Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko ajatellaan nykysin näin, sain kuulla olevani suorittaja äiti

Vierailija
30.08.2019 |

koska teen lapselle itse kasvis/lihasoseet. Enkä osta kaupasta valmiita. Kuulemma pitäis höllätä ja voi ostaa kaupan soseita. 🤣

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajateltiin noin.

Vierailija
2/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihmisestä, mitä pitää turhan vaivalloisena ja suorittamisena. Yksi vääntää soseet itse, toinen neuloo kaikki pipot ja lapaset itse. Joku kenties panostaa lapsen harrastuksissa mukana toimimiseen ja joku muu on täysillä mukana koulun vanhempaintoiminnassa. Kukin tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan siitä suoritatko sä sitä äitiyttä tekemällä mössöt itte. Vai teetkö ihan luontevasti ilman ressiä. Mä aikoinaan kolkyt vuotta sitten tein itte, ei se mitään vaivalloista ollu, vaikka silloinkin oli jo kaupassa kaikkia valmiina.

Tee ja sössää vaan hölläämättä jos mukavalta tuntuu :)

Vierailija
4/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pitäis suorittajana. Sose on sosetta, tulee se sit kaupan hyllyltä valmiina tai heviosastolta. Ite koin soseen ihan turhaks, ku sama se oli tehdä lapselle samaa ruokaa kuin minulle. Tai alkuun enemmän toisinpäin, mutta ei me pahaa ruokaa syöty, suolatonta vain.

Vierailija
5/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viba ihmisestä tulee tekeekö asioita luonnollisesti, rennosti ja koska pitää tekemisestä vai siksi että on pakko näyttää itselle ja muille ja sit stressataan eikä voida missään tilanteessa vahingossakaan ostaa kaupan sosetta. 

Vierailija
6/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se viba ihmisestä tulee tekeekö asioita luonnollisesti, rennosti ja koska pitää tekemisestä vai siksi että on pakko näyttää itselle ja muille ja sit stressataan eikä voida missään tilanteessa vahingossakaan ostaa kaupan sosetta. 

Ja toiset taas kokee alemmuudentunnetta mistä vain mitä joku tekee kunnolla. Ja sitten piikittelee suorittajaksi tms. Ennemmin pitäisi kehua ja kannustaa kun joku viitsii antaa lapsilleen kunnon ruokaa.

Vierailija
7/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hurahdin ihan täysin itetehtyjen soseiden maailmaan, kun sain vauvan 1.5v sitten! On ihanaa, kun vauva söi/syö itetekemiä ruokia. Toki välillä kaupan purkista. Mä siis tein ison satsin ja pakastin annospaloiksi eka jääpalamuottiin, sit silikoniseen muffinsipeltiin. Ei noita ”väkisin” kannata tehdä. Turhaa stressiä vaan.

Vierailija
8/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sitä "vibaa" ei tunnista, kun itse ajattelee asiasta eri tavoin. Esim. itse tykkäsin soseiden teosta, eikä se ollut mitenkään rankkaa. Kaverini mielestä tuo oli ihan hirvittävää, rankkaa ja kamalaa. Vastaavasti voisin sanoa, että vauvauinnissa käyminen on suorittamista (inhoan uimista, vettä ja aikaisia aamuja). Kaveristani vauvauinti oli vauvavuoden kivoimpia asioita.

Vierailija
9/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas erikoista. En ole tähän törmännyt, ehkä tuttavapiirini on enimmäkseen itseni kaltaista. Meillä on kolme lasta, ja teen puolivuotiaalle soseet itse pääosin siitä mitä muu perhe syö. Maustan kevyesti, suolaa en tietenkään käytä. Ruoka tulee nopeasti ja helposti, ei ole ollenkaan työlästä. Kaupan soseetkin ovat tosin varmasti oikein kelvollisia, en koe että niiden syöttäminen olisi yhtään huonompi asia.

Vierailija
10/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo suorittaja ellet ala panetella sillä muita

"No kun mulla mened vaan 20 min viikko ku teen nää niim en tajuu miks sä et tee"

Vierailija
11/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ajateltiin noin.

Milloin sun ennen on? Ennen tehtiin kaikki itse.

Vierailija
12/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Ruoan laitto lapselle suorittamista :D Varmaan nämä ihmiset ostaa valmisruokaa koko perheelle. Vaivattomampaa ja nopeampaa vauvan soseen teko isonakin määränä kuin vaikka lihakeiton teko, jossa kuoritaan ja pilkotaan kasvikset ja keitellään tunteja.

Vierailija
13/13 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Ruoan laitto lapselle suorittamista :D Varmaan nämä ihmiset ostaa valmisruokaa koko perheelle. Vaivattomampaa ja nopeampaa vauvan soseen teko isonakin määränä kuin vaikka lihakeiton teko, jossa kuoritaan ja pilkotaan kasvikset ja keitellään tunteja.

Tätä ihmettelen myös. Kukin eläköön tavallaan ja antakoon mitä ruokaa haluaa omalle lapselleen, minö en ole asiaa mikään arvostelemaan.

mutta useampaa tuntuu nyppivän ku teen itse soseet ja vieläpä lämmitän vesihauteessa. Kamalaa, miksi ihmeessä jaksat. Taas kuulu, että ai, sä vieläki teet ite nuo, eikö kannattas vähä höllätä ja siknon kyllä mikro vieressä.. (kolmas muksu ja kaikille tehny itte)

Meillä ei kukaan ole suostunut syömään kaupan kasvis/ lihasosetta..

Totta tuo, että minkä kukakin kokee suorittamiseksi. Itse nautin ruuan laitosta mutta en ole jaksanut kenenkään kanssa juosta laukata esim. harrastuksissa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan