Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
Ensimmäinen Delacourt, vaniljainen Valkyrie kokeilussa. Madame D:n tausta Guerlainilla tulee hyvin selväksi, tämä on kuin Shalimarin perillinen, häiritsevässä määrin. Laadukas kyllä, muttei oma juttu, melkein scrubber näin kuumana kesäpäivänä. Kesto nyt 8 h ja jatkuu.
Onko parfyymi faksilla suositella edullista tuoksua joka raikas ei kuitenkaan vesimäinen. Olen työtön ja ei varaa entisiin Diorin tuoksuihin. Olen käyttänyt Diorin Portofinoa ja forever ja everiä. Varsinkin jälkimmäinen on todella raikas itselläni ja puhdas ruusutuoksu, kestää myös kohtalaisen hyvin ihollani.
Oletteko kokeilleet Carolina Herrera:n tuoksua Good Girl? Sain tämän tuoksun keväällä lahjaksi. Upea parfymi. Ihastuin täydellisesti. Tällä hetkellä ehdoton ykköstuoksuni.
Mikäli teillä on mahdollisuus käydä tuoksuttelemassa, käykää kokeilemassa.
.
Jos raaskisin, ostaisin Yves Saint Laurentin Cineman, aivan ihana tuoksu. Lancomen Poemen taidan ostaakin, kuten myös Burberryn Brit for her edp:n. Yleisesti ottaen pidän Lancomen tuoksuista, Miracle vaan on ihollani turhan saippuainen. En pidä tuoksuista, jotka kestävät iholla noin kaksi tuntia tai alle. Giorgio Armanin Si intense on myös mieleeni.
Edullisissa tuoksuissakin on hyviä, mm. Britney Spearsin Prerogative (paljon Black Opiumin kaltainen, mutta parempi), Midnight fantasy ja Fantasy naughty remix (viimeksi mainittu myös aikuisempaan makuun, vähemmän makea). Minusta tuoksuilla ei ole ikärajaa. Nuo em. kestävätkin hyvin iholla.
Sappa sippu kirjoitti:
Novaja Zarijan itänaapurissa tuottama Krasnaja Moskva (suom. Punainen Moskova) on aika raju parfyymi. Sitä tehtiin Neuvostoliiton aikaan ja tehdään yhä ja joskus kaadan sitä päälleni!
Hahaha! Venäläinen isoäitini sai joululahjaksi Chanelin no5 tuoksun ja sanoi sen muistuttavan häntä Punaisesta Moskovasta.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa hyvä vaniljainen "karkkituoksu". Sitrukset tai kukkaistuoksut eivät käy minulle. Lempeän mausteinen (kaneli), karkkinen tuoksu on ollut haussa jo kauan..................
Xerjoff Lira
L'Erbolario Dolcelisir
Hermes Ambre Narguile
Brecourt Farah
Ainut Parfyymi brändi mitä mä sporttaan on Acqua di Parma.
Suosittelen kaikille Moderneille Miehille.
Karkkituoksua etsivälle: kokeile Pradan Candya, siinä on karamellia (toffeeta).
Monet nykytuoksut ovat mielestäni aivan ylimakeita. (Toisaalta oma ihoni myös tuo jostain syystä makeuden esiin monista tuoksuista.)
Hèrmesin uusi Twilly on muuten tosi ihana tuoksu, mutta (minun mielestäni) niin makea, etten kestä. Jos se ei haittaa, suosittelen kokeilemaan. Minä taas aion testailla Hermessencejä, kun vain saisin käsiini testereitä. Nuo LV:n tuoksutkin kiinnostavat, vaikken ikimaailmassa ostaisi mitään muuta sieltä. :)N50
Vierailija kirjoitti:
Byredon tuoksuista kokemuksia? Ehkä testasin juuri sellaisia jotka minulle eivät sopineet
- Gypsy water, Palermo, Blanche, La Tulipe ja Pulp olivat vetisiä, aika yksiulotteisia eli eivät säväyttäneet, ja niissä oli joku santelipuinen tai jäkälämäinen tai sammalmainen outo kuiva pohjalöyhkä eli ihoon tuli sellainen kuiva miesmäinen partavesipohjahaju jota en voi sietää
- Sundazed, ihan sama tuoksu kuin Acqua di Parma mutta paljon kalliimpi, muuttui miesmäiseksi tuokin ja ehkä Parmasta jää raikkaan sitruunaisempi fiilis, siksi valitsisin ennemmin Parman. En haistanut tuossa luvattua sokeria tai hattaraa.
Petyin ehkä siksi noihin, koska kysyin joskus Helsingin keskustassa tuntemattomalta, tyylikkään näköiseltä noin nelikymppiseltä naiselta jokunen vuosi sitten että mitä tuoksua hänellä on koska se vaikutti niin erikoiselta kun seisoi lähellä ja sopivan herkulliselta olematta liian päällekäyvä, ja hän vastasi että Byredon Seven Veils ja oli ostanut Byredon liikkeestä Ruotsista. Sanoi että on ruotsalaismerkki. En ollut mielestäni merkistä aiemmin kuullut. Kirjoitin tuon ylös, mutta sitä ei kai enää saa mistään?
Olen testannut paria Byredoa. Minusta ne olivat aika mitäänsanomattomia. Blanche, josta moni pitää, oli minun ihollani aivan karsea, terävä teollisen käsisaippuan tuoksu. Kannattaa toki testailla itse, nämä ovat maku- ja kemiakysymyksiä.
Byredolla on varmaan - kuten monilla "parfyymitaloilla" oma tyylinsä josta joko pitää tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Chanel 5 on klassikko!
Ei se ole ainoa klassikko. Sillä vain on ollut luultavasti maailman tehokkain mainoskampanja.
(Sitäpaitsi kaikki klassikot ovat nykyään erilaisia kuin alunperin. )
Comptoir Sud Pacifique-merkin hajuvedet on ainakin menty pilaamaan. Olen lukenut niistä paljon kommentteja että ihan kauheita esanssipommeja nykyään.
Aiemmin trooppisena ja ihanana paratiisituoksuna pitämäni tiarekukkamainen Aloha Tiare on esanssinen ja ällöttävä, myös Vanille-sarjan tuoksut haisee vaniljasokerille eikä aidolle vaniljalle. Silti tuoksujen hinnat ovat tuplaantuneet muutaman vuoden aikana.
Onneksi minulla oli vanhaa Aloha Tiarea vielä kolmasosa pullo jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chanel 5 on klassikko!
Ei se ole ainoa klassikko. Sillä vain on ollut luultavasti maailman tehokkain mainoskampanja.
(Sitäpaitsi kaikki klassikot ovat nykyään erilaisia kuin alunperin. )
En ole sama kommentoija, mutta totta puhut. Edesmenneen isoäidin vielä 80-luvulla käyttämä Chanel 5 oli upea valkoisten kukkien sinfonia.
Nykyinen Chanel 5 on irstas halpa kopio siitä alkuperäisestä elegantin pariisilaisnaisen tuoksuisesta versiosta. Samoin kävi Audrey Hepburnin vuosikymmeniä sitten suosimalle Givenchy L'Interditille. Uusi on todella surkea ja halpa kopio alkuperäisestä.
Sappa sippu kirjoitti:
Novaja Zarijan itänaapurissa tuottama Krasnaja Moskva (suom. Punainen Moskova) on aika raju parfyymi. Sitä tehtiin Neuvostoliiton aikaan ja tehdään yhä ja joskus kaadan sitä päälleni!
Oikeasti, minä olen kuullut juttuja tuosta "Moskovanpunaisesta" eläkkeelle jääneiltä työkavereilta jotka ovat Helsingistä kotoisin :D Neuvostonaiset kävi 80-luvulla Moskovasta Helsingissä ja yritti vaihtaa tuota tuoksua sukkahousuihin. Se oli kuulemma oikea tyrmäystuoksu. Joskus junavaunut olivat haisseet tuolle tuoksulle vielä monta viikkoa! Joku sanoi että se muistutti Chanel Vitosen ja Elizabeth Ardenin Red Doorin välimuodolle mutta kymmenen kertaa voimakkaampana ja tunkkaisempana.
Vierailija kirjoitti:
Onko parfyymi faksilla suositella edullista tuoksua joka raikas ei kuitenkaan vesimäinen. Olen työtön ja ei varaa entisiin Diorin tuoksuihin. Olen käyttänyt Diorin Portofinoa ja forever ja everiä. Varsinkin jälkimmäinen on todella raikas itselläni ja puhdas ruusutuoksu, kestää myös kohtalaisen hyvin ihollani.
Acqua di Parma Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabri pitäisi muistuttaa tuota Diorin Portofinoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!
Clean: Fresh laundry, Fresh Linen, Rain, Skin etc
Armani: Sky di Gioia
Versace: Dylan Blue
Avon: Eve Truth
Agent Provocateur: Fatal Pink
Scent of Finland: Kaltio (Stockmannilla ainakin on)
Fatale Pink ei kyllä millään sovi tuohon vesi- tai kurkkutuoksujen kategoriaan.
Sehän on hyvin raikas ja kevyt, verrattu Dolce & Gabbanan Light Blue-tuoksuun. Minulla on Fatale Pink, eikä se ole mitenkään 'fatal' vaan hyvin kevyt ja raikas - vähän kuin Burberryn Brit Sheer. Siinä on muuten myös suositeltava tuoksu kevyen ja raikkaan ystävälle.
Light Blue on yksi suosikeistani, täytyykin testata tuota Fatal Pinkiä. Huoh, ei kannattaisi lukea tätä ketjua, lista vain pitenee.
Fatale Pinkissä pistää loppuvaiheessa nenään jokin outo sahramin tuoksu sieltä sitruksen keskeltä.
Jos haluaa aikuisemman version Light Bluesta, niin tämä Creedin Acqua Fiorentina on aivan upea.
https://www.fragrantica.com/perfume/Creed/Acqua-Fiorentina-6272.html
Sain kerran näytteen siitä, varsinainen pullo on aika kallis.
https://www.notino.fi/creed/acqua-fiorentina-eau-de-parfum-for-women/
Kannattaa tsekkailla jos tuonne ilmestyisi jossain vaiheessa näytteitä siitä, ne maksaa yleensä muutaman euron. Notinossa aika vähän näytteitä saatavilla juuri nyt, taitaa olla Saksassa kesälomakausi meneillään nyt elokuussa ja ostajat lomilla?
En voi sietää sahramin makua tai ”tuoksua”, joten tuo Fatal Pink ei taida olla enää listalla.
Olen tilaillut useasti näytteitä Notinosta mutta nyt siellä ei tosiaan ollut mitään
kiinnostavaa paitsi Rihannan Reb’l Fleur. Notinossa on muutenkin osa tuotteista todella edullisia. Esim Olian hiusvärit 4,90. Suomen marketeissa saa laittaa ykkösen hintalapun eteen. Toki he veloittavat 6,90 postimaksua.
Ja suuvedet maksaa siellä 3-4 euroa puolelta litralta, ja Suomessa maksat niistä 6-7 euroa pikkupullolta. Ostan myös vauvapuuterit sieltä koska tykkään käyttää niitä etenkin kesähelteellä kainaloissa ja rintojen alla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!
Clean: Fresh laundry, Fresh Linen, Rain, Skin etc
Armani: Sky di Gioia
Versace: Dylan Blue
Avon: Eve Truth
Agent Provocateur: Fatal Pink
Scent of Finland: Kaltio (Stockmannilla ainakin on)
Fatale Pink ei kyllä millään sovi tuohon vesi- tai kurkkutuoksujen kategoriaan.
Sehän on hyvin raikas ja kevyt, verrattu Dolce & Gabbanan Light Blue-tuoksuun. Minulla on Fatale Pink, eikä se ole mitenkään 'fatal' vaan hyvin kevyt ja raikas - vähän kuin Burberryn Brit Sheer. Siinä on muuten myös suositeltava tuoksu kevyen ja raikkaan ystävälle.
Light Blue on yksi suosikeistani, täytyykin testata tuota Fatal Pinkiä. Huoh, ei kannattaisi lukea tätä ketjua, lista vain pitenee.
Fatale Pinkissä pistää loppuvaiheessa nenään jokin outo sahramin tuoksu sieltä sitruksen keskeltä.
Jos haluaa aikuisemman version Light Bluesta, niin tämä Creedin Acqua Fiorentina on aivan upea.
https://www.fragrantica.com/perfume/Creed/Acqua-Fiorentina-6272.html
Sain kerran näytteen siitä, varsinainen pullo on aika kallis.
https://www.notino.fi/creed/acqua-fiorentina-eau-de-parfum-for-women/
Kannattaa tsekkailla jos tuonne ilmestyisi jossain vaiheessa näytteitä siitä, ne maksaa yleensä muutaman euron. Notinossa aika vähän näytteitä saatavilla juuri nyt, taitaa olla Saksassa kesälomakausi meneillään nyt elokuussa ja ostajat lomilla?
En voi sietää sahramin makua tai ”tuoksua”, joten tuo Fatal Pink ei taida olla enää listalla.
Olen tilaillut useasti näytteitä Notinosta mutta nyt siellä ei tosiaan ollut mitään
kiinnostavaa paitsi Rihannan Reb’l Fleur. Notinossa on muutenkin osa tuotteista todella edullisia. Esim Olian hiusvärit 4,90. Suomen marketeissa saa laittaa ykkösen hintalapun eteen. Toki he veloittavat 6,90 postimaksua.Ja suuvedet maksaa siellä 3-4 euroa puolelta litralta, ja Suomessa maksat niistä 6-7 euroa pikkupullolta. Ostan myös vauvapuuterit sieltä koska tykkään käyttää niitä etenkin kesähelteellä kainaloissa ja rintojen alla :)
Ohis, mutta onpa ihanaa kuulla, että joku muukin tilaa tuolta suuvedet! Kaverini aina nauravat minulle, kun tilaan hammastahnoja ja just noita suuvesiä myöten kaiken netistä enkä osta kivijalasta. Fakta kuitenkin on, että saan paremman tuotteen ja paljon halvemmalla, joten mielestäni minä olen ollut se fiksu tässä kohtaa. Vaikka miten nauraisivat.
Hajuvesisuositukseni olenkin jo kirjoittanut, nyt halusin siis kommentoida vain tätä. :)
Sivusta