Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
1761/19265 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihanaa ketjua luettuani multa on kadonnut suhteellisuuden taju. Olen suihkutellut parfyymipullojani ahkerasti ja yrittänyt tunnistaa sieltä eri ainesosat mutta vaikeaahan se on. Lisäksi mopo karkasi totaalisesti kun menin Hobby Hallin sivuille ja huomasin mihin hintaan siellä oli tuoksupulloja myynnissä. Nehän olivat paljon halvempia kuin mitä ennen vanhaan taxfreessä! Tilasin 6 pulloa, kaikki itselleni. Kaksi niistä oli pieniä, alle 10ml, muut 30-100ml. Ainoastaan yhden tunsin ennestään niin että ainakin yksi jää sitten itselle käyttöön. Toivottavasti muutkin sillä en oikein tiedä kenelle niitä lahjoittaisin. Jos joku olisi sanonut mulle pari kuukautta sitten että tulen tekemään tällaisen tilauksen olisin pitänyt häntä hölmönä!

No, jännä nähdä miten nopeasti tilaus tulee vai kadottaako Posti sen niin kuin monet muutkin lähetykset. Toivon että HH:n lupaus 2-5 päivää pitäisi paikkansa.

Vierailija
1762/19265 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cathy kirjoitti:

Tätä ihanaa ketjua luettuani multa on kadonnut suhteellisuuden taju. Olen suihkutellut parfyymipullojani ahkerasti ja yrittänyt tunnistaa sieltä eri ainesosat mutta vaikeaahan se on. Lisäksi mopo karkasi totaalisesti kun menin Hobby Hallin sivuille ja huomasin mihin hintaan siellä oli tuoksupulloja myynnissä. Nehän olivat paljon halvempia kuin mitä ennen vanhaan taxfreessä! Tilasin 6 pulloa, kaikki itselleni. Kaksi niistä oli pieniä, alle 10ml, muut 30-100ml. Ainoastaan yhden tunsin ennestään niin että ainakin yksi jää sitten itselle käyttöön. Toivottavasti muutkin sillä en oikein tiedä kenelle niitä lahjoittaisin. Jos joku olisi sanonut mulle pari kuukautta sitten että tulen tekemään tällaisen tilauksen olisin pitänyt häntä hölmönä!

No, jännä nähdä miten nopeasti tilaus tulee vai kadottaako Posti sen niin kuin monet muutkin lähetykset. Toivon että HH:n lupaus 2-5 päivää pitäisi paikkansa.

Mulle kävi ihan sama, paitsi en ihan kuutta pulloa tilannut (neljä). Kaikki sokkoja. Mulle HH lupasi tilauksen tulevan kahdessa viikossa, katsotaan miten käy :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/19265 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hieman makeista tuoksuista. Mun suosikki on nyt Versacen Eros pour femme. Jotenkin ihanan ylellisen tuoksuinen. Kohta pitää ostaa uusi pullo. Olisko kellään suositella jotain vastaavaa tuoksua?

Vierailija
1764/19265 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cathy kirjoitti:

Mulle on jo käynyt tämä sama. Tilasin neljä pulloa sokkona, onneksi kaikki hyviä tuoksuja. Nyt on sormi taas HH:n tilauksen napilla. Mietityttää, kun kuusi pulloa olisi saatava, osa pieniä, mutta osa isoja ja sokkona taas. Aivan kuin sormi olisi ydinaseen laukaisinnapin päällä, niin hullulta tämä tuntuu. Mopo karannut täydellisesti. 🤣

Vierailija
1765/19265 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä kukaan kokeillut Kim Kardashianin tuoksuja? Olen testannut vain sen hunajatuoksun, joka oli tosi paljon aidon hunajan tuoksuinen, aika makea.

Vierailija
1766/19265 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku suositella uutta tuoksua itselleni?

Olen tykännyt erityisesti Diorin tuoksuista.....escale portofino sitruunainen kesällä ja ympärivuoden ollut Dior forever and ever. Molemmat lopuillaan ja etsin vähän samantyyppistä mutta ei noin kallista mitä forever and ever. Joku ihana raikas ja puhdas kukkaistuoksu keskihintaisena.

Vierailija
1767/19265 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt erityisesti Diorin tuoksuista.....escale portofino sitruunainen kesällä ja ympärivuoden ollut Dior forever and ever. Molemmat lopuillaan ja etsin vähän samantyyppistä mutta ei noin kallista mitä forever and ever. Joku ihana raikas ja puhdas kukkaistuoksu keskihintaisena.

Hugo Boss: Ma Vie Florale

Jimmy Choo: Floral

molemmat tosi kauniita tuoksuja, kukkaistuoksuja, joissa raikkautta.

Vierailija
1768/19265 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä joilla tulee vahvoja väriaistimuksia tuoksuista. Osa varmaan mainoskuvien takia, osan haistan erivärisinä kuin mainos. Onko muilla samat vai eri värit näihin...

Armani Lei/She: harmaa, hopea, teräs, hyvin vaalea veden vihreä, savuinen vaalea sininen, koko kirjo vaaleita lilan sävyjä, vaalea beige.

Coco Mademoiselle: pinkki ja vanharoosa

Coco: tummat pastellit pinkki, sininen, vihreä, keltainen, sekä kulta

La Vie Est Belle: neonvalona hohtava pinkki, räikeä vaaleanvihreä, matta tummanruskea.

Angel ja Black Opium: kaikki ruskean sävyt, ei muita värejä

Alien: oranssi, valkoinen, violetti

Infusion d'Iris: vain harmaansävyjä

Sisley Soir de Lune: vanha roosa, viininpunainen, yön sininen, terrakotta, kupari, kulta, hiekka, kiiltävä musta.

Sisley Eau du Soir: poreileva vihreä, poreileva shampanjankeltainen

Idole, Libre, My Way, Cloud, Twilly: vain vaaleanpunainen

Dior Addict: kermanvalkoinen

Dior J'Adore: keltainen

Dior Joy: pinkki, ruskea

Diorissimo(vintage): joulun värit puhdas kiiltävä valkoinen, vihreä, vähän punaista ja kirjavia monivärisiä täpliä valkoisen joukossa.

Diorella: syksyn värit, kauniit mutta kuihtuneet keltaiset, vihreät ja oranssit

Armani Si: pinkki, tummanvihreä

L'Imperatrice: vaaleanvihreä, vaaleanpunainen, vaaleansininen

Versace Versace femme: keltainen, vihreä

Givenchy Irresistible ja uusi L'interdit: pinkki

Oscar de la Renta: keskitummat lila, beige, vihreä, punainen ja marjapuuronpunainen.

Esprit d'Oscar: kaikki pastelliväreinä keltainen, persikka, lila, vihreä ja vaalea kulta.

Mon Guerlain: pinkki, vaaleanruskea

Chamade: oljenkeltainen, tummanvihreä

L'Instant Magique: lila, beige, harmaa

Insolence: vain lila ja violetti (suoraan mainoksesta)

Petit Robe Noir: pinkki kaikissa asteissa

Shalimar: kaikki mahdolliset värit

Chanelit tuoksuu kaikki shampanjanväriseltä

Vierailija
1769/19265 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnasta en sano kun ne vaihtelee nettikauppojen myötä niin paljon, mutta voisit tykätä

YSL In Love Again

Givenchy uusi L'interdit EDT

Cartier Carat

Armani Diamonds

DKNY Be delicious fresh blossom

Mon Guerlain Florale

Guerlain Rosa Pop, Rosa Rossa

Vierailija
1770/19265 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hugo Boss: Ma Vie Florale

Jimmy Choo: Floral

molemmat tosi kauniita tuoksuja, kukkaistuoksuja, joissa raikkautta.

Jimmy Choon Floralissa on kyllä enemmän nektariinia kuin kukkaisnuotteja. Hyvä tuoksu se on silti, mutta ei ehkä sille, joka hakee vain puhtaita kukkaistuoksuja.

Vierailija
1771/19265 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu Molton Brown Re-charge Black Pepper EdT.

Tuoksun nyt neljättä tuntia ärsyttävästi korianterille (aasialaisruoan jämät -efekti), scrubber. Ei toista eikä kolmatta testiä tulossa. En saa tartuttua Jimmy Choohon, ehkä maanantaina, työpäivän kunniaksi.

Vierailija
1772/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cathy kirjoitti:

Mulle on jo käynyt tämä sama. Tilasin neljä pulloa sokkona, onneksi kaikki hyviä tuoksuja. Nyt on sormi taas HH:n tilauksen napilla. Mietityttää, kun kuusi pulloa olisi saatava, osa pieniä, mutta osa isoja ja sokkona taas. Aivan kuin sormi olisi ydinaseen laukaisinnapin päällä, niin hullulta tämä tuntuu. Mopo karannut täydellisesti. 🤣

Nyt tilaus on tehty, eikä se mennyt ihan alkuperäisen suunnitelman mukaan. Aikani HH:n tarjontaa tutkiessani tilasin 6 pulloa kokoja 30-100 ml. Huoh! Taidan olla ihan seko. Kaikki sokkona, joten kaksi viikkoa odotettava kuin kissa pistoksissa.

Vierailija
1773/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cathy kirjoitti:

Nyt tilaus on tehty, eikä se mennyt ihan alkuperäisen suunnitelman mukaan. Aikani HH:n tarjontaa tutkiessani tilasin 6 pulloa kokoja 30-100 ml. Huoh! Taidan olla ihan seko. Kaikki sokkona, joten kaksi viikkoa odotettava kuin kissa pistoksissa.

Kertokaa nyt ihmeessä, mitä ihanuuksia on tulossa :)

Hankkiuduin eroon aasialaisruoan jämistä. Toinen MB, Rosa Absolute, kevytruusu päätyi suihkunjälkeisosastolle. Tänään toinen Zoologist, Camel, alun hedelmien kadottua kuiva ja pihkainen. Ostolakko ei ole pitänyt täälläkään - tulossa lisää Zoologisteja; Civet, Hummingbird ja Bee, Parfums de Marlyn Oajan ja Histoires de Parfumsin 1725 Casanova. Kokoelma elää. :)

Vierailija
1774/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa Calvin Klein Reveal, Carolina Herrera 212 VIP Red, Elisabeth Arden Sunflowers (tämä on vanha tuttu) Estee Lauder White Linen (tämäkin tuttu ennestään), La Rive In Woman Red ja Narcisko Rodrigues For Her. Eihän nämä kaikki olleetkaan sokkona, mutta White Linen ei ole kuulemma enää kuin ennen ja Sunflowersinkin ovat kai muokanneet uudelleen. Joten...hmmm.

Jotain uusia sääntöjä/ohjeistuksia on parfyymitaloilla, joten vanhoja ” nuotteja” on jouduttu eettisistä ym. syistä muuttamaan. Siksi vanhat tuoksut ei ole entisellään.

Vierailija
1775/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen vaan tähän ketjun lätisemään, että kun työttömyys loppuu niin ostan Sisleyn Izian. Nyt ei auta kuin odotella parempia aikoja ja haaveilla lottovoitosta. Silloin rakentaisin hajuvesille oman kaapin johonkin vaatehuoneeseen, jokin pimeässä oleva kaappi johon avatessa syttyisivät valot ja siellä kaikki sadat ihanat hajuvesipulloni komeilisivat vain minun ilokseni.

Vierailija
1776/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulossa Calvin Klein Reveal, Carolina Herrera 212 VIP Red, Elisabeth Arden Sunflowers (tämä on vanha tuttu) Estee Lauder White Linen (tämäkin tuttu ennestään), La Rive In Woman Red ja Narcisko Rodrigues For Her. Eihän nämä kaikki olleetkaan sokkona, mutta White Linen ei ole kuulemma enää kuin ennen ja Sunflowersinkin ovat kai muokanneet uudelleen. Joten...hmmm.

Jotain uusia sääntöjä/ohjeistuksia on parfyymitaloilla, joten vanhoja ” nuotteja” on jouduttu eettisistä ym. syistä muuttamaan. Siksi vanhat tuoksut ei ole entisellään.

Tuo Sunflowers onkin jännä tapaus. Pidin siitä silloin aikoinaan, 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa, ja joitakin vuosia sitten ostin sitä uudelleen. Tuoksu olikin yllättävän makea. Ja samaan aikaan aistin siinä hyvin voimakkaasti kuivan paperin tuoksun. Paperin tuoksusta pidän, mutta makeus kaiketi sai minut luopumaan tuoksusta, tai sitten muutto, koska möin pullon kirpparilla. Nyt tuntuu, että voisin taas tilata sitä.

Vierailija
1777/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen vaan tähän ketjun lätisemään, että kun työttömyys loppuu niin ostan Sisleyn Izian. Nyt ei auta kuin odotella parempia aikoja ja haaveilla lottovoitosta. Silloin rakentaisin hajuvesille oman kaapin johonkin vaatehuoneeseen, jokin pimeässä oleva kaappi johon avatessa syttyisivät valot ja siellä kaikki sadat ihanat hajuvesipulloni komeilisivat vain minun ilokseni.

Ihana suunnitelma hajuvesikaapille. Minulla on vaatehuone niin täynnä, että sinne ei sovi mitään. Paikkana se olisi ihanteellinen, kun siellä on hyvä ilmanvaihto ja pimeys. Pitääpä ruveta suunnittelemaan, mitä vippaan sieltä pihalle. Sitten joku kaappi sinne ja ja ja 😉

Vierailija
1778/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Sunflowers onkin jännä tapaus. Pidin siitä silloin aikoinaan, 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa, ja joitakin vuosia sitten ostin sitä uudelleen. Tuoksu olikin yllättävän makea. Ja samaan aikaan aistin siinä hyvin voimakkaasti kuivan paperin tuoksun. Paperin tuoksusta pidän, mutta makeus kaiketi sai minut luopumaan tuoksusta, tai sitten muutto, koska möin pullon kirpparilla. Nyt tuntuu, että voisin taas tilata sitä.

Tulen kertomaan, onko Sunflowerissa jäljellä mitään entisestä, vai onko tosiaan muutettu hyvä tuoksu.

Vierailija
1779/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niitä joilla tulee vahvoja väriaistimuksia tuoksuista. Osa varmaan mainoskuvien takia, osan haistan erivärisinä kuin mainos. Onko muilla samat vai eri värit näihin...

Armani Lei/She: harmaa, hopea, teräs, hyvin vaalea veden vihreä, savuinen vaalea sininen, koko kirjo vaaleita lilan sävyjä, vaalea beige.

Coco Mademoiselle: pinkki ja vanharoosa

Coco: tummat pastellit pinkki, sininen, vihreä, keltainen, sekä kulta

La Vie Est Belle: neonvalona hohtava pinkki, räikeä vaaleanvihreä, matta tummanruskea.

Angel ja Black Opium: kaikki ruskean sävyt, ei muita värejä

Alien: oranssi, valkoinen, violetti

Infusion d'Iris: vain harmaansävyjä

Sisley Soir de Lune: vanha roosa, viininpunainen, yön sininen, terrakotta, kupari, kulta, hiekka, kiiltävä musta.

Sisley Eau du Soir: poreileva vihreä, poreileva shampanjankeltainen

Idole, Libre, My Way, Cloud, Twilly: vain vaaleanpunainen

Dior Addict: kermanvalkoinen

Dior J'Adore: keltainen

Dior Joy: pinkki, ruskea

Diorissimo(vintage): joulun värit puhdas kiiltävä valkoinen, vihreä, vähän punaista ja kirjavia monivärisiä täpliä valkoisen joukossa.

Diorella: syksyn värit, kauniit mutta kuihtuneet keltaiset, vihreät ja oranssit

Armani Si: pinkki, tummanvihreä

L'Imperatrice: vaaleanvihreä, vaaleanpunainen, vaaleansininen

Versace Versace femme: keltainen, vihreä

Givenchy Irresistible ja uusi L'interdit: pinkki

Oscar de la Renta: keskitummat lila, beige, vihreä, punainen ja marjapuuronpunainen.

Esprit d'Oscar: kaikki pastelliväreinä keltainen, persikka, lila, vihreä ja vaalea kulta.

Mon Guerlain: pinkki, vaaleanruskea

Chamade: oljenkeltainen, tummanvihreä

L'Instant Magique: lila, beige, harmaa

Insolence: vain lila ja violetti (suoraan mainoksesta)

Petit Robe Noir: pinkki kaikissa asteissa

Shalimar: kaikki mahdolliset värit

Chanelit tuoksuu kaikki shampanjanväriseltä

Tämä oli ihana! Minulla ainakin vaikuttavat tuoksun lisäksi myös pullon muotoilu ja nimi ja muut. Mutta Chamade on todellakin tummanvihreä, ehkä ripauksella kultaa tuon oljenkeltaisen sijaan. Ja Infusion d'Iris on hyvin harmaa, mielestäni sellainen harmaanlila ja hyvin eleganssi tyylikkäällä tavalla.

Vierailija
1780/19265 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrothan sitten tuosta White Linenistäkin. Harmillista, kun vihdoin olisin kasvanut siihen, jos sitä onkin muutettu. Vanhahan kesti ikuisuuksia, en vaan osannut arvostaa sitä parikymppisenä.