Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19262)
Innostuin tuoksuista noin neljä vuotta sitten. Harmittaa, että ohi nenän meni monta ikonista hajuvettä, jotka on lopetettu tai uudistettu pilalle. Olisi ollut kiva testata esim. tuota Diorin Cherietä ja Midnight Poisonia.
Päivän tuoksuni on Muglerin Angel edp. Joskus sata vuotta sitten testasin ja inhosin tuoksua. Nyt on maku muuttunut ja pari kuukautta sitten oikein hurahdin tähän.
Kukaan kokeillut uusia suomalaisbrändejä Nakuna ja Scent of Finland?
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen Yves Rocherin tuoksut, ne oli hyviä ja laadukkaista raaka-aineista tehtyjä, mutta ei niitä osannut silloin arvostaa ihan yhtä paljon kuin niitä ruotsinlaivalta tax freesta ostettavia merkkituoksuja, eli olihan toki suunnilleen saman tuoksuinen Anais-Anais paljon siistimpi ja hienompi teinillä hyllyssä, kuin vastineensa Magnolia. ;D
Siihen 80-90 lukujen aikaan laivojen kosmetiikkatuotteiden hinnat olivat oikeasti tax free eli huomattavasti edullisempia kuin tavarataloissa ja kemppareissa.
Rocherilta tuon ajan hyviä oli mm. Magnolia. Chevrefeuille, Clea, Milrose, Nature, Nuit d'Orchidee, Orchidee, Pivoine, Rose Ispahan, Vie Privee, Cap Nature-sarjan Fruit Rouge ja Noix De Coco, Eglantine ja Pomme d'Api.
Onko totta ettei valikoimassa olisi enää muita kuin tuo Clea, ja sekin olisi uudelleentuotettu eri tuoksuisena kuin ennen?
Jo tuli iso kasa tuttuja nimiä! Mulla on noista ollut vaikka kuinka monta, varsinkin Magnoliaa, jota oli niin spraypullossa kuin dabber-pullossakin, josta tuli kaadettua päälle usein vähän liiankin kanssa. :D
Lisään listaasi Cap Nature Vanillen, jota kaipaan varsinkin joulun aikaan (ihana makea vanilja,) ja Ming Shun ja Ming Shu Fleur Raren, kevyitä kesätuoksuja, Fragranticassa verrattu L'eau d'Isseyihin. Ja sitten kaikkein paras talvituoksu, jota olen koskaan haistanut: Folies de Saisons Fantaisies d'Hiver https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Rocher/Folies-de-Saisons-Fanta… Pölysokerinhienoa puuterista orvokkia ja vaniljaa. Sitä on ikävä. :(
Tämänhetkisistä Rocher-tuoksuista en tiedä mitään.
Päivän tuoksu: Amouage Sunshine, testeristä. Ei tarvetta pullolle, ei minuntyyliseni tuoksu. Don't get the hype on this.
Mäkin olen kaivannut niitä Yves Rocher'n vuodenaikatuoksuja (Folies de Saisons). Mulla oli se syksyinen tuoksu käytössä, rakastin sitä. Voi, kun ne tulisivat takaisin! Ne olivat oikeasti upeita ja vuodenaikoihinsa sopivia. Nykyiset YR tuoksut eivät kiinnosta :(
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuni on Muglerin Angel edp. Joskus sata vuotta sitten testasin ja inhosin tuoksua. Nyt on maku muuttunut ja pari kuukautta sitten oikein hurahdin tähän.
Ihastuin tuohon Angeliin jo 90-luvulla, mutta aloin odottamaan vauvaa ja jotenkin alkuraskauden etova olo ja tuo Angelin tuoksu yhdistyivät enkä enää pystynyt käyttämään.
On aina ollut mielipiteitä jakava uniikki tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin tuohon Angeliin jo 90-luvulla, mutta aloin odottamaan vauvaa ja jotenkin alkuraskauden etova olo ja tuo Angelin tuoksu yhdistyivät enkä enää pystynyt käyttämään.
On aina ollut mielipiteitä jakava uniikki tuoksu.
Ihastuin siihen nuorena ja ostin säästöilläni. Ekassa työpaikassani käytin sitä (vain yksi suihkaus aamulla) ja työpaikallani jotkut ihmettelivät, mikä kärpäsmyrkky täällä haisee. En sitten enää uskaltanut käyttää sitä. Muistan vaan, että tykkäsin sen yltiösokerisesta (jostain syystä siitä tuli mieleen poltettu sokeri) alkutuoksusta ja koko tuoksu oli mielestäni "voimanaisen" tuoksu.
Kokeilin tänään mielenkiinnosta hypetetyn MFK BR540 'dupea', Ariana Granden Cloudia. Voi hyvä isä sentään, millä saan tämän löyhkän pois! Paita meni samantien pesuun, ja ranne edelleen haisee halvalta Seppälä/markettihajuvedeltä vuodelta 97. Olipas kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu: Amouage Sunshine, testeristä. Ei tarvetta pullolle, ei minuntyyliseni tuoksu. Don't get the hype on this.
Amouagen Lyric on ainoa jota olen kokeillut siltä merkiltä. Ei ollut minua varten. Liian voimakas ja "vanhan naisen" tuoksu. Vaikka olen jo nelikymppinen enkä todellakaan halua keveitä kukkais-/hedelmätuoksuja. Se vain meni ohi ja yli, tukki kaikki aistit.
Tämän päivän tuoksuni oli Ariana Granden Cloud. Ihana tuoksu, ja kerää kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan kuvailla, miltä tuoksuu Parfums de Marlyn Delina?
En ole itse testannut sitä, mutta osa rakastaa, osa ei pysty käyttämään. Ei selvästikään turvallista ostaa sokkona. Kuulemma Oscar de la Rentan Bella Rosa on vähän samantuoksuinen, toisten mielestä jopa parempi. Mulla on Bella Rosa ja tykkään. Sitä on helppo löytää kaupoista testattavaksi, ja netistä tilaa vielä halvemmalla.
Lisään vielä tuohon Bella Rosaan liittyen: tuoksu on yllättävän edullinen, siinä on tosi kaunis pullo ja tuoksusta saa kehuja.
Kaikki nuo 3 tuohon Bella-sarjaan kuuluvaa tuoksua on kauniita.
Minulla on Oscar de la Rentan Bella Blanca. Makea kukka/paarynatuoksu. Ihan ok, en usko, etta ostan uudestaan kun pullo loppuu. Semmonen perus, lineaarituoksu, ei paljon muutu iholla ollessaan.
Bella Blanca ei ole mielestani ollenkaan samanlainen kun PdM Delina. Omistan myos Delinan ja mielestani Chloen Chloe Edp on melko laheinen match, molemmissa ruusua ja litsia. :)
Myös mulla on Bella Blanca. Tykkään sitä kyllä, tykkään valkoisten kukkien tuoksusta paljon enemmän kuin ruusuntuoksusta. BB on mulla enemmän lopputalven ja kevään tuoksu, en käytä sitä nyt.
Päivän tuoksu Laliquen Soleil. Joo, näitä YouTube made me buy it -tapauksia. Lämmin päärynän ja mantelisen maidon sekä sitruksen, kardemumman, karamellin ja praliinin tuoksuyhdistelmä (kahviakin pitäisi mukana olla, mutta sitä en haista). Enemmänkin skin scent, mutta ah niin ihana. Ja ihana on myös pullo! https://www.lalique.com/en/catalog/perfumes/women/soleil-lalique/soleil…
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Oscar de la Rentan Bella Blanca. Makea kukka/paarynatuoksu. Ihan ok, en usko, etta ostan uudestaan kun pullo loppuu. Semmonen perus, lineaarituoksu, ei paljon muutu iholla ollessaan.
Bella Blanca ei ole mielestani ollenkaan samanlainen kun PdM Delina. Omistan myos Delinan ja mielestani Chloen Chloe Edp on melko laheinen match, molemmissa ruusua ja litsia. :)
Sellaista ei kukaan ole sanonutkaan, vaan kyse oli Bella Rosa-tuoksusta, jota olen nähnyt useasti verrattavan Delinaan. Delina on nyt jotenkin hirveän hypetetty tuoksu. Bella Rosa on on joidenkin mielestä parempi kuin Delina, sitten taas toiset fanittavat Delinaa. Makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muita joilla käynyt niin että maku muuttuu kokoajan yksinkertaisemmaksi? Oon käynyt läpi halpikset, tavalliset, nichet. Syvät, rikkaat, raskaatkin, monitasoiset tuoksut oli jossain vaiheessa suosikkeja (Esim. Lutens, MFK, vintage Opium ja Femme).
Enää en käytä ollenkaan.Nyt suosikeissa simppelit Eau de Cartier, Balenciaga Paris, Armani She, No.5 L'Eau.
Kyllä vain.
Aiemmin yli vuosikymmen sitten käytin Chanel No.5 perfumea, EDP:a ja jossain välissä Elixiriä, sen jälkeen EDT:a, Eau Premiereä ja lopulta tuota kyseistä L'Eau:ta joka on tosiaan se miedoin, mutta nyt sekin tökkii jotenkin liian voimakkaana ja kukkaisesanssisena joka aiheuttaa päänsärkyä.
Saisipa jostain Lancôme Ô Oui tai Givenchy Fleur I'nterditiä. Ne oli kukkaisia, hedelmäisiä, olematta liian vetisiä tai pistäviä.
Fleur d'Interdit! Mää niin tykkäsin siitä joskus 90-luvun puolivälissä. On tosiaan yksi niistä paljon kaivatuista, kauan sitten poistuneista. Toinen sellainen on ensimmäinen ostamani oikea kallis tuoksu, alkuperäinen Rochas'n Lumière. Ostin sen toukokuussa 1988 Viking Sallyltä (joka sittemmin tunnettiin nimellä Estonia) ja maksoi 122 markkaa, mikä siihen aikaan oli iso raha nuoren opiskelijan käyttää "turhuuksiin" eli ihan verrattavissa siihen kun nyt laittaisi 122 euroa kerralla yhteen tuoksupulloon. Muistan hinnan niin hyvin, koska laivamatka kuului osana isompaan reissuun, josta on tallella matkapäiväkirja ja tietysti kaiken maailman ostosten kuitit liimattuina päiväkirjan sivuille. :D
Elie Saab, Le Parfum EdP!
Todella ihana! Saa monet nuuhkimaan ilmaa ja kyselemään, mikä tuoksu. ;)
Eikä yleensä ärsytä sellastenkaan nenää, jotka ovat muuten hajuvesille herkkiiä tai jopa inhoavat parfyymien tuoksuja. :) <3
Huomenna on taas vapaapäivä, sen kunniaksi Sospiron Laylati. Tänään oli MMM:n Whispers in the Library. Onpa hienoa löytää tuoksu, joka kestää kauan, muttei ole aggressiivinen.
Mitä mieltä te olette tästä tuoksusta iltatuoksuna? Itse pidin kovasti, mutta en voi sanoa että makuni on mitenkään kehittynyt.
Dolce and gabbana the only one intense