Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KERTOKAA MULLE, MITEN PPH EHTII

Vierailija
30.05.2006 |

tehdä ruuat ja hoitaa hoitolapset ja ulkoilla ja askarrella ja mitä kaikkee tekeekin, kun minä en ehdi kahdenkaan lapsen kanssa kaikkea. Jos haluan ulkoilla kunnolla lasten kanssa, niin syömme sitten jotain pikaruokaa tai jos haluamme syödä kunnolla niin se on sitten ulkoilusta pois jne.... Vai onko mulla vaan jotain organisointivaikeuksia???

Lapseni menevät ensiviikolla pph:lle hoitoon ja mietityttää millaista se hoito siellä on..... Kaksi vanhempaa sisarustani olivat aikoinaan jokseenkin sadistisella pph:lla, joka mm. telkesi heidät päivisin komeroon kun halusi tehdä jotain kivaa oman lapsensa kanssa. Tämä pph, jolle omat lapseni menevät, on ollut pph:na kaksikymmentä vuotta. Mitä jos se on vaikka työhönsä kyrpiintynyt vanha ilkee eukko. Hirvittää...... Ensisijaisesti olisin halunnut lapset ryhmikseen tai päiväkotiin, mutta eivät päässeet.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäiväkodin päivärytmi:

aamupala 7.30-8.30

leikki, askartelu, ulkoilu

lounas 11.00-12.00

lepohetki, päiväunet

välipala 14.00-15.00

leikki, ulkoilu

päivällinen 17.15-18.00

Vierailija
2/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä ettei pph:n työpäivä lopu silloin kun viimeinen lapsi lähtee kotiinsa, illalla on vielä käytävä kaupassa, valmisteltava seuraavan päivän ruokia, siivottava jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin perheessä. Joskus haravoidaan pihaa ja muksut juoksee pihalla. Jos haluaa kunnon kasvattavaa toimintaa kannattaa valita päiväkoti.

Vierailija
4/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ne lapset on hoidettavana 24h/vrk, mutta pph voi tarvittaessa siivoilla, valmistella ruokia tms. silloin kun lapset eivät ole hoidossa. Itsellä ainakin ongelma esim. siivoamisen suhteen , kun on kaksi alle 2v. lasta tässä, niin ei tahdo vaan aika riittää... Silloin kun lapset nukkuu, niin ei viitsisi kauheasti kolistella ja esim. imuroida, mutta sitten kun lapset on hereillä niin silloinkin on hiukan hankalaa toisinaan. =)

Vierailija
5/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph:t tarjoavat KODINOMAISEN hoitopaikan, joten tekemiset sen mukaiset? Ei ole tietääkseni tarkoituskaan tarjota samoja " palveluja" kuin päiväkoti? Vai olenko väärässä? Mä ainakin haluan ehdottomasti lapseni pph:lle, ihan sama askarrellaanko vai ei. Eräs ystäväni, " päiväkodin täti" , juuri päivitteli, kun nykyajan lapset (vanhempineen) ovat aivan sekopäisiä ja suositteli perhepäivähoitoa, jos vähäänkään haluan pitää lapseni täysjärkisinä. Kotona voidaan sitten askarrella.

Vierailija
6/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Perhepäiväkodin päivärytmi:

aamupala 7.30-8.30

leikki, askartelu, ulkoilu

lounas 11.00-12.00

lepohetki, päiväunet

välipala 14.00-15.00

leikki, ulkoilu

päivällinen 17.15-18.00

Lounasta valmistelen lasten leikkiessä ja askarrellessa, sitten lähdemme ulos ja sisään palattuani lämmitän aiemmin laittamani lounaan.

Välipalan valmistelen pienempien nukkuessa. Päivällistä meillä ei tarjoilla, koska lapset lähtevät aikaisemmin.

Vierailija
7/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se miten ehtii tehdä kaiken. Onhan noista ilkeistä pph:sta saanut lukea tältäkin palstalta. Voi hitsi....

Jos jollain on hyviä kokemuksia pph:sta, niin kerro ihmeessä...

ap

Vierailija
8/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkiaan alle kouluikäisiä oli 4 kpl. Ei ollut ongelmia aikataulujen kanssa. Aamupalat valmistelin ennenkuin lapset tulivat, klo 9 oltiin jo puistossa, sisälle tultiin klo 11, syötiin, pienimmät meni päikkäreille ja isompien kanssa luettiin, askarreltiin, leivottiin tai saivat leikkiä mitä lystäsivät. Välipala siinä kahden maissa ja vielä vähäksi aikaa ulos. Ruokaa tein yleensä illalla seuraavaksi päiväksi.

Vierailija
9/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niiden ilkeiden annetaan toimia, jos niitä kerran niin paljon on? Kyllä juttu on niin, että jos mun lapsen kohdalle sellainen osuu niin voi heittää hyvästit pph:n uralle.

Vierailija
10/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työni puolesta, oikein mukavaa sakkia! Joukossa toki helmiä ;) mutta kyllä isommat lapset (3vuotiaasta) riippuen tietty ryhmästä ja lapsista kaipaavat jo sitä pk ryhmää ja kavereita, monella kun ei ole siellä pph:lla niitä oman ikäisiä kavereita. Pienille aivan loistava hoitomuoto! :)

Vierailija
11/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia vuosia sitten muistan eräänkin lto:n joka arvosteli lapsia (4-6v) ihan heidän kuultensa tyyliin " ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu" arvosteli vanhempia jne. ja sitten vanhempien läsnäollessa oltiin niin lässyn lässyn lää.

Vierailija
12/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole PPH, mutta olen kolmen pienen lapsen äiti ja toisinaan mulla täällä on sukulaisten/frendien muksuja useampikin. Ja aikaisemmin olen toiminut lastenhoitajana yksityisissä kodeissa, joissa ollut useampi lapsi.

Saan aika paljon päivässä aikaa. Teen ruokaa ja kotitöitä, ulkoillaan, askarrellaan, leikitään, lauletaan ja puuhastellaan monenlaista. Kai se aika paljon johtuu organisoinnista ja osaan hallita kaaosta.

AP, itse olen ollut PPH:lla hoidossa minusta siellä oli oikeen mukavaa. Tunnen myös muutaman PPH ja he ovat oikeen fiksuja ja mukavia ihmisiä joiden luona lapset viihtyvät eikä heillä ilkeillä lapsille.

Tsemppiä toivottavasti lapsillesi jää myöskin hyvät muistot PPH:lta :)

Vierailija
13/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pph:n etu on se, että hoito on kodinomaista. Lapset näkee (ja meidän pph:lla saa olla mukana) ruuan laittoa, siivousta, pyykin pesua jne... tykkään, kun pph tekee samoja juttuja, kun minä kotona.

Pari kertaa viikossa katsovat videon, pari kertaa askartelevat / piirtävät, ulkoilevat joka päivä kerran (ap tai ip, riippuu kauanko lapset siellä on, osa-aikahoito).

Meillä yksityinen pph ja toivoimme, että hän on työssään kuin kotonaan, ei meidän lapset tarvii kädestä pitämistä 5 tuntia päivässä.

Vierailija
14/14 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pph tekee myös ruokaa kerralla isomman satsin ja pakastaa ruokaa. Ei minua haittaa vaikka pari kertaa viikossa syödään samaa. Syövät kotona joka päivä toisen ruuan ja harvoin samaa ruokaa pph:n kanssa tehdään.

Ja se vielä, että on monenlaisia tapoja ja perheitä. Minusta on hyvä nähdä jotain muutakin kuin oman perheen arkea. Oppii lapsetkin uutta.

Minulla vain hyvää sanottavaa meidän pph:sta.