei kiinnostaisi ehkä niin paljoa. Ei tulisi mieleenkään paukuttaa käsilaukulla päähän, haukkua siaksi ja lähteä.

Vierailija
30/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa teurastajissa muka on. Rehellistä työtä.

Itse olen ihmetellyt kuinka moni poliitikoista on naimisissa.

Kuinka voisi luottaa ihmiseen joka ammatikseen, valehtelee, lupaa, peruu lupauksensa ja selittää selittämästä päästyään mustaa valkoiseksi.

Ennemmin juoppo narkkariteurastaja, kuin poliitikko.

Vierailija
31/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on hiukan perverssiä eläinrakkautta ja herkkyyttä mielestäni: juttelet, rapsuttelet ja annat nimet, mutta silti kykenet elääksesi kasvattamaan niitä tapettaviksi. Jos olisit todella herkkä, niin et pystyisi ja kyseenalaistaisit, onko tekemäsi oikein.

Jonkinlaiselta piilotetulta sadismiltahan tuo kuulostaa.

Repikö Ap pienenä kärpäsiltä siipiä ja perustiko oman eläinsairaalan, jossa parannettiin siivettömiä kärpäsiä.

Outo on ihmisen mieli. Jos joku tuttu tulisi kertomaan, että pitää eläimistä, mutta lähettää ne tapettavaksi kerran vuodessa, pitäisin tyyppiä mielisairaana.

Vierailija
32/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti myös silmään tuo kommentti karjankasvattajista. Mulla on lypsylehmiä. Omassa tuttavapiirissä on paljon saman alan ihmisiä ja todellakin sellaiset "ronskit tyypit" on vähemmistö. Ei tätä jaksa tehdä, jos ei eläimistä välitä. Eläimet hoidetaan mahdollisimman hyvin aina, oli juhannus tai joulu. Tällä viikolla piti laittaa yksi vanha lehmä teuraaksi, kun oli jo pari kuukautta ollut tosi väsyneen oloinen ja alkoi olla liikkuminen niin huonoa. Pitkään lykkäsin asiaa, se ei ole helppoa, mulle tulee jokaista ikävä! Turhaan ei ainakaan näin lypsykarjapuolella eläimiä pois laiteta. Ja silloin kun laitetaan, se on mielestäni verrattavissa lemmikin eutanasiaan. Kun on lehmä kyseessä, liha vaan käytetään hyödyksi. Ei se eläin siitä enää mitään tiedä.

Vierailija
33/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvissyöjänä voisin jopa kuvitella työskenteleväni teurastajana. Ihan vain, jotta näkisin omin silmin, että sen eläimen viimeiset hetken on niin hyviä ja kivuttomia kuin vain pystyy siinä hetkessä niistä tekemään. Koska lihan syönnin täysi loppuminen on hyvin utopistinen ajatus, koen että omalla toiminnallani voin jotenkin parantaa tilannetta.

Enkä sano, että teurastajat olisivat huonoja henkilöitä tai työntekijöitä, vaan että haluaisin olla tekemässä parhaani eläinten eteen.

Vierailija
34/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kasvissyöjänä voisin jopa kuvitella työskenteleväni teurastajana. Ihan vain, jotta näkisin omin silmin, että sen eläimen viimeiset hetken on niin hyviä ja kivuttomia kuin vain pystyy siinä hetkessä niistä tekemään. Koska lihan syönnin täysi loppuminen on hyvin utopistinen ajatus, koen että omalla toiminnallani voin jotenkin parantaa tilannetta.

Enkä sano, että teurastajat olisivat huonoja henkilöitä tai työntekijöitä, vaan että haluaisin olla tekemässä parhaani eläinten eteen.

Kuulostaa positiiviselta tavalta vaikuttaa asiaan.

Vierailija
35/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmaa toki, mutta varmaan alkaisin nauramaan. Onhan se nyt hauskaa, jos odotti jotain herttaista eläintenhoitajaa ja vastassa onkin teurastaja :D

Vierailija
36/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teurastajamiehet on aika jänniä. <3

Ihan tavallisia. Kaverin isä oli teurastaja. Ei se siitä työstä tykännyt mutta toi leivän pöytään.

Vierailija
37/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi me ilmastoviisaat kaupunkilaiset voidaan vaikuttaa valinnoillamme siihen, että karjan kasvattaminen loppuu maailmasta tykkänään! Lypsylehmät on iso nou nou ja just lehmienpitäjät kaikkein hulluimpia eläinrääkkäjiä ja maailman saastuttajia. Siks en enää syö juustoja, rahkaa, jäätelöitä, jugurtteja, enkä mitään missä on maitojauhetta, en juo maitoa enkä käytä mitään maitotuotteita. Se on sen sortin eläinrääkkäystä ettei mitään järkeä! En myöskään syö lihaa. Tykkään syödä paljon terveellistä soijaa, parapähkinöitä ja avokadoa. Niistä saa tarpeelliset proteiinit ja rasvat. Hiilarit saa basmatiriisistä. Suosittelen kaikille suomalaisille tätä ruokavaliota. Saavat myös tyhmät suomalaiset eläinrääkkääjät pitkän nenän, kun ostamme ruokamme ulkomailta!

Vierailija
39/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt karkuun juoksisi, mutta vaikea kuvitella, että meillä olisi paljon yhteistä tai että hän olisi sen tyyppinen kumppani, jota etsin. Syön toki itsekin lihaa (ainakin toistaiseksi), mutta tehdäkseen tuota työkseen on oltava kuitenkin niin eri tavalla eläimiin suhtautuva ja "karskimpi". Sama koskee vaikkapa ihan karjankasvattajia tai metsästyksen harrastajia.

Ei jestas. :D Et sitten ihan vähän tekopyhä ole. 

Vierailija
40/40 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaston_ystävä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi me ilmastoviisaat kaupunkilaiset voidaan vaikuttaa valinnoillamme siihen, että karjan kasvattaminen loppuu maailmasta tykkänään! Lypsylehmät on iso nou nou ja just lehmienpitäjät kaikkein hulluimpia eläinrääkkäjiä ja maailman saastuttajia. Siks en enää syö juustoja, rahkaa, jäätelöitä, jugurtteja, enkä mitään missä on maitojauhetta, en juo maitoa enkä käytä mitään maitotuotteita. Se on sen sortin eläinrääkkäystä ettei mitään järkeä! En myöskään syö lihaa. Tykkään syödä paljon terveellistä soijaa, parapähkinöitä ja avokadoa. Niistä saa tarpeelliset proteiinit ja rasvat. Hiilarit saa basmatiriisistä. Suosittelen kaikille suomalaisille tätä ruokavaliota. Saavat myös tyhmät suomalaiset eläinrääkkääjät pitkän nenän, kun ostamme ruokamme ulkomailta!

Tiedätkö muuten miten ison osan Suomen viennistä, sekä työpaikoista maatalousala tekee? 

Siinähän roudaat soijaa kaukomaista ja leikit niin pyhää.