Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
18961/19263 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ardenin Green Teasta puheen ollen, mitä mieltä olette sarjan Coconut-flankerista? Houkuttaisi ostaa jokin kesätuoksu, joka ei ole kallis, muttei kuitenkaan mikään halvan tuoksuinen. Tykkään kookoksesta.

Kevyt, ihan kiva, kesäinen. Edullinen (Normalissa n. 17 euroa). Omaan käyttöön liian iso pullo.

Myös minulla on Green Tea Coconut Breeze ja tykkään siitä paljon, tosiaan kevyt ja minun mielestäni raikas kesätuoksu. Pullon koko ei minua haittaa, kun vain kotona ollessani sitä käytän. Siinä on jotain samaa kuin Guerlainin Aqua Allegoria Coconut Fizzissä (Fizz luonnollisesti hienostuneempi), joka minulla myös on. Saan säästettyä Fizziä ns. parempiin menoihin, kun kotona suihkin menemään Breezeä pitkin päivää. 😄

Vierailija
18962/19263 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Diorin valkoisen Jadore ja juuri juuri tavoitan tuoksun siitä. Olen pettynyt. Oletin että sentään tuoksuis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18963/19263 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Diorin valkoisen Jadore ja juuri juuri tavoitan tuoksun siitä. Olen pettynyt. Oletin että sentään tuoksuis. 

Sama mielikuva minulle jäi kun sitä paperille testasin että heikosti tuoksui. Voi tosin olla että osuin huonosti suikuttaessani paperiin. Oletko kokeillut "oversparaying"? Milläköhän sanalla tuota suomeksi kutsuisi. Muitakin syitä voi olla ettei haista, nenä tottuu tuoksuun ja lakkaa haistamasta vaikka muut haistaa. Tai joitakin tuoksuja tai niiden osia voi olla haistamatta koska ihmisten hajuaisti on erilainen. Sori jos tässä nyt naisselitän itsestään selviä asioita vaikka haluaisit vain empatiaa, koska näillä hinnoilla ei todella huvita ostaa tuoksuja joita ei haista...

Vierailija
18964/19263 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullon koko ei minua haittaa, kun vain kotona ollessani sitä käytän.

Heh. Minulle pullon iso koko olisi vielä huonompi juttu, jos käyttäisin tuoksua vain kotona. :p

Olisin ostanut Eclairen mutta hiton 100 ml pullo. :(

Vierailija
18965/19263 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomat on usein tällaisia.

Vierailija
18966/19263 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäiväni on kesäkuun alussa, ja muistui mieleen kun nuorena 18-vuotiaana pääsin baariin ja aikuisten diskoon ekaa kertaa, tuli vedettyä nassuun aivan liian monta makeaa drinkkiä, ja aamulla bilemekko haisi makean Louloun ja happaman oksennuksen sekoitukselle! Onneksi en ole haistanut tuota Loulou-tuoksua missään vuosikymmeniin, voisi tulla yllättävä yökkimisreaktio. ;D

terv. vm.1975

Vierailija
18967/19263 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yhtä toista ketjua lukiessa mieleen, että muistaako kukaan teistä kun aikoinaan oli muotilehtien välissä "hajuvesinäyte" siitä, miltä haisee krapulainen nainen? Oli joku alkoholinvastainen kampanja. Mainoskuvassa oli kaunis, mutta hyvin rähmäisen näköinen nainen ripsarit poskilla.

Muistan haistelleeni sitä tuoksua, mutta ei tuoksunut tutulta 🤭 Nyt mietin, että kukahan senkin tuoksun nenänä on toiminut. Melkoisen hyvä kampanjaidea kyllä! 

Vierailija
18968/19263 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel 5 edp. Ei mikään suosikki, mulla on tästä vain pieni näyte, jota tänään päätin käyttää. Johtuuko sateisesta kelistä mutta tämä on jotenkin.. ihan erilainen kuin aiemmilla testikerroilla. Aiemmin tämä oli saippuainen, nyt tässä on hieman savua, ja pikkiriikkisen tervaa, ja jotakin tuttua. Joskus jotkut hajut aiheuttavat välähdyksenomaisia mielikuvia. Tämä toi yhtäkkiä mielikuvan hirsiseinästä jossain kynttilöin valaistussa paikassa. Tunnelma on jotenkin samanlainen kuin Tallinnan Olde Hansassa, mutta rauhallinen. Ehkä myös aavistus mehiläisvahaa niistä kynttilöistä.

Vierailija
18969/19263 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla testauksessa Barenia mutta en osaa päättää mitä mieltä olen tästä tuoksusta. Jonkun mielestä se on kylmä, minulla assosioituu pikemminkin kuumuuteen. Mielleyhtymät tuoksusta ovat lähinnä ratsastus, ehkä joku nahkaisuus ja sen takia, jostain syystä ampiaiset, jotain tosi tuttua tässä on muutta en keksi mitä. Jokin alkoholijuoma? Joka tapauksessa sellainen kuiva bossladyn tuoksu. Joku sitä kommentoikin että toimarille tai häiden matriarkka. Myös jotain maskuliinista tässä on, voisin hyvin uskoa miesten tuoksuksi. 

Vierailija
18970/19263 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätuoksuksi valikoitui Flow Cosmeticsin Touch of Love, ja Leahlani Kiele. Kaipasin roll-onista sipaistavia keveitä kukkaistuoksuja.

Vierailija
18971/19263 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesäksi Chanel Change Eau Splendide. Muistuttaa paljon Eau Tendreä. Vaikuttaa vaihtuvan pian ja myös Sillage on henkilökohtainen. Meniköhän rahat hukkaan?

Vierailija
18972/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ihanan kesäistä 🌞

Mitä tuoksuja teillä käytössä lämpimiin päiviin? Itse olen nyt ihastunut Bronze Goddess Nuitiin, ihan päivätuoksuna nimestä huolimatta. Ihanan kookoksinen ja kesäinen tuoksu, suht voimakas olematta tukala.

Joku kevyempi kesäinen tuoksu myös hakusessa, mutta en oikein keksi mitä nyt haluaisin. Tuo Chanelin Eau Splendide on minuakin kiinnostanut, mutta en ole ehtinyt testaamaan. Sokkona ei tuon hintaluokan tuoksua viitsi ostaa, etenkin kun saan normaali Chancesta päänsäryn..

-N43

Vierailija
18973/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuoksuja teillä käytössä lämpimiin päiviin? Itse olen nyt ihastunut Bronze Goddess Nuitiin, ihan päivätuoksuna nimestä huolimatta. Ihanan kookoksinen ja kesäinen tuoksu, suht voimakas olematta tukala.

Joku kevyempi kesäinen tuoksu myös hakusessa, mutta en oikein keksi mitä nyt haluaisin. Tuo Chanelin Eau Splendide on minuakin kiinnostanut, mutta en ole ehtinyt testaamaan. Sokkona ei tuon hintaluokan tuoksua viitsi ostaa, etenkin kun saan normaali Chancesta päänsäryn..

-N43

Oletko kokeillut klassikkoa Acqua di Gioia? https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Acqua-di-Gioia-8442…

Vierailija
18974/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tuoksu Guccilta: Guilty Absolu Pour Femme https://ifragranceofficial.com/perfumes/guilty-absolu-pour-femme-gucci/

An amber, floral fragrance with keynotes of coffee amaretto, tonka bean, and wisteria.

Haistan uhkan mutta myös mahdollisuuden :D

Vierailija
18975/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N43

Oletko kokeillut klassikkoa Acqua di Gioia? https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Acqua-di-Gioia-8442…

Tämä oli kovassa käytössä joskus 20 vuotta sitten 😉Mutta toisaalta ei huono ajatus kokeilla tätä uudelleen vuosien jälkeen. Tykkäsin aikoinaan kovasti, mutta taisi muutaman pullon jälkeen iskeä kyllästyminen..

-N43

Vierailija
18976/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan edelliseen, ehkä 12-15 vuotta sitten, ei tainnut 20 vuotta sitten olla edes markkinoilla vielä 😅

Vierailija
18977/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin käytän Salvador Dalin Lagunaa. Hieno pullo ja persoonallinen tuoksu vaikka onkin todella halpa.

Vierailija
18978/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen uutuudet: Ôff Now, Ôver The Top sekä Ô Zenith

https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Off-Now-106345.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Over-The-Top-106347.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/O-Zenith-106346.html

Haluaisin testata kaikkia, mutta erityisesti tuo Ôff Now kiinnostaa kesää ajatellen. :)

Vierailija
18979/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö nauroin noille nimillä kunnes tajusin että ne on todelliset :D.

Vierailija
18980/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa nimissä jotain jekkua mitä en tajua? :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme