Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Mitä mieltä olette Versacen Bright Cristal vaaleanpunaisesta tuoksusta. Kokeilin pitkästä aikaa sitä iholle niin onpa kiva ja raikas tuoksu. Olen aiemminkin kokeillut mutta pullo taisi olla vanhentunut kun tuoksui silloin pahalta. Uusi lemppari.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35434 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet tuoksut ei ole aikoihin innostanut, palasin klassikkoon Armani Lei/She/Elle. Beige metallinen sylinteripullo.
Aivan upea puuterinen, särmää tulee metallisesta akordista, taittaa makeutta.Hmm, tuoksut ovat niin erilaisia eri ihmisten iholla. Mulla on työkaveri jonka parfyymi tuoksuu voimakkaasti saippualle. Vaikea muuten kuvailla, mutta minusta jopa häiritsevä haju. Kysyin viattomasti mitä hän käyttää.... arvaat ehkä.
Vanderbilttiä?
Olisiko joku Clean-tuoksu? Osa niistä on mielestäni raikkaita ja puhtaita, osa on vähän pistäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet tuoksut ei ole aikoihin innostanut, palasin klassikkoon Armani Lei/She/Elle. Beige metallinen sylinteripullo.
Aivan upea puuterinen, särmää tulee metallisesta akordista, taittaa makeutta.Minulla on tämä tuoksu myös. Ei ole mielestäni puuterinen, vaan saippuainen ja kermainen. Pehmeä ja tasainen, kuin puhdistusmaidon tuoksu.
Voi olla että sun saippuaisuus on se mitä koen "metalliseksi" ja kermaisuus se mun puuterisuus. Siinä missä sulle tuo tuoksu on tasainen, mä koen sen rakeisena ja se rakeisuus on samalla sitä puuterisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Päivän kysymys: Tämän päivän testerit, ja mitä mieltä niistä, eli mitä vasemmassa ranteessa ja mitä oikeassa?
Päivän näytteet.
Toisessa Tom Ford Vanille Fatale.
Todella ihana, lämmin vaniljatuoksu joka tuoksuu aidolle vaniljalle eikä tyypilliselle överimakealle vanilliinisokerille, ja syvyyttä tuoksulle antaa mm. mahonkipuu, mokka, kahvi ja rommi. Unisex.
Toisessa Tom Ford Santal Blush.
Santelipuu, benzoiini, kaneli ja porkkanansiemen. Kiva puinen, maanläheinen tuoksu etenkin nyt syksyyn ja voin kuvitella että tämä paranisi vain sadesäällä. Unisex.
Nämä kaksi taitavat olla parhaat Tom Fordit joita olen kokeillut.
Minäkin tilasin nuo tuoksunäytteet Saksan Aufliebezumduftista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta Coach -tuoksuista? Sarjassa on jo monta tuoksua, joista testailin lauantaina Coach Dreamia. Minusta se oli todella miellyttävä ensikokeilulla.
Kokeile myös Coachin nimikkotuoksua. Pohjalla oleva nahantuoksu on jotenkin koukuttava - samoin päärynän makeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on sellainen voimakas ohut pistävä kukkaistuoksu, joka on nyt muodissa? Ei mitään lämpöä tai mausteisuutta. Kaksi eri naista lenkkipolulla tullut vastaan jotka tuoksuvat voimakkaasti sellaiselta ja siis samalta keskenään. Rakastan tuoksuja mutta se on aika tainnuttava haju.
Etten sitä erehtyisi ainakaan sokkona ostamaan, lentäisi kaaressa roskikseen.Patchouli?
Ei patchouli, vaan nimenomaan jotain pistävlä valkoisia kukkia ilman patchoulia tai muuta, joka toisi vähän syvyyttä.
Elie Saabin Le parfum tai sitten voi olla Chanelin Gabrielle?
Olisko Armanin Si Intense? Tuntuu siltä että tuota on aika monella nykyään ja tulee vastaan, myös lenkkipolulla :)
Vierailija kirjoitti:
Oi Volypte oli ihana, käytin sitä joskus 90-luvulla kun oli kova menovaihe päällä. Kaunis pullo.
Sitten oli myös Narcisse, suihkuteltiin näitä vuorotellen kun lähdettiin tyttökaverin kanssa ravintolaan.
Silloin oli ravintolat täynnä ihmisiä, elävää musiikkia ja miehet juttelivat sekä tanssittiin innokkaasti. Miehet olivat myös hyvätuoksuisia. Hajusteallergiasta ei kukaan tiennyt mitään.
Oi niitä aikoja, ei voi verrata nettideittailuun millään.
Äiti käytti tuohon aikaan Voluptea (ja Oscarin nimikkotuoksua, Balahea, Tresoria, L'Air du Tempsiä, Rumbaa ja Poemea ainakin) joten siksi ei iskenyt meikäläiseen joka 18-20v, mutta tuo Chloé Narcisse oli ihana! Narsissiä, kehäkukkaa, neilikkaa, ruusuöljyä, balsamia ja ananasta näytti olleen raaka-aineissa. Se oli niitä samoja aikoja kun ihastuin Guerlain Samsara Eau De Toiletteen joka itämainen iiris-tonkapapu-vanilja-orvokkituoksu huumasi. Miehet kyselivät aina että mitä hyvää tuoksua minulla on, kun tuota Samsaraa oli päällä baareissa ja discoissa. :D
Ambre Khandjar Une Nuit Nomade. Sain näytteen yllärinä :)
Itämainen, mausteinen, seksikäs, puuterinen tuoksu! En ole koskaan testannut mitään vastaavaa. Taidan tilata talveksi, hinta on vain 39 eur pullo.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35434 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan upea puuterinen, särmää tulee metallisesta akordista, taittaa makeutta.Hmm, tuoksut ovat niin erilaisia eri ihmisten iholla. Mulla on työkaveri jonka parfyymi tuoksuu voimakkaasti saippualle. Vaikea muuten kuvailla, mutta minusta jopa häiritsevä haju. Kysyin viattomasti mitä hän käyttää.... arvaat ehkä.
Vanderbilttiä?
Juu ei, vaan tarkoitin tuota Armanin tuoksua. Hyvä yritys kuitenkin ;)
Vierailija kirjoitti:
Ambre Khandjar Une Nuit Nomade. Sain näytteen yllärinä :)
Itämainen, mausteinen, seksikäs, puuterinen tuoksu! En ole koskaan testannut mitään vastaavaa. Taidan tilata talveksi, hinta on vain 39 eur pullo.
Tässä on muuten jotain samaa mitä Yves Rocherin eksoottisessa ja laadukkaassa Venicessä oli aikoinaan :)
Sitruksen etsijöille: olen juuri testannut kahta sitrustuoksua: Kurkdjianin Aqua universalis forte ja Frederic Mallen Cologne indelebile. Molemmat ovat sitrus-colognetyyppisiä, itse pidin enemmän Kurkdjianista, mutta makuasia. Aika pitkäkestoiset sitrustuoksuiksi. 726
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi Volypte oli ihana, käytin sitä joskus 90-luvulla kun oli kova menovaihe päällä. Kaunis pullo.
Sitten oli myös Narcisse, suihkuteltiin näitä vuorotellen kun lähdettiin tyttökaverin kanssa ravintolaan.
Silloin oli ravintolat täynnä ihmisiä, elävää musiikkia ja miehet juttelivat sekä tanssittiin innokkaasti. Miehet olivat myös hyvätuoksuisia. Hajusteallergiasta ei kukaan tiennyt mitään.
Oi niitä aikoja, ei voi verrata nettideittailuun millään.Äiti käytti tuohon aikaan Voluptea (ja Oscarin nimikkotuoksua, Balahea, Tresoria, L'Air du Tempsiä, Rumbaa ja Poemea ainakin) joten siksi ei iskenyt meikäläiseen joka 18-20v, mutta tuo Chloé Narcisse oli ihana! Narsissiä, kehäkukkaa, neilikkaa, ruusuöljyä, balsamia ja ananasta näytti olleen raaka-aineissa. Se oli niitä samoja aikoja kun ihastuin Guerlain Samsara Eau De Toiletteen joka itämainen iiris-tonkapapu-vanilja-orvokkituoksu huumasi. Miehet kyselivät aina että mitä hyvää tuoksua minulla on, kun tuota Samsaraa oli päällä baareissa ja discoissa. :D
Testasin Samsaraa nykymuodossaan, ja pidin siitä kovasti. Ehkä se ei ole ihan sama tuoksu kuin ysärillä (oi, olisipa minulla vielä se pullo!) mutta ajattelin hankkia. 80- ja 90-luvun tuoksuissa oli persoonallisuutta. Nykytuoksut ovat usein liiankin analyyttisiä ja "läpinäkyviä" minun makuuni. Pidän tuoksuista, joista ei välttämättä erota yksittäisiä "nuotteja" tai "akordeja", vaan kokonaisuus ratkaisee. Tuoksu on tunne. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko mustasukkaisia ja omistushaluisia lempituoksuistanne vai kerrotteko auliisti mitä käytätte, jos joku kysyy? :D Mun tekee usein mieli salailla, ainakin jos kysyjä kuuluu tuttavapiiriin. Kerran eräs naikkonen hankki saman tien samaa tuoksua ja alkoi käyttää sitä töissä, niin kuin minäkin olin tehnyt. Jotenkin tökeröä.
Kyllä! En halua tässäkään kertoa mitä käytän. Haluan, että tuo ihanuus on mahdollisimman harvojen suosiossa. Kyseessä jo yli parikymmentä vuotta sitten markkinoille tullut tuoksu, joka nykyään on halpaa kuin saippua.
Eli Giorgio Beverly Hillsin Giorgio.
Oud-tuoksujen ystävät - mikä on mielestänne paras oud? Itse olen vasta oud-utelias (juurikaan) vailla kokemusta, joten arvostaisin vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko mustasukkaisia ja omistushaluisia lempituoksuistanne vai kerrotteko auliisti mitä käytätte, jos joku kysyy? :D Mun tekee usein mieli salailla, ainakin jos kysyjä kuuluu tuttavapiiriin. Kerran eräs naikkonen hankki saman tien samaa tuoksua ja alkoi käyttää sitä töissä, niin kuin minäkin olin tehnyt. Jotenkin tökeröä.
Kyllä! En halua tässäkään kertoa mitä käytän. Haluan, että tuo ihanuus on mahdollisimman harvojen suosiossa. Kyseessä jo yli parikymmentä vuotta sitten markkinoille tullut tuoksu, joka nykyään on halpaa kuin saippua.
Eli Giorgio Beverly Hillsin Giorgio.
Väärin arvattu ;)
Olen se joka haistaa Armani She:n "rakeisena" ja kiinnostaa kuulla mitä te muut haistatte erityisen rakeisina ja toisaalta erityisen sileinä tuoksuina.
Rakeisia (grainy): Gucci Rush, Olympea, Reveal, Samsara, L'Instant Magique, Oscar de la Renta, Dior Homme, Angel, Chance.
Sileitä (smooth): No.5, Coco, Diorissimo, lähes kaikki Bossin naisten tuoksut (ei Red), Kenzo Jungle, Bright Crystal, L'Imperatrice, Eau des Merveilles, Narciso EDT (musta pullo), Womanity, Coco Mademoiselle.
Rakeinen oikeastaan aina jos tuoksussa on violet, iris, orris root, powder.
Vesituoksut on melkein aina sileitä.
Välillä tuntuu, että hajuvesiä lanseerataan vähän liikaa ja joka tuutista. Sitten taas jos joku onnistuu tekemään todella hyvän tuoksun, niin sen valmistus lopetetaan. Tällainen on esim Chlóen "See By Chloe". Tai sitten lanseerataan samasta uutuusversio, joka on kuin varjo entisestä. Pahimmassa tapauksessa uusintaa ei edes tunnista samaksi kuin se alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan upea puuterinen, särmää tulee metallisesta akordista, taittaa makeutta.Minulla on tämä tuoksu myös. Ei ole mielestäni puuterinen, vaan saippuainen ja kermainen. Pehmeä ja tasainen, kuin puhdistusmaidon tuoksu.
Voi olla että sun saippuaisuus on se mitä koen "metalliseksi" ja kermaisuus se mun puuterisuus. Siinä missä sulle tuo tuoksu on tasainen, mä koen sen rakeisena ja se rakeisuus on samalla sitä puuterisuutta.
Varmaankin niin. Ko. tuoksua kyllä Fragranticassa luonnehditaan nimenomaan puuteriseksi, että sitä se objektiivisesti on, mutta minun nenässäni tuo niveamaisuus (puhdistusmaitomaisuus) peittää puuterin. Olen tottunut yhdistämään tietyn kuivan kirpeyden puuteriin, sellaisen kukkivan puun tuoksun. En tiedä mikä puu se keväällä on, joka on aivan ensimmäisiä kukkivia puita. Ei tuomi vaan jokin muu, se tuoksu on puuterinen.
Täällä päivän ELdOa, Spice Must Flow, hinkataan taas (keittiön matto on pesty). Onneksi olin konservatiivinen ja suihkautin puolikkaan kyynärtaipeeseen, en vaatteisiin enkä niiden alle (enkä matolle...). En pärjää ruusun kanssa, ellei se ole taustalla. Huomiselle on vielä yksi ruusuELdO, 500 Years. Luovun näistä ruusuisista surutta, mutta onpahan kokeiltu nekin.
Välissä oli taas poikkeamia, the Different Companyn Pure eVe (vaniljainen, sopisi Delacourtien jatkoksi), Histoiresin 1899 Hemingway (kanelista rakkautta ensinuuhkaisulla) ja MMM:n Under the Lemon Trees, sitrukseksi kestävä.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu, että hajuvesiä lanseerataan vähän liikaa ja joka tuutista. Sitten taas jos joku onnistuu tekemään todella hyvän tuoksun, niin sen valmistus lopetetaan. Tällainen on esim Chlóen "See By Chloe". Tai sitten lanseerataan samasta uutuusversio, joka on kuin varjo entisestä. Pahimmassa tapauksessa uusintaa ei edes tunnista samaksi kuin se alkuperäinen.
Totta puhut!
Minua ärsyttää kun Miss Dior Cherie (2005) mentiin lopettamaan. Muistatteko tuoksun? Se oli todella suosittukin. Kiva keväinen ja kesäinen tuoksu jossa oli mansikkaa, popcornia, ananasta, ambraa, karamellia ja mandariinia. Tämä Elviksen tyttärentytär Riley oli tuon tuoksun teinimallina aikoinaan.
https://parfumdepub.com/img/grand/miss-dior-cherie-1354.jpg
(Riley on 31-vuotias nykyään, näin se aika vaan vierähtää!)
Vaikka tuo suunniteltiin nuoremmalle yleisölle niin silti siitä piti niin nuoremmat kuin vanhemmat, koska ei ollut mikään "pissistyylinen" tuoksu vaan tyylikäs ja hieman flirttaileva.
Minulla on tämä tuoksu myös. Ei ole mielestäni puuterinen, vaan saippuainen ja kermainen. Pehmeä ja tasainen, kuin puhdistusmaidon tuoksu.