Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
101/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Davidoffin cool wateria ja äsken sain Dd:n run wild(for her) aivan ihana <3 

Mulla on myös Run Wild, se on kuin aikuisten Escada Sorbetto Rosso. Rosso on vähän pikkutyttömäisempi eikä tuo Run Wildekään kovin aikuinen ole, mutta tosi freesi, raikkaanmakea, ja pirteä. Vähän kukkaisempi, vähän saippuaisempi kuin Sorbetto Rosso.

Mä olen se davidoff tyyppi:) Kiva kuulla että muutkin tykkäävät tästä tuoksusta,eihän se mikään super suosittu ole..mutta mä tykkään,kaikki davidoffin tuoksut ovat jotenkin raikkaita,kevyitä. Hävettää vähän sanoa mutta mulle tuossa run wildissä tuoksahti vähän tommygirl:D 

Vierailija
102/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa parempi kuva siitä Escada Collectionista, ilman pakkausta (äskeisessä ekassa kuvassa oli Collectionin  body lotion mutta paketti oli samannäköinen jossa tuollainen morsiamen näköinen piirros)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0edpLXZwLfYsFJzI…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kauan siitä vihreästä Nina Ricci Les Belles-tuoksusta, muistan että Pamela Anderson kertoi tuolloin Baywatch-aikanaan sen olevan hänen suosikkituoksu :D Siinä oli tomaatin lehteä, tomaatin kukkaa, vadelmaa, viikunanlehteä ja magnoliaa.

Vierailija
104/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muotitalojen nykytuoksut tuoksuu tai haisee ihan samanlaisille! Niissä ei enää ole sellaisia kunnon tuoksupyramideja.

Ensin ovat mielenkiintoisia ja erilaisia noin 5 min, sitten kuivuvat saman tuoksuisille joista ei enää saa mitään selvää kun on makeaa ja jotain kukkaa, ja jäljelle jää sellainen laimea puun haju tai kompostin haju eli melkein miehekäs sellainen.

Vierailija
105/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin kauan siitä vihreästä Nina Ricci Les Belles-tuoksusta, muistan että Pamela Anderson kertoi tuolloin Baywatch-aikanaan sen olevan hänen suosikkituoksu :D Siinä oli tomaatin lehteä, tomaatin kukkaa, vadelmaa, viikunanlehteä ja magnoliaa.

Mulle vanhemmat toi sen tuliaisena. kellään ei ollut samaa....ihana tuoksu. Saako vielä?

Vierailija
106/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet muotitalojen nykytuoksut tuoksuu tai haisee ihan samanlaisille! Niissä ei enää ole sellaisia kunnon tuoksupyramideja.

Ensin ovat mielenkiintoisia ja erilaisia noin 5 min, sitten kuivuvat saman tuoksuisille joista ei enää saa mitään selvää kun on makeaa ja jotain kukkaa, ja jäljelle jää sellainen laimea puun haju tai kompostin haju eli melkein miehekäs sellainen.

Juuri näin. Tuoksuja tulee markkinoille jotain 1500 "uutta" joka vuosi joten ei siihen enää kauheasti täysin uutta innovaatiota tule tavallisen kuluttajan eteen. Lisäksi, bisnes kuin bisnes, massamarkkinoille tuoksut rakennetaan niin että alku (top) hurmaa ostajan joka tekee nopean ostopäätöksen. Myöhempään tuoksun rakenteeseen ei enää panosteta, siksi tuoksu kuolee iholle ja jäljelle jää vain sitä samaa geneeristä epämääräistä kukkaismyskistä jäännettä.

Tästä syystä olen niin kriittinen ja pidän iholla useita kertoja ennenkuin ostan yhtään uutta tuoksua. Haluan että tuoksulla on kunnollinen top + middle + base pyramidi joka elää alusta loppuun kuin kunnon parfyymin tuleekin tehdä.

Halpis-iloittelut on sitten erikseen. Tykkään esim. Taylor Swiftin nimikkötuoksusta joka on vain epämääräistä persikkasokeria, mutta sillekin on paikkansa ja moodinsa.

Vierailija
107/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escadasta puheenollen, noin viikko sitten näin Sexy Graffiti -tuoksun myynnissä eräällä sivustolla mutta eilen kun meinasin tilata, se oli jo kadonnut valikoimasta, aargh! Eikös se ollut Escadan suosituin tuoksu näistä kausituotteista? Kylläpä harmittaa, sitä ei myydä missään niin kuin ei Cherry in the Air-tuoksuakaan. 😕

Vierailija
108/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi Tietäjät, mutta saisiko kysyä neuvoa? Olen keski-ikäinen nainen, enkä tiedä hajuvesistä oikein mitään. Harvemmin niitä edes käytän, vaikka pidän niistä kyllä kovasti. Olen aina toivonut löytäväni pienen joukon tuoksuja, jotka voisin mieltää omiksi tuoksuikseni ja käyttää sitten vaihdellen niitä samoja. Jostain syystä vain olen tavattoman huono löytämään hyviä tuoksuja. 

Pidän lempeistä tuoksuista, jotka eivät hyökkää silmille, vaan viipyilevät iholla pehmeinä. En ole tumma ja tulinen, vaan vaalea ja vaisu (vaisu on kyllä hirveä sana, mutta en siis ole naismaailman orkidea, vaan pikemminkin omenankukka, jos ymmärrätte). 

Olisiko teillä vinkkejä minkälaista hajuvettä voisin kokeilla? Minulla on lahjaksi saatua Diorissimoa, mutta se on kovin vahva, eikä tunnu yhtään omalta.

Legendaariset: Anais Anais on taattu tuoksu ihanasta kukkaistuoksusta pitävälle. Samoin Nina Ricci L'Air du Temps EdT tuoksu on aivan lumoava kukkaistuoksu.

Kiitos vastauksesta. Olen pistänyt kaikki ehdotukset ylös. Ehkä nappaan tyttären mukaan ja lähden vähän hajuvesiostoksille. 

Tuo Anais Anais ainakin on aivan kauhea. Ei todellakaan lempeä.

Anaïs Anaïs on tunnetusti "reformuloitu" useaan otteeseen, 1970-luvun parfyymimaku oli sen verran erikoinen, että siltä ajalta on jäänyt klassikkoina tuotantoon todella vähän tuoksuja. Tällä vuosikymmenellä se reformulointi tapahtui sitten vähän rankemmalla kädellä ja niin, että Chacarel joutui tuomaan markkinoille myös "L'Original" version, koska fanit suuttuivat. Itselläni oli 1980-luvun lopun Anaïs Anaïs, joka sekin oli toinen tai kolmas reformulaatio, ja muistan sen kyllä kuitenkin vähemmän syntenteettisenä kuin tuon uusoriginaalin. Luultavasti johtuen tammijäkälästä, jota oli tuossa taatusti kaikki terveet raja-arvot ylittävä määrä.

Että tosiaa

Vierailija
109/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.

Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺

Oscar de la Rentan Volupte on nyt parfyymi-klikkaus sivustolla tarjouksessa, noin 22 euroa 100ml.

Vierailija
110/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diorin J'Adorestakin on varmaan jo tullut markkinoille noin 25 eri versiota?

Toki täytyy myöntää että pidin siitä 2017 vuonna tulleesta J'Adore in Joy:sta, aiemmista en pitänyt. Tämä onkin aivan erilainen kuin ne muut ja yksinkertaisen hyvä sekoitus; Kypsää herkullista persikkaa, kevyttä jasmiinia ja merisuolaa. 

Vierailija
111/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se kohta 10 vuoden takainen Miss Dior Cherie katosi? Se jota Natalie Portman mainosti?

Vierailija
112/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako ebaystä tilata ns vanhoja poistuneita tuoksuja?

Vierailija
113/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
114/19263 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava myskipohjainen tuoksu on Narciso Rodriguez Essence

Vierailija
115/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tom Fordilla mitään keveämpiä tuoksuja?

Kokeilin aika montaa, mutta olivat aivan liian "tummia" ja päällekäyviä. Varsinkin kaikki ne Orchid-sarjan tuoksut.

Ne Orchidit taitavat olla vahvoja, huumaavia gourmand-tyyppisiä tuoksuja. Saman tyyppisiä kuin muinainen tummalilapulloinen Dior Poison-parfyymi oli aikoinaan.

Mielestäni käyvät myöhäissyksyyn ja talveen paremmin.

Vierailija
116/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpis-iloittelut on sitten erikseen. Tykkään esim. Taylor Swiftin nimikkötuoksusta joka on vain epämääräistä persikkasokeria, mutta sillekin on paikkansa ja moodinsa.

Totta, minulla tällainen oli pitkään se Britney Spearsin eka tuoksu. Toki sehän oli laatutuoksu siinä mielessä kun toteutettu Elizabeth Arden-kosmetiikkayrityksen kanssa :)

Kellään kokemuksia Gwen Stefanin tuoksuista? Saako niitä enää? Sillä oli se oman vaatemerkin L.a.m.b ja paljon sellaisia aasialaisnukkehahmo-pulloja. Muistan että eurooppalaiset kaverini kehuivat noita muinoin että ovat yllättävän laadukkaita ja kestäviä.

Vierailija
117/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Nahema, ihanan puuterinen huumaava ruusutuoksu, jossa kalliim tuoksuiset ruusut vieläpä. Sellainen ´vanhan rahan tuoksu´. Ei yhtään vetiset ja laimeat ne ruusut.

Sitä riittää yksi suihkaus, pysyy koko päivän.

Olen Nahemaa kokeillut vuosia sitten Stockmannilla, oli pieni suihkepullo.

En tiedä oliko kyseessä edt, edp vaiko extrait, sillä suihkautin huolettomasti ja jatkoin matkaani.

Päivän mittaan kävi selväksi, että tuoksu oli aivan upea!

Paras ruusutuoksu mitä olen koskaan kokeillut. 

Myöhemmin kun olin taas Helsingissä, niin menin kyselemään ja Nahemaa ei ollut saatavilla. 

Nyt Nahema on taas markkinoilla, siinä mehiläispullossa. 

Joidenkin arvioiden mukaan tuoksu on uudistettu. 

Onko kokemusta tästä nykyisestä Nahemasta?

Onko yhtä hyvä kuin entinen?

En millään muista siitä testipullosta muuta kuin, että se oli pieni, läpinäkyvä, kellertävä neste.

Tämän tyyppinen:

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/273971896331_/Vintage-90s-NAHEM…

tai

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/264402101636_/NAHEMA-GUERLAIN-P…

Nykyinen Nahema:

https://www.guerlain.com/sites/default/files/styles/desktop_homepage_sl…

Extrait:

https://www.guerlain.com/sites/default/files/styles/desktop_homepage_sl…

Vierailija
118/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Escadasta puheenollen, noin viikko sitten näin Sexy Graffiti -tuoksun myynnissä eräällä sivustolla mutta eilen kun meinasin tilata, se oli jo kadonnut valikoimasta, aargh! Eikös se ollut Escadan suosituin tuoksu näistä kausituotteista? Kylläpä harmittaa, sitä ei myydä missään niin kuin ei Cherry in the Air-tuoksuakaan. 😕

On yleensä Limited edition.

Tehdään reilu määrä, mutta Escada julkaisee säännöllisesti uuden kesätuoksun.

Entisiä myydään niin kauan kun on, mutta sitten ne katoavat. 

Jos todella kovasti ihastuu johonkin näistä, niin kannattaa ostaa samana vuonna ja vielä varastoonkin pullo. 

Ensimmäinen Sexy Graffiti on vuodelta 2002 ja uudempi versio 2011.

Cherry in the Air 2013.

2019 tuoksu on Miami Blossom

https://cc2escada-res.cloudinary.com/image/upload/v1549442704/1_b8w0hh…

Vierailija
119/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilianin tuoksuja kokeilin myös toisena päivänä, aika vetisiä eikä pysyvyyttä ollut. Nekin maksoi 200-400 dollaria kappale.

Sama kokemus Kilianista. Tosin olen kokeillut vain kahta.

Miellyttäviä, mutta vetisiä ja haihtuvat nopeasti.

Jos pitää luonnollisista, vetisistä ja keveistä tuoksuista ja on varaa, niin ehkä voisi sopia.

Vierailija
120/19263 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu että joku tuoksu ikäänkuin haihtuu iholle kun laittaa sitä niin ei nenään enää tuoksu. Iho ikäänkuin syö tuoksun? Kävi tuon Narciso Rodriguez myski tuoksun kanssa niin.

Joko nenä "tottuu", on anosminen tai sitten tuoksu haihtuu nopeasti. 

Minä en haista kunnolla tätä Yuzu Rouge: 

https://www.luckyscent.com//images/products/15701.jpg?width=400&404=pro…

Samaa vikaa ihanan Penhaligonsin Iris Priman kohdalla.

Tuoksu on miellyttävä, mutta todella pian lakkaa tuoksumasta tai en haista sitä juuri ollenkaan.

Harmi, sillä tykkäisin kovasti. 

https://www.penhaligons.com/images/products/small/IrisPrimaeaudeparfum_…