Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19555)

Vierailija
13741/19555 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gres Etat de Grace, tällä hetkellä tarjouksessa vähän joka paikassa ja saa parfyymifanien keskuudessa kehuja. Sokko-ostin. Oikein hyvä, kaunis ja kestävä itäinen ambra. Ruusua, kanelia, alussa rosmariinia. Kevyt, lämmin ja naisellinen ambratuoksu.

Vierailija
13742/19555 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli josku kauan sitten puhetta koronan viemästä hajuaistista. Palasiko teillä ennalleen edes joskus? Korona alkoi minulla viikonloppuna ja itsenäisyyspäivänä huomasin, että en enää haista. Muutaman kerran on joku yksittäinen hajumuisto kantautunut nenään, mutta kaikki ruuan, hedelmien ja tuoksujen sävyt on poissa. Toivoin niin että hajuaisti ei menisi, etenkin kun on uusilla varianteilla harvinaisempaa, mutta näin vaan kävi.

En tiedä ketään sairastunutta jolla ei olisi palannut hajuaisti täysin noin viikon tai viimeistään kahden kuukauden päästä sairastamisesta.

Minulla ei ole ollut koronaa mutta aina kun olen sairastanut vuosien varrella esim. poskiontelotulehduksen, niin hajuaisti on hieman epätasapainossa 2-3 viikon ajan, joskus jopa makuaisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13743/19555 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanvin Marry Me on pitkästä aikaa iljettävintä, mitä olen haistanut. Mielelläni en haukkuisi tuoksuja, mutta tämä on kammottava.

Mikä siinä oli ällöttävää, miltä tuoksui?

Vierailija
13744/19555 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan testannut Divainin tuoksukopioita? Kyseessä espanjalainen firma.

Vierailija
13745/19555 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lanvin Marry Me on pitkästä aikaa iljettävintä, mitä olen haistanut. Mielelläni en haukkuisi tuoksuja, mutta tämä on kammottava.

Mikä siinä oli ällöttävää, miltä tuoksui?

Marry me on terävä ja kylmä, täysin vailla lämpöä tai syvyyttä. Kemikaalinen. Ilmanraikastimetkin tuoksuvat paremmalta. Ei selvästi sovi ainakaan talvisäähän, ehkä avautuisi kesällä paremmin.

Aloin voida pahoin, sillä suihkaisin vahingossa sitä vaatteilleni ja jouduin haistelemaan usean tunnin ajan.

Vierailija
13746/19555 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan testannut Divainin tuoksukopioita? Kyseessä espanjalainen firma.

Mikä ihme tässä kysymyksessä aiheuttaa alapeukutuksen???

-eri kuin alkuperäinen kysyjä-

Vierailija
13747/19555 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun tuoksusi?

Vierailija
13748/19555 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on yllättäen cologne näillä pakkasilla. Roger&Gallett Thé Fantasie. En tiedä miksi toimii. Kerron jos tämä ihme avautuu.

Vierailija
13749/19555 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tuplatuoksun päivä. Alle Jo Malonen Orange Bitters ja päälle Hugo Bossin The Scent For Her Private Accord. Jouluista appelsiinisuklaata jo vähän etukäteen, lämmittää näin pakkasella.

Vierailija
13750/19555 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonlopun tuoksusi?

Tauon jälkeen löysin taas Agent Provocateurin Fatale Pinkin kauneuden. Raikas ja jotenkin suloisen pehmeä samaan aikaan. 

Vierailija
13751/19555 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun tuoksuna eilen Opium Secret de Parfum, ysärillä lanseerattu "eau de parfum"-versio Opiumista. Just passeli talviseen säähän, lämmin ja mausteinen. Muutama tippa sinne tänne riitti mainiosti.

Tänään ei sitten mitään, koska flunssa on saanut nenäni tukkoon enkä nyt välitä muutenkaan tuoksuista. N51

Vierailija
13752/19555 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli josku kauan sitten puhetta koronan viemästä hajuaistista. Palasiko teillä ennalleen edes joskus? Korona alkoi minulla viikonloppuna ja itsenäisyyspäivänä huomasin, että en enää haista. Muutaman kerran on joku yksittäinen hajumuisto kantautunut nenään, mutta kaikki ruuan, hedelmien ja tuoksujen sävyt on poissa. Toivoin niin että hajuaisti ei menisi, etenkin kun on uusilla varianteilla harvinaisempaa, mutta näin vaan kävi.

En tiedä ketään sairastunutta jolla ei olisi palannut hajuaisti täysin noin viikon tai viimeistään kahden kuukauden päästä sairastamisesta.

Minulla ei ole ollut koronaa mutta aina kun olen sairastanut vuosien varrella esim. poskiontelotulehduksen, niin hajuaisti on hieman epätasapainossa 2-3 viikon ajan, joskus jopa makuaisti.

Aistimenetys pitkäksi aikaa on mahdollinen koronan seuraus. Taitaa olla yksi ns long covid -oirekin. Kannattaa hakea siihen hoitoa mahdollisimman pian, jos maku- ja haju ei palaa muiden flunssaoireiden hävitessä. Sitä siis hoidetaan ihan haistelemalla tiettyjä tuoksuja ja ikäänkuin yritetään herättää siten aivot jälleen rekisteröimään hajuja. Tällaista hoitoa ihan julkisesta terveydenhuollosta.

Vierailija
13753/19555 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei onneksi vaikuttanut hajuaistiini mitenkään. Luulin, että hajuaistin katoaminen liittyi niihin koronan ensimmäisiin versioihin, mutta ilmeisesti sitä esiintyy yhä. Hajuaisti jos menisi niin samalla lähtisi makuaistista puolet pois, se olisi kamalaa.

Vierailija
13754/19555 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut Juliette has a gun-firman "Not a parfume" tuosua. Suuri hitti Euroopassa. Kiinnostaa kovasti. Tai muita Julietten tuoksuja.

Kokeilin, ja vaikutelma oli niin tavanomainen, ettei se jättänyt tarkempaa hajumuistijälkeä. Jossain se testeri on yhä, pitäisi varmaan yrittää uudestaan. Se ei ollut kauhea, eikä ihana, vaan sellainen keskiverto ja vähän huomaamaton. Molekyylituoksut ovat joskus häilyviä, mutta tämä tuntui kyllä nenässä.

Vierailija
13755/19555 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin MyOrigenesin ranskalaisilta sivuilta useamman eri parfyymin ja nyt mietin, että kauankohan on toimitusaika.. tilaus marraskuun viimeinen päivä. Tilaus on expediee eli ilmeisesti lähetetty. Käyttääkö ne Postia ja kuinkahan kauan pitää vielä odottaa?

Vierailija
13756/19555 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobby Hallissa on vielä tänään hyvä tarjous, kaikista hajuvesistä 20 % alennusta, myös sellaisista joiden hinta on jo muutenkin alennettu. Aika pieni hinta jäi monille noiden tupla-alennusten jälkeen. Lisäksi oli myös postikulut ilmaiset yli 50eur tilauksissa. Itse tilasin L'erbolarion tuoksuja kun ne tulivat taas mieleen täällä olleen keskustelun ansiosta.

Vierailija
13757/19555 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin MyOrigenesin ranskalaisilta sivuilta useamman eri parfyymin ja nyt mietin, että kauankohan on toimitusaika.. tilaus marraskuun viimeinen päivä. Tilaus on expediee eli ilmeisesti lähetetty. Käyttääkö ne Postia ja kuinkahan kauan pitää vielä odottaa?

Mun ranskan-tilauksemi ovat aina tulleet postilla, tosin juuri tuota firmaa en ole käyttänyt. La Poste ei pidä kiirettä, kuukausi on mennyt sellaisinakin aikoina, missä ei ole ollut juhlapyhiä. Melkoisella varmuudella joulun ja loppiaisen välin voi laskea yhdeksi tyhjän kanssa tilauksen etenemisen kannalta.

Vierailija
13758/19555 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona ei onneksi vaikuttanut hajuaistiini mitenkään. Luulin, että hajuaistin katoaminen liittyi niihin koronan ensimmäisiin versioihin, mutta ilmeisesti sitä esiintyy yhä. Hajuaisti jos menisi niin samalla lähtisi makuaistista puolet pois, se olisi kamalaa.

Kyllä sitä esiintyy. Minä tajusin tänään, etten haista. Maistan kyllä perusmaut, mutta ei se ruoka kovin hyvältä maistu. Kova flunssa, mutta koronatesti näyttää toistuvasti negaa. Ilmeisesti muutkin virukset voivat viedä väliaikaisesti hajuaistin... siis toivossa eläen, että se palaisi pian. N51 

Vierailija
13759/19555 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä esiintyy. Minä tajusin tänään, etten haista. Maistan kyllä perusmaut, mutta ei se ruoka kovin hyvältä maistu. Kova flunssa, mutta koronatesti näyttää toistuvasti negaa. Ilmeisesti muutkin virukset voivat viedä väliaikaisesti hajuaistin... siis toivossa eläen, että se palaisi pian. N51 

Joo kyllä hajuaisti voi lähteä kaikissa flunssaviruksissa. Jotkut ovat sille herkempiä kuin toiset. Yhdellä kaverillani lähtee aina hajuaisti kun on flunssa. Palaa sitten flunssan loputtua muutaman päivän kuluttua.

Vierailija
13760/19555 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu, että tulee kestämään ainakin kolme viikkoa. PostNordia muistaakseni käyttävät.