Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
Mitä muuten tykkäätte Guccin Rush:ista? Minulla on Yvressen lisäksi tullut kaipuu muihinkin nostalgisiin tuoksuihin, ja hankin Rushin tuossa keväällä. Ehkä myös se, että tämän hetken Black Opiumit, Good Girlit jne. tuoksut ovat monet vähän geneerisiä, tuntuu että noissa vanhemmissa tuoksuissa on enemmän omaperäisyyttä ja "luonnetta", hyvässä ja pahassa😁
Mitenkään vähättelemättä noita äsken mainittuja, Black Opium on hyvä tuoksu, ja kyllä uusissakin tulee loistavia vastaan. Mutta ehkä suhteessa enemmän omaperäisempiä ja uniikkeja luomuksia vähän vanhemmissa.
Rush on jotenkin koukuttava, siinä tuoksuu muovisuus, siis sellainen muovi jolta tuoksuu muovisen vauvanuken pää. Se sekoitettuna persikkaisuuteen ja kukkaisuuteen ja patchouliin. Hyvin vaikea kuvailla tarkkaan millainen yhdistelmä tuosta syntyy. Itse tykkään, ja on hyvin omalaatuinen ja tunnistettava tuoksu.
Sanotaan että tuoksun luomisessa pyrittiin imitoimaan synteettisten huumeiden "rush" fiilistä. Michael Almairac on luonut tuoksun. Hurja 90-luku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä Diorin POISON-tuoksujen käyttäjiä, tai entisiä?
Muistan sen ekan violetin joka tuli markkinoille, kun sitä nuuhkaisi niin tuntui että tulee känniin :D Tuosta tuoksusta oli lukuisia kopioita etelän lomakohteissa, useimpien nimi taisi olla Potion. Marjainen, korianterinen, aniksinen huumaava seos.
Sitten tuli se vihreä Tendre Poison joka on ollut paras, ja tietenkään sitä ei enää ole saanut moneen vuoteen! Valkoisia kukkia, appelsiininkukkaa, hunajaa ja vähän vaaleaa myskiä. Sain tuosta tuoksusta todella paljon kehuja niin tutuilta kuin tuntemattomilta.
Seuraavaksi tuli punainen Hypnotic Poison-sarja. Sen ekan alkuperäisen vahva karvasmanteli haisi ihan voimakkaalle miesmäiselle savuiselle sikarille minun iholla. Sain siitä pienen näytepullon jostain ja muistan Jenkeissä miten ystäväni kuubalainen mies haisteli minua uteliaana ja kysyi että "oletko polttanut jotain hyvää sikaria jossain baarisa, koska muutenhan et tainnut polttaa tupakkaakaan?"! :DDD Silloin mietin vaan että juu ei enää tätä hajua.
Sen jälkeen oli se valkoinen Pure Poison, se ei toiminut lainkaan minulla, jokin kumma kirpsakka pistävä haju tuli läpi eli ikäänkuin jotkut tuoksun ainekset olisivat ristiriidassa.
Jossain välissä tuli sininen Midnight Poison, se oli liian tumma tuoksu minulle, tosi vahva maskuliininen patcoulimaisen suihkeen haju. Tuo taidettiin lopettaa?
Lopulta tuli se uusin pinkeissä pulloissa oleva Poison Girl -sarja, ja siitä pidin eli sopii hyvin iltatuoksuksi ja on sopivan moderni versio vanhasta Poisonista johon lisätty vähän puhdasta karamellimaisuutta. Nimestään huolimatta aikuinen tuoksu, olen 40+. :)
...
Kun sanoit että etelän lomakohteissa myytiin kopioita alkuperäisestä Poisonista, muistan tämän. Tuli Kreikasta joskus ostettua sellainen voidemainen versio jossain pienessä mustassa "ruukkumaisessa" purkissa. Joo tosiaan oli niin vahva, makea suitsukemainen tuoksu että meinasi pyörtyä kun purkin avasi 😂 Sitä sitten siveltiin iholle nuorena teinityttönä oikein kunnolla ja tuoksuttiin niiin hyvälle ja aikansa trendien harjalla olevalle😅
Auts. Been there done that :D
Tämän vuoden lempparituoksuni on ollut Black opium Floral shock-versiona. Se ensituoksu on iiihana mutta tykkään kyllä siitäkin, kun tuoksu asettuu iholle ja siitä tulee mieleen kukkaset, jotka on seisoneet jo vähän liian kauan vaasissa.
Onko kellään kokemusta sekä L’eau par Isseyn Eau de Toilette- että Eau de Parfum-versioista?
Rakastan tätä tuoksua, mutta EdT katoaa iholta nopeasti. Olen lukenut Fragranticasta joskus jonkun sanoneen, että EdP tuoksuisi erilaiselta. Haluaisin tietää onko asia oikeasti näin.
Otan myös mielelläni vastaan vinkkejä sellaisista raikkaan vesimäisistä tuoksuista, joista tämän tuoksun ystävä saattaisi tykätä!
Minun tuoksuni on ollut aina Jean Patoun "Joy". Jäin työttömäksi, ei ole varaa kyseiseen tuoksuun enää. Tyhjän parfyymipullon säästin muistoksi paremmista ajoista. Köyhänä katselen pulloa ja haaveilen.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olen se kirjoittaja, joka vinkkasi Maison Francis Kurkdjianista ja heidan samplesysteemista. :) Mukava kuulla, etta muutkin ovat innostuneet tilaamaan. Oma tamanhetkinen MFK kokoelma koostuu Baccarat rouge 540 ja Oud satin mood pullosta ja 8:sta eri samplesta. Ihana parfyymitalo kylla <3
Kiitos vain sinulle alkuperäisestä suosituksesta. Odotan eniten Baccarat Rouge 540:iä, tosi kiva päästä testaamaan!
Onko kukaan liittynyt Thierry Muglerin "Circleen"? Tuleeko sieltä joku liittymislahja? Niin ainakin sivuilla mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten tykkäätte Guccin Rush:ista? Minulla on Yvressen lisäksi tullut kaipuu muihinkin nostalgisiin tuoksuihin, ja hankin Rushin tuossa keväällä. Ehkä myös se, että tämän hetken Black Opiumit, Good Girlit jne. tuoksut ovat monet vähän geneerisiä, tuntuu että noissa vanhemmissa tuoksuissa on enemmän omaperäisyyttä ja "luonnetta", hyvässä ja pahassa😁
Mitenkään vähättelemättä noita äsken mainittuja, Black Opium on hyvä tuoksu, ja kyllä uusissakin tulee loistavia vastaan. Mutta ehkä suhteessa enemmän omaperäisempiä ja uniikkeja luomuksia vähän vanhemmissa.
Rush on jotenkin koukuttava, siinä tuoksuu muovisuus, siis sellainen muovi jolta tuoksuu muovisen vauvanuken pää. Se sekoitettuna persikkaisuuteen ja kukkaisuuteen ja patchouliin. Hyvin vaikea kuvailla tarkkaan millainen yhdistelmä tuosta syntyy. Itse tykkään, ja on hyvin omalaatuinen ja tunnistettava tuoksu.
Sanotaan että tuoksun luomisessa pyrittiin imitoimaan synteettisten huumeiden "rush" fiilistä. Michael Almairac on luonut tuoksun. Hurja 90-luku...
Jotkut parfyymit tuoksuvat tosiaan vähän kuin uudet muovinuket silloin aikoinaan. Mikähän sen tuoksunuotin nimi mahtaa olla? Sopivassa suhteessa on miellyttävä.
Tämän päivän ELdO, Tilda Swinton Like This, on helppo ja kotoisa tuttavuus. Yllättävän puhdas, selkeä mandariini, pirteät raaka kurpitsa ja inkivääri ja jokin kuivahko (vetiver?) pitämässä kokonaisuuden luisumasta hedelmäiseksi. Jossakin välissä voimakas neroli ei jäänyt päällimmäiseksi, hyvä niin.
Minua kiinnostaa Laliquen Amethyst, tuoksunuotit vaikuttavat kiinnostavalta ja ilmeisesti vähän aikuisempi kuin Britney Spearsin Midnight Fantasy (pidän kovasti tuosta jälkimmäisestä, vaikka olen keski-ikäinen). Kestääkö hyvin iholla, miltä muuten vaikuttaa. Ajattelin sellaiseksi tuoksuksi, joka käy myös kesällä. Minun ihollani eivät toimi vesituoksut, tykkään itämaisista, hedelmäisistä, puisista, myskisistä ja vaniljaisista tuoksuista.
Entäs millainen on Le Parfum - Eau de Parfum 100ml Naisille
https://www.perfume.fi/products/Lalique-Le-Parfum-Eau-de-Parfum-100ml-n…
(tuossa pullon kuva), mitä kokemuksia?
Mitähän kaikkia ihania uutuustuoksuja on syksyksi tulossa?
Tällä hetkellä mun ehdottomasti eniten käytössä oleva tuoksu on Zadig&Voltairen This is love. Jotenkin lämmin ja naisellinen, sekoittuu jotenkin ihanasti mun ominaistuoksuun.
Kesän alussa ostin myös Giorgio Armanin Ocean di Gioian, mutta se on melkein jäänyt käyttämättä. Sellainen, puhdas ja raikas tuoksu, vähän tylsä. Pistäväkin.
Jean Paul Gaultierin classiquen ostin hyvästä alesta kesällä. Mieskin huomioi tuoksun, ja sanoi että tuoksun hyvältä. Yleensä en paljon kommentteja häneltä saa, kun ei kuulemma ikinä haista mitään 😆 Juhlatuoksu, ehkä liian voimakas vapaa-aikaan.
Maltan tuskin odottaa syksyn uutuuksia.
Minua suututtaa, että kaikki tuoksut joista olen pitänyt ja jotka olen ostanut joskus omaksi, on lopetettu, ja monet mitäänsanomattomat luomukset vain jatkavat valikoimissa.
Gucci Accenti, Cacharelin Promesse, Joopin Berlin, alkuperäinen Chloe, YSL:n alkuperäinen Paris, Guy Larochen Fidji, Armanin Gío jne.
Vierailija kirjoitti:
Minua suututtaa, että kaikki tuoksut joista olen pitänyt ja jotka olen ostanut joskus omaksi, on lopetettu, ja monet mitäänsanomattomat luomukset vain jatkavat valikoimissa.
Gucci Accenti, Cacharelin Promesse, Joopin Berlin, alkuperäinen Chloe, YSL:n alkuperäinen Paris, Guy Larochen Fidji, Armanin Gío jne.
Ainakin tuota YSL:n Parisia ja Guy Larochen Fidjiä saa joistain nettikaupoista, esim. www.notino.fi
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olen se kirjoittaja, joka vinkkasi Maison Francis Kurkdjianista ja heidan samplesysteemista. :) Mukava kuulla, etta muutkin ovat innostuneet tilaamaan. Oma tamanhetkinen MFK kokoelma koostuu Baccarat rouge 540 ja Oud satin mood pullosta ja 8:sta eri samplesta. Ihana parfyymitalo kylla <3
Kiitos sulle vinkistä! Mitkä neljä samplea suosittelisit tilaamaan?
Mitä mieltä olette Giorgio Armanin uutuudesta My way......
Itse menin jopa melkein tykästymään siihen, hyvä syksy ja talvi tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisista tuoksuista pidat yleensa? Omia lemppareitani ovat Baccarat rouge 540, Amyris femme, Oud silk mood extract ja Gentle fluidity (silver). Grand soir kanssa ihan ok, jos tykkaa amber tuoksuista. Oud satin moodiin minulla on viha/rakkaussuhde, valilla pidan ja valilla taas tulee mieleen joku vessanraikastin tuoksu, en ymmarra :D Oud cashmere mood oli tosi outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisista tuoksuista pidat yleensa? Omia lemppareitani ovat Baccarat rouge 540, Amyris femme, Oud silk mood extract ja Gentle fluidity (silver). Grand soir kanssa ihan ok, jos tykkaa amber tuoksuista. Oud satin moodiin minulla on viha/rakkaussuhde, valilla pidan ja valilla taas tulee mieleen joku vessanraikastin tuoksu, en ymmarra :D Oud cashmere mood oli tosi outo.
En ole kysyjä, mutta tilasin testereitä ja Amyris Femme-tuoksusta sain migreeni ja astmakohtauksen samaan aikaan! 😱 Lieneekö se amyrisöljy joka tukahdutti alle viidessä minuutissa sekä keuhkot että aivot? Jostain lukenut, että kyseinen kasvi sisältää allergeenejä ja että sen kanssa tulisi olla varovainen. Luojan kiitos että testasin sitä kotonani ja että lääkkeet olivat lähellä.
540-tuoksusta tuli vain sahrami läpi, ensin tuoksui vähän sille Burberry Her-tuoksulle minkä monet ovat havainneet, mutta sitten jäi pelkkä sahrami ihoon. Tuo on kai siitä jännä tuoksu että se tuoksuu vähän erilaisena jokaisen nenään?
Harmittaa että otin 2 noita molempia em. ja yhden miestentuoksun, josta mieheni ei pitänyt. Olisi pitänyt ottaa jotain muuta.
Haluaisin testata A La Rosen, siinä kuulemma jotain samaa kuin Acqua di Parman Rosa Nobilessa. Myös kielotuoksu Allegrian. Kellään kokemusta näistä kahdesta?
Vierailija kirjoitti:
Rush oli minulle tavallaan kiva ja seksikäs jossain kohtaa sen tuoksun hajukaarta, mutta jossain kohtaa alkoi olla liikaa eli liian vahva, pistävän korianterinen ja patsoulinen, ja monet kommentoivat tuolloin että tuoksuni on aika vahva ja toimisi varmaan kemiallisena aseena parhaiten, ja minua alkoi vaivaamaan sekin jos aiheutan sillä muille sairaskohtauksia. Siitä on varmaan yli 15 vuotta aikaa. Ostin siitä joskus pienen pullon, jotenkin erikoinen se vanhan muovisen videokasetin näköinen paketti. Pitäisi mennä vintille penkomaan sillä minulla saattaa vielä olla se tallessa, ellei ole haihtunut. Se on tosiaan kukkamaustepommi, otti itseänikin henkeen vähän :D Monet ihmisethän ei voi sietää korianteria makuna eikä hajuna, se johtuu vissiin geeneistä. Minä en maista korianterissa "vanhan naisen härskiintynyttä parfyymiä" enkä "Fairy-tiskivettä".
Rush 2 oli enemmän minun makuun, sain siitä todella paljon kehuja. Siinä patchouli ja korianteri on korvattu palmulla ja narsissillä, ja se paranee jonkin ajan päästä kun sitä on laittanut eli muuttuu raikkasta hieman lämpimämmän naiselliseksi. Pitääpä katsoa saisiko sitä enää mistään.
Muistelin nuoruutta että mitä käytin ja mieleen tuli että Nina Riccin Les Bellesit oli suosittuja mutta ne ovat ajat sitten kadonneet, tämä saman näköinen pullo missä ne Samba-sarjan tuoksut oli muinoin, muistaako kukaan?
https://i.pinimg.com/originals/05/44/7a/05447a848d71fad275f00d3c075a94f…
Tuossa vihreässä oli jännä sekoitus tomaatinlehtiä ja -kukkaa, basilikaa, minttua, mustaherukkaa, vadelmaa ja viikunanlehteä. Kuin jokin ihana välimerellinen kesäinen kasvimaa jossa tuoksuu monenmoista syötävää herkkua jotka odottavat poimijaansa.
Sinisessä oli mantelia, marsipaania, mantelinkukkaa ja kiiwiä. Erittäin mantelinen tuoksu ja paljon miellyttävämpi mantelituoksu kuin Diorin Hypnotic Poison.
Keltaisessa oli kanelia, kardemummaa, greippiä, omenaa ja appelsiinia. Siinä oli jotain jouluista ja keväistä samaan aikaan, lämmin mutta silti aamiaismehumaisen kirpsakka.
Jossain vaiheessa tuli pinkki versio (ehkä rajoitettu erä?) jossa oli kirsikankukkaa, kirsikkaa, muita punaisia marjoja, mandariinia ja greippiä. Siitä en pitänyt koska se kirsikka jäi noiden hapanten sitrusten alle. Se jäi ostamatta.
Lisäksi oli erikoiserä kiiltävän sininen de Minuit-versio tuossa sarjassa ja joka oli voimakkaampi iltatuoksu ja tonkapapu-heliotrooppi-santelipuinen, se tuoksu ei vaan ole jäänyt mitenkään mieleeni eli siihen aikaan saattoi olla jokin muu vastaavanlainen tuon tyylinen tuoksu markkinoilla jonka ostin tuon sijasta.
Minulla punainen Hypnotic Poison on yksi suosikkituoksuistani. Mutta nimenomaa edt-versio. Edp:ssä tuo manteli on minunkin mielestäni vähän liian hallitseva, vaikka sekin tuoksu on omalla tavallaan kiinnostava. Edt on vaniljaisempi ja makeampi, ja vanilja ja manteli sekoittuvat kauniiksi kokonaisuudeksi. Tämä oli rakkautta ensi silmäyksellä, eikä ole samanlaista tuoksua tullut missään vastaan.
Vaikka tuoksu on edt, se on tosi voimakas, ja enemmän talvituoksu, kesällä liian raskas. Tuoksu on myös tosi viettelevä, ja sopii hyvin esim. treffituoksuksi tai iltamenoihin.
Kun sanoit että etelän lomakohteissa myytiin kopioita alkuperäisestä Poisonista, muistan tämän. Tuli Kreikasta joskus ostettua sellainen voidemainen versio jossain pienessä mustassa "ruukkumaisessa" purkissa. Joo tosiaan oli niin vahva, makea suitsukemainen tuoksu että meinasi pyörtyä kun purkin avasi 😂 Sitä sitten siveltiin iholle nuorena teinityttönä oikein kunnolla ja tuoksuttiin niiin hyvälle ja aikansa trendien harjalla olevalle😅