Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
181/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuoksu se on kun jotkut parfyymit tuoksuu aivan homeelle? Siis oletan että se on vain yksi ainesosa mutta se on niin vahva etten haista mitään muuta kuin homemaisen tuoksun. En kehtaa sen käyttäjiltä kysyä kun en  todellakaan tuoksusta pidä. Tunnistaako joku vai onko nenäni aivan viallinen?

Vierailija
182/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homemaisena saatat haistaa patchoulin, jota on tällä hetkellä varsinkin makeissa tuoksuissa, mutta myös muissa. On sen verran yleinenkin että veikkaan tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran luin tällaisen jutun Fragranticalta Marilyn Monroesta. Käytti kyllä sitä Chanel No.5 tuoksua, ja koska hän käytti samalla Nivean voidetta (originaali sininen purkki) niin siitä kombosta muodostui hänen ominaistuoksunsa. Olen kokeillut ja No.5 yhdistettynä originaali Niveaan tai originaali Doveen on ihana yhdistelmä! Vanha kunnon Chanel ja puhdas saippuan tuoksuinen voide toimii yhdessä hienosti.

Vierailija
184/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan vinkata mustan teen tuoksuista hajuvettä? Rakastan sitä tuoksua, joka tuntuu ruokakauppojen teehyllyllä ja haluaisin tuoksua siltä, mutta hajuvesissä tuntuu olevan enemmän vihreää teetä josta en välitä.

Ostatin kerran sokkona itelleni tän https://cbihateperfume.com/shop/perfumes-a-to-z/302 koska kuvaus vaikutti niin lupaavalta mutta ei se tuoksunut siltä mitä hain eikä kovin hyvältäkään.

Täällä jo kerran häpeällisesti kuiskattu Tommy Girl tuoksuu mun mielestä jostain syystä vähän siltä teen tuoksulta (sitrusko?), ehkä käyttäisin jos se ei veisi silmänräpäyksessä yläasteelle :D

Vierailija
185/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmiliina kirjoitti:

Kerran luin tällaisen jutun Fragranticalta Marilyn Monroesta. Käytti kyllä sitä Chanel No.5 tuoksua, ja koska hän käytti samalla Nivean voidetta (originaali sininen purkki) niin siitä kombosta muodostui hänen ominaistuoksunsa. Olen kokeillut ja No.5 yhdistettynä originaali Niveaan tai originaali Doveen on ihana yhdistelmä! Vanha kunnon Chanel ja puhdas saippuan tuoksuinen voide toimii yhdessä hienosti.

Chanel 5 ei ole ollut entisensä sitten 1980-luvun. Se oli huumaava valkoisten kukkien sinfonia. Mummon ja äidin pulloja haistellut.

Nykyinen haisee hyönteismyrkylle ja vetisille tekokukille.

Marilyn teki silloin aikoinaan maailman kalleimman hajuveden eli Joyn tunnetuksi.

Vierailija
186/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan vinkata mustan teen tuoksuista hajuvettä? Rakastan sitä tuoksua, joka tuntuu ruokakauppojen teehyllyllä ja haluaisin tuoksua siltä, mutta hajuvesissä tuntuu olevan enemmän vihreää teetä josta en välitä.

Ostatin kerran sokkona itelleni tän https://cbihateperfume.com/shop/perfumes-a-to-z/302 koska kuvaus vaikutti niin lupaavalta mutta ei se tuoksunut siltä mitä hain eikä kovin hyvältäkään.

Täällä jo kerran häpeällisesti kuiskattu Tommy Girl tuoksuu mun mielestä jostain syystä vähän siltä teen tuoksulta (sitrusko?), ehkä käyttäisin jos se ei veisi silmänräpäyksessä yläasteelle :D

No tottakai Jo Malonen Earl Grey and Cucumber -tuoksu! Musta tee ja raikas kurkku, ihan kuin istuisi englantilaisella iltapäiväteellä nauttimassa mustaa teetä ja kurkkuvoileipää. Ihanan lämmin tuoksu.

Vierailija
187/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo Margielan Replica-tuoksut jotain kausijuttuja, sillä mielestäni jotain aikaisempia kuten Funfair Evening tai Tea Escapea ei enää saa mistään?

Vierailija
188/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan vinkata mustan teen tuoksuista hajuvettä?

Hermeksen osmanthe yunnan on mielestäni paras musta tee tuoksu, siinä on aika puhdas mustan teen tuoksu.

Noita on aika paljon, penhaligonilla ja muilla, mutta tuo on ainakin oma suosikkini.

Vierailija
189/19263 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mimmiliina kirjoitti:

Chanel 5 ei ole ollut entisensä sitten 1980-luvun. Se oli huumaava valkoisten kukkien sinfonia. Mummon ja äidin pulloja haistellut.

Marilyn teki silloin aikoinaan maailman kalleimman hajuveden eli Joyn tunnetuksi.

Juu. Samaa mieltä. Chanel on muutenkin viime vuosina tuhonnut kaikki tuoksunsa, vetisiä eikä syvyyttä ja kestoa. Suomessa ei ole palautuspolitiikkaa, kaupoissa kasotaan kuin idioottia kun yrität palauttaa hajuveden. Mutta "ulkomailla" joissa on normaalia palauttaa hajuvesi, ihmiset on palautelleet Chaneleitaan ja pientä boikottihenkeäkin on ollut laimentamisen vuoksi.

No.5 kanssa teen niin että laitan samaan aikaan muutamaa versiota päällekäin jotta tulee samaa moniulotteisuutta kuin ennen. Ei EDP, koska se ei synteettisen santelipuun vuoksi ole lähellä alkuperäistä. Mutta parfyymi, EDT ja Eau Premiere kerrostettuna tekee ihan kelpo combon. Ja siihen vielä joskun alle tai rinnalle se Nivea, niin olen tuoksutaivaassa.

(Mulla on jäljellä aarre, hyvin säilynyt 70- tai 80-luvun EDT, ja se on aivan toisesta maailmasta. Liikkuu pilvenä ympärillä kuin joku orgaaninen kaunis olento, silkkinen ja elävä. Ainutlaatuinen.)

Vierailija
190/19263 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermeksen osmanthe yunnan on mielestäni paras musta tee tuoksu, siinä on aika puhdas mustan teen tuoksu.

Noita on aika paljon, penhaligonilla ja muilla, mutta tuo on ainakin oma suosikkini.

Hei Osmanthe Yunnan on aivan upea. Semmoinen huomio kuitenkin että siinä tuoksuu ainakin omaan nenään niin paljon osmanthus-kukka ja sitrus/inkivääri raikkaus että voi olla ettei ole ihan sellainen mustan teen tuoksu?

Vierailija
191/19263 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmiliina kirjoitti:

Mimmiliina kirjoitti:

Jotain sentään mullakin vaikkei Firenzeen pääse. Illalla menossa laivalle, pääsee tutkimaan kaikki syksyn uutuudet jotka sinne on ilmestyneet. Harvemmin enää ihan uutuuksista löytyy täysosumia, mutta ei voi tietää. En suuremmin tykkää nykyisistä YSL:n tuoksuista, enkä omista muuta kuin (vintage!) Opiumin, mutta nyt kiinnostaa kokeilla uusin eli YSL Free.

Onko kukaan muu vielä nuuhkinut sitä?

YSL uusin Free oli outo kokemus. Tuoksutin paperilta, enkä tiedä mitä ajatella. Tuoksu oli kaikin puolin miellyttävä mutta siitä ei saanut kiinni. En erottanut eri nuotteja eli vaikea hahmottaa "mille" sen "pitäisi"  tuoksua, kukille vai puuteriselle vai white muskille vai mille? Ehkä vuoden parhaita uutuuksia sinänsä, mutta mulle vaan sopii paremmin se että erotan selvästi mistä nuoteista tuoksussa on kysymys.

Olen ihan idiootti :-) Ei se mikään "Free" ole/ollut vaan "Libre." Vissiin ajatuksiin jäi vain merkitys ja sekin vähän sinne päin, muttei millä kielellä sana oli.

Vierailija
192/19263 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmiliina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Osmanthe Yunnan on aivan upea. Semmoinen huomio kuitenkin että siinä tuoksuu ainakin omaan nenään niin paljon osmanthus-kukka ja sitrus/inkivääri raikkaus että voi olla ettei ole ihan sellainen mustan teen tuoksu?

Se musta tee on siinä pohjatuoksuna, tulee sitten voimakkaasti esille, kun on antanut sen tuoksun olla vähän aikaa. Ainakin omasta mielestäni tämä on sellainen tyypillinen musta tee tuoksu, mutta ei tosiaan ole sellainen ns. halpistuoksu, jossa tuoksuu voimakkaasti ekana kaikki tuoksunuotit, vaikeaa selittää, mutta ne, jotka tietää, tietää. 

Osmanthus ja persikka on ne muut nuotit.

Itse en oikein osaa käyttää tätä, rose ikebana on oma suosikkini näistä, mutta on kuin taideteos niin kuin muutkin ellenan tuoksut. Tästä usein sanotaan, että se on sellainen ykkös "rikas" tuoksu, sopisi parhaiten tuomaan sellaista rikkausauraa.

Vierailija
193/19263 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmiliina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mimmiliina kirjoitti:

Juu. Samaa mieltä. Chanel on muutenkin viime vuosina tuhonnut kaikki tuoksunsa, vetisiä eikä syvyyttä ja kestoa. Suomessa ei ole palautuspolitiikkaa, kaupoissa kasotaan kuin idioottia kun yrität palauttaa hajuveden. Mutta "ulkomailla" joissa on normaalia palauttaa hajuvesi, ihmiset on palautelleet Chaneleitaan ja pientä boikottihenkeäkin on ollut laimentamisen vuoksi.

No.5 kanssa teen niin että laitan samaan aikaan muutamaa versiota päällekäin jotta tulee samaa moniulotteisuutta kuin ennen. Ei EDP, koska se ei synteettisen santelipuun vuoksi ole lähellä alkuperäistä. Mutta parfyymi, EDT ja Eau Premiere kerrostettuna tekee ihan kelpo combon. Ja siihen vielä joskun alle tai rinnalle se Nivea, niin olen tuoksutaivaassa.

(Mulla on jäljellä aarre, hyvin säilynyt 70- tai 80-luvun EDT, ja se on aivan toisesta maailmasta. Liikkuu pilvenä ympärillä kuin joku orgaaninen kaunis olento, silkkinen ja elävä. Ainutlaatuinen.)

Olen kuullut eri tahoilta pitkin maailman, että se Chanelin uusin N°5 L'Eau olisi lähempänä sitä perinteistä N°5 Eau De Colognea jota Marilyn käytti.

Vierailija
194/19263 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Earl Grey and Cucumber tuoksuu just ranteissa ja tykkään siitä koko ajan enemmän (ensin tuntu et ois vähän liian vaniljainen)! Saatan hyvinkin ostaa putelin. Osmanthe Yunnankin menee kokeiluun jos jostain saan sitä käsiini :)

t. Se teenhaistelija

Vierailija
195/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Earl Grey and Cucumber tuoksuu just ranteissa ja tykkään siitä koko ajan enemmän (ensin tuntu et ois vähän liian vaniljainen)! Saatan hyvinkin ostaa putelin. Osmanthe Yunnankin menee kokeiluun jos jostain saan sitä käsiini :)

t. Se teenhaistelija

Hyvä että vaikutti sopivalta sinulle. Olen se sama joka ehdotti tuota Earl Grey and Cucumberia, koska se oli melko tuoreena vielä mielessä ja sain siitä sellaista iltapäivätee-fiilistä. Ehkä toi sellaista pientä leivonnais scones&kermatuntumaa alkuun mikä saattoi vaikuttaa tuolta vaniljaiselta :D

Eilen ja tänään olen kerrostanut Jo Malonen Blackberry and Bayta Wild Bluebelliin, ja pidän todella paljon. Ensin tulee pientä greippiä, sitten marjaista viileähköä karhunvatukkaa, jonka jälkeen tuo kissankello avautuu kukkaisena (taitaa olla synteettinen koska Briteissä kuulemma kissankellot rauhotettuja) mutta tuoksuu silti samalle mille kissankellot tuoksuivat mummolan pellolla minun lapsuudessa. Sen jälkeen kuiva hedelmäinen persimon tasapainottaa karhunvatukkaa ja kissankelloa.

Lopulta molemmista tuoksuista tulee sellainen lämpöinen vihvahde, laakerinlehteä ja vaaleaa myskiä. Ei pistävää sillä en siedä pistäviä yrttejä enkä myskejä.

Työkaveri kehui kahvipöydässä äsken että minusta lähtee sellainen oikein miellyttävä puhdas tuoksu jossa on jotain erikoista eikä mitään synteettistä, että on varmaan ollut kallis tuoksu :D

No, kaksi pulloa 30ml kpl ja hinta noin 60 eur kpl, mutta ei mitään pahan hintaisia verrattuna sellaisiin tuoksuihin jotka haihtuu vartin sisään.

Vierailija
196/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmiliina kirjoitti:

Homemaisena saatat haistaa patchoulin, jota on tällä hetkellä varsinkin makeissa tuoksuissa, mutta myös muissa. On sen verran yleinenkin että veikkaan tuota.

Eikö tuberoosastakin ole sanottu että haisee perunakellarille eli kostealle homeiselle?

Patchouli on enemmän sellainen suitsukemainen.

Vierailija
197/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mimmiliina kirjoitti:

Eikö tuberoosastakin ole sanottu että haisee perunakellarille eli kostealle homeiselle?

Patchouli on enemmän sellainen suitsukemainen.

Tuberoosa on yksi maailman kalleimpia absoluutteja, sitä ei ole aitona tavallisissa tuoksuissa.

Esim. carnal flowerissa on tällä hetkellä maailman eniten sitä ja hinta on mitä on, joten ei ole tuberoosa sen homeen tuoksun taustalla.

Aldehydien jälkituoksuna voi olla home, uloste jne. joten luultavasti kyse on jostain dior/chanel tavistuoksusta, jonka jälkituoksuna on (synteettisyyden takia) tuo.

Vierailija
198/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselin sitä homeen tuoksua, se on sellainen kuiva nenää kipristävä tuoksu joka tuntuu silmissä asti ja en haista mitään makeutta tai muutakaan . Ehkä se on joku tietty parfyymi jota on todella monella naisella.

Vierailija
199/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shalimar oli minulle joskus hieman liian tuju vielä noin 20 vuotiaana, mutta rakastin 'Joop! Femme' -tuoksua joka oli vähän nuorekkaampi versio tuosta Shalimarista.

Käytin myös' Jil Sander Sun'-tuoksua kesäisin. Sehän oli siitä erikoinen että sitä pystyi suihkuttaa aurinkoon mennessä eli ei aiheuttanut tummia laikkuja ihoon.

Kävin usein Saksassa nuorempana, joten sieltä löysin Joop!ia ja Jil Sanderia.

Sun on ollut myynnissä ainakin hajuvesi.fi:ssä ja perfume.fi:ssä, jos kiinnostaa:)

Vierailija
200/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyselin sitä homeen tuoksua, se on sellainen kuiva nenää kipristävä tuoksu joka tuntuu silmissä asti ja en haista mitään makeutta tai muutakaan . Ehkä se on joku tietty parfyymi jota on todella monella naisella.

Olisikohan oak moss? Tammenjäkälä tms. suomeksi. Siitä voi tulla patsuliin yhdistettynä sellainen kostean talon tuoksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme