Yksityisetsivistä tietävät
Jos palkkaa yksityisetsivän, niin toimivatko he ihan jämptisti lakien mukaan? Siis seurantaa, valokuvia yms. Vai voiko olettaa, että esim. hakkeroisivat tai toimisivat vähän harmaalla aluella lakeja venyttäen? Vähän kuin Lisbeth Salander.
Kommentit (19)
Elämä ei mene niinkuin kirjoissa ja elokuvissa.
Uskoisin että käyttävät laittomiakin keinoja tiedon hankintaan. Noilla keinoin hankittuja tietoja tosin ei voi käyttää varsinaisessa raportoitavassa työssä. Laittomasti hankittuja tietoja käytetään lähinnä oman työn helpottamiseen ja yksinkertaistamiseen. Eihän raksamieskään käytä putoamisvaljaita pikkujutuissa jos tietää että ei jää asiasta kiinni.
Ymmärrän hyvin että kukaan yksityisetsivä ei tuota tunnusta julkisesti.
Kaikista paras yxityis etziwä on Olavi Mäenpää!
Yksityisetsivät työskentelevät vartioimisliikkeissä, joka on poliisihallituksen valvomaa elinkeinotoimintaa. Siinä sanktioiden rinnalla ei paljon pettävän aviomiehen paljastuksesta saadut taskurahat lämmitä. Ihmisistä saa paljon tietoa avoimistakin lähteistä.
Mulla ainakin alkoi tietokone käyttäytymään oudosti sen jälkeen kun osallistuin spekulointiin B.lorf ketjussa. Olin niitä harvoja, jotka uskoi hänen olevan syytön kunnes toisin todistetaan. Joku kävi määkimään, että tiedän muka jotain ja niiltä ajoilta lähti tietokoneen outo käytös.
Kyllä ne käyttää tietokoneita ja puhelinkuuntelua hyväkseen.
Mä kirjoitan ihan omalta iipeeltä, joten luulisi, että kovempikin sherlokki ymmärtäisi ettei kukaan, jolla on peiteltävää niin todennäköisesti tee.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisetsivät työskentelevät vartioimisliikkeissä, joka on poliisihallituksen valvomaa elinkeinotoimintaa. Siinä sanktioiden rinnalla ei paljon pettävän aviomiehen paljastuksesta saadut taskurahat lämmitä. Ihmisistä saa paljon tietoa avoimistakin lähteistä.
Poliisitkin toimivat aina täysi rehellisin keinoin, ai eikö.
Eiköhän siellä ole tutkittu naapureiden, eksien ja nyksien tiedot kun tietoihin on mahfollisuus mennä.
Kiinnostaisi kyllä tietää miksi joku palkkaisi yksityisetsivän?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin alkoi tietokone käyttäytymään oudosti sen jälkeen kun osallistuin spekulointiin B.lorf ketjussa. Olin niitä harvoja, jotka uskoi hänen olevan syytön kunnes toisin todistetaan. Joku kävi määkimään, että tiedän muka jotain ja niiltä ajoilta lähti tietokoneen outo käytös.
Mä kirjoitan ihan omalta iipeeltä, joten luulisi, että kovempikin sherlokki ymmärtäisi ettei kukaan, jolla on peiteltävää niin todennäköisesti tee.
mutta kun tekee, moni rikollinen jää kiinni koska eivät hävitä puhelinta, virheitä sattuu rikollisillekkin
ja laittomuuksista suomen poliisi tunnetaan.
Kannattaa ottaa Jussi Varekseen yhteyttä, jos yksityisetsivää kaipaa. Hyvin menestynyt urallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta kun tekee, moni rikollinen jää kiinni koska eivät hävitä puhelinta, virheitä sattuu rikollisillekkin
No, se on niiden ongelma. Hyvä, jos jäävät kiinni.
entiset poliisit on pahimpia... keinot käytössä mutta uhkaa irtisanomiselle ei ole... riittää että liität wlaniin tai lainaat hetkeksi puhelinta jotta saat asennettua seurantaohjelman, eikä tarvitse edes lainata voit kätevästi lähettää tiedoston tai linkin josta haittaohjelma tarttuu.
Useat yksityisetsivät ovat yksityisyrittäjiä, eivätkä minkään vartiointiliikkeiden palvelussa, mistäs tuollaisen keksit, täyttä roskaa väittää noin.
Kukaan ei valvo yksityien yksityisetsivän toimia, mutta he haluavat tehdät työnsä hyvin, joten harvemmin mennään vastoin lakia, niistähän seuraa rangaistus.
Yksityisetsiviä käytetään mitä erilaisimmissa tapauksissa, puolisoiden mahdollisen pettämisen todisteluun, vakuuspetoksissa ja jonkin tietyn asian selville saamiseksi.
Ja kyllä, kyllä heidän palvelujaan käyttävät myös ihan tavalliset ihmiseet.
No ap mihin tarvitset yksityisetsivää?
Vierailija kirjoitti:
Useat yksityisetsivät ovat yksityisyrittäjiä, eivätkä minkään vartiointiliikkeiden palvelussa, mistäs tuollaisen keksit, täyttä roskaa väittää noin.
Kukaan ei valvo yksityien yksityisetsivän toimia, mutta he haluavat tehdät työnsä hyvin, joten harvemmin mennään vastoin lakia, niistähän seuraa rangaistus.
Yksityisetsiviä käytetään mitä erilaisimmissa tapauksissa, puolisoiden mahdollisen pettämisen todisteluun, vakuuspetoksissa ja jonkin tietyn asian selville saamiseksi.
Ja kyllä, kyllä heidän palvelujaan käyttävät myös ihan tavalliset ihmiseet.
minkä jonkun tietyn asian?
hulluahan siitä on maksaa että ei luota, jos ei luota niin eroaa, siinä jo riittävä syy. On ihmiset kyllä kahjoja.
Toki tuon vakuutus jutun tiesin ja ymmärrän mutta että yksityishenkilöt ja eikös se mene vainoamisesta, mikä on jo itsestään suomessa rikos? Seurailla ja kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin entä sitten, vastasin tähän;
"Mä kirjoitan ihan omalta iipeeltä, joten luulisi, että kovempikin sherlokki ymmärtäisi ettei kukaan, jolla on peiteltävää niin todennäköisesti tee."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin entä sitten, vastasin tähän;
"Mä kirjoitan ihan omalta iipeeltä, joten luulisi, että kovempikin sherlokki ymmärtäisi ettei kukaan, jolla on peiteltävää niin todennäköisesti tee."
Ymmärsin :)
Eli eikö käytännössä yksityisetsivät ja sellaisen palkkaajat riko lakia?
Mihinhän ap katosi kun ei vastaa?
Perui yksityisetsivän tilauksen, koska tajusi että jos jää kiinni voi tulla kovat syytteet niskaan?
Anteeksi nyt vain... Mutta mihin sä sellaista tarttet?