Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
18841/19263 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylempänä joku mainitsi Estee Lauderin jo tuotannosta poistetun tuoksun Pleasures Exotic. Tämä oli mun suuri tuoksurakkaus joskus Facebookin syntyaikoina. Tykkäsin tosi paljon ja harmittaa, kun sitä ei enää saa mistään. Voi hyvinkin olla, että nykyistä makuani se ei miellyttäisikään mutta olisi hauska testata sitä.

Mun muistoissa on se, että kuva tästä kauniista pullosta oli ensimmäinen someen postaamani kuva parfyymistani.

Minulla oli 90-luvulla Pleasures Moon Lily, ihana raikas kukkaistuoksu. Fraganticassa siitä ei ole mitään tietoja, sen olemassaolo on siellä täysin unohdettu, mutta Googlen kuvahaulla olen onnistunut löytämään pullon ja pakkauksen kuvan. Olisi hauska kokeilla sitä vielä, mutta lienee mahdotonta. 

Vierailija
18842/19263 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tom Ford Lost Cherry.

Ristiriitaiset tunteet tämän tuoksun suhteen. 

Pidän liköörisyydestä, savuisuudesta. Kirsikka tuntuu lihaisalta ja herkulliselta. Sitten kuitenkin tuntuu, että ehkä tämä on minulle jotenkin liian naisellinen.

Käytän enimmäkseen raikkaita "miesten" tuoksuja, kuten Bvlgari Aqua ja Ralph Lauren Polo Sport. Niihin verrattuna Lost Cherry on todella feminiininen, vaikka se on luokittelultaan "unisex".

Tykkäsin tuon alkutuoksusta joka on punamarjainen, mutta se alkoi vartin sisään muuttua makean likööriseksi ja lopulta melko tunkkaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18843/19263 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että punajuurimainen ja ihmettelin, mutta oikein punamarjainen. 

Vierailija
18844/19263 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa perjantaita tuoksufaneille 😃

Mitä päivän tuoksuna tähän koleaan perjantaihin?

Entä onkos teillä ns. signature-tuoksuja, joista paljon puhutaan? Itse haluaisin tällaisen löytää, mutta tuntuu, että niin paljon ihanuuksia, että vaikea nostaa yhtä yli muiden. Joskus kymmenisen vuotta sitten sellainen oli varmaankin Pradan Candy, jota käytin useamman pullon, mutta sitten hieman kyllästyin. Nyt suurin tuoksuihastukseni taitaa olla se Oriana, josta täällä olenkin höpöttänyt, mutta en tiedä raaskinko tässä rahatilanteessa ostaa täyttä pulloa (150 €/30 ml 🙄). Testeri kohta lopussa, ja pitäisi miettiä investoinko tähän, vai kokeilisiko esim. jotain edullista dupea..

-N43

Oriana on raskas sokeripommi mihin kyllästyy noin 10 ei-peräkkäisen käyttökertapäivän jälkeen, kertoi tuttu joka osti tuon pienemmän pullon. Mullakin oli siitä näyte, ja se riitti. Zaralla taisi olla edullisempi dupe tuosta.

Kesällä yritän vältellä makeita tuoksuja koska ne vahvistuu lämmössä ja muuttuu helposti henkeä ahdistaviksi, ja kun ötökät lentelee armotta kimppuun.

Mulla oli vuosia sitten kallis Creedin Spring Flower tuoksu mistä jäi käyttämättä yli puolet ensihuuman jälkeen. Kaunis pinkki pullo, Audrey Hepburnille alunperin suunniteltu, vaikka ihan ensimmäinen Audreylle suunniteltu tuoksu oli Givenchyn L'Interdit joka ei ole sama kuin tänä päivänä. Säilöin sen Creedin pimeässä ja noin 20-22 asteen huoneenlämmössä, en koskenut siihen puoleen vuoteen, mutta kun suihkutin niin tuli kompostoituneiden, lähes mädäntyneiden lehtien haju. Oli mennyt pilalle, harmitti sikana. Halvemmat tuoksut on säilyneet jopa 8 vuotta.

Vierailija
18845/19263 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt pitkään, että ostaisin Diorin J'adore.. Kokemuksia? 

Aistit lepää näissä vähän perinteisemmissä tuoksuissa. Upea.

Niin on, harmi kun nykyiset versiot on niin vesitettyjä ettei kestä iholla kuin hetken.

Vierailija
18846/19263 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä onkos teillä ns. signature-tuoksuja, joista paljon puhutaan? Itse haluaisin tällaisen löytää, mutta tuntuu, että niin paljon ihanuuksia, että vaikea nostaa yhtä yli muiden. Joskus kymmenisen vuotta sitten sellainen oli varmaankin Pradan Candy, jota käytin useamman pullon, mutta sitten hieman kyllästyin. Nyt suurin tuoksuihastukseni taitaa olla se Oriana, josta täällä olenkin höpöttänyt, mutta en tiedä raaskinko tässä rahatilanteessa ostaa täyttä pulloa (150 €/30 ml 🙄). Testeri kohta lopussa, ja pitäisi miettiä investoinko tähän, vai kokeilisiko esim. jotain edullista dupea..

-N43

Mulla oli vuosia sitten kallis Creedin Spring Flower tuoksu mistä jäi käyttämättä yli puolet ensihuuman jälkeen. Kaunis pinkki pullo, Audrey Hepburnille alunperin suunniteltu, vaikka ihan ensimmäinen Audreylle suunniteltu tuoksu oli Givenchyn L'Interdit joka ei ole sama kuin tänä päivänä. Säilöin sen Creedin pimeässä ja noin 20-22 asteen huoneenlämmössä, en koskenut siihen puoleen vuoteen, mutta kun suihkutin niin tuli kompostoituneiden, lähes mädäntyneiden lehtien haju. Oli mennyt pilalle, harmitti sikana. Halvemmat tuoksut on säilyneet jopa 8 vuotta.

Säilyyhän tuoksut toki paljon pitempäänkin, jopa kymmeniä vuosia. Minulla on Poisonia 80-luvultakin vielä, tuoksuu itseltään vaikka on ehkä vähän tehoaan menettänyt eli ei ole enää sellainen pommi kuin silloin. Ihan normaalissa huonelämpötilassa säilytän tuoksujani, pakkauksessaan ja kaapissa joten välttyvät valolta ja äkillisiltä lämpötilamuutoksilta.

Joskus tuoksu elpyy, kun sitä suihkauttelee lisää. Mietin, olisiko minun tuoksuni pysyneet hyvänä juuri siksi, että aina välillä niitä käytän?

Vierailija
18847/19263 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N43

Oriana on raskas sokeripommi mihin kyllästyy noin 10 ei-peräkkäisen käyttökertapäivän jälkeen, kertoi tuttu joka osti tuon pienemmän pullon. Mullakin oli siitä nä

Mikähän tuo Zaran Dupe mahtaa olla Orianalle, onko jollain tietoa?

Vierailija
18848/19263 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt pitkään, että ostaisin Diorin J'adore.. Kokemuksia? 

Aistit lepää näissä vähän perinteisemmissä tuoksuissa. Upea.

Niin on, harmi kun nykyiset versiot on niin vesitettyjä ettei kestä iholla kuin hetken.

Ainakin mun signaturen nykyinen versio on kestävämpi kuin se vanhempi, jonka muistan haihtuneen nopeasti. Burberry Brit Sheer. Nykyinen on parempi versio, kerrankin näin

Vierailija
18849/19263 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Valaya. Minä kirjoittelin aiemmin näistä PDM testauksista, ja käytettyäni Orianan lähes loppuun, siirryin nyt tähän. Ensi tunnelmat ihan hyvät, raikas ja miellyttävä tuoksu, joka tuntuu myös kestävän. Orianan kanssa tuntui, että vaati 2-3 suihkausta ja silti kesti hädin tuskin työpäivää, tässä jo yhdellä suihkauksella parempi kesto.

Onko teillä tapana lisäillä tuoksua päivän mittaan? Itse en ole tähän ikinä oppinut, eikä tule kannettua tuoksua mukana. Siksikin hyvä kesto on iso plussa!

-N43

Vierailija
18850/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tässä uusi kesätuoksu? Kenzo - L'Eau Pure EdP

https://ifragranceofficial.com/perfumes/leau-pure-kenzo/

Vierailija
18851/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tässä uusi kesätuoksu? Kenzo - L'Eau Pure EdP

https://ifragranceofficial.com/perfumes/leau-pure-kenzo/

Huonot merkit on ilmassa: unisex, laventeli :D. Olen huomannut että unisex ei tässä vaiheessa ainakaan yleensä kiinnosta ja samoin laventeli tökkii lähes aina.

Vierailija
18852/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Valaya. Minä kirjoittelin aiemmin näistä PDM testauksista, ja käytettyäni Orianan lähes loppuun, siirryin nyt tähän. Ensi tunnelmat ihan hyvät, raikas ja miellyttävä tuoksu, joka tuntuu myös kestävän. Orianan kanssa tuntui, että vaati 2-3 suihkausta ja silti kesti hädin tuskin työpäivää, tässä jo yhdellä suihkauksella parempi kesto.

Onko teillä tapana lisäillä tuoksua päivän mittaan? Itse en ole tähän ikinä oppinut, eikä tule kannettua tuoksua mukana. Siksikin hyvä kesto on iso plussa!

-N43

En yleensä lisää tuoksua päivän mittaan jos olen muiden ihmisten kanssa tekemisissä, paitsi jos on illalla joku tilaisuus tms. Koetan pitää yllä tasapainoa sen suhteen että kaikki ei pidä tuoksuista. Jos olen kotona, usein tekee mieli lisäillä tuoksua useampaan otteeseen päivän mittaan. Minulla on myös tuoksuja joita en edes käytä kodin ulkopuolella. 

Vierailija
18853/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhuttiin aiemmin Bronze goddess -tuoksusta, huomasin tänään Kicksissä Eau Fraiche -flankerin ja huh huh! Pitääkö palstalaiset tuoksusta? Siis phototealistinen päivän meressä uinut, hikinen ihminen jonka deodorantti on pettänyt, aurinkovoidekin vielä tuoksahtaa. Se minulle tuli tästä mieleen :D. Mieheni kommentoi synteettiseksi. Odotin makeaa trooppista tuoksua joten olin hieman yllättynyt.

Vierailija
18854/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhuttiin aiemmin Bronze goddess -tuoksusta, huomasin tänään Kicksissä Eau Fraiche -flankerin ja huh huh! Pitääkö palstalaiset tuoksusta? Siis phototealistinen päivän meressä uinut, hikinen ihminen jonka deodorantti on pettänyt, aurinkovoidekin vielä tuoksahtaa. Se minulle tuli tästä mieleen :D. Mieheni kommentoi synteettiseksi. Odotin makeaa trooppista tuoksua joten olin hieman yllättynyt.

Minä rakastan eau fraichea :D täydellinen kesä tuoksu, ei siitä mitään hikeä kyllä haista, vaan tiarekukan ja kookoksen.

Vierailija
18855/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten tuoksukeräilijä, keräsin vähän liikaakin (kymmeniä). Masennuksen myötä menetin mielenkiinnon tähänkin hommaan, mutta viime vuoden lopulla, kun kävin leffassa niin joku 20v nuorimies istui vieressäni. Hän tuoksui taivaalliselta ja keräsin koko leffan ajan rohkeutta kysyäkseni tuoksun nimeä. Hän ystävällisesti kertoi sen olevan Maison Margielan Jazz Club. On uskomattoman hyvä tuoksu, ostin hyvällä alennuksella Sokokselta ja se on ollu mun lemppari siitä lähtien. Entisiä lemppareita on mm. Diorin Dune, Guerlainin Shalimar EDT ja L'Occitanen Ambre&Santal.

Vierailija
18856/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä lisää tuoksua, olenkin huomannut että body mistit ja muut todella kevyet tuoksut jäävät käyttämättä. 

Aasinsiltana sekä jonkun kysymään sitrus-tuoksuun, päivän tuoksuun ja heikkoon kestoon: tilasin Cleanin Cool Cottonin ja sehän ei kestä, ei sitten yhtään. Tuoksu on täysi sitruuna, puuvillaa ehkä jokin hetkellinen häivähdys. Ihan kiva tuoksu silti, mutta kestää ehkä tunnin tai kaksi...

Vierailija
18857/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä Paris Corner-tuoksuista? Mitkä on vörttejä, etenkin dupe-näkökulmasta?

Vierailija
18858/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet Paris Cornerin Marshmellow Blushia? Sen pitäisi muistuttaa Kayalin Yum Boujee Marshmallow'ta. Onko näin ja ennen kaikkea onko kesto millainen? Ostin 5 ml näytteen Kayalista mutta se ei kestä kuivalla ihollani ollenkaan. Ihana tuoksu mutta jo 15 minuutin kuluttua poissa.

Vierailija
18859/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli töissä tänään aamuvuoro ja lähdin kiireessä. Oli jotenkin alaston olo, kuin jotain olennaista olisi puuttunut. Ja puuttuihan se: parfyymi.

Niin kiinni olen tässä harrastuksessa, että koko päivän pieni harmitus, kun parfyymi unohtui. Täytyy laittaa käsilaukkuun joku näyte spray ensiavuksi! :D 

Vierailija
18860/19263 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan eau fraichea :D täydellinen kesä tuoksu, ei siitä mitään hikeä kyllä haista, vaan tiarekukan ja kookoksen.

Näinhän se on että rakastetuimpien ja inhotuimpien tuoksujen listat on usein samat :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi