Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
121/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesällä Clarinsin Eau Dynamisanten, ihanan raikas, mutta pehmeä appelsiinin tuoksu!

Chanelin Cristallesta tykkäsin aiemmin, saman tyyppinen, mutta sitä ei enää ilmeisesti tehdä.

Vierailija
122/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tuoksuja, ja kokeilen jatkuvasti uusia (näytteistä, harvoin tulee vastaan niin hyvä että raskin investoida). 

Tällä hetkellä päivittäisenä tuoksuna Narciso Rodriguez valkoinen versio, joka sopii minulle tosi hyvin. Pinkki ja musta eivät sopineet ollenkaan. 

Nyt kesäkuumalla olen tosin käyttänyt vain pikkuisen Storiesista ostamaani halpistuoksua, joka on oikeasti ihanan raikas, vaikka yleensä en tunne oloani luontevaksi kukkais- tai sitruunaisissa tuoksuissa. Sen nimi taitaa olla Sicilian sunrise. 

Toinen perustuoksuni, jota alan taas käyttää kunhan sää viilenee, on Hermes'n Ambre des merveilles. Rakastan ambraisia tuoksuja muutenkin. Hitto kun Pradan piti lopettaa lempituoksuni L'eau ambreen valmistus... 

Pidän myös joistain Serge Lutensin tuoksuista, minulla on Datura noir, joka on nyt tauolla. Talvella hankin ehkä Cherguin, jota olen kauan havitellut. Minun ihollani monet parfyymit tuoksuvat usein aika makealle ja vaniljaiset sävyt tulevat esiin. En kuitenkaan suosittele testaamatta ostamista! 

Olen myös miettinyt Diptyquen Do Sonin hankkimista, pari näytettä kokeiltuani. Tuoksuu minusta tosi hyvälle eikä ollenkaan raskaalle, vaikka aavistuksen maskuliiniselle. Minulla on Tam Dao, mutta käytän sitä vain kesällä, on kuitenkin hiukan liian kukkainen omaan makuuni. N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Bond No 9-merkin luksustuoksuista?

Törmäsin näihin Jenkeissä, tavaratalon kalliilla tuoksuosastolla viime vuonna. Nuo maksoivat 150-500 dollaria kappale. Minun mielestäni olivat aika terävän hajuisia, testasin varmaan seitsemää erilaista.

Kilianin tuoksuja kokeilin myös toisena päivänä, aika vetisiä eikä pysyvyyttä ollut. Nekin maksoi 200-400 dollaria kappale.

Sitten oli se maailman kallein tuoksumerkki Clive Cristian, en kehdannut mennä edes kokeilemaan niitä. Yli 600 dollaria vissiin maksavat ne edullisimmat!

Olen testannut vain yhtä Bondia, nimeltään se oli Chinatown. Pidin siitä kovasti (talvituoksuna), mutten raskinut ostaa. Bondit ovat minusta aivan ylihintaisia ja pullot susirumia. 

Vierailija
124/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu että joku tuoksu ikäänkuin haihtuu iholle kun laittaa sitä niin ei nenään enää tuoksu. Iho ikäänkuin syö tuoksun? Kävi tuon Narciso Rodriguez myski tuoksun kanssa niin.

Jotkut eivät haista myskiä. Ilmiön nimi on anosmia. 

Vierailija
125/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tom Fordilla mitään keveämpiä tuoksuja?

Kokeilin aika montaa, mutta olivat aivan liian "tummia" ja päällekäyviä. Varsinkin kaikki ne Orchid-sarjan tuoksut.

Kokeile vaikka White patchoulia, (Eau de) soleil blancia tai Neroli portofinoa sekä muita sinisissä ja vihreissä pulloissa myytäviä tuoksuja. TF:n tuoksut ovat minusta kyllä liian kalliita. 

Vierailija
126/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoitan päiväkäyttöön Jo Malonen Blackberry & Bay:ta ja Wood Sage & Sea Salt:ia.

Minulla on itselläni astmaa ja migreeniä aika ajoin, mikä on ärsyttävää sillä rakastan tuoksuja. Tuo yhdistelmä toimii eikä aiheuta oireita. Olen kiitollinen siitä että löytyy luonnollisen oloisia tuoksuja kuten ennen oli. Nykyään kaikki fuskataan suurimmaksi osaksi jollain synteettisillä, halvan oloisilla raaka-aineilla.

Nuo Jo Malonethan on siitä hyviä että ovat melko puhtaita tuoksuja eli niitä voi yhdistellä.

Olen itse kokeillut tuota Wood sage & sea saltia useamman kerran ja tykkäsin siitä kovasti, mutta... se ei vain kestä ihollani paria tuntia enempää, joten en ostanut. Harmi.

Vierailija
127/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat mielestänne parhaita ns. halpistuoksuja? Netissä ihan hyviä arvosteluja esimerkiksi Zaran tuoksuista, mutta ovatko edes käyttökelpoisia? Luonnollisestikaan en odota halvalta tuoksulta samanlaista kestävyyttä ja syvyyttä. 

Vierailija
128/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä tällä hetkellä Armanin Si, ja kohta otan mukaan Byredon Gypsy Waterin.

Onko jollain kokemusta espanjalaisen Mercadona-ketjun kopiotuoksuista, maksavat murto-osan aitoihin verrattuna? Espanjalaiset bloggaajat ovat niitä jo kauan hehkuttaneet ja hamstranneet..

Joku suositteli Luckyscent-nettikauppaa, ääni sille täältäkin. Näyteplot ovat tosi käteviä kokeiluun ja maksavat yleensä ihan muutaman taalan kappale.

Vierailija
129/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä tällä hetkellä Armanin Si, ja kohta otan mukaan Byredon Gypsy Waterin.

Onko jollain kokemusta espanjalaisen Mercadona-ketjun kopiotuoksuista, maksavat murto-osan aitoihin verrattuna? Espanjalaiset bloggaajat ovat niitä jo kauan hehkuttaneet ja hamstranneet..

Joku suositteli Luckyscent-nettikauppaa, ääni sille täältäkin. Näyteplot ovat tosi käteviä kokeiluun ja maksavat yleensä ihan muutaman taalan kappale.

Millainen on Gypsy water? (Testasin Byredolta paljon kehuttua Blanchea, ja sen haju oli omaan nenääni todella ärsyttävä. Velvet haze vaikutti miellyttävältä. Minua kiinnostaisi myös Bal d'Afrique ja Rose of no man's land.)

Vierailija
130/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aus Liebe zum Duft on saksalainen verkkokauppa, jota olen käyttänyt. Sieltä voi tilata myös näytteitä useimmista tuoksuista ja toimii tosi hyvin. Luckyscentistäkin olen joskus tilannut. 

N48 

Vierailija
131/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on saksalainen verkkokauppa, jota olen käyttänyt. Sieltä voi tilata myös näytteitä useimmista tuoksuista ja toimii tosi hyvin. N48 

Tämä on hyvä. Tilaan aika harvoin näytteitä, 1-2 kertaa vuodessa.

Silloin kun tilaan, niin yleensä 10 kpl kerralla, niin postikulut "ei tunnu niin pahalta" :)

Aus Liebe zum Duft:sta tulee näytteet hyvin pakattuna ja luotettava liike. 

Nytkin kuumottais tilailla uusia näytteitä, mutta käytän entisiä pois. 

Jos pidän näytteestä vain vähän -> ok, kiva tietää miltä tämä tuoksuu, mutta ei tarvitse ostaa kokonaista pulloa.

Jos pidän näytteestä todella paljon -> Hienoa, haluan tämän tuoksun (tilaus heti tai "ostoslistalle")

Jos en pidä näytteestä -> Hyvä juttu, en todellakaan osta kokonaista pulloa, säästyypähän rahat mieleisempään tuoksuun. 

Vierailija
132/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on Gypsy water? (Testasin Byredolta paljon kehuttua Blanchea, ja sen haju oli omaan nenääni todella ärsyttävä. Velvet haze vaikutti miellyttävältä. Minua kiinnostaisi myös Bal d'Afrique ja Rose of no man's land.)

Gypsy water on sellainen mausteinen, ei mikään kevyt kukkatuoksu. Bal d’Afrique ja Rose of noman’s land ovat myös todella hyviä, näytepullot olen käyttänyt molemmista. Stockallahan niitä voi käydä nuuskimassa nykyään, Byredolla on oma osastonsa.

Vierailija
133/19263 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan tän nuoruudesta, ihana tuoksu...

https://www.google.com/search?q=narcisse+cacharel&source=lnms&tbm=isch&…:

Aivan ihana! Olin juuri kysymässä muistaako joku tämän tuksun, mutten muistanut kirjoitusmuotoa. Kiitos kun muistit.

Jos tätä saisi ostaa samantuoksuisena kuin ennen, niin ostaisin heti.

Voi, monta hauskaa hetkeä tuli tämän tuoksun kera vietettyä.

Oi! <3 Ihan tuli kylmät väreet, nyt kun muisti, että ensimmäinen poikaystäväni osti minulle tätä hajuvettä  syntymäpäivälahjaksi. Se oli hienoin ja kallein syntymäpäivälahja, mitä koskaan olin siihenastisessa elämässäni saanut ja vaalin pulloa kuin kalleinta aarretta.

Käytin tuoksua hyvin säästellen. Pullo jäi pitkiksi ajoiksi pyörimään laatikoihin, kun halusin säilöä sitä tyhjänäkin, mutta jossain vaiheessa heitin sen pois. 

Sain muuten myöhemmin samalta pojalta (joka oli siinä vaiheessa jo avomieheni) Chacharelin Eden-parfyymin. Siihen tuli mukaan rannekoru, jossa oli vihreitä kiviä.

Oi oi :) 

Vierailija
134/19263 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm. 1972 kirjoitti:

Nuoruudesta jäänyt mieleen Leonardin Balahe, Benettonin Colors, Balenciagan Rumba, Giorgio Beverly Hills Red ja Rochasin Byzance.

Mietin millaisia nuo mahtaisi olla tänä päivänä, siis vanhoina kunnon versioina :)

Giorgio Beverly Hillsin Red on edelleen markkinoilla, oletko koettanut nykyversiota? En tiedä, onko sitä kovasti muutettu tai ollenkaan. Itse olen kolmekymppinen nainen ja huomaan usein tykästyväni 80-90-luvuilta asti markkinoilla olleisiin tuoksuihin:D Tilasin tuon Redin sokkona joskus, mutta annoin eteenpäin. Joku siinä ei tuntunut ihan omalta, vaikka sinänsä ihan hyvä, persoonallinen tuoksu. Ja edt:ksi todella potentti kestävyydeltään ja "sillage":ltaan!

Vierailija
135/19263 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vm. 1972 kirjoitti:

Nuoruudesta jäänyt mieleen Leonardin Balahe, Benettonin Colors, Balenciagan Rumba, Giorgio Beverly Hills Red ja Rochasin Byzance.

Mietin millaisia nuo mahtaisi olla tänä päivänä, siis vanhoina kunnon versioina :)

Giorgio Beverly Hillsin Red on edelleen markkinoilla, oletko koettanut nykyversiota? En tiedä, onko sitä kovasti muutettu tai ollenkaan. Itse olen kolmekymppinen nainen ja huomaan usein tykästyväni 80-90-luvuilta asti markkinoilla olleisiin tuoksuihin:D Tilasin tuon Redin sokkona joskus, mutta annoin eteenpäin. Joku siinä ei tuntunut ihan omalta, vaikka sinänsä ihan hyvä, persoonallinen tuoksu. Ja edt:ksi todella potentti kestävyydeltään ja "sillage":ltaan!

Siis ainakin hajuvesi.fi:ssä on ollut myynnissä.

Vierailija
136/19263 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenzo + Guzzi, ovat ulkomailta tuotu.

Vierailija
137/19263 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat mielestänne parhaita ns. halpistuoksuja? Netissä ihan hyviä arvosteluja esimerkiksi Zaran tuoksuista, mutta ovatko edes käyttökelpoisia? Luonnollisestikaan en odota halvalta tuoksulta samanlaista kestävyyttä ja syvyyttä. 

La Riven tuoksut, joita myydään ainakin Kärkkäisellä ja Prismoissa, ovat hintaansa nähden laadukkaita ja kehuttuja. Pyrkivät monien halpismerkkien tapaan jäljittelemään suosittuja merkkituoksuja ja Fragrantica-kommenttien perusteella onnistuvatkin siinä. Itselläni on Queen of life, jonka pitäisi olla Lancomen LVEB:n "kopio". En ole käyttänyt tuota Lancomen tuoksua tai haistanut sitä pitkään aikaan, mutta samantyyppistä makeutta ja pehmeyttä tuossa ihanassa La Riven tuoksussa on. Eikä ole kestoltaan mikään aivan onneton, eivät ne "laadukkaat" tuoksutkaan aina kestä.

Vierailija
138/19263 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu että joku tuoksu ikäänkuin haihtuu iholle kun laittaa sitä niin ei nenään enää tuoksu. Iho ikäänkuin syö tuoksun? Kävi tuon Narciso Rodriguez myski tuoksun kanssa niin.

Jotkut eivät haista myskiä. Ilmiön nimi on anosmia. 

Haistan kyllä myskin siitä paperilapulta. mutta iholta haihtuu..

Vierailija
139/19263 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse reagoin tuoksuihin erittäin herkästi. Teidän ”vähän” hajustetta ei ole todellakaan vähän minulle. Suihkikaa vain kotonanne niitä tuoksuja, mutta pitäkää ne poissa julkisilta paikoilta. Vai oletteko oikeasti noin itsekkäitä, että ette kunnioita hajusteyliherkkiä?

Vierailija
140/19263 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin että olen herkistynyt hajuvesille mitä jo olen ostanut, ne tuoksuu edelleen hyvältä pullossa mutta päälle laitettuna alkaa päänsärky ja suoranainen ahdistus nenässä (:D). Ainoa mieto tuoksu joka on mulla nyt ollut mieleen parikin vuotta on Diorin J'adore jota käytän ihan arkituoksuna vaikka se varmaan juhlavammaksi on tarkoitettu.