Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19256)

Vierailija
1061/19256 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään Aqualinan pink tuoksua. Sopiiko vanhemmalle yli 40v ? Onko ällö makea?

Entä oletteko tilanneet uudestaan niitä tuoksuja joita olette vuosia sitten pitäneet?

Tekisi mieli tilata Sergio Tacchinin Donna ja Tommy Hillfigerin Tommy Girl mutta onko tuoksut nyt vuosien jälkeen liian vanhanaikaisia?

Tuo pink on ihan ok vanhemmallekin naiselle.

Se on sellainen makea, mutta ehkä hieman raikas sokerituoksu.

Miehet rakastaa sitä jostakin syystä yltiöpaljon.

Pink sugar on ihana, kyllä minä itse sitä lähes 40-v:na käytän. Raikkaaksi en välttämättä sitä kuvailisi, omalla ihollani on aika "myskisen mausteisen makea". Lakritsi kai tekee sen mausteisuuden, äitini kerran kysyi olenko leiponut pullaa eli kardemummaa oli kai haistavinaan :D

Vierailija
1062/19256 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä oletteko tilanneet uudestaan niitä tuoksuja joita olette vuosia sitten pitäneet?

Tekisi mieli tilata Sergio Tacchinin Donna ja Tommy Hillfigerin Tommy Girl mutta onko tuoksut nyt vuosien jälkeen liian vanhanaikaisia?

Pink sugar on ihana, kyllä minä itse sitä lähes 40-v:na käytän. Raikkaaksi en välttämättä sitä kuvailisi, omalla ihollani on aika "myskisen mausteisen makea". Lakritsi kai tekee sen mausteisuuden, äitini kerran kysyi olenko leiponut pullaa eli kardemummaa oli kai haistavinaan :D

Lisään vielä, että tuo on hintaansa nähden tosi laadukas, kestävä ja voimakas tuoksu. Max. 2 suihkausta on oma "annokseni".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teidän mielestänne hyvin syksyä kuvaava tuoksu?

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Vierailija
1064/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Miltä tuo Joop Le bain oikein tuoksuu??? Vielä mietin sen tilaamista, oli jo kerran ostoskorissa mutta tilasin toisen tuoksun joka osoittautui huonoksi.

Vierailija
1065/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Miltä tuo Joop Le bain oikein tuoksuu??? Vielä mietin sen tilaamista, oli jo kerran ostoskorissa mutta tilasin toisen tuoksun joka osoittautui huonoksi.

Aion itsekin tilata tuon Le bainin, fragrantica.com -osoitteesta löytyy kuvaus, tietoja ja mielipiteitä ko. tuoksusta. Burberryn Brit for her on uusin ostokseni, oikein hyvä on. Aion käyttää sitä myös kesällä.

Vierailija
1066/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Aion itsekin tilata tuon Le bainin, fragrantica.com -osoitteesta löytyy kuvaus, tietoja ja mielipiteitä ko. tuoksusta. Burberryn Brit for her on uusin ostokseni, oikein hyvä on. Aion käyttää sitä myös kesällä.

Mua epäilyttävät siellä olevat maininnat unisex-tyyppisestä tuoksusta ja tupakan tuoksu, minkä jotkut ovat haistavinaan?!

Vierailija
1067/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aquolinan Pink Sugar on ällömakea, se olisi ollut minun ehdoton lemppari joskus 15-18 vuotiaana :))

Minä olen 42 v ja pidän makeista tuoksuista, mutta ne pitää mieluummin olla aitoa vaniljaa, herkullisia ja hieman aikuismaisempia, eikä vaniljasokeri-esanssisia kuten tuo Aquolina.

Siksi olen pitänyt V&R Flowerbombista ja Pradan Candystä. Välillä käytän "makeannälkään" vartalosuihkeena Victorias Secretin Coconut Passionia jossa on trooppista vaniljaa.

Nuo Donna ja Tommy Girl ovat ajattomia kevyitä vesikukkaishedelmätuoksuja, siinä missä Laura-tuoksukin.

Vierailija
1068/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan teistä Vivienne Westwoodin tuoksuja?

Tuo Boudoir oli suosikkini joskus 1999 :) Aika tuju, sisälsi tupakanlehteä, hyasinttia, neilikkaa, vaniljaa, patsulia, appelsiininkukkaa, narsissia jne.

Sain siitä tosin paljon kehuja ja tämä pullo oli näyttävä.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51TWsPR9qQL._AC_.jpg

Myöhemmin tuli tämä Libertine; ananasta, passiohedelmää, oakmossia, greippiä, kieloa ja kuusamaa

https://parfumdepub.com/img/grand/IMG_9504.jpg

Sitten tuli punainen Anglomania, ei ole jäänyt mieleen tämä tuoksu. Vaikuttaisi olleen orvokki-ruusu-puuterinen tuoksu jossa nahkaa ja muskottipähkinää.

https://i.pinimg.com/originals/3d/00/b1/3d00b1a214b7b7bc8cc3e430f20de55…

Westwoodilta on tullut uudemmat Alice-sarjan tuoksut 2010-luvulla eli Cheeky Alice, Flirty Alice, Naughty Alice ja Sunny Alice, mutta niitä en ole koskaan missään nähnyt enkä päässyt testaamaan. Oletteko te?

Vierailija
1069/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin tänään Avonin Pure miesten tuoksuun, raikas ja sopivan mausteinen.

Vierailija
1070/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Mua epäilyttävät siellä olevat maininnat unisex-tyyppisestä tuoksusta ja tupakan tuoksu, minkä jotkut ovat haistavinaan?!

En vetäisi liikaa johtopäätöksiä, nuo ovat mielipideasioita. Jonkun ihmisen mielestä joku tuoksu (esim. Britney Spearsin Fantasy Naughty remix) on liian unisex, minusta taas ei ole. Esim. Guessin Seductive on taas mielestäni aika unisex-tuoksu. Ei ole hinnalla pilattu tuo Le bain, aion ostaa.

Vierailija
1071/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Kenzon Time for Peace -tuoksua vuodelta -99? Minä sain sen lahjaksi äidiltä kun elin jotain hippivaihetta ja äiti oli huomannut kaupassa pullon rauhanmerkkeineen. Ihana tuoksu mutta harmikseni en silloin tiennyt ettei hajuvettä kannata säilyttää ikkunalaudalla suorassa auringonpaisteessa... En ehtinyt paljon käyttää. 

Vierailija
1072/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Bainissa se joidenkin haistama tupakka, tarkoittaa siis kuivaa, palamatonta tupakkaa, ei röökin savua. Siinä tuntuu myös alkutuoksussa jotenkin kirsikka, ehkä vähän kaneli. Mitään näistä siinä ei kuitenkaan ole! Se on hyvin lämmin ja miellyttävä tuoksu.  

Vierailija
1073/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä käytössä ovat Cleanin Flower Fresh ja Jimmy Choon Floral. Molemmista tykkään kovasti.

Näin syksyn tullen tarvitsisin uuden tuoksun. Harkinnassa on ainakin YSL:n Black Opium.

Vierailija
1074/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aquolinan Pink Sugar on ällömakea, se olisi ollut minun ehdoton lemppari joskus 15-18 vuotiaana :))

Minä olen 42 v ja pidän makeista tuoksuista, mutta ne pitää mieluummin olla aitoa vaniljaa, herkullisia ja hieman aikuismaisempia, eikä vaniljasokeri-esanssisia kuten tuo Aquolina.

Siksi olen pitänyt V&R Flowerbombista ja Pradan Candystä. Välillä käytän "makeannälkään" vartalosuihkeena Victorias Secretin Coconut Passionia jossa on trooppista vaniljaa.

Nuo Donna ja Tommy Girl ovat ajattomia kevyitä vesikukkaishedelmätuoksuja, siinä missä Laura-tuoksukin.

Hei, voisit pitää Sylvaine Delacourteista. Testailin sekä collection de vanillen että muscin (ihanaa sekakieltä...5 testeriä kummassakin, 10€/kpl). Vaniljat olivat kaikki aikuiselle sopivia (olen 41), tosin melko lineaarisia, ja kestävät iholla jopa 16 h. Joku niistä toi mieleen Shalimarin, mutta Delacourtehan työskenteli Guerlainille.

Vierailija
1075/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään kokemuksia Bois 1920 sarjan tuoksuista?

Ainoastaan yhtä olen testannut ja näytteen perusteella vaikutti laadukkaalta.

https://www.fragrantica.com/perfume/Bois-1920/Cannabis-54934.html

Tuoksu oli hyvin vihreä, alussa hieman terävähkö, mutta kuitenkin tasapainoinen ja pitkäkestoinen. 

Ehdottomasti kiinnostaa testailla lisää tältä merkiltä. 

Vierailija
1076/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna on taas vapaapäivä, sen kunniaksi Sospiron Laylati. Tänään oli MMM:n Whispers in the Library. Onpa hienoa löytää tuoksu, joka kestää kauan, muttei ole aggressiivinen.

Ohoh, olen myyty. Laylati tosiaan muistuttaa Nasomaton Black Afganoa aavistuksen vähemmällä synkmetsällä ja elegantilla rappiolla. Täydellinen valinta tummanpuhuvaan myrskypäivään. Varovainen 1 suihkaus, reipas 1 olisi liikaa.

Kiitos tästä Sospiro Laylati -vinkistä. Minulla oli Black Afgano ja pidin siitä pehmoisesta makeudesta. 

Vierailija
1077/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä käytössä ovat Cleanin Flower Fresh ja Jimmy Choon Floral. Molemmista tykkään kovasti.

Näin syksyn tullen tarvitsisin uuden tuoksun. Harkinnassa on ainakin YSL:n Black Opium.

Jimmy Choon Floral on ihana! Se on mulla toivelistalla ja ensi keväänä sen varmaan hankin.

Black Opium sopii hyvin syksyyn ja talveen. 

Vierailija
1078/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna on taas vapaapäivä, sen kunniaksi Sospiron Laylati. Tänään oli MMM:n Whispers in the Library. Onpa hienoa löytää tuoksu, joka kestää kauan, muttei ole aggressiivinen.

Ohoh, olen myyty. Laylati tosiaan muistuttaa Nasomaton Black Afganoa aavistuksen vähemmällä synkmetsällä ja elegantilla rappiolla. Täydellinen valinta tummanpuhuvaan myrskypäivään. Varovainen 1 suihkaus, reipas 1 olisi liikaa.

Kiitos tästä Sospiro Laylati -vinkistä. Minulla oli Black Afgano ja pidin siitä pehmoisesta makeudesta. 

Musta tuo oli helpompi kuin BA, ikään kuin kevyempi versio. Kannabis/tupakka tulee kuitenkin esiin. Tätä myydään ilmeisesti Lähi-Idässä Afgano Puron nimellä, kuvaavaa. Ihan mieletön kesto tälläkin, 16+ h iholla, seuraavaan päivään vaatteissa sillä vajaalla 1 suihkauksella. Harkitsen koko pullon hankkimista.

Vierailija
1079/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kerran tuosta näytettä ranteissa ja kaulalla, ja olimme miespuolisten kollegojen kanssa bussissa virtistyspäiväkohteeseen menossa. He kysyivät että onko jollain jemmassa irtokarkkia tai leivonnaista eväänä ja haistelivat ilmaa uteliaina. Joku tais kysyä Arnoldsin donitseista! :D Se oli tuo minun Pink Sugar joka tuoksui karkkikaupalle :D En paljastanut, mutta alkoi huvittaa. Seksikkääksi tuoksuksi tuota ei voi missään nimessä sanoa, mutta silleen ihan hauska ja girly-tyylinen pieninä annoksina jos ei tarvitse olla muiden kanssa pienessä tilassa.

Vierailija
1080/19256 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus äskeiseen: virKistyspäiväkohteeseen, kiva tämä tekstinsyöttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi