Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
1321/19264 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kellään Chanelin Cristalle tai Cristalle Eau Verte-tuoksuja? Miten nämä eroavat toisistaan? Onko jompikumpi raikkaampi? Pari sitrustuoksua minulta jo löytyy: Diorin Escale a Portofino ja Lanvinin A girl in Capri. Näistä ehkä Lanvin mieluisampi. Minkälaisia nuo Chanelit ovat näihin verrattuina?

Cristalle on vanhan koulukunnan vihreä tuoksu, se voi olla jonkun mielestä tyylillisesti menneestä maailmasta. Vrt. Eau de Rochas, Diorella, Eau Sauvage. Cristalle Eau Verte on moderni, lähempänä noita jotka sulla jo on.

Chanel No. 19 Poudre on upean tyylikäs vihreä puuterituoksu!

Pidin aiemmin No. 19 -tuoksusta vain parfyyminä, en pitänyt Edt:stä enkä EdP:stä. Tuo 19 Poudre yllätti todella. Cristalle on mielestäni ollut liian pistävä sitrustuoksu, josta katoaa sitrus hyvin äkkiä.

Vierailija
1322/19264 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidätte Guccin Guilty woman edt:stä? Olen aivan ihastunut tuoksuun 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/19264 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun Salvador Dalin perustuoksu (oisko ollu vaan Salvador Dali, ei mikään Dalissimo tms)hävisi. Oli ihana. Ei saa enää mistään. Vähän saman oloinen on 212Sexy.

Onko tässä sellainen ruskea huulipullo, samanlainen kuin Lagunassa (paitsi Lagunassa turkoosi)?

Vierailija
1324/19264 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidätte Guccin Guilty woman edt:stä? Olen aivan ihastunut tuoksuun 😂

Hyvä tuoksu, mielestäni parempi kuin Guilty Edp. Iltatuoksu itselleni jos hankkisin. Mä taas ihastuin Gucci Guilty Love Editioniin. Siinä taisi olla ainakin vadelmaa ja "maitomaisia"-milky? nuotteja sekä narsissia. Tässä on myös jotain puuterimaista. Mikään nuotti ei nouse voimakkaana esiin, vaan on tasapainoinen kombo. Käytin tosi paljon alkukesästä. Jokin tässä koukuttaa, en oikein osaa sanoa mikä, ei nyt ole mikään super monivivahteinen, mutta tosi miellyttävä.

1325/19264 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tuoksuherkkyys on eri asia kuin hajusteallergia. 

Pitäisi tietää, mitä nämä käsitteet tarkoittaa.

Ja varsinkin huomioida toiset.

On aika matalaotsaista olla huomioimatta toisia ihmisiä.

Vierailija
1326/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut melkein kaikki Narsicot. Ambree varmaan myös sitten keväällä hankintaan. Voi niitä aikoja kun Suomessa poltettiin vielä jopa tupakkaa baarissa ja kaikki käyttivät Poisonia. Toki en kaipaa baaripolttamista. Guerlainin Samsara oli myös yksi suosikkeja, Paloma Picasso jne ikoniset kasarit ja ysärit. Täytyy myöntää että loppukesästä ihastuin uuteen My Wayhin. Ihan kun siinä olisi vanha Gio hyvin mietona pohjalla, ja alkutuoksuna marjaa ja purkkaa, vaikka niitä ei ole listalla. Tykkäisin käyttää jotain Tom Fordeja, mutta kun juuri missään ei enää uskalla. Onneksi on joitain kaveriporukoita jossa voidaan aina ihastella toistemme tuoksuja.

Vierailija
1327/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että suosikkini ajoittuvat aikakaudelle millenium + n.10 vuotta.

Siihen kauteen kun kasarin ja ysärin tyyli laantuu kevyemmäksi ja vähemmän iskeväksi, eikä olla vielä keskellä nykyistä loputonta gourmandbuumia. Jos vähän yksinkertaistetaan. Sinä aikana tehtiin tasapainoisia tuoksuja.

Nämä jääneet jäljelle (kaikkea käytetty aiemmin Shalimarista Eternityyn ja Pink Sugariin).

Eau Vitaminee 1997

Armani She 1998

Infusion d'Iris 2007

Chanel No.5 Eau Première 2007

Balenciaga Paris 2008

Alien EDT 2009

Esprit d'Oscar 2011

Rochas Tocade, versio 2013

Tsekatkaapa huviksenne löytyykö itseltä samaa fiksaatiota johonkin aikakauteen tai tyyliin. Ei ole ollut tietoinen valinta, mutta tälleen on käynyt.

Vierailija
1328/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gourmandaddikti kirjoitti:

Tätä ketjua on ollut kyllä ilo lukea. Vietin tuossa yhden yön tämän ketjun parissa... Mikäs siinä kun oon lomalla 👍

Odottamani Swiss Arabianin Casablanca ja Montalen Ristretto Intense Cafe saapuivat tänään. Molemmat sokko-ostoksia mutta onnistuneita.

Huomenna kokeilen Casablancaa iholle (tänään tuoksuttelin paperilta). Mutta tänään laitoin jo Ristrettoa iholle, ja jos oli sitä mieltä että Intense Cafesta on unohtunut kahvi,tai sitä on liian vähän, niin tässä sitä olisi tarjolla enemmän. Ruusu on himpun enemmän Taka-alalla ainakin omaan nenään. Mutta suosittelen tilaamaan Montalen sivuilta näytteen ensin. Ainakin jos omistaa Intense Cafen... Nämä pitää vertailla itse,onko ero näiden välillä sittenkään tarpeeksi iso... Minulla on nyt molemmat, mutta fiksumpi olisin ollut jos olisin tilannut ensin näytteet molemmista! Minä kahvin ystävänä, olisin valinnut Ristrettoa. Saa nähdä jatkossa, etsiikö Intense Cafe pian uutta kotia. Testi jatkuu... Ja huomenna Casablancan kanssa.

Okei, kiva kuulla että Ristretto oli hyvä hankinta. Täytyy tilata siitä näyte, ja tosiaan testailla kannattaako ostaa, jos omistaa jo Intense Cafeen. Mulla on sitä vain 50ml pullo, joten ehkä voisi sen käyttää eka loppuun ja vasta sitten hankkia tuon Ristretton.

Vierailija
1329/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli viimein se tilaamani Hermesin L'Ambre des Merveilles. Oli kyllä jo pakkauksesta lähtien kaunis esillepano, ja pullo on tosi laadukkaan oloinen, paksua lasia, kultaisilla tähtikuvioilla.

Tykkään tuoksusta. Siinä on vaniljaa, ambraa, labdanumia ja patchoulia, ja sitä kuvataankin "oriental vanilla" tuoksuksi. Mausteinen tuoksu, ambra sekoittuu vaniljaan kauniisti. Patchouli ei itsessään nouse esiin, sekoitettu niin smoothisti. Hyvin lämmin ja uniikki, tunnistettava tuoksu. Ei muistuta mitään ambratuoksua joita olen kokeillut. Ehdottomasti talvituoksu, kesällä liian vahva.

Olen tyytyväinen että ostin tätä ison 100ml pullon, vieläpä hyvällä alennetulla hinnalla, kun tämä ilmeisesti tosiaan lopetettu, ei näy edes Hermesin sivuilla. Tämä ehdottomasti Merveilles-sarjan tähti, muita olen testannut eivätkä yllä samalle tasolle. Miksi aina hyvät lopetetaan😅

Pakko kommentoida vielä tuoksua, tämä sai vielä uusia ulottuvuuksia asetuttuaan iholle, ja tämä muuttui voimakkaasti tykätystä tuoksusta ihan huipputuoksuksi.

Tuoksu pysyi iholla voimakkaana noin 2-3 h suihkauksesta. Hyvä vahva sekoitus ambraa, mausteisuutta ja ripaus vaniljaa. Mutta hyvänen aika miten upea tuoksusta tuli sen vähän laannuttua ja asetuttua. Se sekoittui jollain lailla ihoon, siitä tuli ihan mielettömän hyvä, vaikea kuvaillakaan, vähän suolaisuuttakin mukana. Mutta niin kuin oma iho tuoksuisi tältä. Vähän niin kuin olisi kylpenyt jossain muinaisessa itämaisessa kylpylässä, ylellisten, kalliiden kylpyöljyjen keskellä, ja iho voideltu laadukkaista luonnon ainesosista tehdyillä voiteilla. Ihan mielettömän hyvä tuoksu! Jotenkin myös sensuelli ja viettelevä.

Vierailija
1330/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSL Manifesto <3

Vierailija
1331/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YSL Manifesto <3

Manifesto on kyllä ihana tuoksu, vaniljaa mielenkiintoisella twistillä, siinä mukana myös vihreitä nuotteja. Tämäkin käsittääkseni ikävä kyllä lopetettu. Onneksi on vielä runsaasti saatavilla.

Vierailija
1332/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa edullista tuolla allbeauty-kaupassa. Onko se luotettava? Ovatko tuoksut varmasti aitoja? Haluaisin kyllä noita Stellan tuoksuja..

Vierailija
1333/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa edullista tuolla allbeauty-kaupassa. Onko se luotettava? Ovatko tuoksut varmasti aitoja? Haluaisin kyllä noita Stellan tuoksuja..

On tosi luotettava, yksi UK:n isoimpia nettikauppoja. Olen tilannut monta kertaa ja aina ollut aitoja, hyviä tuotteita.

Vierailija
1334/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minulla olo Lacosten pour femme ja hirveästi tekisi mieli tilata. Mitä mieltä tästä tuoksusta, jos on tuttu.

Vierailija
1335/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*oli

1341

Vierailija
1336/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clean rain.

Vierailija
1337/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus minulla olo Lacosten pour femme ja hirveästi tekisi mieli tilata. Mitä mieltä tästä tuoksusta, jos on tuttu.

Pidin tästä tuoksusta todella paljon aluksi mutta joku juttu alkoi tökkimään kun olin sen pullollisen melkein käyttänyt. Tämä voi olla sellainen herkästi migreeniä aiheuttava tuoksu.

Vierailija
1338/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikein löytänyt kotini noista ihanista kukkkaistuoksuista ja mieli tekisi käyttää niitä läpi vuoden, mutta nyt työpaikalla oli kerätty nimilistaa hajuttoman työpaikan puolesta ja tietenkin koko minun tiimini on osoittautunut astmaattis-allergis-migreenis-v:ttumsisiksi tyypeiksi. Panee miettimään että onko se kateutta siitä että minun ei tarvitse säästellä parhaitskaan parfyymeita.

Ei ole todellista...jotenkin menee liian syvälle jokaisen henkilökohtaisiin asioihin ja oikeuksiin kieltää hajuvesien käyttö, mikäli on ihan normi työpaikka kyseessä, eikä mikään terveydenhoidon yksikkö tms. Voi olla just jotain kateutta tai ihan yleistä pahansuopuutta ja kiusantekoa. Mun mielestä tuollaiseen ei pidä suostua, ei työnantajalla ole oikeutta määrätä tuollaista, vaikka kuinka kerättäisiin nimilistaa (ellei siis juurikin terv.huollon tai vastaava organisaatio).

Eihän asia ole enää henkilökohtainen jos tuoksupilvi leijailee metrien päähän ja aiheuttaa muille oireita. Vaikka tuoksuja rakastankin julkiselle paikalle mennessä laitan vain pienen pisaran ja säästän reilut suihkaukset kotiin ja iltamenoihin ja niiden seuraan joiden tiedän tuoksuista pitävän.

Kokeilepas tätä:

https://www.fragrantica.com/perfume/Givenchy/L-Interdit-Eau-de-Parfum-I…

Oli niin tuju tuoksu että meinasin lentää selälleni, vaikka tykkään tosi vahvoista tuoksuista tyyliin Poison, Shalimar, ja tuosta se perus-L'interdit.

Samoin, käytän aina tuoksua mutta laitan töihin vain vähän. Jos meillä olisi oikeasti tuoksuallerginen, jättäisin sen pois.

Myös esim. konserttiin mennessä laitan vain vähän tuoksua. Vieruskaverin ei pitäisi oikeastaan pystyä haistamaan sitä ollenkaan, vain jos ihminen tulee oikein lähelle. :) - eri 

Siis mun vieruskaveri (samassa huoneessa) on kaikkea tuoksuallergiajuttuja ja päänsärkyjä valitellut mutta sanoin että tuo lääkärintodistus niin tuoksu loppuu. On varmaan joku köyhä komunisti vaikka olevinaan, kun ei itse tuoksu millekään. En minäkään kulje valittamassa vaikka toiset haisee miten epämiellyttävälle hyvänsä. Valittakoot kommarit vaikka pultsareille hajuista.

Monulla on samanlainen ammattipahastuja seinän takana. Pyydänkin toimittamaan lääkärintodistuksen jos vielä nitkuttaa. Mikä olisi sopivan raskas syystuoksu jota voisin ruveta käyttämään ihan vain alleviivatakseni tätä?

Tähän oli tarkoitus vastata:

Kokeilepas tätä:

https://www.fragrantica.com/perfume/Givenchy/L-Interdit-Eau-de-Parfum-In...

Oli niin tuju tuoksu että meinasin lentää selälleni, vaikka tykkään tosi vahvoista tuoksuista tyyliin Poison, Shalimar, ja tuosta se perus-L'interdit.

Tai Sospiron Erba Pura. Väki lakoaa 10 metrin säteellä.

Tähän voisi toimia myös Estee Lauderin Youth-Dew. Viattomasta nimestään huolimatta sellainen tymäkkyys ja raskaus että täyttää koko huoneen😂

On se tököttiä. Miten tuo voi olla vielä myynnissä?

1339/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuoksussa olisi jasmiinia? Käyttääkö kukaan hyviä feromoni tuoksuja, mitä?

N-77

1340/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Missä tuoksussa olisi jasmiinia? Käyttääkö kukaan hyviä feromoni tuoksuja, mitä?

N-77

Miksi jotkut ovat sitä mieltä että vain vanhat akat käyttävät parfyymiä? Onko mielestänne näin? Minkä ikäisiä olette? Minä 43-vee, välil käytän, välil en aikoihin.

N-77

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi