Mitä käsitöitä ostaisit?
Kommentit (34)
Valitettavasti ei oikein minkäänlaiset. Ei edes pelkkien lankojen hinnalla meinaa mennä puhumattakaan, jos hinnasta haluaisi vielä itselleen tekopalkkaakin.
Puukäsitöitä. Osaan itse neuloa, tehdä pajutöitä, metallilankapunontaa ja muuta askartelua, että en oikeastaan tarvitse mitään muuta, minkä joku muu tekisi - puukäsitöiden tekoon minulla ei ole välineitä. Olen ostanut puisia keittiövälineitä, suodatinpussitelineen ja lautasliinatelineen.
Käsitöissähän on se ongelma, että niistä tykkäävät usein osaavat tehdä itsekin.
Jos minä olisin niin nuori, että tarvitsisin vielä lisää tavaraa, niin voisin ostaa esim. tyynynpäällisiä, jonkun kivan viltin tai vaikka yöpukuja tai collegevaatteita. Yleensä tosin kaikki käsintehty on liian kallista omalle kukkarolleni.
En osta mitään käsitöitä, teen kaiken tarvitsemani itse.
Minäkin teen paljon käsitöitä, mutta tavallisten synkän väristen miesten villasukkien neulonta on niin tyyylsää, että ostan ne myyjäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Puukäsitöitä. Osaan itse neuloa, tehdä pajutöitä, metallilankapunontaa ja muuta askartelua, että en oikeastaan tarvitse mitään muuta, minkä joku muu tekisi - puukäsitöiden tekoon minulla ei ole välineitä. Olen ostanut puisia keittiövälineitä, suodatinpussitelineen ja lautasliinatelineen.
Kiitos vinkistä! Pidän erilaisista käsitöistä ja nikkaroinnista, olen tehnyt kotitarpeisiin pieniä käyttötavaroita ja joitain huonekaluja, jälkimmäisiä kierrätystavarasta.
Pohdin josko tekisin kokeilumielessä ruokapöydän (lankku tai betonikansi) myyntiin, mutta nämä pienemmät esineet voisivat olla helpompia saada kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei oikein minkäänlaiset. Ei edes pelkkien lankojen hinnalla meinaa mennä puhumattakaan, jos hinnasta haluaisi vielä itselleen tekopalkkaakin.
Tämä on kyllä totta, ja kuten joku ketjussa kirjoitti, niin usein käsitöiden ystävät tekevät niitä itsekin. Tällaista alustavaa pohdintaa tosiaan, kiitos vastauksesta.
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Pidän erilaisista käsitöistä ja nikkaroinnista, olen tehnyt kotitarpeisiin pieniä käyttötavaroita ja joitain huonekaluja, jälkimmäisiä kierrätystavarasta.
Pohdin josko tekisin kokeilumielessä ruokapöydän (lankku tai betonikansi) myyntiin, mutta nämä pienemmät esineet voisivat olla helpompia saada kaupaksi.
Joku puu,vaneri tms säilytyslaatikko.Ehkä jopa irtokannella tai liukuvalla kannella.Eri kokoja pinottavana...jotain sen tyyppistä.
Yes, I think I could buy a handjob.
Virkattuja vaatteita, jotka on tehty omilla mitoilla, tämän tyylisiä esim.
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6895&cid=11
Olen ostanut lapasia ja villasukkia. En ole itse erityisen hyvä kutomisessa enkä tykkää siitä, mutta tarvitsen kuitenkin lapasia ja villasukkia. Tähän mennessä olen suurimmaksi osaksi saanut niitä lahjaksi siskoltani ja äidiltäni, jotka tykkäävät niitä tehdä, mutta mielelläni ostaisin myös jos äiti ja sisko kyllästyvät kutomaan. Pari kertaa olen ostanut erityisen taidokkaasti tehtyjä lapasia ja villasukkia.
Mä ostan aina myyjäisistä villasukkia. Pidän niitä jopa kesällä😁
Saa olla hyvin erikoinen ja hyvin tehty tuote, jotta siitä saisi takaisin sekä materiaalit että työnmäärän oikeansuuruisena palkkana. Kiinakamaa on vaan niin helppoa tilata halvalla, joten hienojakin käsitöitä myydään pilkkahintaan työmäärään nähden.
30 e on tavallinen aikuisten itsetehtyjen villasukkien pyyntöhinta. Paljonko tarvikkeet maksavat, paljonko jää työlle hintaa?
Hyvin ja huolellisesti tehty, joissa on jotakin luovaa ja omaperäistä. Ihan tavallisissakin, ihan jopa pannulapuissa, jos ne poikkeavat valtavirrasta. Myös järkevä hinta, ei ns käsityölisää, sillä korkeahintaisissa käsitöissä päätän heti, että osaan tehdä tuon itsekin.
Lapasia