Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
1601/19264 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tosi mulla on ollut joskus ysärin puolivälissä tai lopussa.... vaalean vihreä pullo, vähän sellainen veden vihreä, takapuoli oli sileä, etupuoli jotenkin röpelöinen ja muistaakseni himmeä, pullo oli litteä. Tuoksu oli joku kevyt. Merkistä ei ole mitään muistikuvaa, mutta kai se ihan jotain merkiä oli kun sen Sokokselta ostin.

Oliko pullossa myös sellainen naisfiguuri? Voisi olla Rochas'n Eau d'Eden, "vesiversio" Eden-tuoksusta. Oli ihana!

Sori, meni kaksi tuoksia sekaisin! Tarkoitin tietenkin Rochas'n Fleur d'Eau -tuoksua: https://www.leparfumier.com/product/fleur-deau-rochas-tester-for-women/

Eden oli tosiaan Cacharelin sillagepommeja. Vesiversio siitä olisi ehkä voinut olla armollisempi, alkuperäinen sorti varmasti jotain ihmisoikeuksia.

Edenhän on ihanan imelä harmiton tuoksu, mutta makunsa kullakin, voimakas toki nykymakuun. Mikä on sillage?

Suomen kielestä puuttuva sana :) Se matka, jonka päähän hajuveden aistii, "kupla" käyttäjän ympärillä.

Aloin heti epäillä itseäni, oliko se kuitenkin niinpäin, että projection on kupla ja sillage tuoksuvana (liikkeessä)? Sunnuntaiaivot...

Tuoksupilvi = sillage.

Hyvä, kiitos. Mietinkin tuota tuoksupilveä, mutta emmin, ettei kukaan yhdistä sitä raskaansarjan annosteluun (mummot, bussi ja Opium on klassikkokeskustelunaihe).

Vierailija
1602/19264 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää Fragranticassa se, että kun joku etsii otsikossa jonkinlaista tuoksua, joka olisi myös 'affordable' tai 'cheapie', tyypit listaa sinne Guerlainin Shalimarit, Chanelit, Zoologit ja Diptyguet. Ihan kuin sanoen: "Mulle nää on halpiksia." Kun eivät ne kuitenkaan sellaiseen kategoriaan kuulu hintansa ja maineensa puolesta. Mietin onko tuo jonkinlaista snobbailua, pitää 70- 110 euroa maksavia tuoksuja halpiksina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/19264 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita fragranticalaisia, joita ärsyttää tuo sivujen muutos?

Ilahduttaa kyllä nähdä näin paljon tuoksujen ystäviä! ❤️ Mulla vissiin satakunta hajuvettä (en ole laskenut aikoihin) ja lisää on saatava...😊

Ei vain ärsyttää vaan järkyttää sydänjuuria myöten. Nettikotini on tuhottu!

Muakin ärsyttää!!!! Miksi pitää mennä korjailemaan sellaista, mikä ei ole rikki??

Sekava on. Ennen oli "tiiviimpi" ja siksi selkeä. Onkohan ne vaihtaneet kokonaan kotisivualustaa?

Ihmettelin yks ilta, kun yritin järjestellä hajuvesipullojani ja niiden kohdalla näkyi ankkuri eikä niitä voinut siirtää. Ja sitten tuli tuo uudistus. Kai ne oli jotenkin lukinneet sen siksi aikaa.

Vierailija
1604/19264 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se parfyymi pitää suihkauttaa iholle, miksei vaatteelle? Onko ainoa syy se että kankaat eivät tykkää ja kaikkia villavaatteitakaan ei viitsi pestä joka välissä?

Vierailija
1605/19264 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tosi mulla on ollut joskus ysärin puolivälissä tai lopussa.... vaalean vihreä pullo, vähän sellainen veden vihreä, takapuoli oli sileä, etupuoli jotenkin röpelöinen ja muistaakseni himmeä, pullo oli litteä. Tuoksu oli joku kevyt. Merkistä ei ole mitään muistikuvaa, mutta kai se ihan jotain merkiä oli kun sen Sokokselta ostin.

Oliko pullossa myös sellainen naisfiguuri? Voisi olla Rochas'n Eau d'Eden, "vesiversio" Eden-tuoksusta. Oli ihana!

Sori, meni kaksi tuoksia sekaisin! Tarkoitin tietenkin Rochas'n Fleur d'Eau -tuoksua: https://www.leparfumier.com/product/fleur-deau-rochas-tester-for-women/

Eden oli tosiaan Cacharelin sillagepommeja. Vesiversio siitä olisi ehkä voinut olla armollisempi, alkuperäinen sorti varmasti jotain ihmisoikeuksia.

Cacharelin Eau d'Eden oli/on raikas kukkais-vesituoksi, ihan eri tuoksu kuin tuo  Eden: https://www.fragrantica.com/perfume/Cacharel/Eau-d-Eden-245.html

Muistuttaa paljon Rochas'n Fleur d'Eauta, siksi minulla menivätkin tuossa aiemmin sekaisin nämä kaksi.

Vierailija
1606/19264 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta Le labon Santal 33 -tuoksusta? Miten kuvailisitte ja mihin vertaisitte? Kuvausten perusteella kiinnostaisi, mutta tätä ei taida päästä haistelemaan missään kaupassa, ja on aika tyyris sokkona ostettavaksi.

Vierailija
1607/19264 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ja taas kommenttini julkaistaan "hyväksynnän jälkeen"!! Jo tämä on kummallista. :D En minä muuta tehnyt kuin arvostelin tietyn kansainvälisen keskustelupalstan jäsenten tapaa arvottaa ns. tavallisia tuoksuja vähempiarvoisiksi kuin niitä kalliimpia ja harvinaisempia tuoksuja... Siis wtf??

Vierailija
1608/19264 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se parfyymi pitää suihkauttaa iholle, miksei vaatteelle? Onko ainoa syy se että kankaat eivät tykkää ja kaikkia villavaatteitakaan ei viitsi pestä joka välissä?

Tuoksut ei lähde pesussa vaatteesta kokonaan. Käytetty vaate jää joskus ostamatta juuri sen takia kun siihen on tarttunut niin karmea parfyymien sekamelska.

Vierailija
1609/19264 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, ja taas kommenttini julkaistaan "hyväksynnän jälkeen"!! Jo tämä on kummallista. :D En minä muuta tehnyt kuin arvostelin tietyn kansainvälisen keskustelupalstan jäsenten tapaa arvottaa ns. tavallisia tuoksuja vähempiarvoisiksi kuin niitä kalliimpia ja harvinaisempia tuoksuja... Siis wtf??

Joo, tiedän jo, mikä sana ei mene läpi. Se on g-kirjaimella alkava englanninkielinen sana, jota Fragranticassa monet käyttävät usein varsinkin näistä uusista tuoksuista. Tarkoittaa liian yleistä, ei tarpeeksi hienoa, yksityiskohtaista ja ylellistä tuoksua. Siis sellaisia, joita tehtaat kirnuavat ulos kahmalokaupalla vain markkinoita tyydyttääkseen. Se, onko asiassa todenperää, on toissijaista. Hipsterien mielestä vain niche on jotain, jota kannattaa ostaa ja nämä mielipiteet ovat vallanneet sekä yksittäiset tuoksuarvostelut että keskustelupalstan ketjut.

Vierailija
1610/19264 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää Fragranticassa se, että kun joku etsii otsikossa jonkinlaista tuoksua, joka olisi myös 'affordable' tai 'cheapie', tyypit listaa sinne Guerlainin Shalimarit, Chanelit, Zoologit ja Diptyguet. Ihan kuin sanoen: "Mulle nää on halpiksia." Kun eivät ne kuitenkaan sellaiseen kategoriaan kuulu hintansa ja maineensa puolesta. Mietin onko tuo jonkinlaista snobbailua, pitää 70- 110 euroa maksavia tuoksuja halpiksina?

Snobbailua hyvinkin, ihan samoin kuin lähes kaikki uudet designer-tuoksut ovat sitä g-kirjaimella alkavaa asiaa (jota sanaa tänne ei saa jostain syystä kirjoittaa, sen sisältävä kommentti bannataan). Uudet tuoksut ovat enimmäkseen vetisiä ja tyyyyylsiä, ei ole väliä minkä valmistajan ne ovat, mitä tuoksunuotteja ne sisältävät ja miten niitä markkinoidaan. "Kunnon" tuoksuharrastajalle ne eivät yksinkertaisesti kelpaa.

Vierailija
1611/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu Versacen Bright Crystal.

Vierailija
1612/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ihan viimepäivinä tilannut allbeauty-sivustolta? Suunnittelin ostoksia viime viikolla, tili on siellä, olin jo niin pitkällä että olisin seuraavaksi laittanut kortin tiedot. No äsken päätin tilata ja ilmoittaakin ettei onnistu toimitus Suomeen :(

Vierailija
1613/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku ihan viimepäivinä tilannut allbeauty-sivustolta? Suunnittelin ostoksia viime viikolla, tili on siellä, olin jo niin pitkällä että olisin seuraavaksi laittanut kortin tiedot. No äsken päätin tilata ja ilmoittaakin ettei onnistu toimitus Suomeen :(

Voi ei. :(

Vierailija
1614/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armanin iki-ihana Sensi oli suosikkini, nyt joudun tyytymään ”Sí”- tuoksuun, kun Sensiä ei enää saa.

Vierailija
1615/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Paco Rabanne - Olympéa

Kävin tänään Stockmannilla, koska kanta-asiakas sai kosmetiikasta 20 prosenttia pois ostosten loppuhinnasta. Ostin vain yhden tuotteen (vähän aikainen synttärilahja itselleni, synttärit ensi viikolla) ja se oli Acqua di Parman Magnolia Nobile. Pari viikkoa sitten kävin sitä nuuhkimassa ja silloin hyllyssä (Turussa) oli kaksi pulloa, mutta tänään oli enää vain yksi... Siis joku muukin oli varmaan ostanut saman tuoksun tämän alennuskampanjan aikana, mutta onneksi vain yksi muu, jotta minä sain sen minkä olin merkannut itselleni seuraavan aleajan ostokseksi. :D Kerrassaan ihana tuoksu: aluksi tuoksuu jokin herkullinen sitrus, mutta sitten iskee kukkien huumaava armeija nenään, päällimmäisenä magnolia, jonka muistan muinaisesta Yves Rocherin Magnoliasta mieleeni jääneenä hienostuneena tuoksuna. Lopputuoksua tässä vielä odottelen, Fragrantican mukaan puisia nuotteja, patsulia ja vaniljaa. Ehkä jotain puumaista haistan jo, kun oikein nenäni käsivarteeni kiinni tungen. Niin, piti sitä kotiin tullessani hiukan käsivarsiin kokeilla, vaikka kaulassani ja niskassani Olympéa vielä tuoksuukin. :D

Vierailija
1616/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päivän tuoksu on TdC:n Pure eVe. Juuri hain Notinon paketin, jossa Jimmy Choo for women, Britney Spears Midnight Fantasy, Lanvin Eclat d'Arpege ja Chopard: Wish, kutakin 5 ml, ilman postareita yhteensä 10,95 €. Ausliebet ovat edelleen matkalla.

Vierailija
1617/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Flowerbomb by Viktor&Rolf

Vierailija
1618/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin 31.10 sieltä ja 2.11 ilmoittivat, että paketti on lähtenyt matkaan DPD:llä.

Vierailija
1619/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Paco Rabanne - Olympéa

Kävin tänään Stockmannilla, koska kanta-asiakas sai kosmetiikasta 20 prosenttia pois ostosten loppuhinnasta. Ostin vain yhden tuotteen (vähän aikainen synttärilahja itselleni, synttärit ensi viikolla) ja se oli Acqua di Parman Magnolia Nobile. Pari viikkoa sitten kävin sitä nuuhkimassa ja silloin hyllyssä (Turussa) oli kaksi pulloa, mutta tänään oli enää vain yksi... Siis joku muukin oli varmaan ostanut saman tuoksun tämän alennuskampanjan aikana, mutta onneksi vain yksi muu, jotta minä sain sen minkä olin merkannut itselleni seuraavan aleajan ostokseksi. :D Kerrassaan ihana tuoksu: aluksi tuoksuu jokin herkullinen sitrus, mutta sitten iskee kukkien huumaava armeija nenään, päällimmäisenä magnolia, jonka muistan muinaisesta Yves Rocherin Magnoliasta mieleeni jääneenä hienostuneena tuoksuna. Lopputuoksua tässä vielä odottelen, Fragrantican mukaan puisia nuotteja, patsulia ja vaniljaa. Ehkä jotain puumaista haistan jo, kun oikein nenäni käsivarteeni kiinni tungen. Niin, piti sitä kotiin tullessani hiukan käsivarsiin kokeilla, vaikka kaulassani ja niskassani Olympéa vielä tuoksuukin. :D

Millainen ihotyyppi sulla on, kuiva vai rasvainen, kun Olympéa tuoksuu ihollasi hyvälle, en epäile, etteikö tuoksuisi. Mun iholla se tuoksuu kauhealle, kuten vesituoksut yleensä. Mun iho ei ole erityisen kuiva eikä rasvainen, pintakuiva sekaiho on kasvojeni ihotyyppi.

Vierailija
1620/19264 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostatteko tuoksuja? Mulla tää on tapana, uteliaisuudesta, huvin vuoksi, ja että saa luotua uusia vivahteita tuttuihin tuoksuihin ostamatta jatkuvasti uusia pulloja. Laittakaa omia vinkkejä, tässä muutama idea teille palstaparfymistat...

Doven original voide ja Nuxen vartaloöljy sopivat yhteen todella monien parfyymien kanssa. Dove käy varsinkin chypre ja clean white musk -tuoksujen alle, Nuxe monen mausteisitämaisen ja kukkaisen parfyymin alle.

Dove + Balenciaga Paris / Oscar De La Renta / kaikki sitrustuoksut / Chanel No.5 / jne.

Nuxe + Alien / J'Adore / Kenzo Jungle Elephant (upea yhdistelmä!) / Diorissimo / Chanel No. 5 / jne.

Sillä tavalla kerrostan, että jos tuoksussa on ruusua, voin yhdistää siihen ruusuntuoksuisen vartalovoiteen (esim. Nivea), jos suklaata, saatan käyttää ihovoiteena Vaseline intensive care cocoa radiant -voidetta jne.  Doven original voiteen voisin yhdistää Cacharelin Noaan (hankintalistalla joskus ensi vuonna). Nyt ostin tosin tuoksuttoman vartaloemulsion ihan Lidlistä, jotta tuoksut pääsisivät sellaisinaan oikeuksiinsa, kestävät paremmin kosteutetulla iholla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan