Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19531)
Versacen Crystal-linja on saanut uuden jäsenen: Crystal Emerald EdP https://ifragranceofficial.com/perfumes/crystal-emerald-versace/
An Aromatic, Spicy, and Floral fragrance with top notes of Calabrian Bergamot, Peach Essence, and Pink Pepper, followed by middle notes of Rosebud, Jasmine, Raspberry Sorbet, and base notes of White Musk, and Brazilian Tonka Bean.
Vierailija kirjoitti:
Naisen mielipide: mikä tuoksu, merkki tai tuoksunuotti miellyttää sinua miesten hajuvesissä tai mikä saa aikaan epämiellyttävän tunteen?
Itseni vuoksi tuoksuja enimmäkseen käytän, mutta olisi mukava myös kuulla teidän naisten mielipiteitä.
En pysty olemaan samassa huoneessa Old spice -tyyppisten tuoksujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jai, taisin mokata hajuvesihankinnassa. Tuoksuttelin viime viikolla Versace Crystal Noir -hyllyn luona, ja mielestäni suihkautin eau de parfumia. Eau de toileten jätin ainakin kokeilematta. Tuoksu oli ihan mielettömän upea, sain siitä kahdelta ventovieraalta kehuja, ja se kesti seuraavan päivän suihkuun asti ihollani. Tilasin sen Notinosta, mutta ei tämä nyt olekaan se sama tuoksu. Eli olenkin varmaan suihkauttanut myymälässä Crystal Noir Parfum -pullosta, joka ei ole sama kuin eau de parfum. Tässä on kookosta, josta en yleensä pidä.
Ei tämäkään huono tuoksu ole (tilasin tietysti ison pullon...) mutta ei myöskään niin mieletön, kuin se toinen. En kehtaa kyllä tilata sitä toista, kun ovathan nämä melko kalliita kuitenkin. Oppia ikä kaikki!
Minä omistan molemmat crystal noir eau de toilette ja crystal noir eau de parfum. Sanoisin, että nämä kaksi
Ovat varmasti samankaltaisia, mutta merkittävin ero on se kookos josta en tuoksuna pidä. Tuo eau de parfum kuivuu ihollani ihan suoraviivaiseksi kookokseksi, joten joudun kyllä valitettavasti luopumaan tästä versiosta 🤦🏼 Se kaupassa kokeilemani versio ei sisältänyt lainkaan kookosta. Nyt olen tämän viikon tuoksua käyttänyt enkä vain tunnu tottuvan tähän, ei myöskään tuoksuna mielestäni niin päräyttävä.
En katsonut voiko Notinoon palauttaa tuotteita, koska hävitin jo myyntipakkaukset. Uusi opetus tähänkin.... Mutta toimintasuunnitelma nyt on, että käyn läheisessä tuoksuttelumyymälässä katsomassa onko heillä tuota Perfum:ia ja suihkuttelen todetakseni oikean version. Muussa tapauksessa käyn parin viikon kuluttua siinä myymälässä, jossa alunperin tuoksuttelin! Onpas operaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jai, taisin mokata hajuvesihankinnassa. Tuoksuttelin viime viikolla Versace Crystal Noir -hyllyn luona, ja mielestäni suihkautin eau de parfumia. Eau de toileten jätin ainakin kokeilematta. Tuoksu oli ihan mielettömän upea, sain siitä kahdelta ventovieraalta kehuja, ja se kesti seuraavan päivän suihkuun asti ihollani. Tilasin sen Notinosta, mutta ei tämä nyt olekaan se sama tuoksu. Eli olenkin varmaan suihkauttanut myymälässä Crystal Noir Parfum -pullosta, joka ei ole sama kuin eau de parfum. Tässä on kookosta, josta en yleensä pidä.
Ei tämäkään huono tuoksu ole (tilasin tietysti ison pullon...) mutta ei myöskään niin mieletön, kuin se toinen. En kehtaa kyllä tilata sitä toista, kun ovathan nämä melko kalliita kuitenkin. Oppia ikä kaikki!
Minä omistan molemmat crystal noir eau de toilette ja cryst
eau de toilette on nimenomaan se versio, missä ei ole kookosta.
Kyllä se lienee Parfum johon yllä kirjoittava on ihastunut. Minulle kävi myös niin että kokeilin jotain ja vasta myöhemmin ymmärsin että se oli Parfum eikä Eau de Parfume. Ero Crystal Noir Parfum ja EDT ainakin on mielestäni erittäin selvä.
Mitä mieltä Yves Sain Laurentin Libre -tuoksusta? Millaiselle persoonalle sopii? (Ostan lahjaksi, ehkä).
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Yves Sain Laurentin Libre -tuoksusta? Millaiselle persoonalle sopii? (Ostan lahjaksi, ehkä).
Olen ehkä huono kommentoimaan koska en ole koskaan pitänyt Libre-linjan tuoksuista. Piti oikein käydä Fragranticassa haistelemassa yleistä mielipidettä ja oli niin kuin oletinkin että tuoksu jakaa mielipiteitä. Itse olen samalla linjalla kuin joku kommentoija että että tuoksu on enemmän boss bitch -tyyppinen tuoksu. Fragrantican ai-yhteenvedoissa oli myös ensimmäisenä negatiivisena puolena ettei ole "safe blind buy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä huono kommentoimaan koska en ole koskaan pitänyt Libre-linjan tuoksuista. Piti oikein käydä Fragranticassa haistelemassa yleistä mielipidettä ja oli niin kuin oletinkin että tuoksu jakaa mielipiteitä. Itse olen samalla linjalla kuin joku kommentoija että että tuoksu on enemmän boss bitch -tyyppinen tuoksu. Fragrantican ai-yhteenvedoissa oli myös ensimmäisenä negatiivisena puolena ettei ole "safe blind buy".
Piti vielä sanomani että tuoksun suosituimmat versiot lienevät Intense ja Parfum (?), mutta koko linja on tosi suosittu ymmärtääkseni. Eli voi hyvin olla erittäinkin pidetty lahja hyvällä tuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä sanomani että tuoksun suosituimmat versiot lienevät Intense ja Parfum (?), mutta koko linja on tosi suosittu ymmärtääkseni. Eli voi hyvin olla erittäinkin pidetty lahja hyvällä tuurilla.
Libressähän on laventeli isossa roolissa, helpompia laventelituoksuja olisivat esim Burberry Goddess joka nyt muutenkin voitti viime vuonna Fragrantican yleisöäänestyksessä parhaan naisten tuoksun tittelin. Ja jos vielä lasketaan laventelin intensiteettiä niin Mon Guerlain ja Mon Guerlain Intense ovat minun mielestäni jo hyvin turvallisia lahjoja. Mutta ehkä naisselitän tässä ihan turhaan, kun kerran kirjoitat tässä ketjussa :).
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun Balenciagan Paris ei ole saatavilla enää niin tietäisikö kukaan jotain samankaltaista? Fragranticasta olen katsonut mitä tuoksuja pidetään samankaltaisina mutta en tunne niistä yhtäkään. Kiitos jos joku tietää ja vastaa.
Tilauksessa pieni näyte Scentbirdiltä, sitten kun olen kokeillut voin paremmin neuvoa. Tiedän että osaat itse etsiä, mutta seuraavissa tuoksuissa on paljon samoja nuotteja: Prada L'Homme and L'Homme L'eau, Penhaligon Violetta, Molinard Violette, Guerlain Meteorites
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun Balenciagan Paris ei ole saatavilla enää niin tietäisikö kukaan jotain samankaltaista? Fragranticasta olen katsonut mitä tuoksuja pidetään samankaltaisina mutta en tunne niistä yhtäkään. Kiitos jos joku tietää ja vastaa.
Tilauksessa pieni näyte Scentbirdiltä, sitten kun olen kokeillut voin paremmin neuvoa. Tiedän että osaat itse etsiä, mutta seuraavissa tuoksuissa on paljon samoja nuotteja: Prada L'Homme and L'Homme L'eau, Penhaligon Violetta, Molinard Violette, Guerlain Meteorites
Kiitos! Arvostan jos kerrot lisääkin jatkossa. Eli scentbirdiltä tulossa sulle mm. näyte Parisista?
Vierailija kirjoitti:
Tietäisiköhän kukaan, mikä tuoksu olisi samantyyppinen kuin So...? Sorbet Dream Eau de parfum - se on niitä edullisia markettien tuoksuja.
Kokeilin sitä ystävältäni ja siitä ei tullut pääkipua eikä hengitysoireita, kuten useimmista kalliista tuoksuista tulee.
Sorbet Dream tuoksua on valmistettu Englannissa ja jotkut myyvät sitä vielä Ebayssa, mutta eivät suostu Eu-kieltojen vuoksi toimittamaan sitä enää Suomeen. Muut So...? -tuoksut - ne, jotka olen löytänyt - eivät ole mun juttu.
Sain selville Sorbet Dream -tuoksusta seuraavaa: "Mimosa, praline, vadelma, heliotrooppi, vaahtokarkki ja vanilja muodostavat tuoksun ytimessä olevan kokonaisuuden."
Olisi ihana löytää joko tuo tuoksu tai joku vastaava, jota voisi käyttää edes joskus.
Kiitos paljon mahdollisista vihjeistä. :)
Belgian Amazonissa on So...? 330ml setti myynnissä, joista yksi tuoksu on tuo Sorbet Dream.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Arvostan jos kerrot lisääkin jatkossa. Eli scentbirdiltä tulossa sulle mm. näyte Parisista?
Joo, en oikein ymmärrä miksi myyvät jo lopetettua tuoksua. Muut näytteet jotka tilasin on edelleen myynnissä. Esim D'Orsay Sur Tes Levres E.Q. jossa on myös iris, mutta ei niin vihreä kuin tuo Paris. Rakastan Hermes Hiristä (vanha versio) mutta en ole edes kokeillut uutta versiota kirkkaassa pullossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Libressähän on laventeli isossa roolissa, helpompia laventelituoksuja olisivat esim Burberry Goddess joka nyt muutenkin voitti viime vuonna Fragrantican yleisöäänestyksessä parhaan naisten tuoksun tittelin. Ja jos vielä lasketaan laventelin intensiteettiä niin Mon Guerlain ja Mon Guerlain Intense ovat minun mielestäni jo hyvin turvallisia lahjoja. Mutta ehkä naisselitän tässä ihan turhaan, kun kerran kirjoitat tässä ketjussa :).
Tosiaan on aika suosittu, ja tiedän sekä nuorempia että keski-ikäisiä, jotka tästä tykkäävät. Itse pidän myös, mutta eniten kyseisessä sarjassa innostuin Flower&Flames versiosta. Se ei ehkä kuitenkaan niin turvallinen valinta. Melkein itsekin sokko-ostona kallistuisin intense-versioon.
Sen sijaan Burberry Goddessista en pitänyt. Joku pieni kitkerä sivunuotti häiritsi liikaa, vaikka ensituoksu hurmasi. Oliko tässä inkivääriä tms? Monet kyllä pitävät, joten ehkä sekin voisi olla vaihtoehto. Saa ainakin eteenpäin myytyä jos ei miellytä 😉
-N43
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan päässyt tuoksuttelemaan Shalimar 100-vuotisjuhlaversiota?
https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Shalimar-L-Essence-113241…
Shalimar Lessence on matkalla myös minulle. Onko kenekään pullo jo tullut perille? Mitä piditte? Maailmalla se näyttää herättäneen vähän laimeita reaktioita.
Pidän alkuperäisestä Shalimarista, suosikkini ovat edp ja edc. Initial myös, mutta se on niin erilainen että pidä sitä melkeimpä omana iiristuoksunaan - se on suorastaan parhaita iiristuoksuja kaapissani. Millesime Tonkan tilasin myös; pidän siitä, mutta lopputuoksu ei ihollani oikein vakuuta (og:n on parempi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kuulun siihen joukkoon, joka ei ole Libre-fani. Tuoksu on jotenkin laskelmoiva, kylmä. Flankereita en ole testannut, ei ole kiinnostanut. Monet tästä tykkää ja sen huomaa kaupungilla kulkiessa, tunnistan Libren kyllä.
(Ja mua ärsyttää joidenkin amerikkalaisten tapa ääntää tuoksu ilman r-kirjainta 'liib'. Pelkäävät tuota ranskalaista ärrää, mutta voisihan sen silti ääntää vaikka amerikaksi :D )
Oletteko ostelleet uusia syystuoksuja? Käväisin itse hakemassa tänään Kicksistä Clarinsin Eau Ressourcanten, tarjouksessa kun oli. Tuoksuttelin 2 x 5ml näytettä pitkin kesää (Clarinsin omilta sivuilta saa tilauksen mukana) ja tykästyin. Postissa on myös tulossa näytteet Bibbin swimming pool, ja vanilla factory. Ei mitään hajua millaisia ovat, mutta tuoksujen kuvaus kiinnosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan on aika suosittu, ja tiedän sekä nuorempia että keski-ikäisiä, jotka tästä tykkäävät. Itse pidän myös, mutta eniten kyseisessä sarjassa innostuin Flower&Flames versiosta. Se ei ehkä kuitenkaan niin turvallinen valinta. Melkein itsekin sokko-ostona kallistuisin intense-versioon.
Sen sijaan Burberry Goddessista en pitänyt. Joku pieni kitkerä s
Samaa mieltä Goddessista että jokin siinä häiritsee, vaikka ymmärrän tuoksun suosion.
Onko kellään Arianna Grande Mod Vanilla? Hetken mielijohteesta suihkaisin ja jotain kiehtovaa on tässä palaneen vaniljan ja kaakaon tuoksussa.