Mitä käsitöitä ostaisit?
Minkälaiset käsityöt menisivät kaupaksi?
Kommentit (34)
Villasukat, klassinen villapaita tai - takki, kaulahuivi. En pidä villalapasista ja pipot saattavat kutittaa. Jos olisi vauva, ostaisin pieniä söpöjä neuletakkeja.
En jaksa itse tehdä mitään mutta arvostan laadukkaita materiaaleja ja käsitöitä.
Kudotut/virkatut pyöreät pitsityyppiset matot, kauniit pehmeät ohuehkot mohairkaulaliinat/shaalit, edellämainitum kaltaiset viltit/päiväpeitot ja sellaiset jättilangasta kudotut peitot.
Kauniita, laadukkaita käsin tehtyjä tuotteita ostan mielelläni, varsinkin sisustustekstiilejä. Juuri ostin kauniin käsin kudotun maton. Poppanaisen pöytäliinan tai jotain sisustustyynyjä tms. voisin myös ostaa. Puukäsitöistä ja metallitöistä pidän myös paljon. Jotta minua kiinnostaisi, pitää tuotteen olla tosiaan silmää miellyttävä ja taidolla tehty. Silloin olen valmis myös maksamaan siitä kunnon hinnan.
Ns. tavallisempia juttuja olisivat varmaan kivat villasukat ja lapaset, ehkä joku muhkea kaulahuivi ja pipo myös. Olen itse ihan onneton käsitöissä, joten voisin hyvin ostaa toisen tekemät.
Laadukkaita jotka ovat makuuni.
Viimeisin ostos on vapaasti seisova maustehylly, tammipäädyt ja liuskekivihyllyt. Se on juuri hyvin mitoitettu niin että Ikean maustemyllyt mahtuvat, jämäkkä ja hyvin tarkoitukseen sopiva ja kaunis. Maksoin noin 60e.
Kangaskäsitöistä voisin ostaa kohtuuhintaisia villasukkia lahjoiksi ulkkariystäville. Huippuhintaisia en ostaisi paitsi jos olisivat jotenkin aivan uniikkeja, ja halvempia hyvälaatuisia saa netistä helposti. Suomilankojen hinnalla ei kilpailla lahjakkaiden Virolaismummojen tuotusten kanssa.
Hyvästä puusta tehdyt keittiövälineet olisivat kivoja, vaikka kulhot ja salaattiottimet ja isot tarjoilulaudat joilla voi kantaa pöytään kokonaisen napsimisaterian. Laatu on tässä tärkeää, ja kilpailukykyinen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat, klassinen villapaita tai - takki, kaulahuivi. En pidä villalapasista ja pipot saattavat kutittaa. Jos olisi vauva, ostaisin pieniä söpöjä neuletakkeja.
En jaksa itse tehdä mitään mutta arvostan laadukkaita materiaaleja ja käsitöitä.
Olen katsellut Etsyssä villakangastakkia, jossa osa villasta kašmirvillaa. Hintaa takilla vaihtuvalla alennuksella n. 100-130 €. Tekijä itäisessä Euroopassa. Suomessa ei saa edes tekotarpeita tuohon hintaan.
Villasukat. Kestävät tosin niin pitkään, että ei niitä joka myyjäisistä tule ostettua paitsi ehkä kannatusmielessä. Itse vihaan käsitöitä mutta ihailen kaikkia, joilla on kädentaitoja.
Tosi kiva on muuten kauluri ei-pistelevästä langasta. Takkimuodissa on kauluksettomia vaihtoehtoja, jopa turkkeja ja niiden kanssa kauluri on ihan paras. Lapsillehan niitä saa valmiina mutta en ole koskaan nähnyt aikuisille myytävän. Ostaisin heti!
Kauluri ei- pistelevästä langasta. Nykyinen kaulukseton takkimuoti suorastaan huutaa kauluria.Aikuisille ei missään myydä kaulureita.
Keittiön tarvikkeet, esim. pannulaput, puulusikat ja leikkuulaudat ja sen sellaiset. Niitä olen ostanut markkinoilta ja myyjäisistä. Pannumyssyn ostaisin, vaan eipä ole näkynyt.
Käsin tehdyt kynttilät ja saippuat! Tykkään ostaa käsintehtyjä juttuja jotka voi ns. käyttää loppuun. Eivät jää pyörimään nurkkiin. :D
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva on muuten kauluri ei-pistelevästä langasta. Takkimuodissa on kauluksettomia vaihtoehtoja, jopa turkkeja ja niiden kanssa kauluri on ihan paras. Lapsillehan niitä saa valmiina mutta en ole koskaan nähnyt aikuisille myytävän. Ostaisin heti!
On kyllä kaulureita aikuisillekin, esim. Budgetsportissa ja ihan Prismassakin talvella, merinovillasena. Viime talvena ostin omani Prismasta ja toisen Kädentaitomessuilta. Merinovillaisia nämä minun.
Joulukoristeet ja lahjat, villasukat täysmustat ja melko pitkävartiset saappaisiin, lapsille sukkia.
Teen itse neuleet ja virkkuut ja tarvittaessa (joskaan en yhtä mielelläni) ompelut, joten niitä en osta kuin poikkeustapauksissa.
Mutta sellaisia käsitöitä, joita en itse tee, voisin ostaa ja ostankin. Taidokkaat nahkatyöt, puutyöt, metallityöt ja vastaavat, jos ne miellyttävät ja/tai ovat tarpeellisia.
Itse olen myynyt hyvällä hinnalla neulomiani huiveja. Sukista ja lapasista ei saa paljon mitään, mutta huiveissa pääsee jopa paikoille.
Jos olisin rikas, ostaisin vaatteeni mittatilaustyönä tehtynä, mutta kun en ole.
Villasukanparsintapalvelua voisin käyttää, onko se käsityö?