Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein löytänyt kotini noista ihanista kukkkaistuoksuista ja mieli tekisi käyttää niitä läpi vuoden, mutta nyt työpaikalla oli kerätty nimilistaa hajuttoman työpaikan puolesta ja tietenkin koko minun tiimini on osoittautunut astmaattis-allergis-migreenis-v:ttumsisiksi tyypeiksi. Panee miettimään että onko se kateutta siitä että minun ei tarvitse säästellä parhaitskaan parfyymeita.
Ei ole todellista...jotenkin menee liian syvälle jokaisen henkilökohtaisiin asioihin ja oikeuksiin kieltää hajuvesien käyttö, mikäli on ihan normi työpaikka kyseessä, eikä mikään terveydenhoidon yksikkö tms. Voi olla just jotain kateutta tai ihan yleistä pahansuopuutta ja kiusantekoa. Mun mielestä tuollaiseen ei pidä suostua, ei työnantajalla ole oikeutta määrätä tuollaista, vaikka kuinka kerättäisiin nimilistaa (ellei siis juurikin terv.huollon tai vastaava organisaatio).
Eihän asia ole enää henkilökohtainen jos tuoksupilvi leijailee metrien päähän ja aiheuttaa muille oireita. Vaikka tuoksuja rakastankin julkiselle paikalle mennessä laitan vain pienen pisaran ja säästän reilut suihkaukset kotiin ja iltamenoihin ja niiden seuraan joiden tiedän tuoksuista pitävän.
Samoin, käytän aina tuoksua mutta laitan töihin vain vähän. Jos meillä olisi oikeasti tuoksuallerginen, jättäisin sen pois.
Myös esim. konserttiin mennessä laitan vain vähän tuoksua. Vieruskaverin ei pitäisi oikeastaan pystyä haistamaan sitä ollenkaan, vain jos ihminen tulee oikein lähelle. :) - eri
Siis mun vieruskaveri (samassa huoneessa) on kaikkea tuoksuallergiajuttuja ja päänsärkyjä valitellut mutta sanoin että tuo lääkärintodistus niin tuoksu loppuu. On varmaan joku köyhä komunisti vaikka olevinaan, kun ei itse tuoksu millekään. En minäkään kulje valittamassa vaikka toiset haisee miten epämiellyttävälle hyvänsä. Valittakoot kommarit vaikka pultsareille hajuista.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö täältä Narciso Rodriguez-faneja?
Minulla on se valkoinen pullo päivittäiskäytössä, tykkään paljon. Ei mulle kuitenkaan ns. iltatuoksu.
https://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-26127.htm…;
Punainen pullo on ehkä upein näkemäni pakkaus! mutta valitettavasti itse tuoksu ei napannut.
https://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-Rouge-493…;
Pure Musc For Her on yksi suosikeistani :) Ei tule kovin monella vastaan, on tyylikäs ja puhdas myskituoksu tulematta tunkkaiseksi tai painostavaksi iholla. On kuin pukeutuisi ylelliseen kasmirvillapaitaan syksyllä. Jostain luin kommentin että sopii puuterimaiselle kuivahkolle pienihuokoiselle vartalon iholle ja siinä tuoksun molekyylit tulevat parhaiten esiin, eli käy juuri meidän pohjoismaiseen vaaleaan ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein löytänyt kotini noista ihanista kukkkaistuoksuista ja mieli tekisi käyttää niitä läpi vuoden, mutta nyt työpaikalla oli kerätty nimilistaa hajuttoman työpaikan puolesta ja tietenkin koko minun tiimini on osoittautunut astmaattis-allergis-migreenis-v:ttumsisiksi tyypeiksi. Panee miettimään että onko se kateutta siitä että minun ei tarvitse säästellä parhaitskaan parfyymeita.
Ei ole todellista...jotenkin menee liian syvälle jokaisen henkilökohtaisiin asioihin ja oikeuksiin kieltää hajuvesien käyttö, mikäli on ihan normi työpaikka kyseessä, eikä mikään terveydenhoidon yksikkö tms. Voi olla just jotain kateutta tai ihan yleistä pahansuopuutta ja kiusantekoa. Mun mielestä tuollaiseen ei pidä suostua, ei työnantajalla ole oikeutta määrätä tuollaista, vaikka kuinka kerättäisiin nimilistaa (ellei siis juurikin terv.huollon tai vastaava organisaatio).
Eihän asia ole enää henkilökohtainen jos tuoksupilvi leijailee metrien päähän ja aiheuttaa muille oireita. Vaikka tuoksuja rakastankin julkiselle paikalle mennessä laitan vain pienen pisaran ja säästän reilut suihkaukset kotiin ja iltamenoihin ja niiden seuraan joiden tiedän tuoksuista pitävän.
Samoin, käytän aina tuoksua mutta laitan töihin vain vähän. Jos meillä olisi oikeasti tuoksuallerginen, jättäisin sen pois.
Myös esim. konserttiin mennessä laitan vain vähän tuoksua. Vieruskaverin ei pitäisi oikeastaan pystyä haistamaan sitä ollenkaan, vain jos ihminen tulee oikein lähelle. :) - eri
Siis mun vieruskaveri (samassa huoneessa) on kaikkea tuoksuallergiajuttuja ja päänsärkyjä valitellut mutta sanoin että tuo lääkärintodistus niin tuoksu loppuu. On varmaan joku köyhä komunisti vaikka olevinaan, kun ei itse tuoksu millekään. En minäkään kulje valittamassa vaikka toiset haisee miten epämiellyttävälle hyvänsä. Valittakoot kommarit vaikka pultsareille hajuista.
Minun tuoksuallergikkoherkkä (tuoksuhysteerikko) työkaveri kysyi vuosia sitten että mitä hyvää tuoksua minulla on, että kun on niin hyvä eikä aiheuta mitään oireita hänelle että aivan upea, että haluaisi itsekin samaa. Olin juuri käynyt Ranskassa Provencessa kiertelemässä ja ostamassa arvokkaan pullon pieneltä tuoksutuottajalta,. He valmistivat ja pakkasivat käytännössä tuoksut käsin, pitää penkoa jos löydän tyhjän pullon jostain laatikosta muuttomme jälkeen, ja että mikä se brändinsä olikaan. Hän kysyi innoissaan hintaa, kerroin että maksoi yli satasen mutta että oli hintansa arvoinen. Yllättäen hänen silmiä alkoi kutittaa, kurkkua kuristaa ja ihoa syyhytä, hinnan kuullessaan, että oho kylläpäs se alkoikin ahdistaa häntä 😂 Ilmeisesti se hinta - Ei se tuoksu.
Että semmoisia "tuoksuallergikkoyliherkkiä" myös meillä. Säälin niitä jotka kärsivät oikeasti jostain, mutta noita huomionhakuisiakin valitettavasti riittää. Sinänsä huvittavaa että itse kärsin astmasta ja ajottaisesta migreenityyppisestä päänsärystä, mutta ei laadukkaat tuoksut näitä minulle ole koskaan aiheuttaneet, enemmän vaatteiden keinotekoiset hajuhuuhteluaineet tai voimakkaat siivouksessa käytettävät aineet, mutta nehän ovat kamalan tuhteja, pistäviä hajuja eli niissä ei ole mitään luonnonuutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kootaan taas aihe kasaan. Tämä ketju on tuoksuista puhumista VARTEN.
Menkää muihin ketjuihin (niitä riittää) pohtimaan työpaikan hajuvesikäytäntöjä.Ja allergioita, herkkyyksiä ja luonnon pelastamista. Hus muualle nyt. Tämä ei ole teidän ketju.
Niin hus kommunistit ja muut allergiset. Ne piirtää kellon liituu.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ostettua ted baker sweet treats mia 3+1 tarjouksesta. Ajattelin vähän tyttärelle 16 v lahjaksi. Mutta käykö tuollainen teistä nuorelle vai pitääkö ostaa vielä kevyempi? Esim. Tommy girl?
Miksi 3 miinuspeukkua? Onko huono tuoksu vai huono tuoksu nuorelle 😕
Se, että blondeille ja bruneteille pitäisi olla eri tuoksut (blondeille lähinnä kukkaiset tuoksut ja vesituoksut) on naurettava ajatus. Olen luonnonvaalea ja käyttänyt juuri sellaisia tuoksuja, mitkä miellyttävät eli yleensä itämaisia, metsäisiä, hedelmäisiä ja välillä myös kukkaisia tuoksuja (vesituoksut eivät toimi ihollani).
Olen törmännyt ajatukseen, että esim. Jimmy Choon Fever-tuoksu on tummille naisille. Voisin aivan hyvin ostaa sitä itselleni, mutta en nyt juuri tällä hetkellä, kun mulla on vastaavanlaisia tuoksuja jo kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ostettua ted baker sweet treats mia 3+1 tarjouksesta. Ajattelin vähän tyttärelle 16 v lahjaksi. Mutta käykö tuollainen teistä nuorelle vai pitääkö ostaa vielä kevyempi? Esim. Tommy girl?
Miksi 3 miinuspeukkua? Onko huono tuoksu vai huono tuoksu nuorelle 😕
Tuoksuissa ei ole ikärajaa. Maku ja persoona sen määrittävät, mikä "sopii".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuoksuallergikkoherkkä (tuoksuhysteerikko) työkaveri kysyi vuosia sitten että mitä hyvää tuoksua minulla on, että kun on niin hyvä eikä aiheuta mitään oireita hänelle että aivan upea, että haluaisi itsekin samaa. Olin juuri käynyt Ranskassa Provencessa kiertelemässä ja ostamassa arvokkaan pullon pieneltä tuoksutuottajalta,. He valmistivat ja pakkasivat käytännössä tuoksut käsin, pitää penkoa jos löydän tyhjän pullon jostain laatikosta muuttomme jälkeen, ja että mikä se brändinsä olikaan. Hän kysyi innoissaan hintaa, kerroin että maksoi yli satasen mutta että oli hintansa arvoinen. Yllättäen hänen silmiä alkoi kutittaa, kurkkua kuristaa ja ihoa syyhytä, hinnan kuullessaan, että oho kylläpäs se alkoikin ahdistaa häntä 😂 Ilmeisesti se hinta - Ei se tuoksu.
Että semmoisia "tuoksuallergikkoyliherkkiä" myös meillä. Säälin niitä jotka kärsivät oikeasti jostain, mutta noita huomionhakuisiakin valitettavasti riittää. Sinänsä huvittavaa että itse kärsin astmasta ja ajottaisesta migreenityyppisestä päänsärystä, mutta ei laadukkaat tuoksut näitä minulle ole koskaan aiheuttaneet, enemmän vaatteiden keinotekoiset hajuhuuhteluaineet tai voimakkaat siivouksessa käytettävät aineet, mutta nehän ovat kamalan tuhteja, pistäviä hajuja eli niissä ei ole mitään luonnonuutteita.
Tätä juuri minäkin tarkoitin kun ihmettelin tuota nimilistaa. Jos olisi oikeasti allerginen/oireita saava tuoksuista, olisi tuoda jokin lääkärintodistus, olisi varmasti omassakin intressissä hankkia sellainen. Ja ihan normaalia kohteliaisuutta ja muiden huomioimista on käyttää tuoksua maltillisemmin jos vieressä istuu joku työkaveri. Mutta että aletaan kerätä jotain nimilistaa ja kieltää tuoksut, niin naurettavaa. Pitäisikö samalla kieltää että ei saa hajustetulla pyykinpesuaineella pestä jne.
Voi olla kysymys siitä, että nainen on naiselle susi. Varsinkin naisvaltaisilla työpaikoilla on tällaista kateutta, kyräilyä ym. Katsotaan esim. pahasti jos nainen meikkaa ja haluaa näyttää hyvältä. Sama voidaan kohdistaa myös hajuvesien käyttöön. Että jos ei itse käytä niin ei saisi muutkaan. Ei tietysti kaikilla työpaikoilla ole tuollaista.
Nyt tämä lipsahtaa kohta tähän hajuhysteerikko vs. tuoksuharrastaja moodiin, jota ei tähän ketjuun toivottu. Ehkä jätän kommentoinnin tähän. Tsemppiä sinulle jonka työpaikalla tuollaista touhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Missähän tuota Lalique soleilia pääsisi testailemaan, en ole nähnyt Sokoksella? Stokkaa ei ole täälläpäin.
Onko ketään jotka ovat testanneet jo uuden Shalimarin, Shalimar Philtre:n? Olen odotellut että tulisi kauppoihin, mutta en ole vielä nähnyt.
Tätä ei löydy Stockaltakaan, Suomessa ei myydä missään Laliquea. Ei auta kuin tilata sokkona, ellei pääse jossain reissussa testailemaan. Kuulostaapa kiintoisalta, uusi Shalimar! Tykkään siitä Shalimar Shoufflesta, perus Shalimar edp liian tymäkkä ja vintage. Siinä kyllä se edt-versio on hyvä, kevyempi ja sitruuna tulee jotenkin kivasti esiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut atelier colognen tuoksuja? Ainakin stockalle näkyy olevan juuri rantautuneet..
Mitä itse olen näitä kokeillut niin tosi huono pysyvyys, eivät kestä juuri ollenkaan iholla. Vaikka tuoksuina hyviä, niin eivät mielestäni kalliin hintansa arvoisia. Löytyy hinta-laatusuhteeltaan parempia niche-tuoksuja, joissa ei pysyvyysongelmia.
Gourmandaddikti kirjoitti:
Nyt syksyllä käytössä on olleet Lalique Soleil, JPG La Belle (tosin tälle pitää olla tietty mielentila, on sen verran makea ja voimakas)... Nyt kohti loppusyksyä mentäessä oon alkanut käyttää enemmän Montalen Intense Cafeta, Ariana Granden Cloudia, ja Manceran Aoud Black Candya (joka on mun uusi ihastus, makea laku/salmiakki-karkkituoksu, jossa nimestä huolimatta ei mun mielestä tuoksu voimakas oud!) Postissa tulossa Swiss Arabianin Casablanca ja Montalen Ristretto Intense Cafe! Etsinnässä: vanilja-kanelituoksu (ehkä Joop! All about Eve, olisko muita ehdotuksia?) taikka muuten mausteinen, mutta makea vanilja... Kuten aikoinaan mun nuoruudessa Yves Rocherin Cap Nature-sarjan vanilja tai Vanille Noire (Secret joku-sarjaa..) Voih mistä tuollaisia vaniljajuttuja vielä saisi? Haluaisin...
Jännä miten tuon Casablancankin hinta on muuten noussut sen suosion myötä, reilut puoli vuotta sitten sen olisi saanut jollain 25 eur, nyt maksaa 50 eur. Ja sama Shaghaf Oudin kohdalla, ostin sen 27 eurolla ja nyt kanssa siellä 50 eur paikkeilla, vähän halvemmalla saattaa löytyä joskus alennettuna. Kannattaa testata tuo, on ihan identtinen Maison Lancomen Oud Bouquetin kanssa (joka taitaa olla lopetettu). Oud, ruusu, praline -sekoitus😍 Tässä ei oud tuoksu mitenkään vahvana, joten sopii myös henkilölle joka ei ole käyttänyt aiemmin oud-tuoksuja, mutta haluaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut pidätte Versacen Crystal Noir - tuoksusta? Minusta se on ihana, mutta vain iltatuoksu. Nyt kun nelikymppisenä pienen lapsen äitinä ei tule käytyä iltaisin pahemmin huvituksissa, käytän sitä oikeastaan vain kotona, ei sovi oikein töihin. Jotenkin huumaava ja erikoinen tuoksu.
Katsoin YouTubesta Sokin kookostuoksujen arviointeja ja tämä oli hänen suosikkinsa siinä kategoriassa. Kiinnostuin kehuista ja täytyy käydä testaamassa. Toisaalta jos on kovin juhlava ei varmaan sovi toimistokäyttöön.
Mielestäni on vähän harhaanjohtavaa puhua tuosta kookostuoksuna. Jotkut eivät, itseni mukaan lukien, edes haista tuossa kookosta. Joka tapauksessa sitä on erittäin vähän, ja se ei ole missään määrin ns. päänuottina. Eli jos kookostuoksuna ajattelee hankkivan, voi pettyä.
Muutenkin tämä on sellainen love/hate tuoksu, eli ei kannata ostaa sokkona, vaan testailla kunnolla iholla. Ei ole mikään main stream tykätty, vaan aika omalaatuinen ja massasta poikkeava. Omana luomuksenaan kyllä mestariteos, ei tule samanlaista vastaan.
Ilmeisesti Crystal Noirin edp ja edt ovat erilaisia. Olen kuullut ainakin Thomasin (YouTubessa tuoksuarvostelija ouch110) sanovan, että kookosnuotti on edp:ssä, mutta edt:ssä ei. Ja edt on se versio, jota ainakin kaupoissa on enemmän tarjolla. Minä en henk.koht. ole ainakaan päässyt haistamaan edp:tä missään.
Crystal Noir on minun nenään viikunatuoksu, olisiko ollut EdT jota joskus käytin vuosia sitten, siinä saattaa olla jokin yhdistelmä kuivaa kookosta ja kuivaa puun tuoksua joka saa aikaan sen? Joku muu oli sen myös havainnut. Minä sain siitä jotain samaa fiilistä kuin Diptyquen Philosykos -viikunatuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö täältä Narciso Rodriguez-faneja?
Minulla on se valkoinen pullo päivittäiskäytössä, tykkään paljon. Ei mulle kuitenkaan ns. iltatuoksu.
https://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-26127.htm…;
Punainen pullo on ehkä upein näkemäni pakkaus! mutta valitettavasti itse tuoksu ei napannut.
https://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-Rouge-493…;
Mulla on Poudrée ja Narciso For Her edp (se vaaleanpinkki pullo). Tykkään kovasti kummastakin, For Her lämpimiin vuodenaikoihin ja Poudrée syksyyn ja talveen ja suihkunjälkeiseen yökäyttöön. Poudrée on oikea "sweater weather" -tuoksu, ihan kuin laittaisi beigen kashmirneuleen päälleen. :) Uusin Narciso-kuutio, Ambrée, on ostoslistalla, menee varmaan kevääseen, ja Pure Muscin ostan sitten, kun 30 ml:n pulloni For Heriä on loppu.
Älkää nyt hemmetti sentään menkö noiden trollien lankaan. :/ Älkää kommentoiko ollenkaan niitä!
Menin sitten tuoksuttelemaan Tom Fordin upeaa Vanille Fatalea jossa tuoksuu sellainen hyvin aito luonnonvanilja kuin maailman hienoin vaniljatanko olisi nenän edessä, ja tuon jälkeen kaikki muut vaniljatuoksut tuntuu todella esanssisille, halvoille, vanilliinisokerisille, tunkkaisille, palaneille, pistäville........
50 ml maksaa 212 eur ja 100 ml maksaa 305 eur, Stockalla.
En sitten yhtään edullisempaa uutta potentiaalista lempparia löytänyt :-/ Toki tuo kesti iltapäivällä ranteeseen suihkautettua vielä seuraavaan aamuun saakka, eli ilmeisen laadukas. Mies tykkäsi myös, sanoi että onpa tyylikäs ja laadukkaan tuoksuinen, eikä "pissismäinen". :D Ilmeisesti aiemmat tuoksuni ovat olleet sinne "pissismäiseen" suuntaan. Joutuu pian ostamaan tuon minulle synttärilahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kokeilen itsekin ens kerralla vetaista tuon lääkäritodistus & kommunistikortin, jos joku tulee minulle kevyestä tyylikkäästä tuoksusta valittamaan :D
Minun mielestä tuoksut ovat menneet parempaan suuntaan, ei porukka enää välitä maksaa huonosta ja halvasta sisällöstä ja hienosta pullosta. Joten en ihmettele että esim. Jo Malonet ovat tulleet todella suosituiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut atelier colognen tuoksuja? Ainakin stockalle näkyy olevan juuri rantautuneet..
Mitä itse olen näitä kokeillut niin tosi huono pysyvyys, eivät kestä juuri ollenkaan iholla. Vaikka tuoksuina hyviä, niin eivät mielestäni kalliin hintansa arvoisia. Löytyy hinta-laatusuhteeltaan parempia niche-tuoksuja, joissa ei pysyvyysongelmia.
Sitrustuoksut eivät tosiaan pysykään, itselläni on ollut muutamia näytteitä niistä. Orange Sanguinesta tykkäsin tosi paljon, mutta Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan Orange Soleia on parempi ja pysyy paljon pidempään mun ihollani, vaikka ei sekään sarja ole tunnettu pitkäkestoisena. Mun ihollani Orange Soleia pysyy 5-6 tuntia sentään. Atelier Colognen Vanille Insensée sitä vastoin on suhteellisen vahva puinen vaniljatuoksu ja pysyy hyvin - ja tuoksuu ympäristöönkin. Ihana tuoksu!
Atelier Colognesta vielä sen verran, että 30 ml:n pullot eivät ole kalliita. Ne maksavat Stockmannilla reilut kuusikymppiä eli ihan normi-designertuoksuhinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sokko-ostoksina Stockan Hulluilta päiviltä Bossin Scent For Herin, Clean Skinin ja L'Apergen (vai motenkä tuo kirjoitetaan). Viimeiain ei ole täysin sokko, muistan kokeilleeni sitä joskus pari vuotta sitten ja pifin siitä kovasti.
Tilasitteko kukaan muu sieltä mitään? Kauankohan niiden tulo kestää, olen niin malttamaton. Tää vuosi on mennyt shoppailun osalta niin pienellä budjetilla, että oli ihana törsätä tuommoiseen 🙂
Ostin (turkulaisena pääsen kauppaan) ainoastaan Aerinin 7 ml:n travel sprayn Amber Muskista, 25 €. Noita travel spray -pulloja oli ilmestynyt yhteen hyllyyn ja niistä sitten valkkasin neljä eri tuoksua ja suihkutin niitä ranteiden ylä- ja alapuolile ja lähdin muille osastoille ja haistelin sitten ranteita vähän väliä. :D Päädyin ostamaan Amber Muskin, se tuntui sopivan eniten tähän vuodenaikaan.
Hiukan kiinnosti myös Elie Saabin Girl Of Now Forever, mutta jätin pullon kuitenkin lopulta ostamatta, koska nyt mulla on Chanel-aika. Sain kassalta tämän kuun aikana käytettäväksi 15 prosentin etusetelin yli satasen ostoksista ja ajattelin käyttää sen johonkin Chaneliin. Päätöstä en ole vielä tehnyt, mutta No. 5 Eau Première, Gabrielle Essence ja Cristalle Eau Verte kiinnostavat kaikki kovasti.
Minä tuoksutin Sokoksella tällaista Belleä ja neste oli mielestäni väriltään enemmän lilaa kuten kuvassa, mutta siitä on ilmeisesti jokin punertavampi olemassa koska kuvissa on sekä punertavaa että lilahtavaa? Ovatko ne eri tuoksut, Edt ja EdP vai jokin erikoiserä?
https://images.awesomeperfumes.com/media/catalog/product/cache/b3b16691…
Tuo lilan näköinen tuoksui mielestäni aika vahvalta ja saman tyyliseltä mitä tämän hetkiset tuoksut eli sellaiset YSL Black Opium ja muut "itämais karkkimakeat" tuoksut. Toimistolle en uskaltaisi tai kehtaisi laittaa, ehkä iltamenoihin voisi olla kiva vaikkei niitä juuri nyt pahemmin ole taikka järjestetä.