Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
19081/19263 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen juttu Kemia-lehdessä. Saleh Khanilla on jo kolme tuoksua Fragranticassa näkyvillä.

https://kemia-lehti.fi/metsamokin-parfymoori-opiskelee-kemian-tekniikka…

Vierailija
19082/19263 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kellään kokemuksia firmasta trysample.eu? Yritin bongailla näytettä Portrait of a Ladysta ja tuolta ainakin löytyisi. Aiemmin olen tilannut vain Aromat/Molecule.ee:stä, mutta siellä ei tuota ole valikoimassa ainakaan just nyt.

Tämän illan tuoksuksi valikoitui Muglerin Aura Sensuelle. Käytän tätä yleensä syksyisin, mutta tänään on ollut taas syksyisen koleaa ja sateista joten.. Pitäisi muistaa joskus kokeilla lämpimämpänä päivänä, mutta epäilen tämän muuttuvan tukahduttavaksi. Muglerin tuoksut jostain syystä toimii mun iholla. Ne ei muutu pistäviksi tai oudoiksi, ja ne kestää. Kovin montaa omaan makuun olevaa vaan ei sieltä löydy. Näissä ei ole mitään hienovaraista, sellaista että jostakin tulisi hento tuulahdus hyvää tuoksua, vaan nämä lyö naamaan ketä tahansa lähistölle tulevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19083/19263 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli tänään syksyinen olo ja ajatus lämpimästä ja mausteisesta lohtutuoksusta kevyempien kesätuoksujen sijaan. Yleensä kun tulee tämä fiilis kerrostan Chrystal Noir Parfum -tuoksun Hypnotic Poisonin kanssa mutta näin kesällä se on sentään liikaa, joten suihkautin vain kevyesti Chrystal Noiria. 

Vierailija
19084/19263 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä jo aiemminkin ketjussa mainitusta (aromat.ee) molecule.ee sivustosta. Millä olette maksaneet siellä, tuskin onnistuu suomalaisista nettipankeista? Ilmeisesti Paypal olisi turvallisin? Vähän epäilyttää tuo paikka kun Postikin on siellä viellä Itella-nimellä... 🙂

Mä olen käyttänyt sitä säännöllisesti, viitisen vuotta Paypalilla. Ei kertaakaan mitään ongelmia. Tilausseuranta oli alkuun vain telegramissa, nykyään saa jo wappiinkin. Tulevat Narvasta. Sivut ovat parantuneet (ja hinnat nousseet) huomattavasti, mutta toisaalta siellä seurataan trendejä ihan ok-tasolla. Viime vuosien arabialaisten lisääntymisestä en ole erityisen innoissani (ja kayaleja tulee myös jatkuvasti lisää), mutta kaikkihan ei ole kaikille. Mun vakiputiikkini puolalaisen Luluan (nichejä) lisäksi.

Vierailija
19085/19263 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä jo aiemminkin ketjussa mainitusta (aromat.ee) molecule.ee sivustosta. Millä olette maksaneet siellä, tuskin onnistuu suomalaisista nettipankeista? Ilmeisesti Paypal olisi turvallisin? Vähän epäilyttää tuo paikka kun Postikin on siellä viellä Itella-nimellä... 🙂

Paypal on ollut turvallinen tapa maksaa, olen käyttänyt sitä varmaan kymmenisen vuotta. Näin ketjun aiheeseen nähden tämä menee ohi, pahoittelut siitä, mutta: suomalaiset tykkää maksaa (ainoana maana maailmassa) suoraan nettipankin kautta. Johtunee siitä että Suomessa pankit on pidemmälle digitalisoituneita kuin oikein missään muualla. Mutta korttimaksu on turvallisin, kunhan kortissa on Visan merkki, vaikka ei olisi luottokorttikaan. Tuo verfied by Visa käytännössä tarkoittaa sitä, että luottokunnan kautta voi saada maksun takaisin mikäli joudut huijatuksi. Nettipankin kautta maksaessa tällaista turvaa ei ole. Olen työni takia mukana maksamista koskevissa asioissa, ja iso osa maksamisen ammattilaisista (eli ihmisistä jotka työskentelevät maksamisen ja maksamisen turvallisuuden parissa) suosivat erilaisia korttiin perustuvia maksutapoja tuon luottokunnan tuoman turvan takia. Eli Paypalia, ApplePayta, MobilePayta, näin esimerkiksi. Missään nimessä ei toki kannata korttinsa tietoja antaa jokaiselle nettisivulle missä voi kortilla maksaa siltikään, vaan mennä näiden erilaisten yllä mainittujen maksamisen ratkaisujen kautta. Jos valittavana on nettipankki tai syöttää kortin tiedot nettikaupan sivuille, valitsen itsekin mieluummin nettipankin.

Vierailija
19086/19263 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tällähetkellä lähinnä kolmea tuoksua: Byredo Bal DAfrique, Antonio Maretti Safe word ja välillä  La Sultane de Saba, Voyage sur la route de Darjeeling. 

Suosikki tuoksuni ovat lähes aina Tom Fordia, mutta niin on puolisonikin ja hän niitä käyttää pääasiassa. Itse en voi käyttää parfyymeja päivittäin migreeni taipumuksen takia. Valitsen käyttötilanteet huolella, mikä toisaalta tekee kaikesta vielä erityisempää.

Vierailija
19087/19263 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan kepillä jäätä:

Parhaat markettituoksut? Nämä Cittarin, Prisman jne.

Vierailija
19088/19263 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näissä 2 suosikkia Beyoncen Heat Rush ja Aguileran vaniljainen Definition. 

Vierailija
19089/19263 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla näissä 2 suosikkia Beyoncen Heat Rush ja Aguileran vaniljainen Definition. 

Heat Rush olikin kiva tuoksu silloin 15 vuotta sitten. Ajattelin hankkia Escadan Taj Sunsetin, siinä on samaa henkeä. :)

Vierailija
19090/19263 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään tietoa Miller Harrisin tuoksuista? Siellä näyttäisi olevan Dance Amongst the Lace jonka pitäisi vangita koiranputkien tuoksu. Olis vaan kiva saada näyte tai jotain kokemuksia firmasta ennen kuin ostaa pullon..

Vierailija
19091/19263 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt sitä säännöllisesti, viitisen vuotta Paypalilla. Ei kertaakaan mitään ongelmia. Tilausseuranta oli alkuun vain telegramissa, nykyään saa jo wappiinkin. Tulevat Narvasta. Sivut ovat parantuneet (ja hinnat nousseet) huomattavasti, mutta toisaalta siellä seurataan trendejä ihan ok-tasolla. Viime vuosien arabialaisten lisääntymisestä en ole erityisen innoissani (ja kayaleja tulee myös jatkuvasti lisää), mutta kaikkihan ei ole kaikille. Mun vakiputiikkini puolalaisen Luluan (nichejä) lisäksi.

Mikä on wappi?

Vierailija
19092/19263 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on wappi?

WhatsApp. Toimitus on vaihdellut 48 tunnin ja 3 viikon välillä (tilauksessa näytteitä, joilla pudempi toimitusaika). Valitsen aina postin. 

Vierailija
19093/19263 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on wappi?

WhatsApp. Toimitus on vaihdellut 48 tunnin ja 3 viikon välillä (tilauksessa näytteitä, joilla pidempi toimitusaika). Valitsen aina postin. 

Vierailija
19094/19263 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WhatsApp. Toimitus on vaihdellut 48 tunnin ja 3 viikon välillä (tilauksessa näytteitä, joilla pidempi toimitusaika). Valitsen aina postin. 

Aaa. Ysärinuorena ajattelin jo, onko wap-teknologia tullut takaisin. Silloin laman jälkimainingeissahan Mato Valtosen Wapit-yhtiöllä meni lujaa.

Vierailija
19095/19263 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaa. Ysärinuorena ajattelin jo, onko wap-teknologia tullut takaisin. Silloin laman jälkimainingeissahan Mato Valtosen Wapit-yhtiöllä meni lujaa.

Oi! Täällä toinen ysärinuori, troglodyyttinä muistan Valtosen lähinnä kengänkärjistä. Seuraavan molecule -tilauksen teen kun palataan kotiin syyskuulla, edellisestä on jo aikaa. Täällä Jäämeren tuulissa tuoksuu tänään Flower by Kenzo, sopiva suihkun jälkeen. Ei pääse oikeuksiinsa näillä keleillä, ihan väärä setti mukana. Odotin aurinkoista kesää kuten muutama edellinen on ollut.

Vierailija
19096/19263 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrskypäivän lohtutuoksuna Paris Cornerin Taskeen Marina. Sellainen raikkaan hedelmäinen hyvän mielen tuoksu. Kaipaan jonnekin lämpimään!

Vierailija
19097/19263 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet uutista https://yle.fi/a/74-20081457

"

Lisääntymiskykyä heikentävää ainetta löytyi kosmetiikasta Suomessa, Tukes puuttui myyntiin

Suomen markkinoilta Lilialia löytyi 11 kosmetiikkatuotteesta, etenkin parfyymeista ja deodoranteista. Yritykset poistivat nämä tuotteet myynnistä."

"Suomen markkinoilta löytyi esimerkiksi 11 kosmetiikkatuotteesta lisääntymisvaarallista BHMC-ainetta (Butylphenyl Methylpropional). Kyseinen hajusteraaka-aine tunnetaan myös nimellä Lilial."

Ollaan. Uutinen tuotiin tähän ketjuun jo 2.4.2024.

Mutta ei se mitään. Aina voi ja kannattaakin kerrata.

Vierailija
19098/19263 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä tuo ei kuulu aloituksen aiheeseen tuo Ylen uutinen, vaikka siinä myös hajuvesiä käsitellään. Ei käsitellä kuitenkaan aloituksen näkökulmasta. Tässä ketjussahan siitä, mitä tuoksuja käytetään ja on kokeiltu.

Vierailija
19099/19263 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt aloittelevana harrastajana kuukausia tuoksutellut hyllymetreittäin designer-tuoksuja joihin pääsee käsiksi susirajan takana ja olen myös tilaillut läjän tuoksunäytteitä, designer ja niche, ja näistä olen tislannut itselleni tämän kesän tuoksu-"capsule warderobin", ts. tuoksu kaikkiin tilanteisiin. Raikas freshie - old school tuoksu Blue Light "farkut ja valkoinen t-paita" -hetkiin ja kuumiin päiviin. Tokmannin verkkokaupasta sain vielä backup-pullon vanhaa formulaatiota. Iloinen kesäinen ja kevyen ilmava vaniljatuoksu kukkamekon kanssa - Gucci Flora Gorgeous Orchid. Töissä en käytä tuoksuja mutta muuten muodollisempiin tilanteisiin, "sunnuntaituoksuksi", iltaan ja oikeastaan mihin tahansa tilanteeseen signature-tuoksuna Miss Dior Parfum (2024). Bonuksena se että mieheni jumaloi tätä tuoksua ja sanoi että jos et itse osta sitä hän ostaa sen minulle.

Vierailija
19100/19263 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siinä suomeakin seassa.