Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19256)

Vierailija
1101/19256 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlainin Terracotta. Makea, valkoisia ja keltaisia kukkia, vaniljaa, kookosta...

Vierailija
1102/19256 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän mielestänne hyvin syksyä kuvaava tuoksu?

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Miltä tuo Joop Le bain oikein tuoksuu??? Vielä mietin sen tilaamista, oli jo kerran ostoskorissa mutta tilasin toisen tuoksun joka osoittautui huonoksi.

Mulla on toi Le bain toisella asunnolla. Yritän muistaa ottaa mukaan, kun käyn siellä seuraavan kerran, ja raportoin sitten tänne. Tilasin, mutta en ole käyttänyt. Ja miksi? En osaa pitää sitä parfyyminä, vaan jonkin tuotteen hajusteena. Se on niin pehmeä ja tasainen, sillä ei oikein ole erottuvaa hahmoa. Joopilla on parempiakin tuoksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/19256 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä keskustelu kuoli?

Olen suuri Guerlainin "vanhojen tuoksujen" fani. Nämä uudemmat eivät ihan iske.

Noita vanhempia ja jo lopetettujakin tuoksuja saa jopa näytteinä täältä: https://surrendertochance.com/perfume-brands/

Vierailija
1104/19256 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tuo oud oikein tarkoittaa? Nettisanakirjat eivät tunnista.

Sitä "uudia" saadaan täältä:

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/maailman_kallein_puu_ma…

Eli sienen aiheuttama infektio puussa saa sen tuottamaan aromaattista pihkaa, joka on kallis parfyymin raaka-aine.  

Vierailija
1105/19256 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ambrakaan sen ihmeellisempää ole: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ambra

Vierailija
1106/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ostettua ted baker sweet treats mia 3+1 tarjouksesta. Ajattelin vähän tyttärelle 16 v lahjaksi. Mutta käykö tuollainen teistä nuorelle vai pitääkö ostaa vielä kevyempi? Esim. Tommy girl?

Vierailija
1107/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa minulle tuoksua...etsin pehmeää, lämmintä tuoksua. Naisellista ja sensuellia. En osaa paremmin kuvailla. Pidän vaniljasta ja yleensä tuoksuni ovat olleet valkoisia kukkia/vihreitä/hedelmäisiä. Noa on yksi suosikkini mutta liian vahva. Burberryn Body tender käytössä tällä hetkellä mutta tämäkään ei ole SE OIKEA. Mitään pistävää en haluaisi tuoksuun kuten sitruunaa vaan sellaisen pehmoisen johon upota. ?

Vierailija
1108/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos sinulle, joka kirjoitit täällä Vera Wangin Embrace rose buds and vanilla - tuoksusta. Tilasin sen sokkona body mistinä ja olen aivan ihastunut tähän!

Vierailija
1109/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa minulle tuoksua...etsin pehmeää, lämmintä tuoksua. Naisellista ja sensuellia. En osaa paremmin kuvailla. Pidän vaniljasta ja yleensä tuoksuni ovat olleet valkoisia kukkia/vihreitä/hedelmäisiä. Noa on yksi suosikkini mutta liian vahva. Burberryn Body tender käytössä tällä hetkellä mutta tämäkään ei ole SE OIKEA. Mitään pistävää en haluaisi tuoksuun kuten sitruunaa vaan sellaisen pehmoisen johon upota. ?

Serge Lutensin Un Bois Vanille. Supermakea ja pehmeä vanilja.

Vierailija
1110/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi vielä Sokoksen 3+1 päivää menossa, ja himoitsisin tätä:

https://www.sokos.fi/fi/sokos/lancome-la-nuit-tresor-a-la-folie-edp-tuo…

Se "tavallinen" La Nuit Tresor minulla jo onkin, ja pidän siitä todella paljon.

Vierailija
1111/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan upea tuoksu, parempi kuin La Nuit Tresor. La Nuit Tresor a la Foliessa ei mikään ainesosa häiritse. On olemassa hyviä tuoksuja, joissa joku tuoksunuotti hieman tökkii (esim. mua voi häiritä mm. greippi, inkivääri, meloni, kiivi, vedessä kasvavien kukkien tuoksut, liika sitruunaisuus; eivät toimi ihollani.)

Vierailija
1112/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan upea tuoksu, parempi kuin La Nuit Tresor. La Nuit Tresor a la Foliessa ei mikään ainesosa häiritse. On olemassa hyviä tuoksuja, joissa joku tuoksunuotti hieman tökkii (esim. mua voi häiritä mm. greippi, inkivääri, meloni, kiivi, vedessä kasvavien kukkien tuoksut, liika sitruunaisuus; eivät toimi ihollani.)

Voin kyllä kompata! "Pehmeät tuoksut ovat parempia. Minulla on La Nuit Midnight Rose ja tämä on aivan ihana!

Vierailija
1113/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kiitos sinulle, joka kirjoitit täällä Vera Wangin Embrace rose buds and vanilla - tuoksusta. Tilasin sen sokkona body mistinä ja olen aivan ihastunut tähän!

Kiva kuulla! 

Vierailija
1114/19256 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

La Nuit Tresor a la Folie on minun unituoksu(ei joka yö).Tykkään laittaa sitä iltasuihkun jälkeen nukkumaan mennessä pienen suihkauksen. Tuoksun niin hyvältä aamulla herätessä.

Vierailija
1115/19256 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

La Nuit Tresor a la Folie on minun unituoksu(ei joka yö).Tykkään laittaa sitä iltasuihkun jälkeen nukkumaan mennessä pienen suihkauksen. Tuoksun niin hyvältä aamulla herätessä.

Tämä on ihana tuoksu. Gourmand, jossa tuoksuu pralinen (mikäköhän tämä on suomennettuna, karamellimainen?😅) lisäksi marjat. Tuo yhdistelmä tekee tuoksusta vähän omaperäisemmän. Perus La Nuit on savuisempi ja ns. tummempi tuoksu, tosi hyvä sekin. La Nuit Nude taas on persikkainen, jossa on kookosta, selvästi kevyempi. Joku kuvasi, että Nudea voisi kuvitella käyttävän ballerina, että se on hyvin elegantti ja kaunis.

Kaikki kolme ovat loistotuoksuja, hyvä tuoksulinja kyllä. Ainoastaan La Nuit Musc Diamant tjsp. oli sellainen, josta en juurikaan innostunut.

Vierailija
1116/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilasin noita Kurkdjianin näytteitä. Laitoin tilauksen menemään perjantai-iltana (siis viime viikolla!) ja ne olivat ovella maanantai-iltana, siis eilen! Uskomattoman nopea toimitus!

Nämä ovat aika voimakkaita ja pysyviä tuoksuja, joten kokeilin eilen yhtä (Le Beau), ja siinä totesin olevan jonkinlainen häiritsevä vivahde pohjalla. Olisiko tuo "animalic-vivahde", joka listattu Fragranticaankin.

Tänään kokeilin Gentle Fluidity Goldia, ja tämä kyllä on juuri minun tuoksuni, lämmin, makea, mausteinen, puuterinen ja vaniljainen!

Vierailija
1117/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tuo oud oikein tarkoittaa? Nettisanakirjat eivät tunnista.

Sitä "uudia" saadaan täältä:

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/maailman_kallein_puu_ma…

Somalit käyttää tätä.

Vierailija
1118/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitteko ehdottaa tuoksua näiden jatkoksi? En oikein tiedä, mikä on se tuoksukomponentti jota etsin, mutta useimmat tuoksut tuntuvat liian tunkkaisilta ja raskailta.

Etsin jotain huumaavan puhdasta tuoksua, jossa saa olla makeutta mukana. Oikean ruusun tuoksu on hyvä, mutta ruusuiset hajuvedet eivät tuoksu siltä.

Olen pitänyt seuraavista:

DG 3 L'Imperatrice

Laura Biagiotti Laura

Elizabeth Arden Green Tea Pomegranate

Osa Escadan kesätuoksuista (muutamien vuosien takaiset)

Osa Salvatore Ferragamon Incanto-sarjasta

Gucci Flora (mutta jotain kitkerää tässäkin on)

Acorellen Body Mist, ehkä Vanilla?

Pari kertaa on käynyt niin, että olen käynyt tuoksuttelemassa tuoksuja, ja vasta kotona huomaan, että yksi tuoksuu aivan ihanalle, mutta en enää tiedä mikä se oli, eikä löydy enää etsimälläkään... 😬😀

Vierailija
1119/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisitteko ehdottaa tuoksua näiden jatkoksi? En oikein tiedä, mikä on se tuoksukomponentti jota etsin, mutta useimmat tuoksut tuntuvat liian tunkkaisilta ja raskailta.

Etsin jotain huumaavan puhdasta tuoksua, jossa saa olla makeutta mukana. Oikean ruusun tuoksu on hyvä, mutta ruusuiset hajuvedet eivät tuoksu siltä.

Olen pitänyt seuraavista:

DG 3 L'Imperatrice

Laura Biagiotti Laura

Elizabeth Arden Green Tea Pomegranate

Osa Escadan kesätuoksuista (muutamien vuosien takaiset)

Osa Salvatore Ferragamon Incanto-sarjasta

Gucci Flora (mutta jotain kitkerää tässäkin on)

Acorellen Body Mist, ehkä Vanilla?

Pari kertaa on käynyt niin, että olen käynyt tuoksuttelemassa tuoksuja, ja vasta kotona huomaan, että yksi tuoksuu aivan ihanalle, mutta en enää tiedä mikä se oli, eikä löydy enää etsimälläkään... 😬😀

Kun olet pitänyt Laurasta, oletko käynyt nuuhkimassa sen flankereita Laura Tenderiä ja Lovely Lauraa? Jos et, käy ihmeessä. Ainakin Lovely Lauran pitäisi olla hyvin saatavilla, sillä se on tämän vuoden uutuuksia.

Vierailija
1120/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä keskustelu kuoli?

Olen suuri Guerlainin "vanhojen tuoksujen" fani. Nämä uudemmat eivät ihan iske.

Noita vanhempia ja jo lopetettujakin tuoksuja saa jopa näytteinä täältä: https://surrendertochance.com/perfume-brands/

Ehkä siihen, että alkoi tulla liikaa näitä "nieche" (sishkontyttö?)-tuoksujen kommentteja ja me "sokos-tuoksujen" käyttäjät jäimme vähemmistöön? Olemme kuitenkin se enemmistö tuoksujen ystävistä. Ehkä monet katsoivat olevansa liian vähäpätöisiä omien kysymystensä ja mieltymystensä kanssa näiden "niechetelijöiden" ylivertaisessa joukossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi