Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Kysynpä minäkin tuoksusuositusta, kun täällä ihmiset tuntevat selvästi monipuolisesti erilaisia parfyymeja.
Sanottakoon, että synkästä syksystä huolimatta minulla sattuu nyt olemaan kevättä rinnassa ja kaipaisin jotain hienovaraisen viettelevää tuoksua. Ehkä jotain ylellistä ja lievästi dekadenttia, mutta ei liian voimakasta tai raskasta. Haluaisin siihen myös tummia sävyjä, että voisin kuvitella olevani vaarallinen maailmannainen, joka syö nuoria miehiä aamupalaksi.
Mutta ei siis mitään kilometrin päähän tuoksuvaa, vaan pikemmin sellaisen, jonka haistaa ainoastaan aivan läheltä.
Ehkä jotain Valheet ja viettelijät -henkistä siis.
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän tämä nyt liian intiimiksi, mutta mihin te laitatte tuoksun? Itselläni on hyvin omituisia tapoja. Yleensä suihkaisen ranteisiin, pään taakse niskaan ja.. haaroväliin. Luulin olevani ainoa, joka tekee näin kunnes näin American Horror Story -sarjan The Coven -kaudella Jessica Langen näyttelemän Fiona Gooden tekevän samoin. Tai hän kyllä taisi skipata ne muut kohdat :D
Mä laitan lapaluihin. Joskus myös alaselkään.
Tykkään makeista gourmandeista, kukkaisista ja hedelmäisistä tuoksuista.
Top 10
Saint Laurent Black Opium Floral Shock
Saint Laurent Mon Paris edp
Amouage Sunshine
JPG La Belle
Dolce & Gabbana Pour Femme
Dolce & Gabbana The Only One
Mugler Angel muse
Dior Miss Dior edp
Reminiscence Les Notes Gourmandes Dragee
Van Cleef & Arpels Gardenia petale
Vierailija kirjoitti:
Uskaltauduin tilaamaan Hobby Hallista, kun täällä ollut muilla ihan positiivisia kokemuksia siitä. Siellä valikoimassa aika helmiä, esim. useita Montalen tuoksuja ja jopa Penhaligonsia, sekä monia eri merkkien tuoksuja joita ei meinaa löytyä mistään.
Löysin sieltä Alien Extraordinairen, joka on sitruksilla täydennetty Alien. Ollut ostoslistalla pitkään, mutta en ole löytänyt sellaisista nettikaupoista jotka toimittavat Suomeen. Taitaa olla jo lopetettukin.
Sitten sieltä lähti tilaukseen Shalimar Eau de Cologne, joka minulla ollut joskus kauan aikaa sitten. Upea tuoksu, mielestäni paras versio Shalimarista, kuin sitruunaleivos jossa vaniljaa. Toki mukana myös Shalimarille tyypillisiä voimakkaita vivahteita, mutta tämä on kaikin puolin pehmeämpi ja jotenkin makeampi kuin edp, joka on terävä.
Tilasin myös sen Joopin All About Even, jonka missasin Tokmannilta. Ja nostalgiatuoksuna Salvador Dalin Lagunan. Siellä oli tosi hyvät alennukset nyt + saa vielä tämän vklopun ajan 10% lisäalen.
Nyt sitten tuoksujen ostolakko alkakoon. Päätin että pitää kuluttaa jokin pullo loppuun ennen yhdenkään uuden hankkimista. Ehkä ehtii vielä kuluttaa just ennen joulun jälkeen -aleja 😂
Kyllä Hobbysta uskaltaa tilata. Olen tilannut ehkä 10 kertaa ja ainoastaan kerran jouduin pettymään, kun pari päivää ennen arvioitua saapumispäivää ilmoitettiin, ettei tuoksua tulekaan.
Minäkin olen ostolakossa - paitsi että silloin saan langeta, jos joku lemppareista on reilussa alennuksessa. Tilasin siis Hobby hallista Burberry Her:in ja Golce & Gabbanan Gardenin. 😊
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä minäkin tuoksusuositusta, kun täällä ihmiset tuntevat selvästi monipuolisesti erilaisia parfyymeja.
Sanottakoon, että synkästä syksystä huolimatta minulla sattuu nyt olemaan kevättä rinnassa ja kaipaisin jotain hienovaraisen viettelevää tuoksua. Ehkä jotain ylellistä ja lievästi dekadenttia, mutta ei liian voimakasta tai raskasta. Haluaisin siihen myös tummia sävyjä, että voisin kuvitella olevani vaarallinen maailmannainen, joka syö nuoria miehiä aamupalaksi.
Mutta ei siis mitään kilometrin päähän tuoksuvaa, vaan pikemmin sellaisen, jonka haistaa ainoastaan aivan läheltä.
Minä suosittelisin Giorgio Armanin Codea, se on viettelevä tuoksu, jossa on myös tummuutta. Vaikka se suihkauttaessa voi vaikuttaa vahvalta, asettuu se iholle niin, että ei jätä mitään suurta tuoksuvanaa. Aivan ihana tuoksu. Ja vastaava miesten tuoksu on mielestäni yksi parhaista joille mies voi tuoksua, ellei jopa ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Guerlain Mitsouko yli kaikkien, vaikka käytän erilaisia tuoksuja etenkin Cartierilta ja Hermésiltä myös. Harmi kun aitojen raaka-aineiden hankinta muuttunut kannattamattomaksi ja ns keinotekoiset raaka-aineet tulleet korvaamaan.
Mun täytyy ehdottomasti testata Mitsouko uudestaan. Samoin Shalimar (sitten kun taas pääsee kaupoille...).
Kokeilin Mitsouko EDP:tä vuosia sitten, ja se haisi ihollani suoraan sanottuna kissanpissalle... Shalimar taas ainoastaan vaniljalle. Ehkä nenäni ei ollut silloin vielä tarpeeksi koulittu? Pitänee kokeilla nämä klassikot uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltauduin tilaamaan Hobby Hallista, kun täällä ollut muilla ihan positiivisia kokemuksia siitä. Siellä valikoimassa aika helmiä, esim. useita Montalen tuoksuja ja jopa Penhaligonsia, sekä monia eri merkkien tuoksuja joita ei meinaa löytyä mistään.
Löysin sieltä Alien Extraordinairen, joka on sitruksilla täydennetty Alien. Ollut ostoslistalla pitkään, mutta en ole löytänyt sellaisista nettikaupoista jotka toimittavat Suomeen. Taitaa olla jo lopetettukin.
Sitten sieltä lähti tilaukseen Shalimar Eau de Cologne, joka minulla ollut joskus kauan aikaa sitten. Upea tuoksu, mielestäni paras versio Shalimarista, kuin sitruunaleivos jossa vaniljaa. Toki mukana myös Shalimarille tyypillisiä voimakkaita vivahteita, mutta tämä on kaikin puolin pehmeämpi ja jotenkin makeampi kuin edp, joka on terävä.
Tilasin myös sen Joopin All About Even, jonka missasin Tokmannilta. Ja nostalgiatuoksuna Salvador Dalin Lagunan. Siellä oli tosi hyvät alennukset nyt + saa vielä tämän vklopun ajan 10% lisäalen.
Nyt sitten tuoksujen ostolakko alkakoon. Päätin että pitää kuluttaa jokin pullo loppuun ennen yhdenkään uuden hankkimista. Ehkä ehtii vielä kuluttaa just ennen joulun jälkeen -aleja 😂
Kyllä Hobbysta uskaltaa tilata. Olen tilannut ehkä 10 kertaa ja ainoastaan kerran jouduin pettymään, kun pari päivää ennen arvioitua saapumispäivää ilmoitettiin, ettei tuoksua tulekaan.
Minäkin olen ostolakossa - paitsi että silloin saan langeta, jos joku lemppareista on reilussa alennuksessa. Tilasin siis Hobby hallista Burberry Her:in ja Golce & Gabbanan Gardenin. 😊
Sinun kokemuksia olen varmasti lukenutkin Hobby Hallista 😊 Hyvät tuoksut ostit, Burberry Her on upea, siinä Baccarat Rouge 540 vibaa, ja mansikkaisuus tekee siitä omaperäisemmän kuin Her Intense mun mielestä. Ja tuo Garden on itselläkin ostoslistalla, kiva, lämmin, kookosta sisältävä tuoksu. Nimi vaan on aika harhaanjohtava, ei tule kookos-gourmand mieleen "Gardenista". Varsinkaan kun ne muut sarjan tuoksut on puhtaasti kukkaistuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guerlain Mitsouko yli kaikkien, vaikka käytän erilaisia tuoksuja etenkin Cartierilta ja Hermésiltä myös. Harmi kun aitojen raaka-aineiden hankinta muuttunut kannattamattomaksi ja ns keinotekoiset raaka-aineet tulleet korvaamaan.
Mun täytyy ehdottomasti testata Mitsouko uudestaan. Samoin Shalimar (sitten kun taas pääsee kaupoille...).
Kokeilin Mitsouko EDP:tä vuosia sitten, ja se haisi ihollani suoraan sanottuna kissanpissalle... Shalimar taas ainoastaan vaniljalle. Ehkä nenäni ei ollut silloin vielä tarpeeksi koulittu? Pitänee kokeilla nämä klassikot uudestaan.
Jos pääset jossain käsiksi tuohon Shalimar Eau de Cologneen, kannattaa testata. Tykkään myös Shalimar Edt:stä. EdP on liian tymäkkä ja huonolla tavalla vintage omaan makuuni. Shalimar Shouffle Edp on myös tosi upea, modernimpi versio. Ja mun mielestä näissä kaikissa tuoksuu jotenkin laatu ja pitkä "luomistyö".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta tilataan varmaan nyt ihan hullun lailla, sieltä alkavat jotkut tuotteet loppua. Olisin tilannut Joopin All About Even, mutta loppu. Samoin Nina Riccin yksi tuoksu, Rose Extasen flanker, en muista nyt nimeä, vaaleanpunaisessa pullossa, Kurkdjianin suunnittelema.
No, ehkä tästä alkaa ostolakko. Pystyin välttämään muiden tuoksujen houkutukset. Kenzon Amourin jo melkein tilasin. Black Fridayna tuli tilailtua sen verran paljon tuoksuja, että koitan nyt vähän hillitä ja nauttia näistä nykyisistä. Yksi jota odotan saapuvaksi on Thierry Muglerin Alien Oud Majestueux. Siitä on tullut itselleni ihan holy grail -tuoksu, kuulostaa niin upealta, ja rakastan Alienia. On kovat odotukset tuota tuoksua kohtaan.
Ääh, sorruin sittenkin😅 Huomasin että siellä oli Elie Saabin Le Parfum Limited edition, Resort Collectionin tuoksu tosi edullisesti. Tuo on tosi ihana kesätuoksu, Le Parfum pohjatuoksuna hedelmä cocktail- twistillä. Ihme ettei sitä oltu myyty loppuun. Hankin samalla myös Lanvinin Girl in Caprin, raikkaaksi sitrustuoksuksi esim. kuntosalille ym.
Ääh, minäkin sorruin. Tilasin myös tuon Resort Collectionin ja Burberry Womanin. Nyt sitten odotellaan saapuvaksi..
No niin, hyvät hankinnat 😆 Tuoksuttelin tosiaan tuota Resort Collectionin tuoksua reissussa lentokentällä joskus pari vuotta sitten, ja oli tosi hyvä. Kiva saada nyt ensi kevääksi/kesäksi käyttöön.
Ostin sokkona kun täällä niin kauniisti kehuttiin (ja tuon Burberrynkin). Tiedän, olen heikko. Tänne ei kannattaisi tulla lukemaan, tulee vain kiusauksia.
Mahtavaa, nyt saadaan sitten kunnon arviot tuosta Resort Collectionin tuoksusta kun monella on se 😆
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisen etsiminen ja löytäminen ei muuten ole helppoa. Kuvailit juuri täydellisen parfyymin, sen jonka me kaikki haluaisimme löytää :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko lopettaa sen hajuvesillä läträämisen? A ) Ne oikeesti löyhkää B) Monet on todella yliherkkiä kaikille tuoksuille (hajuille) ja saa oireita niistä. Iho -, silmä- ja hengitystieoireita. Ihan perseestä
Olet väärässä ketjussa. Ole hyvä ja poistu.
Myös nämä wc-jankkaajat voisivat poistua.
Pidetään ketju kivana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän tämä nyt liian intiimiksi, mutta mihin te laitatte tuoksun? Itselläni on hyvin omituisia tapoja. Yleensä suihkaisen ranteisiin, pään taakse niskaan ja.. haaroväliin. Luulin olevani ainoa, joka tekee näin kunnes näin American Horror Story -sarjan The Coven -kaudella Jessica Langen näyttelemän Fiona Gooden tekevän samoin. Tai hän kyllä taisi skipata ne muut kohdat :D
Mä suihkautan paidan alle. Rintojen väliin tai alemmas, sitä alemmas, mitä voimakkaampi tuoksu on kyseessä. Toistaiseksi haarovälitasolla olisivat tonkat Feve delicieuse ja Tonka Imperiale, jotka ovat voimakkuudeltaan miltei mielenhäiriörajalla jopa konservatiivisella yhdellä supsautuksella. Itsetuhoisesti olen tilannut näytteet Calaj'n Transilvaniasta (tuberosavaara) ja Zoologistin Tyrannosaurus rexistä, jotka pääsevät samalla logiikalla luultavasti polvitaipeisiin...ja klaffilipaston kätköissä odottaa kevättä Sospiron Erba Pura, olfactory warfare, jota täytyy supsauttaa vähän kauemmas nenästä, alakerran naapuriin.
Minä rrrrakastan tätä ketjua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko lopettaa sen hajuvesillä läträämisen? A ) Ne oikeesti löyhkää B) Monet on todella yliherkkiä kaikille tuoksuille (hajuille) ja saa oireita niistä. Iho -, silmä- ja hengitystieoireita. Ihan perseestä
Olet väärässä ketjussa. Ole hyvä ja poistu.
Myös nämä wc-jankkaajat voisivat poistua.
Pidetään ketju kivana.
Minusta oli ihan mielenkiinnosta kuulla missä kukakin tuoksujaan säilyttää ja kai täällä saa keskustella muustakin kuin mikä on päivän tuoksu? Jos ei nyt kuitenkaan ruveta muille haistattelemaan😁, niin kaikki ok ja rauha maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, olin jo melkein tehnyt valintani seuraavaksi tuoksuksi (yritin päättää MFK Gentle fluidity goldin ja Ciel de gumin välillä, molemmat ihania, mutta toisaalta myös Grand soir... ) mutta tilasinkin vielä uuden satsin näytteitä. Tämä ei varmaan lopu koskaan! >D N50
Älä muuta sano! Minäkin pidän tuosta Gentle Fluiditysta kovasti - tai olisiko Grand Soir sittenkin parempi...
Psst...miksi valita, jos voi saada molemmat?
totta ;) Mutta minusta Ciel de GUM (kököstä nimestään huolimatta) on myös upea, mielenkiintoisempi ja epätavallisempi kuin Grand soir, joka muistuttaa minua useista muista ambraisista tuoksuista.
Huoh... pitää ehkä hengittää vähän ennen kuin vinguttaa visaa!
Mitä erikoista on Rouge 540:ssa? Missähän tätä pääsisi tuoksuttelemaan.
N50 jatkaa: tilasin kokeiluun joukon ns. ambraisia tuoksuja, mm. kaksi Maitre parfumeur et gantierin valikoimasta (ambre précieux ja ambre doré), Histoire de parfumsin ambre 114:n ja muutamia itselleni ihan tuitituntemattomia merkkejä. Lisäksi Keiko Mecherin Olibanin, Patchoulissimen ja Reminiscence patchoulin. Mmmm...
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista on Rouge 540:ssa? Missähän tätä pääsisi tuoksuttelemaan.
Tarkoitat varmaan Maison Francis Kourkdjianin Baccart Rouge 540-tuoksua. Tilasin itselleni näytteen, ja petyin pahasti. Se tuoksui ihollani lähinnä perinteiseltä miesten partavedeltä. Moni muu tykkää kovasti, joten eipä tuota voi tietää kokeilematta.
Näytteitä voi tilata suoraan valmistajalta: https://www.franciskurkdjian.com
Tiedät olevasi friikki kun...
Valitset vaatteet ja asusteet sen mukaan että ne sopii jo valittuun päivän tuoksuun.
^äh, tarkoitin tietysti Baccarat Rouge...
Kyllä se not taitaa mielestäni olla. Todella voimakas jysäriä aiheuttava tuoksu. Taisin teininä käyttää vähän liian runsaskätisesti.