Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
2181/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää puuterisista tuoksuista Hermeksen Un Jardin Sur La Lagune.

?

Fragrantican mukaan tuossa ei ole ollenkaan puuterisuutta.

Vierailija
2182/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Balenciaga Paris. Tämä on lempi patchoulini. Luulin inhoavani patchoulia koska se oli aina läsnä makeissa "fruitchouli" tuoksuissa ja ne ei sovi mulle. 

Balenciagan Paris on kuiva, kukkainen, vähän vihreä, aika perinteisen hajuvesimäinen, ja drydownin patchouli menee vasta lopussa hiukan makeaksi juuri täsmälleen sopivan verran. 

Tällä saa itsevarmuutta mutta ei nykymaailmassa vietellä yhtään ketään. 

Balenciagan trendimuoti ja hajuvesiosasto tuntuu olevan ihan eri maailmoista. En saa mitenkään tätä Parisia, Florabotanicaa, B.tä sopimaan isoilla logoilla varustettuihin laukkuihin, paitoihin, lippiksiin enkä niihin henkilöihin jotka niitä käyttää. Niihin sopisi mainiosti esim. kaikki Paco Rabannet.

Balenciagan tuoksut on järjestään tyylikkäitä, vähäeleisiä ja klassisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Minulla on pullo tätä Un Jardin Sur La Lagunea ja pidän siitä kovasti. Onkohan puuterisuus sitten piilotettu Sea Notesin taakse, kun ei tuoksunuottiluettelossa näy, enkä havaitse yhtään vesinuottia. On enemmän kukkaispuinen. Pari arvostelijaa F:n sivulla on maininnut myöskin tästä. Poiketen arvoteluista, haistan puuterisuuden jo heti kättelyssä, joka voimistuu pohjatuoksua kohti.

Puuterisuus ei ole kuitenkaan kovin voimakas, mistä menisi nenä tukkoon vaan on perimmiltään hienovarainen, joka sopii täydellisesti valkoisten kukkien ja puisien nuottien kanssa. Kokonaisuudessaan upea, omaperäinen tuoksu. On vaikeaa löytää vertaistaan tai edes samanlaista muilta brändeiltä. Ei liian formaali, mutta ei myöskään liian rento, eikä tyypillinen kesätuoksu. Sopii käytettäväksi ympäri vuoden tai oikeataan on täydellinen muulloin paitsi kesällä. :D Haluan kesätuoksuilta kepeyttä ja leikkisyyttä, mutta tässä on sen sijaan kosolti hienostuneisuutta - ei sovi ainakaan teinille.

Vierailija
2184/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt Burberryn Her tuoksusta mutta en ole päässyt haistamaan sitä intense versiota. Ovatko kuinka samanlaisia? Mietin tätä itselleni joululahjaksi.

Vierailija
2185/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin löytää tuoksun joka tuoksuu Macin ja Max factorin huulipunille. Onkohan sellaista?

Vierailija
2186/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2187/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan Guccin Rush-tuoksua? Sellainen punainen muovikasetin näköinen pakkaus. Lukioaikoinani kerran parhaan kaverini isosiskon poikaystävä osti tätä hänelle joululahjaksi ja muistan, että nuoren tytön nenään tuoksu oli huumaavan ihana, salaperäisen naisellinen kurkistus aikuisten maailmaan. Nyt tuota saisi näköjään Tokmannilta. Onko kellään kokemuksia, omat muistoni ovat 20vuoden takaa?

Vierailija
2188/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt Burberryn Her tuoksusta mutta en ole päässyt haistamaan sitä intense versiota. Ovatko kuinka samanlaisia? Mietin tätä itselleni joululahjaksi.

Nuuhkin sitä yhtenä päivänä ja tykkäsin enemmän kuin alkuperäisestä. Oli orginaalia tummempi ja pehmeämpi, mutta silti se Herin tuttuus mukana. Tykkäsin.

Vierailija
2189/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Ei minunkaan mielestäni. Jos haluaa puuterisen tuoksun, niin vaikkapa Trussardin My Name on sellainen.

Vierailija
2190/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan teillä menee kuluttaa 100ml pullo loppuun? Laskennallisesti mulla menee 4 v. joka päivä käytettynä, mutta välillä unohtuu niin sanoisin 5-6 v.

Vierailija
2191/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin löytää tuoksun joka tuoksuu Macin ja Max factorin huulipunille. Onkohan sellaista?

MACillä on ainakin parfyymeja, olisikohan niissä jokin huulipunan tuoksuinen?

Vierailija
2192/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Ei minunkaan mielestäni. Jos haluaa puuterisen tuoksun, niin vaikkapa Trussardin My Name on sellainen.

Kuulostaisi ihan minun tuoksultani - ostoslistalle siis! Kiitos vinkistä!

Vierailija
2193/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan Guccin Rush-tuoksua? Sellainen punainen muovikasetin näköinen pakkaus. Lukioaikoinani kerran parhaan kaverini isosiskon poikaystävä osti tätä hänelle joululahjaksi ja muistan, että nuoren tytön nenään tuoksu oli huumaavan ihana, salaperäisen naisellinen kurkistus aikuisten maailmaan. Nyt tuota saisi näköjään Tokmannilta. Onko kellään kokemuksia, omat muistoni ovat 20vuoden takaa?

On säilynyt mielestäni entisellään. Luonnehditaan "peachy-milky/lactonic-patchouli". Usein mainitaan kun joku kysyy hyvää biletuoksua (clubbing scent). On ihan ainutlaatuinen kyllä ja nyt kun mainitsit niin tätä ei haista kenelläkään enää. Tän tyyppisiä ei usein uskalleta käyttää kun pitää olla niin varovainen.

Vierailija
2194/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Tilasin eilen sokkona HH:lta tuon My Namen. Minulla on Trussardin Donna ja Delicate Rose, molemmat ihania.

Vierailija
2195/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huulipunatuoksuista on kehuttu mm Martin Margielan Lipstick Onia ja Juliette Has a Gunin Lipstick Feveriä. Mulla on jossain jälkimmäisestä näyte, en ole kokeillut joten molemmat vieraita.

Vierailija
2196/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coco Mademoiselle tuoksuu kosmetiikalle. Ehkä jonkun mielestä huulipunalle. Samoin Guerlainin Meteorites on kosmetiikkatuoksu.

Vierailija
2197/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Tilasin eilen sokkona HH:lta tuon My Namen. Minulla on Trussardin Donna ja Delicate Rose, molemmat ihania.

Minulla on My Name ja tykkään siitä paljon, harmi vain ei kestä kauhean kauan ihollani. Mutta se on tyylikäs, pehmeä ja jotenkin puhtaan tuoksuinen. Tulee sellainen olo, kun olisi käynyt lämpimässä kylvyssä ja menisi sen jälkeen puhtaisiin lakanoihin nukkumaan tai vaikka lueskelemaan jotain hyvää kirjaa :) Ehdottomasti sellainen leppeä hemmottelutuoksu.

Vierailija
2198/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frederic Mallen Lipstick Rose on nimensä mukaisesti huulipunatuoksu ja aivan ihana (mulla on se). Myös 1889 Moulin Rouge (Histoires de Parfumes) tuoksuu mielestäni melkoisesti vintage-kosmetiikalta.

Vierailija
2199/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frederic Mallen Lipstick Rose on nimensä mukaisesti huulipunatuoksu ja aivan ihana (mulla on se). Myös 1889 Moulin Rouge (Histoires de Parfumes) tuoksuu mielestäni melkoisesti vintage-kosmetiikalta.

1889 avaa tosi tymäkällä hius/huonekalulakalla, mutta joo, kosmetiikka, puuteri, huulipuna, pöly ja pitkäksi venähtänyt ilta. Pukuhuoneen tuoksu ennen näytöstä samettiverhoisessa teatterissa, juuri kuin nimensä.

Vierailija
2200/19266 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huulipunatuoksuista on kehuttu mm Martin Margielan Lipstick Onia ja Juliette Has a Gunin Lipstick Feveriä. Mulla on jossain jälkimmäisestä näyte, en ole kokeillut joten molemmat vieraita.

Frederic Mallen Lipstick rose kuulemma tuoksuu sellaiselta nostalgiselta huulipunalta. En ole kokeillut. N50