Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
921/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko mustasukkaisia ja omistushaluisia lempituoksuistanne vai kerrotteko auliisti mitä käytätte, jos joku kysyy? :D Mun tekee usein mieli salailla, ainakin jos kysyjä kuuluu tuttavapiiriin. Kerran eräs naikkonen hankki saman tien samaa tuoksua ja alkoi käyttää sitä töissä, niin kuin minäkin olin tehnyt. Jotenkin tökeröä.

Tuskinpa se parfyymi oli valmistettu vain ja ainoastaan sinua varten 

Eikö olekaan?! No, höh! Hyvä, kun kerroit.

Vierailija
922/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko mustasukkaisia ja omistushaluisia lempituoksuistanne vai kerrotteko auliisti mitä käytätte, jos joku kysyy? :D Mun tekee usein mieli salailla, ainakin jos kysyjä kuuluu tuttavapiiriin. Kerran eräs naikkonen hankki saman tien samaa tuoksua ja alkoi käyttää sitä töissä, niin kuin minäkin olin tehnyt. Jotenkin tökeröä.

Ei tokikaan, mutta itse en kehtaisi noin toimia. En myöskään kiirehtisi tarkoituksella ostamaan vaikka samanlaista paitaa, kuin työkaverilla on tai en ainakaan käyttäisi sitä sitten töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä suhteellisen harvinainen ja hintava tuoksu, joka saa todella paljon positiivista palautetta liikkuessani. Viimeksi eilen:)

Vierailija
924/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni vaikuttaa tykkäävän Jo Maloneista. Nyt muotia?

En usko, että pelkkä muoti, vaikka voi olla vähän sitäkin mukana, kun suht uusi tulokas Suomen markkinoilla. tuoksut ovat kevyitä ja herkkiä, luonnollisen oloisia. Ne sopivat varmasti hyvin pohjoismaiselle naiselle tämän takia, jos saan vähän yleistää. Suomessa usein ei haluta herättää tuoksulla liikaa huomiota, ja nämä sopivat hyvin juurikin työpaikalle. Tuoksujen nimissä on niiden luonne, sisältö, sekin on kiva juttu.

Vierailija
925/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että pelkkä muoti, vaikka voi olla vähän sitäkin mukana, kun suht uusi tulokas Suomen markkinoilla. tuoksut ovat kevyitä ja herkkiä, luonnollisen oloisia. Ne sopivat varmasti hyvin pohjoismaiselle naiselle tämän takia, jos saan vähän yleistää. Suomessa usein ei haluta herättää tuoksulla liikaa huomiota, ja nämä sopivat hyvin juurikin työpaikalle. Tuoksujen nimissä on niiden luonne, sisältö, sekin on kiva juttu.

Minä en ole löytänet Jo Maloneista ainoatakaan, josta tykkäisin. Tai siis tykkään, mutten niin paljon että haluaisin niitä käyttää. Vähän kuin Byredo. Ei vaan mikään oikein kolahda.

Vierailija
926/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lempparini Jo Malonen tuoksuista on Myrrh & Tonka.

Vierailija
927/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet tuoksut ei ole aikoihin innostanut, palasin klassikkoon Armani Lei/She/Elle. Beige metallinen sylinteripullo.

Aivan upea puuterinen, särmää tulee metallisesta akordista, taittaa makeutta.

Vierailija
928/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun niitä Malonen hienostuneita tyylipuhtaita cologneja on vihdoin saanut Suomesta pari vai kolme vuotta, ja kun ne tuoksut on rakennettu niin että niitä voi sekoitella keskenään sarjan muiden tuoksujen kanssa, eivätkä ole sellaisia voimakkaita jotka haittaisivat muita toimistoissa ja julkisissa liikennevälineissä olevia  :)

PS. Ja suosio kasvoi myös maailmalla, koska Prinssi Harryn Meghan mainostanut käyttävänsä Wood Sage & Sea Salt ja Wild Bluebell-tuoksuja yhdessä ja erikseen.

Vierailija
929/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa jotain persikkaista tuoksua! 

Hankin Fragrantican innoittamana minipullon Burberry for Womenia, mutta ilmeisesti se on pilaantunut. Se tuoksuu lähinnä huuhteluaineelle jossa on metallinen vivahde. Sarjanumeron avulla selvitin, että pullo on valmistettu 2011. Se oli avaamaton ja pakattu pahvirasiaan, mutta tiedä sitten miten se on säilytetty. 

Kannattaisiko tälle antaa toinen mahdollisuus?

Rakastan Diorin J´Adore in Joy-tuoksua jossa persikkaa ja merisuolaa :)

Tuo on aivan erilainen tuoksu kuin ne muut J´Adoret. Niistä muista en ole koskaan pitänyt, sattumalta testasin tuota kerran tavaratalossa kun en muuta keksinyt, ja se tuntui heti mahtavalta. Oli pakko ostaa :)

Se ilmestyi 2017 eli ne pullot ei tuskin ole vanhentuneita.

Tää kuulostaa ihanalta, kiitos! Pikkupulloja on näköjään myynnissä, joten voisin investoida sellaiseen ja katsoa miten yhteiselomme alkaa sujua. :D

Tuo on muuten minustakin hyvä J'adoren versio, herkullinen muttei imelä :) Hyvin viimeistelty tuoksu.

Vierailija
930/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Shalimar Souffle de Parfum. Sitruksista vaniljaa, gourmand-tyyliin. :)

Vierailija
931/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tokikaan, mutta itse en kehtaisi noin toimia. En myöskään kiirehtisi tarkoituksella ostamaan vaikka samanlaista paitaa, kuin työkaverilla on tai en ainakaan käyttäisi sitä sitten töissä.

Vähän ärsyttää kun työkaveri on ostanut jo kahta samaa parfyymiä ja nyt oli sitten samat kengätkin. Samassa avokonttorissa ollaan. Nykyisin sanon vain, että tuoksu on joku näyte jonka nimeä en muista.

Vierailija
932/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa jotain persikkaista tuoksua! 

Hankin Fragrantican innoittamana minipullon Burberry for Womenia, mutta ilmeisesti se on pilaantunut. Se tuoksuu lähinnä huuhteluaineelle jossa on metallinen vivahde. Sarjanumeron avulla selvitin, että pullo on valmistettu 2011. Se oli avaamaton ja pakattu pahvirasiaan, mutta tiedä sitten miten se on säilytetty. 

Kannattaisiko tälle antaa toinen mahdollisuus?

Eisenberg Rouge & Noir

933/19263 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet tuoksut ei ole aikoihin innostanut, palasin klassikkoon Armani Lei/She/Elle. Beige metallinen sylinteripullo.

Hmm, tuoksut ovat niin erilaisia eri ihmisten iholla. Mulla on työkaveri jonka parfyymi tuoksuu voimakkaasti saippualle. Vaikea muuten kuvailla, mutta minusta jopa häiritsevä haju. Kysyin viattomasti mitä hän käyttää.... arvaat ehkä.

Vierailija
934/19263 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju! Minun suosikkituoksuni on ollut Marc Jacobsin Daisy jo kymmenen vuoden ajan, mutta tajusin muutama vuosi sitten, että tuoksu ei enää pysy... En tiedä onko oma kroppa muuttunut vai tuoksua muutettu. Harmittaa todella paljon, koska saan tästä tuoksusta kunnon kiksit mitä ei ole muista koskaan tullut, mutta tuntuu aivan turhalta käyttää kun tuoksu katoaa tunnin jälkeen. Mieskään ei sitä haista, eli ei ole kyse siitä että olisin turtunut tuoksuun. Pitää käydä kokeilemassa jos parfyymiversio pysyisi vielä, kaapissa on on lahjaksi saatu edt. 

Olisiko suositella jotain vastaavia tuoksuja? 

Vierailija
935/19263 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Paco Rabannen Olympéa.

Vierailija
936/19263 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35434 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tuoksut ovat niin erilaisia eri ihmisten iholla. Mulla on työkaveri jonka parfyymi tuoksuu voimakkaasti saippualle. Vaikea muuten kuvailla, mutta minusta jopa häiritsevä haju. Kysyin viattomasti mitä hän käyttää.... arvaat ehkä.

Vanderbilttiä?

Vierailija
937/19263 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kaipaa puhdasta sitrustuoksua, joka ei ole hapan eikä imelä, vaan tuoksuu sille kun olisi juuri raastanut tuoreen sitruunan kuorta lämpimässä välimerellisessä säässä, niin aivan ehdottomasti tämä :)

https://www.ausliebezumduft.de/carthusia-mediterraneo.html

Tuo on italialaisen Carthusia-tuoksutalon tuotos, hinta 90 EUR mutta 4 EUR:lla voi tilata näytteen.

Siinä ei ole mitään ylimääräistä sivuhajua joka pilaisi sen sitrustuoksukokemuksen. Siksi en pidä Acqua Di Parmasta tai Byredon Sundazed:sta, ne menee liian maskuliinisiksi ja jossain vaiheessa jopa kitkeriksi.

Tuolta Saksalaistuoksufirmasta pystyy tilaamaan yhden näytteen per hajuvesi, ja korkeintaan 10 kpl jos tilaa pelkän näytetilauksen. Näytteiden hinnat vaihtelevat tuoksujen hintojen mukaan. He täyttävät ne näytesuihkeputkilot itse, ja niistä riittää varmasti monta suihkaisua.

Paketin tulo tuolta kestää viikon, ja se tuodaan kotiovelle. Sain kaupan päälle vielä 4 satunnaista näytettä jotka samanlaisissa pahvikorttikääreissä joita tavarataloista jne saa, ja olivat lisänneet minulle karkkiakin pakettiin, näin uutena tilaajana. :))) Todella tyytyväinen tuohon firmaan.

Vierailija
938/19263 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän kysymys: Tämän päivän testerit, ja mitä mieltä niistä, eli mitä vasemmassa ranteessa ja mitä oikeassa?

Vasen: By Kilian "Voulez-Vous Coucher Avec Moi". Seksikkäästä nimestä huolimatta todella vanhanaikainen, tunkkainen kukkaistuoksu josta tulee aivan liian pistävästi läpi ylang-ylang kunnes tuoksu haihtui kokonaan pois 2 tunnin jälkeen. Juu en ehkä maksaisi tästä pullosta 250 euroa :D Monet sanoo että tästä tulee mieleen Guerlainin raskaahko l'Instant de Guerlain, mutta mielestäni tämä Kilian on paljon tätimäisempi eikä tuoksu kestä.

Oikea: Maison Francis Kurkdjian "Amyris Femme". Halusin niin pitää tästä tuoksusta, mutta minun iholla muuttui männynpihkamaisen ja voimakkaan kieloisen sekoitukseksi. Eikä siinä edes ole mäntyä, pihkaa eikä kieloa. Ainakaan se ei ole haihtunut iholta 4 tuntiin :D Odottelen vielä muuttuisiko paremmaksi, toivon niin.

PS. Kysyin mieheltä että pitääkö näistä, hän tietää jonkin verran tuoksuista mutta meillä ei välttämättä mene ihan yksi yhteen tuoksumieltymykset. Voulez-Vousista sanoi että kummallinen saippuamainen vanhan täti-ihmisen tuoksu, ja Amyriksestä kysyi että onko tämä jonkin venäläisen kehittämä tuoksu kun ei vaikuta yhtään länsimaiselta! :o No just.

Vierailija
939/19263 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattu Tom Ford Jasmin Rouge, Soleil Blanc ja Eau de Soleil Blanc.

Ei toimi. Menee yli ymmärryksen että mikä näissä maksaa sen 200+ egeä.

Jasmin Rouge = Gladen jasmiininhajuinen aerosoli-vessanraikastin

Soleil Blanc ja Eau de Soleil Blanc = Hawaiian Tropic-merkin aurinkovoide

Onko Tom Fordilla oikeasti vain yksi hyvä, kehuttu tuoksu eli se Neroli Portofino?

Vierailija
940/19263 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista tämän hetken tuoksuista lemppareita on Elie Saab Essence number 4 amber ja Manceran Oud Orchid. Pidän myös Chanel 5 hair mististä. Rakastan oudia todella paljon ja lisään puhdasta oud öljyä melkein kaikkien tuoksujen kanssa ja saan näin tuunattua tuoksusta omaperäisempiä.