Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
Vierailija kirjoitti:
Sappa sippu kirjoitti:
Novaja Zarijan itänaapurissa tuottama Krasnaja Moskva (suom. Punainen Moskova) on aika raju parfyymi. Sitä tehtiin Neuvostoliiton aikaan ja tehdään yhä ja joskus kaadan sitä päälleni!
Oikeasti, minä olen kuullut juttuja tuosta "Moskovanpunaisesta" eläkkeelle jääneiltä työkavereilta jotka ovat Helsingistä kotoisin :D Neuvostonaiset kävi 80-luvulla Moskovasta Helsingissä ja yritti vaihtaa tuota tuoksua sukkahousuihin. Se oli kuulemma oikea tyrmäystuoksu. Joskus junavaunut olivat haisseet tuolle tuoksulle vielä monta viikkoa! Joku sanoi että se muistutti Chanel Vitosen ja Elizabeth Ardenin Red Doorin välimuodolle mutta kymmenen kertaa voimakkaampana ja tunkkaisempana.
Sitäköhän äitinikin tarkoittaa, kun sanoo jonkun haisevan "venäläiselle"?! :D Kehdannut sanoa niin jopa jostakin minun (mielestäni hyvästä) tuoksusta.
Notinossa on tällä hetkellä -15% alennus niche-tuoksuista. Tilasin useita näytteitä Montalelta ja Manceralta, ja Rasasin La Yuqawam Jasmin Wisp-tuoksun.
Vierailija kirjoitti:
Notinossa on tällä hetkellä -15% alennus niche-tuoksuista. Tilasin useita näytteitä Montalelta ja Manceralta, ja Rasasin La Yuqawam Jasmin Wisp-tuoksun.
* Jasmine Wisp
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen Delacourt, vaniljainen Valkyrie kokeilussa. Madame D:n tausta Guerlainilla tulee hyvin selväksi, tämä on kuin Shalimarin perillinen, häiritsevässä määrin. Laadukas kyllä, muttei oma juttu, melkein scrubber näin kuumana kesäpäivänä. Kesto nyt 8 h ja jatkuu.
Toinen Delacourt, Vahina (h:lla) ei kestänyt aivan noin kauaa, mutta pohjatuoksun miellyttävä tonka jäi kuitenkin tunneiksi. Alkujärkytyksen ("hyvä Luoja, kehtaanko mennä näin mihinkään" - 30 min makeaa vaniljaa ja välittömät ysäriflashbackit) jälkeen tasoittui aikuisemmaksi, oikein hyvä.
Tänään katkaisin vaniljaputken Salvador Dali EdT:llä, Hobby Hallistä mini 1,95 €. Myskiä ja valkoisia kukkia, tyylikäs, kevyt, lämmin, ei makea versio 1980-luvun kullankellervästä huulipulloklassikosta.
Myös ELdOn samplet tulivat, niitä testaan vain vapaapäivinä.
Mikä tuollainen merkki on kuin Juliette has a Gun? :D Notinossa myydään.
Ilmeisesti jokin uusi julkkisten suosima niche?
Kellään kokemuksia? Minkä tuoksutalon tuoksuja muistuttavat, vai ovatko aivan erilaisia kuin muut?
Vierailija kirjoitti:
Comptoir Sud Pacifique-merkin hajuvedet on ainakin menty pilaamaan. Olen lukenut niistä paljon kommentteja että ihan kauheita esanssipommeja nykyään.
Aiemmin trooppisena ja ihanana paratiisituoksuna pitämäni tiarekukkamainen Aloha Tiare on esanssinen ja ällöttävä, myös Vanille-sarjan tuoksut haisee vaniljasokerille eikä aidolle vaniljalle. Silti tuoksujen hinnat ovat tuplaantuneet muutaman vuoden aikana.
Onneksi minulla oli vanhaa Aloha Tiarea vielä kolmasosa pullo jäljellä.
Tosta tuli mieleen että joku sanoi aikoinaan Comptoir Sud Pacifique Vanille-tuoksujen olevan sellaisia äklömakeita, että otetaan mahdollisimman halpa vanilliinisokeripurkki, kaadetaan siihen vettä, sekoitetaan massaksi ja levitettään se iholle ja annetaan lämmetä :D
Ranskalaisen La Maison de la Vanille-merkin tuoksut ovat hyviä, aikuisia ja niissä on mausteita ja se vanilja tuoksuu aidolle. Ostin joskus näytesetin Ranskasta, siinä oli 5 vaniljatuoksua. Tuoksut ovat saaneet inspiraatiota eri puolilta maailmaa.
Vanille Noire de Mexique oli niistä muistaakseni paras
Top note : Bergamot
Middle note : Rose, Jasmin
Base note : Vanilla, Iris, Patchouly, Opoponax
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuollainen merkki on kuin Juliette has a Gun?
En ole omistanut koskaan, mutta olen testannut näitä kosmetiikkaliikkeessä.
Minusta nämä olivat hyvin tavanomaisia ja geneerisen oloisia. Muistuttivat mielestäni edullisempia julkkistuoksuja, ovat hajuvesimäisiä, mutta tuoksussa ei kuitenkaan ole oikeita marjoja tai hedelmiä tmv. vaan "sinne päin".
Varmasti löytyy ihmisiä, jotka pitävät paljonkin, mutta itse en löytänyt yhtään suosikkia tältä merkiltä.
(Sikäli hyvä asia, että rahaa säästyy aina, kun tuoksu ei erityisemmin ihastuta, mutta toisaalta olen aina ilahtunut, jos satun löytämään uuden mieleisen tuoksun).
Jos löydät Juliette has a Gun -tuoksujen näytteitä jostain, niin kokeile niitä ennen kokonaisen pullollisen ostamista.
Acqua di Parman Iris Nobile oli yksi suosikeistani kunnes pahus se lopetettiin.
Löysin uuden rakkauden Atelier Colognen hyllyiltä - nimittäin Silver Irish! Aivan ihana kurjenmiekan tuoksu joskin enemmän marjaisuutta kuin Iris Nobilessa. Toinen nuorekkaampi muunnos on Iris Rebelle, jossa on enemmän muitakin kukkia ja sopii minusta enemmänkin arkikäyttöön. Iris Nobile oli minulla iltakäytössä ja nyt uusi rakkaus Silver Iris soveltuu samaan tarkoitukseen aina, kun haluan ripaus luksusta arkeen. :) Harvinaisen vähän Atelier Colognen luomuksia on saanut täällä mainintoja, vaikka ovat laadukkaita, pysyvät iholla (lukuunottamatta sitrustuoksuja, mutta sama ongelmahan on muillakin merkeillä sitrustuoksujen kanssa).
Jo Malonen normi tuoksut läpinäkyvissä pulloissa ei kestä ihollani kuin max. pari tuntia, mutta mustissa pulloissa ihan kiitettävästi. Tällä hetkellä vakiokäytössä Velvet Rose & Oud, joka on minusta paras itämainen tuoksu tähän mennessä. Ruusun ystäville vinkiksi :) Tässä ruusu tuoksuu jumalattoman hyvältä yhditettynä agar-puun tuoksuun.
Vierailija kirjoitti:
Sorruin myös. Xerjoffia/Sospiroa, The Different Companya ja Histoires de Parfumsia kutakin kolme, ja JHAGin Romantina.
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemuksia? Minkä tuoksutalon tuoksuja muistuttavat, vai ovatko aivan erilaisia kuin muut?
Juliet has a Gunilla on jokin kulttimaineessa oleva hajuvesi, nimeltään "Not a Perfume". Tätä monet kehuvat, itse en ole tuoksutellut, mutta kiinnostaisi tilata näyte.
Onko teillä jokin salainen piilopahe parfyymeissa? Sellainen oma juttu eli jota tykkäätte nuuskia ikään kuin "salaa" kotona, mutta ette käytä sitä julkisesti koska saattaisi olla liian voimakas, päällekäyvä tai liikaa vääriä signaaleja antava tuoksu?
Minulla tällainen on Chanelin Coco EDP. Se 1984 lanseerattu jossa musta etiketti. Ihastuin tuoksuun jo tuolloin 80-luvulla kun lapsuuden idolini Vanessa Paradin oli Cocon mainoksen päätähti, siinä linnunhäkkimainoksessa.
Laitan sitä niskaan ja ranteeseen kun olen kotona, tunnen olevani seksikäs, voimakas, hallitseva nainen :) Musta silkkinen lyhyt yöpaita kaveriksi. Tunnen tuoksusta vielä makeat mausteiset elementit aamulla herättessäni. Muuten käytän mieluiten aika kevyitä tuoksuja, kuten Chanelin Chancea ja Coco Mademoisellea.
Korjaan: Vanessa Paradis, tämä tekstinsyöttö piruilee taas.
Bond no 9 tuoksut, siis jäävät jotenkin ympärille ilmaan leijaamaan ja ahdistamaan hengitystä. Eivät sulaudu iholle ja kemiaani yhtään. Olen testannut 10 vai 11 erilaista. Miehenikin valitti muutamasta että ottaa henkeen ja silmiin, koskaan aiemmin ei ole sanonut mitään negatiivista tuoksuistani.
Vierailija kirjoitti:
Versace Bright Crystal, toimistossa en voi pitää kun liian voimakas tuoksu mutta ihana hajuvesi vapaa-ajalla.
Minä pidän sitä nimenomaan työtuoksuna. On vielä deodoranttikin samaa sarjaa. Se on niin raikas, ettei se ainakaan mun duunissa tunnu ketään ärsyttävän.
Tuoksufanit hei!
Missä kosmetiikkatuotteissa pihtaatte, jos ette pihtaa tuoksuissa? Itse saatan pistää melkein 200 euroa hyvään tuoksuun ja koska tiedän että kestävät minulla pitkään ja säilön ne hyvin viileässä ja pimeässä.
Itse pihtaan ripsiväreissä, sillä edulliset 10+ eur täsmällälleen samaa ainetta kuin 40+ eur kalliit. Harjoissa vaan eroja. Olen säilyttänyt muutamien kalliiden ripsivärien harjaosat, pessyt ne ja levitän tai viimeistelen ripsiväriä tarvittaessa niillä.
Samoin kasvojen puhdistustuotteissa, ei kasvot tajua onko se meikin poistava putsari 10 vai 50 euron arvoinen, kun se käy vaan iholla hetken ajan.
Myös huulipunissa pihtaan, mikä järki ostaa Tom Fordin 50+ euron huulipunia, koska pigmentit ovat saman kaltaisia ellei paremmat NYX-meikkisarjan noin 10 euron huulipunissa.
Kasvovoiteissa ja kosmetologin kasvohoidoissa en pihtaa, ja islantilaisen Bioeffectin 135 euron arvoinen tällainen 40-vuotiaan naisen ihoa uudistava EGT-kasvutekijä-seerumi on ollut luottotuotteeni pari vuotta. Oikeasti ainoa mahdollisimman luonnollinen tuote joka tehoaa ja nuorentaa kasvoja ihan silmissä. Siinä maksaa todellakin se sisältö eikä logot ja pakkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Versace Bright Crystal, toimistossa en voi pitää kun liian voimakas tuoksu mutta ihana hajuvesi vapaa-ajalla.
Minä pidän sitä nimenomaan työtuoksuna. On vielä deodoranttikin samaa sarjaa. Se on niin raikas, ettei se ainakaan mun duunissa tunnu ketään ärsyttävän.
Toi on tosiaan pehmeän raikas, niin sanottu office-friendly tuoksu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juliet has a Gunilla on jokin kulttimaineessa oleva hajuvesi, nimeltään "Not a Perfume". Tätä monet kehuvat, itse en ole tuoksutellut, mutta kiinnostaisi tilata näyte.
Not a Perfume on parfyymimaailman hipstereitä, osiin purettu, vain yksi molekyyli, Ambroxan (meripihkainen). Tykkäät tai et, yhdistelet tai et.
Musta tämä nykyinen layeringvillitys on tavallaan vähän hassu. Haluan hajuveteni yhdessä pullossa, kokonaisena tarinana, en kahdessa eri osassa tee-se-itse -menetelmällä. Olen vanhanaikainen. :)
Minä taas olen lukenut, että Not a Perfume olisi tylsä.
En tiedä, parfyymitalon nimi on niin typerä (Juliette has a gun), että ei kiinnosta.
Layering ei myöskään ole mun juttu. Tulee jo hengenahdistus, jos montaa eri parfyymia suihkauttelee, ja olen muutenkin kevyiden tuoksujen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen lukenut, että Not a Perfume olisi tylsä.
En tiedä, parfyymitalon nimi on niin typerä (Juliette has a gun), että ei kiinnosta.
Layering ei myöskään ole mun juttu. Tulee jo hengenahdistus, jos montaa eri parfyymia suihkauttelee, ja olen muutenkin kevyiden tuoksujen ystävä.
😂 Ymmärrät kai, ettei se layering tarkoita, että tuoksuja suihkautellaan tuplamäärä verrattuna siihen, että käyttäisit vain yhtä tuoksua?
Viimeisen parin vuoden aikana lanseeratuista designer-uutuuksista ainoa itseäni miellyttänyt on Gaultierin La Belle. Kypsää päärynää, vetiveriä ja vaniljaa, ihana tuoksu vaikka kuumille treffeille. Ihan liikaa tulee markkinoille flankereita eli vähän muunneltuja versioita alkuperäisestä tuoksusta. Ilmeisesti hajuvesifirmat yrittävät pelata varman päälle.